Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 274 ... 396 397
Glorious

De tactiek is om niet te veel te laten zien, 3e week is veruit het belangrijkste, 3 zeges zijn al binnen en ze staan er het best voor van iedereen. (Roglic) Yates gaat nog veel tijd verliezen. In de paar counters bleek Roglic top.
De tijdrit is tevens een groot voordeel voor Jumbo/ Roglic en nu is alles duidelijk omtrent de kopman, 7 knechten en Wout mag nog wel een paar keer knallen.

Laatst gewijzigd
debarreman

Zo heb je drie kopmannen voor TdF en nog maar 1. Tsja, zo gaat dat. Jammer van Tom vandaag maar nog niet op niveau voor 3 weken. Rogla had wel tijd willen pakken vermoed ik, maar kon niet of wilde toch niet gegeven het optreden van de eigen ploeg vandaag.

skylimit

Tour vandaag verloren door Roglic / TJV. Pogacar en Uran gevaarlijke klanten en Bernal zal in de 3e week toeslaan.
Als Roglic het geel niet wilde vandaag dan offer je Dumoulin toch niet op? Laat andere het werk doen, Yates rijdt in het geel. Als ze het tactischer iets slimmer hadden gedaan, had Dumoulin er misschien aan kunnen blijven hangen, of tenminste op zijn eigen tempo de afstand kleiner kunnen houden, zeker met het oog op de laatste 11km afdaling/vlak.
Tacktisch dom.

Murcia

Het kan zijn dat Roglic ook gewoon een hele goede strateeg is, door de tijdwinst van Pogacar komt hij dichter bij de anderen te staan en verhoogt dit ook de druk op Bernal en Quintana om de volgende keer te reageren, maar vandaag werd juist duidelijk dat op dit moment Primoz, Tadej en Nairo de beste bergop zijn en dan moet je gewoon doorrijden naar mijn mening als je een best gat hebt. In elk geval heeft Roglic nu zeven knechten tot zijn beschikking en blijven ze de sterkste ploeg. Voor mij blijft Kuss een top prioriteit, als hij ziek is wordt het een ander verhaal maar ik vermoed dat hij gisteren over zijn toeren is gegaan. Sepp kan hopelijk morgen al weer als lijfwacht bergop van Primoz worden ingezet.

S. Morgenstern

Het optreden van de ploeg rechtvaardigde juist wel het doorzetten van de aanval.

Rawolf

Tja je kan natuurlijk alles recht/geel praten maar vandaag is toch een kleine domper.

Team blijkt in de bergen niet dominant en de schaduwkopman verliest 2 minuten.

We hebben voor de Tour heel veel zitten meten aan team Sky, ik denk dat Roglic in deze etappe al evenveel alleen heeft gezeten als Froome in de hele tour in het beste jaar.

T80JZ

Bennett en Kuss zich uit het naad laten rijden in een waaieretappe een dag voor twee belangrijke bergritten was geen slimme zet.

S. Morgenstern

Froome heeft nog nooit een situatie als degene waarin Roglic vandaag zat (met twee anderen vooruit vlak na kilometers beulswerk van zijn knechten), zo passief aangepakt.

mus van de maasstad

Snap dat gezeik niet

Door het harde koersen van TJV hebben mass, buchman, mollema en pinot tijd verloren. Tevens weet je nu wie wel en wie niet met je mee kan.

Gewoon goede dag lijkt mij

Murcia

Dat Bernal in de derde week gaat toeslaan lijkt mij meer een geval van wishful thinking dan een zeker weten. Vandaag was hij weer niet goed, dus sinds dinsdag is hij nog niet hersteld. Ook bij INEOS zelf zijn er behoorlijke scheuren merkbaar, Castro en Kwiat moesten duidelijk hun werk van gisteren bekopen. Het feit dat Wout Kwiat er af rijdt op de Port de Bales is zelfs pijnlijk. Wat niet weg neemt dat ik vind dat Primoz met Nairo en Tadej had door moeten trekken. Maar wie weet wat we morgen nog te zien krijgen.

S. Morgenstern

Het was voor geel een prima dag inderdaad, maar wel één waarin een duidelijke kans is blijven liggen.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Ik snapte Roglic ook niet helemaal. net als Morgenstern leek het alsof er makkelijk meer in zat

Laatst gewijzigd
Glorious

Jumbo heeft alles nog prima voor elkaar.
Misschien handig om minder te doen en Jansen mee te laten springen. Die zou dan nog wat kunnen doen na een klim waar hij normaal nooit meer zal zitten.

YogiBear

Zowel Kuss als Bennett hebben gisteren als iele klimmers heel veel krachten aangesproken Door tijdens de waaierrit op kop te rijden. Ik denk dat het niet zo vreemd is dat ze vandaag daarvoor enigszins de tol moesten betalen, danwel (hopelijk in het geval van Kuss) gespaard hebben/werden.

Niklas

Zou Roglic bang zijn dat hij in de derde week tekort komt als hij nu met z'n krachten smijt? Als dat zo is, bewaart hij het beste misschien wel voor het laatst...

deharderpeter

Jansen laten meespringen? Wat denk je van gewoon een Kuss, Benett of van Aert. Heb je ook altijd nog kans op de zege als ze wegblijven.

ti-raleigh

Roglic is als een luipaard. Hij weet dat hij 1 kans krijgt om de prooi te pakken. Vandaag was niet die dag. En eens met mus. Ze weten nu wie er sterk is en wie niet. Ik zou na vandaag nog 4 kanshebbers aanwijzen. Quintana, Pogacar, Bernal en Roglic. De Tour is nog 2 weken. Rustig wachten tot de prooi verzwakt is en dan toeslaan. Geen garantie op succes maar wel de grootste kans.

skylimit

'@ti-raleigh vergeet Uran niet, die sluipt ook nog mooi mee, Bardet en Martin ook niet helemaal uitvlakken, maar dat zijn de echte outsiders.

Laatst gewijzigd
Barrygoal

De enige die echt weg kon komen is pogacar, in mijn ogen de grote favoriet voorlopig .

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De enige die weg mocht komen...

kelderfan

Ja die Slovenen gunnen elkaar wel wat. Roglic denkt natuurlijk, dat hij Pogacar nog nodig heeft in de derde week.

Murcia

Klopt en dat was natuurlijk degene die gisteren een tikkie kreeg. Feitelijk is voor Roglic de situatie niet verandert en kunnen we morgen misschien al weer wat tegenstanders wegstrepen. Ik heb ook het idee dat voor velen op wielerflits de teleurstelling over het niet goed genoeg zijn van Tom en diens tijdverlies hun mening kleurt. Als ik kijk naar de andere ploegen zie ik nog steeds geen ploeg die beter is dan TJV. Dat laat onverlet dat op het moment van het lossen van Yates, Bernal, Uran en Co het beter was geweest om door te rijden. Tijd die je die jongens had kunnen aansmeren heb je dan alvast in de pocket.

Glorious

De meeste reageren op wielerflits en op social media negatief omdat Tom niet de Tour gaat winnen. Verder doet Jumbo het geweldig en zullen ze zelf de kleine dingen die minder zijn verbeteren. Kuss en Bennett zijn altijd de ene keer heel goed de andere keer minder. Verder heb je nu echt 1 duidelijke kopman en zal Wout nog wel een paar keer mogen proberen.

Trouwens ik zou Jansen mee sturen en de rest van de klimmers zo veel mogelijk bij Roglic houden.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

'@skylimit
Bardet en Uran hebben nog nooit iets groots gewonnen. Martin heeft de ploeg niet. Ik geloof niet dat die de gele trui in Parijs zullen dragen.

Trouwens morgen zullen we meer weten. Het parcours leent zich ervoor om iets te ondernemen. Was vandaag een tactische blunder, zoals sommigen ons willen doen geloven ? Of een schijnbeweging om tegenstanders zand in de ogen te strooien ?

Rawolf

Bardet en Uran zijn beide 2e geworden in de Tour, dat is beter dan Roglic zijn beste prestatie dus maar niet uitvlakken voorlopig.

1 2 ... 274 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.