Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 291 ... 396 397
Murcia

Er is weer een lange aanloop tot aan de voet van de Madeleine en als TJV slim is laten ze weer een vluchtgroep rijden. Forse voorsprong geven en zien wat UAE kan en wil doen. Doen die niets dan heb je het gevaar op de Madeleine al geneutraliseerd en hoef je ook niet meer over de boni's aan de streep in te zitten. De slotklim is juist op het eind zeer steil en daar wordt het toch man tegen man. Maar daarvoor kan TJV het pelotonnetje wel totaal uitdunnen. Dat Poga telkens aanvalt betekend natuurlijk ook dat hij denkt in de Tijdrit in elk geval niet de Tour te winnen. De etappe op donderdag is inderdaad een stuk makkelijker te controleren voor TJV en de laatste col ligt vrij ver voor de finish.

madeinstars

Volledig eens met Murcia. Ik denk dat donderdag niet makkelijk te controleren is, behalve voor een ploeg als Jumbo. Vanaf het begin klimmen kan er voor zorgen dat er al heel veel knechten vroeg overboord gaan als we wanhoopsacties krijgen. Er is daar zelfs nog wat herstelwerk mogelijk voor Jumbo, bijvoorbeeld in de afdaling van de Glieres, die erg technisch is.

Maar zoals ze nu rijden, lijken er geen kunstgrepen nodig. Morgen is de dag van de waarheid.

Rawolf

Bahrein heeft de sterkste ploeg van de top 10 naast Jumbo Visma natuurlijk. Alleen Landa heeft nog geen meter op kop gereden, veel zal van de benen afhangen.

Trek heeft het meeste belang bij een zware koers, Porte lijkt na Rogla en Pogi de sterkste en op die positie staat hij nog niet.

tendam

'@ghostwriter
Als Pogacar beter is dan Roglic kan hij hem lossen op zo'n lange klim, ongeacht de percentages. Het waren niet de percentages waardoor Bernal vorig jaar iedereen losreed. Morgen is dé kans voor Pogi, en ik verwacht eerlijk gezegd ook dat het hem lukt.

S. Morgenstern

Pogacar stond virtueel toch al voor, met die tijdrit in het verschiet? Hoeft dan morgen Roglic niet te lossen.

Murcia

Juist de enorme lengte van de slotklim en een ploeg die in staat moet zijn om in stapjes het tempo op te schroeven zou wel eens de aanvallen kunnen intomen tot de laatste kilometers.

Landeirovic

Tendam ik deel je mening.

ForzAZ67

Juist. Daarom de klimtrein niet te vroeg vol laten rijden. Laat maar weer een groep wegrijden voor de Col de la Madeleine. Op deze col zo lang mogelijk een tempo rijden dat alle 6 klimmers samen over de top komen. Het zwaartepunt op de laatste col ligt in het laatste deel van de beklimming. Hopelijk zijn sowieso Kuss en Dumoulin nog over om Roglic bij te staan als er aanvallen komen van Pogacar e.a. Dus onderaan de voet Gesink zo lang mogelijk laten rijden. Dan Van Aert over laten nemen om Bennett achter de hand te houden om later op het stijlere deel nog een deel van de klim op kop te laten doen.

Maar goed vooraf kun je een plan maken. Je hebt ook met tegenstanders te maken en hun tactiek. Spannend.

Landeirovic

Het mooiste zou zijn Pogacar valt aan op de Madeleine. Roglic gaat mee en ze maken een grote voorsprong. En ze starten samen man tegen man aan de Col De La Loze.

Yeez

Het wordt dan hooguit op het laatst man tegen man. Als ze de koers aan jv geven zal de ploeg het tot de laatste honderden meters door controleren.

Pogacar kan op de madeleine gaan, maar al pakt hij daar een minuut en jv gaat in de afdaling en de vallei rijden heeft hij een probleem.

Stoempie

Wat denken jullie hoeveel seconden het scheelt dat Roglic zaterdag niet z'n eigen TT shirt mag aantrekken?

madeinstars

Ten opzichte van Pogacar niks, want die moet ook in het wit rijden.

Murcia

Als het zaterdag moet gebeuren in de tijdrit ben ik vooral benieuwd naar de houding van Pogacar op de fiets, credits aan Wuyts die erover begon vandaag want vorig jaar reed hij bijna rechtop en schuddend in de tijdrit naar Pau. Roglic kan met zijn aerodynamische houding vooral in het vlakke en glooiende deel die ten volle uitbuiten. Pogacar moet dat ook verbeterd hebben want het is essentieel in een rit tegen de klok.

KJP

'@Ghostwriter

Ik denk dat je naar de Madeleine hebt gekeken als slotklim. Maar de Col de Loze is de slotklim, en daarvan is het slot (de laatste 4,5e kilometer vooral) toch echt wel het zwaarst.

bombba

Dus omdat dit het JV topic is kunnen er niet 2 renners voor een hoge notering gaan? Van Aert kan Groenewegen prima begeleiden de laatste 500m en kan zelf vervolgens ook nog plek 5 rijden. Hij heeft wel aangetoond dat hij ook veel punten kan pakken in de heuvelachtige ritten.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@ghostwriter ik weet niet weke klim je aan het beschrijven bent maar dat is niet de slotklim van morgen... de laatste 4 km zijn zeer onregelmatig en heeft pieken tot boven 15%.

ForzAZ67

Als Tom morgen weer niet goed is dan Van Aert zo lang mogelijk sparen op laatste klim. Sowieso Kuss achter de hand houden als laatste knecht voor Roglic.

$kedel

Die zou ik morgen eens lekker oorlog laten maken en kijken welke ploegen er gaan bluffen/werken.

madeinstars

Hoezo zag Tom er niet best uit vandaag? Uit zo'n sprintje kan je echt niets halen. Ten eerste is dat niets voor hem en ten tweede boeien die paar seconden hem natuurlijk niets, dus daar gaat ie ook niet volle bak voor meesprinten.

ghostwriter

'@KimJungPoels
Oh sh*t ja ik keek naar de verkeerde klim.

kelderfan

'@madeinstars
Tom heeft zich de vleugeltjes dans eigen gemaakt. Na zo'n tijd zonder koers kun je onmogelijk 100% zijn.
Daarom gaat hij 't in de Vuelta nog eens dunnetjes overdoen. En Pogacar vind die klim naar Meribel - Col de la Loze brutaal. Roglic hoeft hem alleen maar te volgen, dan moet 't goed komen.
Het grootste gevaar vormt volgens mij Lopez, die morgen wel oorlog kan maken.

tendam

'@morgenstern
Nu interpreteer je m'n woorden wel erg vrij... kom op, je kunt beter.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Wanneer je verwacht dat Pogacar (of Pogi) het huidige verschil in de tijdrit wel kan overbruggen, dan is het toch gewoon vreemd om tegelijkertijd morgen als dé kans voor Pogacar te bestempelen? Waar zit daarin de vrije interpretatie?

Volgens mij is morgen in ieder geval de meest uitgelezen dag voor Pogacar om zich op eigen kracht richting eindwinst te fietsen, juist omdat het huidige verschil in de tijdrit niet te overbruggen is tegen Roglic.

Laatst gewijzigd
tdola

Fietsvriend/traingsmaatje Reef van dumoulin lijkt in de avondetappe te bevestigen dat dumoulin de Vuelta gaat rijden.
T zou allemaal net passen denk ik. 20e laatste etappe tour, 25e itt wk, 27e ww wk. Dan even paar dgn rust, nog 2 weken op hoogte (!?) en dan 20 okt start Vuelta. Zelfde ongeveer voor kuss/Bennett bijv.

Bennett dus mgl toch gebroken rib, dan doet ie het nog boven verwachting, zeker als ie wat ziekjes is geweest.

Stoempie

Oh ja pogacar in wit. 😁

1 2 ... 291 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.