Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 269 ... 396 397
kelderfan

'@Fanny
Ik heb niet de hele rit gezien; alleen de laatste klim. Dus ik wist niet dat Koen Bouwman al in een vluchtgroep heeft gezeten. Misschien met de reden, dat zij geen kopwerk hoefde te doen.
Maar volgens mij ging 't mis, toen Harper af moest geven en de volgende was Koen met toen nog Tolhoek en Foss in zijn wiel. Op dat moment gingen Michelton en ook CCC in de aanval. Ja omdat Tolhoek ook snel moest uitsturen zat Foss alleen in de achtervolging met CCC en Michelton in zijn wiel.
@tdola
Ik vind 't ook een vreemde gang van zaken, dat Laurens De Plus niet in beeld komt.
Maar er is kennelijk meer aan de hand nu Jansen om financiële redenen gaat verkassen en er geen vervanger wordt gehaald. Als dat niet zou lukken, dan zou Taco weer in beeld komen. Dat klopte dus ook niet.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Wat bedoel je met tactische analyses. @Fanny zegt alleen dat zij 't anders had gedaan. Maar de coach zal dat echt wel met zijn mannen hebben overlegd. Dus dat zij voor de TdF-tactiek hebben gekozen is niet vreemd. AntwanTolhoek was niet de Tolhoek van de TdF. Hij kwam hier in dit veld duidelijk te kort.

S. Morgenstern

Die coach zal het inderdaad goed hebben besproken, zal ze deze week bezig hebben gezien, zal rekening houden met de rol die ze straks spelen in de Giro, enz..

Allemaal dingen die het wat mij betreft overbodig maakt om alternatieve tactieken voor Hongarije (!) te bedenken die de 'onervaren' De Haan beter toe had kunnen passen.

AWestie

Over positie in het peloton: Zeeman zei dit jaar in een podcast (weet niet meer welke) dat ze intensief pelotons hebben vergeleken omdat ze benieuwd waren naar welke tactiek werkt en het minst intensief is: en groupe Ineossen of juist verdeeld Movistarren. Ze kwamen er toen wel achter dat ze eerder konden Movistarren dan Ineossen, kost aanzienlijk minder kracht.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Ja die arme Sierk Jan De Haan krijgt wat over zich heen. Maar gauw betere oorden opzoeken. Die damesploeg Boels - Dolmans Cycling Team zal wel een beschermde plek voor hem hebben. @Fanny niet meer doen hoor.
@AWestie
Dan houden zijn mannen zich niet aan de afspraak, want het is alleen Tom Dumoulin die een andere weg zoekt in het peloton. Ik zag toch duidelijk een treintje tot ook voorbij de 3 km zone.

madeinstars

Ik heb ook het idee dat Tom nog een beetje moet wennen aan in het peloton rijden als het hectisch is. Hij is constant degene die het wiel kwijt raakt. Roglic zit constant aan t wiel van Van Aert of Martin geplakt.

S. Morgenstern

'@kelderfan; goed niveautje zeg, daar kunnen we wat mee..

Rawolf

'@madeinstars, Dumoulin is juist prima in positioneren. Maar hij geeft de voorkeur aan in de buik van het peloton blijven.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Over 't niveau hoef je toch niet te klagen, want Roglic, Van Aert, Martin en Kuss hebben hun niveau of zelfs erboven.
Maar waarom moet je zo opzichtig iemand afvallen, die gewoon een mening heeft. Als je 't dan over niveau hebt.

Wielerfan1987

Ik geloof dat Steven Kruijswijk al jaren in bezit is van zo'n speciale 'hoogtetent' die in het verleden ook Gesink intensief gebruikte.
Mogelijk heeft hij zelfs een kamer in zijn huis er speciaal voor laten aanpassen.

Het idee is sleep high-train low, dus dat moet Steven daar thuis en vanuit huis goed zelf kunnen doen.

Wel heb ik een beetje mijn bedenkingen over zijn ondersteuning in de Giro.
Tolhoek heeft dit jaar nog niet de gewenste vorm kunnen aantonen en ook Bouwman klimt al een tijdje niet meer zo goed als hij een jaar of wat terug deed.

Hofstede reed in het voorjaar sterk maar is natuurlijk geen echte hoogvlieger.

Harper heeft nog niet direct kunnen imponeren maar heeft daarvoor ook nog niet veel kansen gehad gezien de weinig koersdagen en weinig klimkoersen tot zo ver.

Foss doet het tot zo ver aardig maar maakt geen hele grote indruk.

Het is gelukkig nog even tot de Giro dus de mannen kunnen gelukkig nog verbeteren en dat zal hard nodig zijn als Steven echt ambities heeft om podium te rijden of zelfs te winnen

kelderfan

'@Rawolf
Maar in de Dauphine had hij er geen moeite mee; alleen nu in de TdF is 't wel erg opvallend.
Jammer dat jouw Bol het juist moest afleggen tegen TJV topper Wout Van Aert. Sunweb heeft wel een perfecte trein voor dit werk. '

S. Morgenstern

Ik schrijf toch waarom ik het onzin vind?! Wanneer je inhoudelijk iets op te merken hebt over die onderbouwing, dan hoor ik het wel.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Dauphine was dit jaar een editie zonder sprintritten. Daar heeft niemand het piloteren door een druk peloton met veel hardrijders goed kunnen oefenen.

Sunweb heeft wel een perfecte trein voor dit werk.

Inderdaad; vier hele goede hardrijders, met aan het eind nog iemand om het tempo iets omhoog te gooien. Dat is nog altijd het type trein waarmee je de kansen van je sprinter het grootst maakt.

Laatst gewijzigd
Weezyweez

Kuss vandaag hard gevallen?

Murcia

Ik had het idee dat het wel meeviel, zijn broek en shirt waren gescheurd maar ik zag geen bloed en/of schaafwonden. Ik denk dat we moeten wachten op het medisch bulletin of een mededeling van de ploeg.

Fanny

'@S. Morgenstein
Hoezo ben ik arrogant ?
Ik had een andere eigen mening over de te volgen tactiek.
Die heb je maar te respecteren ook al heb je zelf een andere mening.
Daarnaast heb ik aangegeven dat de renners het goed hebben gedaan.

Trouwens de ploeg in Hongarije heeft ondanks dat men het podium niet heeft gehaald het ploegenklassement gewonnen en dat is ook een mooie pluim waard.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny als er geen personeel is dan kan je ze ook niet vrijmaken... je kan moeilijk zeggen we halen het personeel weg uit de Tour of de Tirreno want Kruijswijk moet op hoogtestage. Ik verzin dit ook niet zelf hoor... vanuit de ploeg werd gewoon gezegd dat er geen hoogtestage gepland stond voor de Giro.

xistnc

Maar ja, de jonge ploegleider De Haan dacht wat anders over de rijden tactiek.

@fanny
Heb je een andere kwalificatie dan 'arrogant' voor zo'n passage?

We weten dat je een boontje hebt voor Koen, dat mag best.

Stoempie

Ik vind het best een beetje treurig dat er voor de Giro geen hoogtestage komt. Ondanks alle genoemde argumenten

jp.vanoosterhout

als ze een beetje ook voor van aert zouden kunnen rijden,heeft hij nog zeker 5 kansen op een ritzege rit [ 8-9-11-12-14] en dan vergeet ik nog 19 en 21 en zelfs de tijdrit 20,dus groen is dan ook niet onmogelijk !!! ze moeten gesink,bennett en kuss de grootste knechtenrol laten doen in de bergen,maar ik denk dat van aert ook veel werk kan en wil verrichten voor roglic en dumoulin !!! ik zou het jammer vinden als van aert zich teveel wegcijfert,zou zo nog 1 of2of3 ritten kunnen winnen de klasbak !

kelderfan

'@Michiel De Rooij
Eens het zal wel te maken hebben met geen Dylan in de opstelling en dan is de T/A net zo belangrijk als de Settimana Internazionale Coppi e Bartali. Dan is het kijken wat en hoever Teunissen staat. Die kan weer met Van der Poel bikkelen.
@xistnc
Is dat een arrogante passage.

S. Morgenstern

Groenewegen had sowieso niet op hoogtestage gegaan.

deharderpeter

'@michiel hij kan toch zelf beslissen om op hoogtestage te gaan. Paar jaar terug deden ze dat altijd zelf.

tendam

In corona-tijd is een hoogtestage wat ingewikkelder... wat ze in Tignes deden was volgens mij heel erg duur. Ze hebben daar gewoon een accommodatie gehuurd voor een paar maanden, en er koks plus een foodtruck plus verzorgers plus ploegleiders en noem het allemaal maar op heen gestuurd. En dat allemaal in een bubbel.

kelderfan

Jansen en Bennett trainen normaal gesproken ook op hoogte. Misschien een idee voor Kruijswijk en Tolhoek/Foss om die appartementen te huren om te kunnen trainen op hoogte.
@jp.vanoosterhout
Eens dat als Bennett weer ok is, dat Kuss, Bennett, Dumoulin en Gesink bij Roglic blijven en beschermen in de bergen.
En dan natuurlijk Dumoulin alleen als 't echt nodig is.

1 2 ... 269 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.