Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 272 ... 396 397
ghostwriter

'@T80JZ
Jumbo-Visma kan gemakkelijk een geweldige ploeg rond Roglic en Van Aert als kopmannen vormen zoals ze in het verleden een ploeg rondom Kruijswijk en Groenewegen hadden. Van Aert is momenteel duidelijk één van de twee beste wielrenners die Jumbo-Visma heeft die een topfavoriet voor het winnen van het puntenklassement zou zijn en daarvoor meerdere etappes kan winnen. Als het parcours van de Tour van volgend jaar vergelijkbaar is met die van dit jaar zou een ploeg met bijvoorbeeld Martin, Gesink, Bennett, Dumoulin, Kuss en Eenkhoorn als knechten zowel Roglic als Van Aert goed kunnen ondersteunen. Daarbij zou het een prachtig "narrative" rond de ploeg vormen aangezien ze zowel voor het geel als groen zouden gaan.

FritsvanHoefelen

Wat zijn ze succesvol. En dat omdat ze doorgetraind hebben tijdens de coronaperiode!

kelderfan

Sepp Kuss en Neilson Powless zijn geselecteerd en gaan naar Imola met de USA-ploeg. De ster van Kuss is ook stijgende.

feyenoordmessi8

Mooi om te zien dat Laurens weer actief is op Strava. Gaat helemaal goedkomen met hem. Gun die jongen het beste

Poeksel

Die Powless, werd die destijds niet gezien als een groter talent dan Kuss?

S. Morgenstern

Kuss stond nauwelijks op de radar van WT-ploegen. Powless werd inderdaad in potentie wel altijd al als een goede WT-renner gezien.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Kuss is echt geweldig gescout door Jumbo.

Wielerfan1987

Powless is ook een groot talent, hij is denk ik alleen zoekende naar 'de manier' die het best bij hem past.

Hij ging naar verluid weg bij TJV omdat hij niet houd van het letten op elk grammetje eten en het continue bijhouden van vermogens etc.
Heeft nu de stap gemaakt naar Vaughters waar ze volgens kenners meer volgens de oude leerschool leven en trainen en Neilson zegt zich er op zijn plek te voelen.
Zijn aanwezigheid in de Tour en het feit dat hij zich al een aantal keer positief liet opmerken onderschrijft zijn talent.

Ik denk alleen dat hij misschien meer gebaat zal zijn bij een wisselwerking tussen de klassieke manier van trainen en leven (meer op gevoel) en de manier die ondersteund en gedreven wordt door cijfers zoals hij nu bij steeds meer ploegen wordt gehanteerd.

En nu de aandacht weer terug naar TJV 😁

madeinstars

Dat is denk ik een prima analyse, maar ik denk ook dat Powless net de X-factor mist die Kuss overduidelijk wel heeft.

Fanny

Prachtige overwinning van Eenkhoorn 👌👍
Als hij zich nog verder verbeterd dan gaat hij een verbeterde uitvoering van Amund Grondahl Jansen worden in de klassiekers.
Niet voor niets heeft TJV zijn contract met 2 jaar verlengd.

Dan Van Hooydonck.
Van Hooydonck moet wat mij betreft het allemaal nog maar eens laten zien in de klassiekers als opvolger voor A.G. Jansen.
Gisteren de Vive le Velo Talkshow gezien waar hij aan tafel zat.
Hij wilde in de kleinere koersen al wel voor zijn eigen kansen gaan (lees kopman) ondanks dat TJV daar geen toezeggingen voor had gedaan in de contractbesprekingen.
Heeft voorlopig voor mij nogal een hoge dunkgehalte van zichzelf.
Oke, goede tijdrijder maar voor rest ?

Dan Powless.
Ik denk dat hij ook meer voor zichzelf uitslagen wilde rijden en inzag dat dit bij TJV niet kon.
De knechtenrol ligt hem ook absoluut niet.
Ging ook wel eens in een tegenaanval terwijl zijn teammaat Eenkhoorn koploper was (Utah).
Werd hem denk ik later niet in dank afgenomen door zijn ploegleider en ploegmaten.
Was volgens mij meer een buitenbeentje bij de ploeg terwijl Kuss veel meer een echte teamplayer is die geweldig kan klimmen als hij zijn dagen heeft.
Als Kuss nog meer continuïteit in het klimmen haalt wordt een topklimmer die elke ploeg wil hebben.
Helaas, in mijn ogen, geen AK ronderenner, zeker als er een ITT en/of TTT in zit..

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Van Hooydonck is niet gehaald als opvolger van Jansen.

Fanny

'@S. Morgenstern
Ik zeg van wel dat Van Hooydonk is gehaald als opvolger van Jansen.

Merijn Zeeman is blij met de komst van Van Hooydonck. “We waren op zoek naar een sterke renner die in de klassiekers ons team rond Wout van Aert en Mike Teunissen kan versterken. Daar is Nathan met zijn talent de geschikte renner voor.
Van Hooydonck had volgens Het Nieuwsblad ook een aanbieding op zak van Israel Start-Up Nation, maar hij kiest voor een rol in de klassiekerploeg van Jumbo-Visma. Daar kan hij gezien worden als vervanger van Noors kampioen Amund Grøndahl Jansen, die vertrekt na dit seizoen.

Poeksel

Kuss ziet zichzelf ook niet als kopman in een grote ronde, vertelde hij laatst.

Dat Van Hooydonk hoopt op kansen in kleinere koersen lijkt me niets mis mee. Dat is wat anders dan meteen het kopmanschap opeisen.

madeinstars

Ik denk dat het voor Kuss mooi is als hij volgend jaar eens zijn gang kan gaan als kopman in een ronde van het Baskenland of iets dergelijks. Mocht het dan heel goed gaan, zou je kunnen denken aan een vrije rol in de Vuelta.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Een sterke renner voor de klassiekers inderdaad. Niet een renner die net als Jansen eventueel nog als schaduwkopman kan dienen in sommige van die koersen. Daarvoor zullen ze Eenkhoorn op het oog hebben. Wanneer er volgend jaar weer drie renners uit die kern op hoogtestage trekken, dan zal Van Hooydonck daar niet bij zitten.

tendam

Powless kan van alles een beetje. Sepp Kuss kan een ding heel erg goed, alleen dat moest hij nog ontwikkelen. Inmiddels is hij Powless natuurlijk ver voorbij.

Yeez

'@morgenstern van hooydonck is wel gehaald als vervanger van jansen. Niet per sé als opvolger nee.

Yeez

Verder blijft het mooi om te zien hoe @morgenstern hier argumenten van anderen weg laat en overal maar een draai aan geeft om zijn eigen gelijk in stand te kunnen houden. Het voeren van een leuke en inhoudelijke discussie blijft daardoor moeilijk.

S. Morgenstern

Wil je inhoud ook nog iets toevoegen? Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen welk argument ik weg laat, of de specifieke draai kunnen benoemen. Dan zou je bijdragen aan de discussie. Nu speel je scheidsrechtertje zonder dat er aanleiding lijkt om te denken dat je die rol aan kan.

Laatst gewijzigd
xistnc
Fanny

'@S. Morgenstern
Ik geef Yeez in deze wel gelijk.
Jij probeert (bijna) overal je gelijk te halen op iemands argumenten ipv iemand eens gelijk te geven.
Lijkt op betweterig gedoe.
Dat heb ik als eens vaker gezegd onder je andere vorige pseudonaam.
Het leek beter te gaan onder deze naam maar het gaat weer dezelfde kant op.
Kom dan zelf eens met een berichten waar we jouw dan eventueel op kunnen afkraken wat zo voel ik het momenteel.
Het is altijd maar betweterig reageren op.
Hoop dat je dat eens inziet want verder denk ik dat je een prima wielrenkerel en Jumbo fan bent.

Yeez

'@morgenstern je had eenkhoorn niet in etappe 3 van bartali in groep 1 verwacht. Ik zei: het veld is van niet te hoge kwaliteit. Ook vermeersch en schelling zaten er bijvoorbeeld bij.

Vervolgens zeg je: knap van schelling, maar dat is toch een klimmer.

Je draait alles naar je eigen kant toe en de twee argumenten die niet in jouw voordeel wegen laat je weg. Nu maakt dat mij vrij weinig uit, maar op die manier wordt het nogal kinderachtig en leg je anderen vrij dwingend je eigen mening op

Fanny

'@xistnc
😊

kelderfan

'@S.Morgenstern
Een leuke voor jou. Het grote doel van TJV is niet alleen de "Gele Trui" maar ook het willen verslaan van Ajax.
De onderlinge strijd wordt ook gevoerd voor het nr. 14, want dat is het nummertje van Dylan Groenewegen.
Door het goede rijden van Wout Van Aert ziet Dylan zijn wens om volgend jaar de TdF te rijden in het water vallen.
@Fanny
Even serieus. Die Nathan Van Hooydonck komt bij BMC vandaan en toen nog met goede tijdrit in de benen. En als hij de genen van zijn oom heeft, dan heeft hij ook een leuke versnelling in de benen. Mathieu heeft een leuke renner in handen om verder te kneden aan de tijdrithouding. Zijn oom had in zijn tijd de hulp van Eddy Merckx nodig om zijn houding op de fiets te verbeteren. Want hij reed als Julian Alaphilippe in het peloton.

Ik zag gisteren bij die sprint van Wout een renner links en rechts een beuk uitdelen. Over gevaarlijk rijden gesproken.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

'@Yeez; ik had eerlijk gezegd niet het idee dat ik daar mijn inschatting moest verdedigen en die reactie was dan ook niet als zodanig ingestoken. Ik zag jouw reactie gewoon als een nuance bij mijn opmerking, niet als een poging hem onderuit te halen.

De nuance dat het deelnemersveld niet van het hoogste niveau was, onderschrijf ik gewoon. Dat er naast Eenkhoorn nog een grote renner tegen de verwachting stand hadden gehouden, maakt het standhouden van beide in een groep klimmers volgens mij ook niet minder positief. Daarom was er naar mijn mening geen aanleiding om daar op te reageren. De vraag naar Schelling kwam voort uit een gebrek aan zekere kennis over het type renner dat hij is, dus daarom die opmerking.

Volgende keer anders meteen even je ongenoegen uiten? Dan had ik je meteen kunnen zeggen dat de nuance verder terecht was. Nu kom je er een dag later onnodig een andere discussie mee in fietsen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 272 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.