Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 268 ... 396 397
kelderfan

'@rahimns
Jij kwam toch met de info over Amund Jansen, dat hij zou gaan verkassen naar Michelton.
Dat lijkt mij zeker een aderlating gezien ook het rijden van Jansen in de TdF. Hij doet 't boven mijn verwachting prima in het NS-treintje bergop. Misschien wat voor NS om net als de Hema mee te doen en zodoende reclame te maken voor de trein.

Stoempie

Maar ze willen toch de Giro met Stevie winnen, Rahimns?

S. Morgenstern

De middelen zijn toch niet oneindig?

Rawolf

Echt onzin dat ze geen hoogtestage kunnen doen, dat kost helemaal niks relatief gezien.

jvh93

Grondahl Jansen naar Mitchelton lees is zojuist op de twitter van TJV_supporters? interessante move om daar met Matthews te gaan rijden in de klassiekers en waarschijnlijk in zijn sprinttrein als dit waar is

jvh93

'@rawolf, snap opzich wel dat ze met een driedubbel bezet programma niet voldoende personeel over hebben om ook nog op hoogtestage te gaan, waarbij het niet enkel draait om fietsen en slapen op hoogte maar ook qua begeleiding en training gewoon wat vergt

S. Morgenstern

Kruijswijk kan toch gewoon een hoogtestage doen? Ik begrijp de verontwaardiging niet.

Rawolf

Je kan toch extra mensen aannemen, Hilaire zet gewoon een berichtje op facebook :p.

Geld is er zat, Roglic gaat gewoon naar trainingskamp met de helicopter ;)

S. Morgenstern

Kruijswijk naar een berg sturen met wat nieuw personeel en wat maaltijd bonnen (als daar geld voor zou zijn), is geen winst ten opzichte van een 'old skool' hoogtestage die hij gewoon zelf kan plannen.

Rawolf

Ik snap niet hoe je kan zeggen dat Jumbo geen budget heeft voor een hoogtestage, weet niet of je het doorhebt maar het gaat enorm goed met de ploeg. Giro en nu Tour winnen zal ook wel een bonus op staan van de sponsors. Verwacht prijzengeld deze tour is dicht bij de miljoen.

Verder kan ik niet in de portemonnee kijken maar ik kan je wel zeggen dat er sowieso een paar hoogtestages af kunnen

S. Morgenstern

Ik lees dat ze er geen personeel voor hebben om een stage met de ploeg te doen. Waarom zou je het dan zelf beter willen weten?

kelderfan

Die Attila Valter waar gaat die naar toe. Die laat Tobias Foss toch duidelijk achter zich in Hongarije dat wel.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Rawolf of er geld zat is weet ik niet... het gaat gewoon om de personele begeleiding en materiaal. Er wordt in diverse koersen gefietst zoals je weet en dan houdt het gewoon op. Alle mechaniekers en verzorgers zijn aan het werk. Dus renners die wat willen zullen het gewoon zelf moeten regelen en dat is echt geen probleem voor ze, dat doen ze wel vaker.

S. Morgenstern

Valter nu wel interessant genoeg dus. ;)

Lijkt me een prima uitslag voor Foss. Ik had van Tolhoek wel meer verwacht. Die zal over zijn eerste piek heen zijn.

TLJCAMPS

Valter gaat waarschijnlijk naar FDJ.

deharderpeter

Wat een tourstart voor Jumbo, eigenlijk nog beter dan vorig jaar, ook al hadden ze toen 2 dagen geel.

kelderfan

Wauw again# Die Van Aert doet toch nog even voor die arme Cees Bol.
Deze Van Aert is niet te stoppen lijkt wel. Chapeau Wout Van Aert.

Murcia

Het grappige is dat ze vandaag echt wat te ver van achteren zaten bij de waaier aanval van INEOS, maar dat ze door sterk werk van Tony die Wout en Primoz weer naar voren bracht uiteindelijk de winst grijpen want door dat hard maken van de koers werd de sprint een spekkie naar het bekkie voor Wout. Mooie reactie ook van hem na afloop, Hij kreeg de kans van het team en gaat nu nog harder voor de ploeg werken. Hoeft van mij niet hoor, hij doet nu al meer dan voldoende LOL

tendam

Ja, ze reden eigenlijk vrij matig in de finale... ik begint te vermoeden dat het een tactiek is om Dumoulin z'n eigen weg te laten gaan, want die rijdt vrijwel nooit bij z'n ploegmaats. Misschien is dat het spreiden van kansen. Dit keer zat Roglic ook veel te ver trouwens.

Gesink is tegenwoordig een raadsel. Zondag reed hij sterk, maar verder lijkt het gewoon niet hard genoeg te gaan als hij op kop komt, en dan komen de andere ploegen er overheen.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Dat heb je toch goed gezien met die Valter; jammer dat zij niet naar je hebben geluisterd.
Antwan Tolhoek valt mij ook niet mee in deze. Het leek zo goed bij de laatste klim met Lindeman, Hofstede en Harper in de rol van hun grote broers. Maar het reikte niet ver genoeg. Er zat een kink in de kabel, want toe Harper op 3 km moest afgeven, toen nam Koen Bouwman niet over. Toen zag Howson {ook door jou genoemd} zijn kans.
Die arme Tobias zat toen alleen en mocht de achtervolging alleen opknappen voor o.a. Valter.

kelderfan

'@tendam
Dat heb je goed gezien. Maar door hard werk van Jansen en Martin kon de TJV kopman terugkomen. Waarom Dumoulin steeds zijn eigen weg volgt is ook mede het probleem, waar Zeeman zich druk over maakt.

kelderfan

Roglic is weer een plek opgeschoven dankzij een tijdstraf voor Julian Alaphilippe. Dat gaat echt goed met TJV in de TdF dan.

Fanny

'@Kelderfan
Bouwman nam wel over van Harper maar net daarna in een bocht ging een CCC (Ik dacht Valter).
Hij ging er direct achteraan echter Foss zat niet direct achter hem.
Toen hij dit constateerde liet hij zich terugzakken om ik dacht 2x Foss en Tolhoek op te halen.
Na Bouwman nam Tolhoek het zeer kort over want hij had niet de power.
Tolhoek viel derhalve voor mij heel erg tegen in deze laatste etappe. het was echt een koers voor hem zonder ITT/TTT.
Bouwman had de power niet omdat hij in het begin van de koers in een kopgroep van 7 renners zat en later met renner Thallmann uit deze kopgroep ervan doorging. Helaas kreeg hij met z'n 1.30 min voorsprong mechanische pech volgens de organisatie en liet zich daarom terugzakken naar het peloton.
De overgebleven vluchter zat later met 3 tal anderen lange tijd in een vlucht alvorens ze net voor de laatste berg werden teruggepakt.
Ze kozen dus voor Foss als laatste man voor de etappeoverwinning en misschien zelfs een overwinning van het Algemeen Klassement.
Ik had een andere tactiek gekozen tw gaan voor Hofstede (die 3e stond in het AK) en voor Foss en Tolhoek en misschien Harper.
Foss die overbleef heeft echter geen versnelling in de benen.
Daarnaast had ik met het team niet op de laatste berg op kop van het peloton gereden om de wedstrijd hard te maken en had ik het over gelaten aan CCC, Trek en Michelton net als de voorbije dagen.
Degenen die dan meekonden komen had ik in de laatste 2 á 3 km in een aanval laten gaan.
Maar ja, de jonge ploegleider De Haan dacht wat anders over de rijden tactiek.
Desondanks hebben de renners het toch goed gedaan in deze gedeeltelijke voorbereidingskoers voor de Giro.

Ik denk dat een groot deel van deze selectie wel op hoogtestage gaat voor de Giro.
Geld is zeker het probleem niet, zeker als Kruijwijk meedoet met deze voor hem belangrijke Giro.
Je moet ook een groepsgevoel kweken met deze selectie voor de Giro.
Ik gok dat ze gewoon naar Frankrijk (Tignes) gaan alwaar de Tourselectie ook verbleef in een appartement/chalet.
Personele hulp zal ongetwijfeld worden vrijgemaakt voor deze hoogtestage met als belangrijkste renner Kruijswijk.

Wederom fantastische overwinning voor TJV.
Enorme klasbak deze Wout van Aert door zich alleen door het sprintpeloton te loodsen.
Die heeft zijn gewilde overwinning nu al binnen en dus kan hij zich volledig richten op het knechten voor de kopmannen Roglic en Dumoulin. Misschien is er voor hem nog een kans in de ITT.

tdola

Kan iemand met connecties binnen de ploeg niet vragen hoe t met de plus zit en of hij nog gaat koersen?
Selecties invullen al lastig genoeg met opeen gepaste programma. Zonder groenewegen en de plus nog lastiger.

Wanneer neemt uci trouwens beslissing over evt straf groenewegen? Dat had toch allang bekend kunnen zijn?

S. Morgenstern

Die jongens in Hongarije zullen afgelopen week toch gewoon gevoeld hebben dat Foss momenteel de beste klimmersbenen heeft? Hij zal degene zijn geweest die het sterkst voor de dag kwam op eerdere klimmen deze week.

Ik zou hem zelf niet als de beste inschatten, maar die renners ontlopen elkaar te weinig, om nu vanaf hier de arrogantie te voelen te weten voor wie ze beter hadden kunnen gaan. Hoewel, Hofstede durf ik daar sowieso wel voor uit te sluiten en Bouwman moet ook een topdag hebben om in aanmerking te komen om uitgespeeld te worden.

Vijfde is voor Foss in ieder geval een prima uitslag, niets mis mee. Het zal voor de ploeg niet het resultaat zijn waarvoor ze zijn gekomen, maar om daar nu tactische analyses op los te laten.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 268 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.