Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 248 ... 396 397
goldone123

het gaat goed met roglic merijn zeeman heeft gezegd dat hij naar de tour kan. bron nos

Rawolf

'@Yeez nou niet gaan overdrijven he, Kwiato en Castroviejo klimde ook bar goed. Amador is nota bene 3e of was het 4e in de Giro geworden. Op dat Niveau is van Aert bergop bij lange na niet. Hij compenseert dat echter met andere kwaliteiten

S. Morgenstern

Amador zit ook al lang niet meer in de buurt van dat niveau. Kwiakowski schat ik ook niet hoger in. Castroviejo heeft recent wel een paar dingen laten zien, die Van Aert bergop nog niet kan, maar dat geldt andersom evengoed.

Rawolf

Als je de Dauphine hebt gekeken heb je Kwiatkowski in een etappe weer ouderwets zien uitpakken met nog maar 15 man die kunnen volgen bergop. Dat was nog na de beurt van Castroviejo die je blijkbaar wel goed vind klimmen

Laatst gewijzigd
Yeez

Ik heb in de laatste etappe van de dauphine van aert zien rijden waar castroviejo en kwiatkowski er al af lagen.

goldone123

roglic rijdt nog steeds niet met zn team

Rawolf

Het is niet heel moeilijk beter te rijden dan een renner met een dnf

En Castroviejo finishte eerder lol

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Van Aert kan bergop ook uitpakken, dat is geen kwaliteit waarmee Kwiakowski verschil maakt. Behalve als we selectief gaan shoppen en koersmomenten kiezen waarbij de een wel en de ander niet aanwezig was (al dan niet met een DNF als 'excuse' ).

Castroviejo is meer een klimmer van de lange adem die over meerdere bergen lang mee kan in een sterk gereduceerde groep. Dat is een kwaliteit die Van Aert en Kwiakowski niet hebben.

Rawolf

Normaal zijn we gewoon in discussie en zeg je nog wel zinnige dingen maar hier klopt echt helemaal niks van. Kwiatkowski onderschat je Enorm qua klimkwaliteiten. Vorig jaar had hij een minder jaar in de Tour maar kleine tip, kijk eens naar Kwiatkowski zijn prestaties in Parijs Nice 2019.

Kwiatkowski in topvorm hoort bij de beste 20 klimmers in de Tour

Laatst gewijzigd
molovin

'@goldone123 Waar vind je dat op de NOS?

goldone123

'@molovin top merijn in dan zie je het

S. Morgenstern

Kwiakowski hoorde in Parijs-Nice 2019 met moeite bij de beste 20 klimmers. Kleine tip: kijk even goed waar hij daar het verschil heeft gemaakt. Kwiakowski hoort in de Tour de France in ieder geval niet bij de beste twintig renners. Hij kan op een hockeystick parcours geweldig uitpakken en de groep reduceren tot een man of twintig (zoals in de Dauphine), maar over meerdere klimmen verliest hij heel veel van dat vermogen en wordt hij niet zonder reden een aantal plekken eerder in de trein geplaatst.

De eerste zinnen passen verder niet in deze discussie. Kom gewoon met inhoud.

Laatst gewijzigd
tendam

Kwia is nogal een anonieme renner geworden bij Sky, maar ik zou hem als klimmer wel hoger inschatten dan Van Aert. Hij en Castro zijn een beetje evenwaardig. Ze gaan allebei trouwens het verschil niet maken, dat zal dan van Carapaz en Sivakov moeten komen.

Stoempie

Het zou me niet verbazen als carapaz net als in de Giro lekker gaat aanvallen. Dan zou ik Bennet laten meespringen

Laatst gewijzigd
molovin

'@tendam, op papier zou je dat zeggen en ook qua bouw natuurlijk. Al ligt het vormpeil van Van Aert nu zo hoog dat ik hem voor de komende tour hoger inschat. Daarnaast weten we met Van Aert nog niet waar zijn top ligt denk ik.

Murcia

Ik zag beelden van Wout tijdens de eerste beklimming van de cote de domancy in de laatste etappe van de Dauphine. Hij zorgde toen er al voor dat nog maar een achttal renners hem kon volgen. Een relatief korte maar steile klim. Dan kun je ook aardig lang mee in een strak tempo op de lange lopers in de Tour. Als het werk op het vlakke hem grotendeels uit handen wordt genomen door Amund dan kan hij meer dan zijn deel doen.

Rawolf

Het is verder geen hogere wiskunde he, Wout van Aert is gewoon 12 kilo zwaarder als Kwiato en Castro, op de lange klimmen begin je dat wel te voelen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Rawolf hij is ook een stuk langer dan Kwiatkowski en Castroviejo dat hij dus zwaarder is dat is dan ook logisch. Ben wel met je eens dat zeker Castroviejo de betere klimmer is. Verder denk ik dat hij met Kwiatkowski op dat gebied wel vergelijkbaar is.

goldone123

'@rahims mee eens is wva afgevallen? dacht dat ik dat had gelezen

goldone123

hij kan zomaar verassen

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Als je vind dat hij nog niet verrast heeft dan weet ik het ook niet meer... ja hij is wel lichter dan vorig jaar.

goldone123

ik was verrast maar als we het vaker zien ben ik verrast we gaan het zien

Rico.

Net zoals je verrast bent als Sagan de groene trui wint?

Hoe kan je nu na de afgelopen week nog verrast zijn als WvA een beetje mee kan komen bergop samen met de knechten van andere teams...

goldone123

als hij me nog meer verrast ben ik blij wat boeit het nou?

Laatst gewijzigd
goldone123

overgens fiets roglic nog steeds niet ik hoop dat hij dat snel doet.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 248 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.