Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 28 ... 396 397
kelderfan

Dus degene, die nu de Vuelta hebben gereden zijn de vaste waardes; terwijl Van der Hoorn en Eenkhoorn juist voor de ontwikkeling die koers hadden moeten rijden ten koste van de beste renner van TJV.
Dat is precies waar jij in blijft voortborduren.
Tom Dumoulin vroeg bij Sunweb om betere en bredere ondersteuning {Sam Oomen die lang geblesseerd is geraakt en ook Kelderman die een behoorlijke zware blessure heeft opgelopen}. Die kreeg hij niet, want het aantal renners was met 27 wel genoeg.
Gelukkig dat Roglic wel de steun kreeg in de Vuelta van voldoende klimmers, die hij helaas wel te kort kwam in de Giro.

kelderfan

'@Fanny
Dat zou inderdaad mooi zijn, als TJV {voor Roglic, Bennett, De Plus, Dumoulin, Gesink, Kuss, Bouwman, Van Aert, Jansen en Teunissen} zeker 3 kamers extra kan bemachtigen. Is dat de reden, dat TJV o.a. Algarve, KBK laat schieten.
Want dat zou betekenen dat Bouwman en Gesink meegaan naar de TDU.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Spekenbrink heeft tegengas gegeven wat betreft de aantijgingen in het NOS-artikel.
Hij denkt dit stramien te blijven volgen, zolang het goed gaat. Maar daar gaat het juist om. Door het uitvallen van Sam Oomen, Kelderman en de knie van Dumoulin bleef er weinig over. Michael Matthews moest het toen oplossen.

Stoempie

Het is natuurlijk wel zo dat JV talentontwikkeling al jaren hoog in het vaandel heeft staan. Tolhoek, Kuss, Bouwman...Foss, Eenkhoorn, Vingegaard. Jonge gasten kregen vaak een grote ronde in hun eerste of 2de jaar. Nu Roglic, Kruijswijk en straks ook Dumoulin op de toppen van hun kunnen geraken, is er (helaas) minder ruimte voor talentontwikkeling in grote rondes. Vraag maar aan Van der Hoorn. Jammer, maar wel begrijpelijk wanneer je huidige ambitie is elke grote ronde te winnen.

JV is toch al bijna een week op trainingskamp?

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dat blijft voor mijn gevoel bestaan die talentontwikkeling @Michiel De Rooij. Maar dat moet niet ten koste gaan van je kopmannen. Bij de Vlaamse kern krijgt Dylan Groenewegen gewoon de beste ondersteuning, die TJV in huis heeft.
Dat moet je ook zien voor de GT-kopmannen.
Van der Hoorn moet dit seizoen laten zien, dat hij beter kan, dan in het afgelopen seizoen. Hij moet gewoon de kans krijgen in dat werk, wat hem goed ligt. Pascal Eenkhoorn is een ander verhaal. In 't 1e. jaar rondjes en dit seizoen de Vlaamse koersen. Hij kan in al die disciplines mee doen. Stuur hem maar eens mee naar de TDU.

S. Morgenstern

Ja, verwarrend is dat, iemand verwijten dat hij alleen oog heeft voor de vaste waarde, die dan opeens gaat pleiten voor het opstellen van renners omwille van hun ontwikkeling, ten kosten van de beste ploeg (bestaande uit vaste waarden). Wellicht was het verwijt dan niet op zijn plaats....

Misschien dan voor de zoveelste keer maar weer opperen dat ze voor hun kopmannen nog die renner moeten halen, die vorig jaar ironisch genoeg nog gehaald werd door de ploeg die maar geen renner voor hun kopman wilde halen!? Want consistent zijn is totaal niet belangrijk..

Laatst gewijzigd
Robert

Ik zie op straks dat wout van aert al een paar keer deze dagen heeft gefietst met Thomas jasper. Enig idee wie dat is?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dat is Tom Leezer

tendam

'@fanny, kelderfan
Jullie citeren graag en veel van die site, maar het is nutteloos omdat het vaak niet meer actueel is en dus nogal verwarrend. Vandaar mijn verzoek.

@michiel de rooij
Voor types als Van der Hoorn zullen er dit voorjaar meer kansen komen, omdat ze zonder Van Aert in topvorm geen kopman hebben die om de knikkers meedoet in de klassiekers. Dus dan wordt het meer anticiperen en in de vroege vlucht meegaan.

Laatst gewijzigd
Witte Trui

'@tendam
Ik verwacht eerlijk gezegd dat Van Aert de klassiekers goeddeels zal rijden. En waar Van Aert rijdt, is hij al snel favoriet. Daar komt Teunissen bijna naast te staan (beschermd, schaduw kopman). Groenewegen doet niet veel voorjaarsklassiekers denk ik.
Van der Hoorn zal dus de ballen uit z'n broek moeten rijden om TJV met de kopmannen in de finale te krijgen. Renners als Jansen en Roosen zullen nog hoger in de hiërarchie staan en er in de vroege finale bij moeten zijn. Eenkhoorn, Van der Hoorn, Pfingsten, Wynants, Leezer/Van Emden en wellicht Lindeman zullen een vergelijkbare rol vervullen. Een plek in de vroege vlucht betekent over het algemeen een mannetje minder om controle te houden en/of de vroege finale te bereiken en daar (in overtal) te kunnen openen.

tendam

'@witte trui
Dan ga je er vanuit dat Van Aert z'n niveau van vorig seizoen bereikt. Dat wordt denk ik moeilijk, zelfs als hij helemaal is hersteld heeft hij wel een achterstand.

Jotto-Lumbo

Wanneer Wout zijn topvorm niet haalt, dan denk ik dat Teunissen en Jansen zijn rol gaan overnemen. Ik denk dat ze na een sterk jaar in staat moeten zijn om in de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix top 10 en met geluk top 5 / podium kunnen rijden. Hier zou ik dan ook een heel team op afstellen en niet dan is er geen plaats voor vrije rollen. Hoe denken jullie hierover?

kelderfan

'@tendam
Ik begrijp best, dat niet alles uit de leiderstrui goed valt, maar nu staat er een artikel in over Antwan Tolhoek, die door die oogproblemen niet de juiste vorm had om Primoz bij te staan in de Giro. Hij zegt nu wel in vorm te zijn om in een van de GT's de kopman bij te staan.
@jotto-lumbo
Ik denk dat Teunissen en Jansen niet voor niks meegaan op hoogte. Die twee moeten Wout bijstaan tot in de finale en eventueel zelf de kans grijpen. In de Omloop zullen die twee wel worden uitgespeeld, omdat het voor Wout nog te vroeg is. Alhoewel hij net als Tom grote stappen heeft gemaakt in de laatste maand. Dus is het afwachten geblazen.

tendam

'@jotto-lumbo
Een evt. 10e plek van Teunissen is vooral leuk voor die jongen zelf, maar daar ga je hem natuurlijk niet een hele ploeg voor in steun geven. Dat stadium is Jumbo wel voorbij.

kelderfan

Ja een evt. 10e plek, maar bij Mike denk ik toch eerder aan een 5e. plek. Vorig seizoen was 't een 10e. en 7e. plek. Nu met hoogtestage schat ik hem hoger in. Mike is een winnaar gezien zijn resultaten in de 4 Jours de Dunkerque en de ZLM Tour.
Daar komt nog bij zijn zeer goede rijden in de Binck Bank Tour.
Ook Amund Jansen laat zien, dat hij dit werk goed aankan en met die hoogtestage erbij, moet hij kort eindigen in de Vlaamse klassiekers en dat heeft ´t team niet meer meegemaakt na de periode Vanmarcke en Boom.

Poeksel

Teunissen heeft ook al eens podium gereden in DVV. Maar in principe wordt hij voorlopig steeds beter en (opnieuw) een podiumplek in een klassieker dit jaar zou me niet verbazen.

Jotto-Lumbo

'@Ten Dam. Als Teunissen een team in steun krijgt dan schat ik hem hoger in dan een eventuele top 10. Vorig jaar is hij namelijke als bliksemafleider van Van Aert 7de in P-R geworden. Dan kan je van de Hoorn een vrije rol geven en mee laten rijden in een kansloze vlucht, maar dat stadium is de ploeg al wel voorbij. Knechten zijn hard nodig als je 2 man hebt die voor de prijzen kunnen rijden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik denk dat Ten Dam bedoeld dat indeleiderstrui bijna geen eigen stukken maakt. Ook dat stukje over Tolhoek komt nl bij omroep Zeeland vandaan. Het is meer een verzamelplek van wielernieuws die gejat is uit de originele bronnen. Gelukkig doen ze de laatste tijd wel meer aan bronvermelding.

kelderfan

'@rahimns
Dat klopt helemaal. Maar dan had hij @Fanny en mij niet zo moeten neerhalen met "nutteloos".
En jouw "gejat" is ook niet fijntjes uitgedrukt. Cyclingfever en cyclingnews halen hun nieuws ook van verschillende bronnen. Alleen wordt het verzameld en is dat voor mij en andere volgers makkelijk te lezen.
Je hebt 't zelf over elkaar respecteren toch?

kelderfan

Taco van der Hoorn was dit seizoen niet echt goed te noemen. Als je hem als vluchter wil gebruiken, dan moet hij in andere Vlaamse koersen zijn kans krijgen, als Dylan er niet bij is. Je kunt hem bij voorbeeld wel in de Vlaamse klassiekers vooruit sturen om als springplank te dienen.

Yeez

'@kelderfan dat gaf van der hoorn zelf ook aan, dat het niet goed was. Oorzaak was onbekend, maar hij zei zelf dat zijn omslagpunt 2 procent lager lag dan het jaar daarvoor. Ook het meer afwachtende koersen in de wt was iets waar hij aan moest wennen

Yeez

'@kelderfan lees dit eens.

https://www.google.nl/amp/s/www.wielerflits.nl/nieuws/taco-van-der-hoorn-het-was-gewoon-niet-goed-genoeg/%3famp

S. Morgenstern

Van der Hoorn heeft gewoon een prima seizoen gereden, ondanks dat hij op papier misschien beter zou moeten kunnen. De verwachtingen dat hij in het voorjaar in de buurt zou kunnen komen, van zijn optredens in de najaren waarin hij altijd relatief fris voor de dag kon komen, waren sowieso totaal onrealistisch.

Dit was zijn eerste seizoen op WT-niveau, in een rol die hem als een van de eerste aan het werk zette. Die rol heeft hij aanwijsbaar uitstekend ingevuld, met daarnaast nog regelmatig hele degelijke groepjes waarin hij binnen kwam.

kelderfan

'@Yeez
Dat is precies wat ik zeg over Taco. Ik hoop en verwacht, dat hij komend seizoen, wat meer van voren kan koersen.
Hij is nu 26. Dus hij mag 't laten zien.

Yeez

'@morgenstern zelf vindt hij het niet goed genoeg. Een kinderhand is snel gevuld?

1 2 ... 28 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.