Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 273 ... 396 397
GroenewegenDylan

Stel je eens voor dat er volgend jaar een ploegentijdrit over glooiend parcours is van een kilometer of 40. Roglic, Dumoulin, Van Aert, Martin, Oomen, Bennett, Gesink, Kuss.

Kruijswijk en Groenewegen dan wederom de Giro.

Yeez

'@morgenstern dank voor een goed antwoord! 👍🏻

kelderfan

Het Jumbo-Visma Development Team heeft zich wederom versterkt met een jong talent Darren van Bekkum voor 2021.
Oh,ja,
In de T/A rijden naast het TJV team ook nog Nathan Van Hooydonck en Edoardo Affini mee. Ik ben benieuwd hoe die jongens het gaan doen.

Laatst gewijzigd
SnellePelle

Haahahah, Dumo is er wel op vooruit gegaan!
#knecht

deharderpeter

1 kopman dus, nu Tom aan het knechten is. Dan kan Wout ook wel voor groen gaan.

Jodegr

Vreemde tactiek vandaag als je het mij vraagt. Heb er opzich geen probleem mee dat de hele ploeg inclusief dumoulin zich leeg rijden voor Roglic, maar dan moet je wel zeker van je zaak zijn. Als Roglic dan vooruit is met pogacar en quintana waarom rijdt hij dan niet door op dat moment? Of hij kon niet beter, wat ik me niet kan voorstellen gezien hoe die quintana voor de top nog countert. Dan is het dom om iedereen zich leeg te laten rijden. Of hij pokert en dan hoop ik dat hij niet dezelfde fout maakt als in de giro vorig jaar.

Hermannmg

Volgens mij kwam Tom zelf aangeven dat hij zich niet goed voelde. Zat ook ver van achteren terwijl er nog een grote groep was. Toen heeft de ploegleiding denk ik aan Dumoulin aangeven de kop te nemen zodat Bennett nog wat langer gespaard kon worden. Uiteindelijk was Dumoulin niet zo slecht als hij dacht en Roglic niet zo goed als hij dacht. Ik kreeg een beetje herinneren aan de giro van afgelopen jaar. Toen was het Carapaz, nu Pogacar. Als Roglic goed was, waarom zou hij Pogacar niet volgen? Nu kostbare tijd op Pogacar verloren en Dumoulin uit de top van het klassement.

S. Morgenstern

De tactiek was prima. De passiviteit van Roglic was dat zeker niet. Gemiste kans.

kelderfan

Ja, hoe zit dat met Dumoulin. Wil hij morgen in de aanval of zo.
Ik denk dat zij Kuss en Bennett hebben gemist in deze etappe door de waaieretappe van gisteren.
Nu moest het van Gesink en een nog groter stuk Wout Van Aert; die vandaag ook weer zijn visitekaartje heeft afgegeven.
Ik ben benieuwd naar de reactie van de ploeg.

pirazzi

Roglic wilde het geel nog niet.

S. Morgenstern

De ploeg reed daar wel voor, anders hoeft Dumoulin niet zo hard op kop te rijden. Roglic laat het wat mij betreft gewoon afweten na al dat werk van de ploeg.

YogiBear

Waarom is dit zo moeilijk. TJV wilde nog geen geel, wat ze hadden gehad als Roglic achter Pogacar was aangegaan. En misschien is dat ook wel wat ingegeven door twijfels over de sterkte van de ploeg, na vandaag.

Hermannmg

Tuurlijk wilde ze het geel. Roglic wou tijd pakken vandaag. Anders gebruik je niet je hele ploeg terwijl de ritwinst buiten bereik was. Geel pakken op zich was niet het doel maar wel tijd pakken op mannen als Bernal, Quitana etc. Als je die lost, los je normaal gesproken Yates sowieso. Roglic was niet goed genoeg of bang voor een counter.

T80JZ

Het is maar goed dat Van Aert niet voor het groen gaat. Kuss en Bennett vielen tegen, waarschijnlijk te veel werk gedaan gisteren. Dumoulin heeft meer tijd nodig om top te worden, logisch dat hij voor Roglic ging werken.

Roglic waarschijnlijk combinatie van factoren. Op het moment dat Pogacar voor zijn beslissende aanval ging was hij net bezig om zijn bidon weg te steken; misschien is/voelt hij zich nog niet in topvorm; misschien was hij te berekenend en hoopte hij dat anderen Pogacar terug zouden halen.

S. Morgenstern

Waarom zouden ze twijfelen aan de sterkte van de ploeg? Zelfs met een offday van Kuss waren ze nog de beste ploeg in koers. Die gele trui is echt niets om bang voor te zijn. Mocht Roglic daar anders over denken, dan had hij dat even aan de rest moeten vertellen.

KJP

De hele tactiek is gewoon gebaseerd op renners die iedere keer weer wat sterker zijn dan degene ervoor in deze volgorde:

Martin/Jansen - Gesink - van Aert - Bennett - Kuss - Dumoulin - Roglic

De nummer drie van dat rijtje kon vandaag zijn werk niet doen. De nummer vier van dat rijtje ging er al af bij een klein speldenprikje van Alaphilippe en de nummer 7 kon ook niks doen. Dan ben je natuurlijk snel klaar.

Dat je Dumoulin dan in moet zetten is klote. Maar leek wel duidelijk dat die ook echt wel ingezet werd omdat ie zelf ook gewoon niet goed was.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Waarom liet Roglic het afweten? Hij zat na het afhaken van Dumoulin alleen. De enige fout van Roglic was, dat hij met Pogacar en Quintana mee had moeten rijden; want nu kon de rest weer terugkomen helaas.
Roglic kreeg helaas niet de steun van Kuss en/of Bennett {kennelijk door de rit van gisteren}. Dumoulin had kennelijk de benen niet of hij was te aardig voor Roglic.
Zij hadden dan beter niet voor de aanval moeten kiezen; maar wat Dumoulin gisteren aangaf. Dat zij Bernal wilde slopen en dat is niet gelukt. Het lag in deze niet aan Jansen, Martin, Gesink en Van Aert.
@YogiBear
Misschien wel; maar waarom geeft Dumoulin zijn 5e. stek dan zo opzichtig op.

aru123

https://www.indeleiderstrui.nl/tour-de-france/308338/dumoulin-van-kopman-naar-luxe-knecht-tom-gaf-aan-dat-hij-niet-goed-was

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Achteraf is het altijd zo makkelijk om te oordelen... kijk naar de rest van het peloton, behalve die 9 kopmannen lag de rest van het peloton ook op apegapen.

Murcia

De hysterie regeert zo vaak op etappes als dit , terwijl het resultaat nog steeds prima is. De enige tactische fout was het niet doorrijden met Pogacar bij diens eerste aanval. Daar hadden Primoz en Nairo, de rest een draai om de oren kunnen geven. De enige conclusie is dat Primoz niet doorreed omdat hij de trui niet wilde hebben maar ik vind zelf de kans om van je meeste concurrenten flink weg te rijden iets wat je niet mag laten lopen. De crux voor mij was het afhaken van Kuss, ik hoop dat dit kwam door zijn werk van gisteren. Hij is altijd de beoogde man voor de laatste klim. Tom was gewoon niet goed genoeg en dan ben je voor de kopman van meer nut met een goede laatste beurt op kop dan je er van achteren aan te blijven hangen en als nog te lossen. Wout was overigens weer fantastisch.

S. Morgenstern

'@kelderfan; je geeft zelf het antwoord al toch? De ploeg rijdt zich volledig leeg voor hem en legt het peloton kilometers lang op de grillplaat tot er nog tien man over zijn. Daarna is Roglic weg met de twee die samen met hem de sterkste klimmers waren (een perfecte situatie doordat één ervan al op achterstand staat en de ander in de tijdrit sowieso tijd gaat verliezen) en zet hij inderdaad niet door. Dan maak je het werk dus niet af. Heeft hij werkelijk zelfs dan nog Kuss nodig om het tempo te maken? Of mag je terecht spreken van het af laten weten?

Laatst gewijzigd
kelderfan

Het hoge woord is eruit. Tom Dumoulin voelde zich niet goed en besloot voor de ploeg te gaan werken.
Quote: "George Bennett: “Tom Dumoulin gaf aan in de radio dat hij niet goed was. Dat hij voor het team ging werken. Dat we hier zijn om de Tour te winnen”’ #TDF2020."

kelderfan

'@S.Morgenstern
Kuss heeft geen kopwerk gedaan en moest als snel lossen.
Bennett heeft 't wel geprobeerd, maar was al snel klaar. Toen besloot Tom Dumoulin om de boel in handen te nemen.
Maar nogmaals de enige fout van Roglic was het niet doorrijden met die twee Pogacar en Quintana. Het kan zijn dat hij dacht: "ik moet niet in het geel komen."

BramDeTank

'@s. Morgenstern We weten natuurlijk ook niet hoe Roglic zich op dat moment voelde. Ogenschijnlijk wel goed natuurlijk als je ziet hoe die in eerste instantie reageert en er naartoe poeft. Ik denk dat Roglic heel goed weet wat die aan het doen is en niet te veel onnodig kruit wil verschieten. Hij heeft nu wel gezien wie goed is en wie waarschijnlijk af gaat haken.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

De enige echte fout vandaag was inderdaad van Roglic, dat is mijn hele punt..

@BramDeTank; uiteraard voelen wij de benen niet, maar als je ziet hoe hij iedere keer moeiteloos voorin zit bij versnellingen en razendsnel reageerde op eerst Pogacar en later Quintana, dan leek het me niet aan de benen te liggen. Zou het dus inderdaad berekend rijden zijn, waar het alles van weg had, dan was het assertieve rijden van de ploeg ervoor niet nodig geweest.

1 2 ... 273 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.