Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 271 ... 396 397
tendam

Volgens mij zei José De Cauwer zoiets, dat De Plus fit was en gewoon trainde. Waar hij dat vandaan haalt, geen idee.

Poeksel

Bram Tankink bij Bureau Sport: https://www.youtube.com/watch?v=H65--b4eMsA

Weer een echt Tankinkgesprek! Hij vertelt o.a. over hoe Roglic hem voor de lange tijdrit van Giro 2016 hem vroeg hoe hij die moest rijden en waarom zijn "advies" nutteloos bleek.

jvh93

Het blijft een hele rare situatie rondom Laurens de Plus. Je zou haast denken dat er meer aan de hand is (mede omdat hij de pers niet te woord wil staan en vanuit de ploeg ook heel summier iedere keer weer gezegd wordt dat hij niet wedstrijdfit is, maar ze zeggen niet wat er daadwerkelijk aan scheelt). Ik ben bang dat we De Plus niet meer gaan zien in wedstrijdvorm voor TJV. Zou enorm zonde zijn aangezien hij vorig jaar toch echt prima in de ploeg leek te liggen etc.

Stoempie

Wil idd de pers niet te woord staan. Dan ben ik wel klaar met dat menneke. Wat een arrogantie

kelderfan

Misschien is het toch wel een geldkwestie. Jansen zoekt andere oorden op en de gewaardeerde De Plus wordt steeds maar weer uitgesteld zonder een reden te vermelden. Wedstrijdfit# Teunissen met knie gaat er kennelijk wel voor.
Maar goed het is wat het is.
Pascal Eenkhoorn doet leuk mee in de Settimana

Laatst gewijzigd
madeinstars

Hoe kom je erbij dat er geen reden vermeld wordt? De Plus is gewoon niet fit. Waarom iedereen zoveel behoefte heeft allemaal complottheorieën te verzinnen is me een raadsel.

kelderfan

'@madeinstars
Waarom complottheorieën? Het is nog steeds niet duidelijk wat er aan de hand.

Fanny

Ik denk dat de Plus gewoon ziek is cq een langdurige blessure heeft.
Zolang hij zelf niets verteld kan ook TJV dat niet doen ivm de privacyregels.
Dus zolang hij aan het herstellen is kan hij ook nergens opgesteld worden.
Ik geloof niet dat het te maken heeft met de overgang naar Ineos of afspraken die geschonden zijn door de Plus.
TJV vermeldt hierover ook niets.
De overgang zal door Ineos bekend gemaakt moeten worden.
Ben wel benieuwd of hij überhaupt gaat starten in de TA want hij zal toch wel een wedstrijd van niveau moeten rijden alvorens op hoogtestage te gaan voor de Giro waar hij al eerder vanwege ziekte uit vertrokken is.
Ik zie het somber in.
Benieuwd wie er dan voor hem gaat starten in de TA.

wieler4live

Eenkhoorn wint in Italië

aru123

Pascal is bezig aan een sterk jaar. Reed een goede omloop en een sterk nk. Nu lekker bezig in italië. Hopelijk zet hij bij de komende klassiekers en in de winter nog een stap. Dan kan hij wellicht volgend jaar jansen doen vergeten. Ik verwacht in ieder geval meer van pascal dan van van hooydonck

wieler4live

De Plus vandaag weer voor het eerst iets op strava gezet 100km

ghostwriter

Ik hoop dat Van Aert volgend jaar als co-kopman van Roglic naar de Tour wordt gestuurd (tenzij het parcours totaal niet bij hem past). Ik denk dat als Van Aert deze Tour kopman was hij de topfavoriet voor de groene trui was geweest.

kelderfan

Wauw# Chapeau Meneer Van Aert:) Die kanjer is toch heel goed bezig. Alweer champagne vanavond.
Dit is toch een hele mooie zege in zo'n hele leuke waaierrit; dankzij Sagan & zijn mannen.
Dit is toch een goede dag voor TJV met ook al Eenkhoorn die de zege pakt in de Settimana.
Leuk dat Laurens De Plus ook weer in beeld komt.

deharderpeter

Zolang Wout van Aert bij jumbo rijdt, denk ik dat Dylan Groenewegen de tour niet meer rijdt. Heb je toch een sprinter bij je en tevens de allerbeste knecht die je als kopman kunt wensen!

kelderfan

Daar zeg je wat. Met Roglic in de TdF lijkt mij, dat Dylan zich op de Giro mag richten.

kelderfan

Opvallend is dat George Bennett er gewoon bij zit, als 't om een waaierrit gaat. Die deed met Kuss en Gesink een paar sterke beurten op kop van het peloton.
Wat nog leuker is dat de winst van Eenkhoorn niet wordt bijgeteld bij TJV, maar bij 't Development.
Sporza heeft nog eens gemeld dat Van der Velde het damesteam komt versterken. Vos wordt al gemeld bij PCS.

Laatst gewijzigd
Murcia

Top prestaties van de ploeg met natuurlijk Wout in de Tour, maar de zege van Eenkhoorn bewijst dat de ploeg nog steeds breder wordt en blijft inzetten om eigen talent te verbeteren. De etappe in de Tour was echter om te likkebaarden en dat Wout het dan zo afmaakt, Groots!!

T80JZ

'@ghostwriter

TJV zal het zich ook volgend jaar niet kunnen permitteren om Van Aert voor het groen te laten rijden. Nu een ploeg nog maar 8 renners heeft zal iedere renner nodig zijn voor de strijd om de eindzege. Zeker als TJV weer met meer kopmannen voor die eindzege zal starten en de concurrentie sterker - Bernal en Pogacar een jaar verder in hun ontwikkeling, Ineos een veel sterkere ploeg dan dit jaar, misschien het debuut van Evenepoel - zal zijn dan dit jaar. Als we zien hoe belangrijk Van Aert dit jaar voor de ploeg is dan kan die bijdrage niet worden gemist.

In de Tour van 2012, toen een ploeg nog 9 renners had, ging Sky ook met Cavendish van start. Ondanks dat Cavendish 3 etappes won was dat eens maar nooit meer voor Sky. Cavendish dacht er het zelfde over en in goed overleg werd zijn contract ontbonden. Vanaf dat moment richtte Sky zich alleen nog maar op de eindzege.

tendam

Volgend jaar hebben ze toch niet per se hetzelfde doel als dit jaar? Misschien gaan ze volgend jaar met Roglic en Van Aert als kopmannen, of Dumoulin en Van Aert. Het lijkt me duidelijk dat Van Aert volgend jaar voor groen moet gaan, dat kun je die jongen bijna niet ontzeggen.

Jumbo is geen Ineos, die hebben echt alleen het klassement in de Tour als doel en de rest van het jaar doet er eigenlijk niet zo toe.

T80JZ

Als Roglic dit jaar de Tour wint zal hij volgend jaar zijn titel waarschijnlijk willen verdedigen. Als hij dit jaar niet wint zal hij volgend jaar willen winnen. Als Dumoulin dit jaar de Tour wint zal hij volgend jaar zijn titel waarschijnlijk willen verdedigen. Als hij dit jaar niet wint zal hij volgend jaar willen winnen. Kruiswijk zal door het missen van de Tour van dit jaar volgend jaar waarschijnlijk wel de Tour willen rijden.

Probeer dan nog maar eens ruimte te maken voor de strijd om de groene trui. Al is er wat voor te zeggen dat TJV wel verplicht is om Van Aert die ruimte te geven voor het groen en zal de druk vanuit België groot zijn.

Maar laten we ons eerst maar concentreren op de Tour van dit jaar. We hebben nog tijd zat om te speculeren over volgend jaar.

Poeksel

Er is een beroemd verhaal van The Beatles die in 1962 auditie deden bij Decca en toen afgewezen werden. "een van de grootste historische vergissingen in de popmuziek." wordt dat genoemd.

Daar bestaat ook een wielervariant van. De teammanager van Circus-Wanty Gobert vertelt:

"“In 2015 kreeg ik telefoon van een manager”, vertelde hij aan RTBF. “Hij bood mij een jonge Sloveen aan, die vanuit het schansspringen kwam en wielrenner wou worden.“Ik heb zelfs de tijd niet genomen om er eens over na te denken”, geeft Bourlart toe. “Ik zei onmiddellijk dat het mij niet interesseerde. Te veel risico voor een jongeman die niet eens een verleden op de weg heeft. Ik zei hem dat het te moeilijk zou worden om profrenner te worden.”

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200904_93030515

Het is wel de vraag of Roglic bij een andere ploeg als TJV wel zo goed geworden was.

veld

Fantastisch wederom. Ben evenwel niet zozeer verbaasd( zo zie je maar hoe snel het went) dat Van Aert wint, alswel door het feit dat juist de twee die voor zo'n etappe zijn meegenomen( Martin en Jansen) er niet bij waren en de twee die dit misschien wat minder zouden kunnen, Kuss en Bennett, er wel bij waren en niet alleen maar meereden , maar nog flink wat werk verzetten ook.. Kwestie van vorm? Dan mogen we de komende
bergetappes nog wat verwachten.
Conclusie: we hebben in elk geval de beste eendagsrenner van het moment en misschien ook wel de beste ronderenner in de ploeg. Hoe hou je dat een paar jaa r vol, zowel financieel als programmatisch.
Verder lijkt het erop dat Eenkhoorn zeker de plek van Janssen volgend jaar kan invullen.

Poeksel

'@veld Verbaasd dat Martin en Jansen bergop niet meekonden en Kuss en Bennett wel?!

madeinstars

Veld, kijk even het begin van de etappe terug en dan snap je het. Snap je ook waarom Rowe er voor Ineos niet bij was.

kelderfan

'@Poeksel
Bedankt voor de link.
@veld
Het is zeker fantastisch tot nu toe. Die Wout Van Aert pakt de kans als die geboden wordt.
Het is ook geweldig dat Roglic en Van Aert voor TJV hebben gekozen. Want zonder deze twee klasbakken had TJV niet in deze positie gezeten. Zeeman vooraf wij gaan voor het eind resultaat en het overige is bijzaak, maar zijn mannen denken daar duidelijk anders over. Die gaan voor het eindresultaat en de resultaten onderweg. Deze zege is nr. 3 in de TdF 2020 met dank aan die heren. Ook een pluim voor Bennett en Kuss lijkt mij op z'n plaats.
Je ziet aan Eenkhoorn dat hij ook in die flow wil zitten. Gisteren 2e. en vandaag de 1e. plaats.

1 2 ... 271 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.