Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 290 ... 396 397
AWestie

Bennett heeft waarschijnlijk weer een gebroken rib lees ik. Die jongen houdt geen ribben meer over straks. Man wat een harde vent: https://www.tvnz.co.nz/one-news/sport/other/george-bennett-battling-illness-broken-rib-in-quest-help-teammate-win-tour-france

madeinstars

Dat verklaart een hoop in ieder geval. Gelukkig is Van Aert zo fenomenaal bergop anders hadden ze toch wel een pionnetje gemist.

Rawolf

Ik denk dat de sprinttrein van Groenewegen nog wel meer op de schop gaat, Teunissen heeft zelf teveel potentie om elke koers voor de Bowlingbal te werken.

Wout van Aert in die sprinttrein zetten is helemaal uit den boze nu.

Dekker, Pfingsten en Affini zullen dat klusje moeten opknappen.

Al wordt Dekker er wel weer eentje, recent 5 keer gevallen in 5 weken.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Mee eens. Wellicht dat Roosen zijn oude plekje weer terugkrijgt. In bepaalde koersen zou Eenkhoorn ook een goede lead-out kunnen zijn.

Sowieso past in dit Jumbo geen dedicated sprinttrein meer. Daarvoor zijn de belangen van andere doelen te groot.

Rawolf

Eens, Groenewegen lijkt me sowieso de kopman op de schopstoel mocht het zover komen. Klassement blijven ze toch doen en Wout van Aert die een veel kortere trein nodig heeft is veel makkelijker te combineren met dat klassement in de tour.

Zometeen voor de 2021 tour heb je Groenewegen, van Aert, Roglic, Dumoulin en Kruijswijk die eigenljik allemaal willen gaan als kopman. Hoe ga je dat in elkaar passen? 1 van de klassementsmannen kan je afschepen met de Giro, Groenewegen misschien ook nog wel. Maar Groenewegen gaat echt niet tevreden zijn met geen Tour elk seizoen. Voor sprinters is de Tour ook gewoon het hoogste podium.

tendam

Groenewegen kreeg al zelden een goede leadout, dus zoveel maakt het nu ook weer niet uit. Hij is/was gewoon heel goed, dus kon met een veel te lange sprint ook winnen.

Rawolf

Dat is waar maar als je Groenewegen meeneemt kan WvA nog niet voor groen gaan :p

kelderfan

'@Rawolf
Ik denk ook dat Dylan met Affini, Dekker en Pfingsten zijn treintje heeft. Geen TGV want een "Michael Mørkøv" ontbreekt.
Roosen, Eenkhoorn, Van Hooydonk met Wynants en 1 van 4 (Groenewegen, Dekker, Affini en Pfingsten zijn de mannen om Wout Van Aert en Mike Teunissen bij te staan.
Omdat ik zie dat Van Aert volgend jaar de T/A gaat rijden en hij zeker de E3/RVV/Roubaix/AGR/WP gaat betwisten; denk ik, dat Dylan kopman wordt in de overige Vlaamse klassiekers.

kelderfan

Wout Van Aert en Dylan Groenewegen in een TdF team lijkt mij ook niet logisch. Dat wordt nog puzzelen in november.

madeinstars

Ze hebben het voordeel dat ze volgend jaar nog Dylan 'rustig kunnen brengen'.

kelderfan

De verjongde Dylan wordt zeker rustig gebracht. Hoe gaat die Kooij het doen. Ik hoop niet op een copy van Bol, daarvoor heeft TJV Dekker gehaald.

ghostwriter

Als ze Van Aert volgend jaar als één van de kopmannen naar de Tour sturen zouden ze hem een trein mee kunnen geven die beter geschikt is om ook voor de kopmannen te knechten. De trein voor Van Aert zou namelijk ook in het heuvelgebergte goed moeten zijn zodat ze Van Aert niet alleen in de massasprints goed kunnen afzetten maar ook in het heuvelgebergte de pure sprinters eraf kunnen rijden. Eenkhoorn lijkt mij qua type een goede knecht voor Van Aert aangezien die heuvels goed overkomt en als sprintaantrekken voor Van Aert kan fungeren in bepaalde etappes.

Hofstede zou een andere potentiele knecht voor zowel Roglic als Van Aert kunnen zijn. Verder zal Martin natuurlijk weer mee worden genomen (mits fit) die voor zowel Roglic als Van Aert kan knechten. Op papier lijkt een ploeg met Roglic en Van Aert als kopmannen met Martin, Gesink, Dumoulin (als schaduwkopman), Hofstede, Oomen en Eenkhoorn als ondersteuning mij wel wat. Dan kunnen ze met onder andere Kruijswijk, Bennett, Tolhoek en Kuss een sterke klimploeg naar de Giro sturen met verder Groenewegen (als co-kopman van Kruijswijk) met een sprinttrein van drie man.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Lijkt mij sterk Ghost. Als ze volgend jaar weer voor de tourwinst gaan (en waarom zouden ze dat niet doen) dan gaan ze het precies hetzelfde doen als dit jaar. Zeker als het dit jaar lukt. Het is dan maar hopen dat WvA daar genoegen mee neemt.

Zou wel leuk zijn om Wuyts een rolberoerte te zien krijgen als hij dat hoort.

Als iedereen in vorm is zie ik dan: Martin, WvA, Gesink, Oomen, Kuss, Dumoulin en Roglic als zekerheidjes.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Waarom zouden ze niet zowel voor de gele als groene trui kunnen gaan? Roglic zou met Martin, Gesink, Dumoulin, Hofstede, Oomen en Eenkhoorn nog steeds een fantastische ondersteuning hebben. Als er een ploegentijdrit in het parcours wordt opgenomen zou Roglic waarschijnlijk veel tijd kunnen pakken op (de meeste van) zijn concurrenten met Martin, Gesink, Dumoulin, Van Aert, Oomen en Eenkhoorn als sterke (of zelfs fenomenale) tijdrijders.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Vorig seizoen ging 't met Van Aert, Teunissen en Martin prima. Roglic en Dumoulin als kopmannen/schaduwkopman lijkt mij ook correct. De ondersteuning zou dan moeten komen van Kuss, Gesink en Oomen. Kuss er wel bij vanwege zijn explosiviteit.
De Vuelta lijkt mij ook sterk met Kruijswijk en Bennett als kopmannen. Daarnaast voor de ondersteuning van de klimmers nog Tolhoek & Bouwman. Dylan Groenewegen dan met Van Emden & Pfingsten.
Als laatste man afhankelijk van het parcours Harper/Foss/Eenkhoorn/Roosen.

kelderfan

'@ghostwriter
Die Nathan Van Hooydonck is tijdrijder die met Van Emden kan wedijveren. Dat zie ik Eenkhoorn nog niet doen.

Rawolf

Het lijkt me sterk dat Eenkhoorn als eerste grote ronde de Tour zal gaan rijden. Mike Teunissen is een logischere naam, zal waarschijnlijk wel de Tour betwisten omdat de Giro - Klassiekers combi normaliter niet de beste is.

bombba

Lijkt mij makkelijk te combineren volgend jaar wil je weer voor tourwinst en meer gaan: Van Aert voor het groen, Groenewegen voor de etappes, Dumoulin voor het klassement. Die laatste heeft bewezen klassementen te kunnen rijden zonder ploeg. Dan zou je evt Kruijswijk kunnen meesturen als schaduwkopman. Dan heb je dus 4 namen: WvA, Groenewegen, Dumoulin, Kruijswijk. Voor het treintje in de sprints heb je nog 2 renners nodig: Martin en een renner als Teunissen. De laatste twee plekjes gaan dan naar klimmers als Oomen en Kuss. Dan heb je een gebalanceerde ploeg die in elke etappe kan winnen en aan het eind van de Tour meerdere truitjes in bezit kan hebben.

Rawolf

Hoe zie je Groenewegen voor etappes en WvA voor groen samengaan?

We zitten niet in het Wanty topic

tendam

Laten we eerst maar eens afwachten of en hoe Groenewegen terugkeert. Relativeren is killing voor een topsporter, Kittel kon het allemaal geen reet meer schelen en die won vervolgens ook niks meer.

Lance4eva

Misschien leggen ze er komend jaar wel twee kasseienritten in, met een beetje pech kunnen alle klassementsambities dan voor komend jaar de prullenbak in.

Stoempie

Ja, de gele trui in een tijdrit discussie....laten we die weer eens voeren.

GroenewegenDylan

'@Ghostwriter:

Giro (Doel: Top 3 + sprintzeges): Kruijswijk, Groenewegen, Bennett, Tolhoek, Hofstede, Pfingsten, Foss, Affini.
Tour (Doel: Geel + Groen): Roglic, Dumoulin, Van Aert, Kuss, Gesink, Oomen, Martin, Teunissen.
Vuelta (Doel: Top 3 + sprintzeges): Dumoulin, Kruijswijk, Bennett, Groenewegen, Eekhoorn, Van Emden, Vingegaard, Bouwman

Ik zou voor zoiets kiezen voor de grote rondes. Afhankelijk van parcours en eventuele ploegentijdritten zou je nog schuiven.

ghostwriter

Morgen moet het gebeuren voor Pogacar. Als Roglic morgen nog eerste staat in het algemeen klassement zal hij (mits hij op zijn fiets blijft zitten en niet ziek wordt) de Tour winnen. Etappe 18 is natuurlijk zeker geen rustdag maar dat is het soort etappe die een geweldige klassementstrein normaliter wel kan controleren en Jumbo-Visma heeft een geweldige klassementstrein. Het probleem voor Pogacar is dat morgen de slotklim steil begint maar dat de tweede helft van die beklimming een stuk lichter is dan de eerste helft.

De beklimming is normaliter (nu het peleton niet stijf staat van de EPO) te lang om direct vanaf de voet in de aanval te gaan en ik denk dat het enorm lastig wordt om Roglic in de tweede helft van de beklimming eraf te rijden aangezien dat gedeelte perfect is voor klimmende tijdrijders. De laatste acht kilometer is aan gemiddeld zo'n 7.5% en het steilste gedeelte van dat stuk is maar aan zo'n 8 procent. Daardoor denk ik dat Pogacar eigenlijk wordt gedwongen om in de eerste van de beklimming al in de aanval te gaan maar dat wordt enorm lastig aangezien Roglic dan waarschijnlijk Dumoulin en Kuss nog bij zich heeft en misschien zelfs wel meer knechten. Als Pogacar morgen avond eerste staat in het algemeen klassement vind ik dat hij het verdient om deze Tour te winnen.

Laatst gewijzigd
Yeez

Kan morgen weleens gesloten blijven. Wie gaat de koers hard maken! Jv in iedergeval niet! Lopez is de enige met een ploeg die die optie heeft (ook al is die izagirre kwijt). Best wel weer eens een duel in de laatste 2/1 km worden.

Aanvallen is ook geen optie als roglic nog 4/5 man heeft

Laatst gewijzigd
1 2 ... 290 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.