Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 293 ... 396 397
Murcia

in het duits noemen ze dit een vorentscheidung en ik denk dat dat op deze etappe van toepassing is. Roglic bewijst nog maar weer eens waarom hij de nummer 1 van de wereldranglijst is, en Kuss kon precies doen wat ik gehoopt had. Met Poga op een minuut en Lopez kort achter zich kan de sterkste ploeg in koers het morgen gaan controleren.

kelderfan

Jammer van Pogi Beer maar Roglic is toch beter in dit steile werk. Die Sepp Kuss is weer als vanouds goed in dit werk.
Jammer dat hij Lopez moet laten gaan, maar die Lopez is geen slechte Columbiaan.
Tom niet 100% maar toch als nrl. 10 op deze steile pukkel. Wel een klim om er in te houden.

tendam

Eigenlijk was deze aankomst vergelijkbaar qua steilte als die waar Martinez won. Zo'n tijdritje omhoog, daar is Roglic dus toch iets beter in dan de springveer Pogacar. Mooi voor Jumbo dat hij hier geen mindere dag had, want dan zak je er dus gelijk bijna finaal doorheen.

S. Morgenstern

Pogacar kraakte eigenlijk pas in de laatste honderden meters, dus de verhoudingen kunnen morgen ook opnieuw weer andersom liggen (beetje zoals ze van vrijdag naar zondag stuivertje wisselden). Dat is echter een dag waar je met een sterke ploeg veel schade kan beperken, dus wat dat betreft was vandaag voor Pogacar een grotere kans om veel van de tijd af te doen.

T80JZ

Afgelopen zondag was Pogacar alleen in de sprint beter, ook door fouten van Roglic en Kuss, maar bergop zeker niet, dat bleek vandaag wel. Roglic blijkt toch de sterkste te zijn. Gelukkig wel, maar Parijs is nog ver.

Tony Martin naar de Giro betekent dat als Dumoulin naar de Vuelta gaat hij niet voor het eindklassement zal gaan. Lijkt me verstandig, hij is nog niet in topvorm en zal na deze zware Tour ook moeten herstellen. Verder werken in de Vuelta om in topvorm te komen en voor etappezeges gaan zal waarschijnlijk het doel worden.

S. Morgenstern

Ik denk dat Dumoulin daar een betere ploeg om zich zal hebben, dan Kruijswijk in de Giro.

kelderfan

Ja, dat klopt. Dumoulin krijgt zeker een veel sterker team mee. Hopelijk is Bennett hersteld van rib-probleem. Verder dan met een goeie Kuss, betrouwbare Gesink, Hofstede en waarschijnlijk Vingegaard als klimmers en Martens & Lindeman voor het vlakkere werk.
Kruijswijk krijgt daar en tegen Bouwman en Tolhoek mee als klimmers met ervaring en verder Foss en Harper die mogen laten zien of zij dit werk aan kunnen. Pfingsten en Van Emden lijken mij wel duidelijk. Maar kan Martin twee grote rondes na elkaar rijden. De 1e. is niet voor de poes.

Rawolf

Tony Martin zou gewoon de Vuelta moeten doen natuurlijk, kan dan gewoon herstellen en van veel meer waarde zijn. Die rol in de Giro kan prima gedaan worden door Jos van Emden als wegkapitein met daarnaast Martens of Hofstede. Persoonlijke vete van Kruijswijk, zo gaan die dingen. Verstandig is anders.

De Vuelta ploeg word er 1 die huis kan houden. Dumoulin, Kuss, Gesink Bennett etc

T80JZ

Ik heb jullie al een paar keer proberen te overtuigen dat Bennett niet naar de Vuelta zal gaan. Zonder succes.

S. Morgenstern

Het seizoen en de voorbereiding van Martin post-corona hebben altijd al in het teken gestaan van de combinatie Tour-Giro.

deharderpeter

Hoop dat de jumbos morgen de hele rit wakker blijven, want ik voorzie een coupe van de mannen van Vino.

kelderfan

Ja dus die combi komt door de post-corona. Apart dat wel.
Dat verdient wel enige uitleg door TJV-kenners.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@T80JZ ik denk dat het bijna niet anders kan....

S. Morgenstern

Die combinatie komt doordat ze hem in beide koersen nodig en mogelijk achten.

Murcia

Ben vooral benieuwd naast Kruijswijk natuurlijk hoe Foss zich staande houd in de Giro, Zijn manier van rijden maakt hem een geschikte renner voor de klimtrein in de toekomst.

Stoempie

Persoonlijke vete van Kruijswijk mbt Martin? Hij wil gewoon de sterkste ploeg. Foss ben ik ook erg benieuwd naar.

Murcia

Ik ben meer en meer ervan overtuigd dat de overstap van Laurens naar INEOS, de reden is van zijn ontbreken en niet (langer) een blessure. De Cauwer liet zich al ontvallen dat hij volop in training was en dat het hem verbaasde dat hij nergens werd opgesteld. Dit lijkt meer op straf dan iets anders.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Murcia hij is net pas echt weer serieus begonnen met trainen... hiervoor reed hij wel wat rond in Belgie. Dus hij was volgens mij nog lang niet klaar om weer te gaan koersen

tendam

'@murcia
Wat schieten ze daar dan mee op? Een goede De Plus kun je heel goed gebruiken als je de Giro wilt winnen. Die gast is gewoon nog niet goed genoeg. Ze betalen hem ook een salaris, weetjewel.

Murcia

'@tendam, Misschien zie ik het verkeerd maar ik geloof niet dat de ploegleiding deze Giro zo belangrijk vind. Men moest al omschakelen van een ploeg gebouwd rond een sprinter naar een ploeg rond Kruijswijk en als we eerlijk zijn is Kruijswijk kanshebber voor het podium maar is de ploeg vrij dunnetjes gestoffeerd om echt deze koers te gaan winnen.
Over Laurens weet ik dat het speculatie is maar de ploeg zelf en Laurens zijn opvallend karig met info over deze belangrijke renner binnen hun team.

$kedel

Het heeft ook geen zin om nog veel werk te stoppen in een renner die naar je grootste concurrent gaat en het is ook maar de vraag of je nog op zo'n renner kan vertrouwen als je tegen precies die ploeg moet opboksen natuurlijk.

Ik geloof ook niets van het blessure-verhaal omdat Jumbo hier normaal gewoon open over zou zijn, en nu staat hij al meer dan een half jaar aan de kant met als enige reden wat darmproblemen in Februari??

Laatst gewijzigd
AWestie

Misschien is er ook wel een verschil van inzicht over fitheid en training met ploegleiding/trainer. Wie is überhaupt trainer van De Plus? En met verschil van inzicht bedoel ik: niet een conflict waar met deuren wordt geslagen, maar wel over hoe inzetbaar de beste man is. En dan zorgt een transfer aan het einde van het jaar er ook niet echt voor dat de partijen dichter bij elkaar komen.

Ik denk namelijk dat TJV hem echt wel wil opstellen en in sommige rondjes vast ook graag als kopman. Niet opstellen want transfer naar de concurrent is echt zo 2004.

tendam

De trainer van De Plus is Marc Lamberts. Een Belg, tevens trainer van Van Aert en Roglic.

Ik snap niet hoe iemand denkt dat ze De Plus aan de kant houden om Ineos niet wijzer te maken... wat is dat voor een onzin? Dan kun je elke renner die einde contract is wel afschrijven. Zo werkt het natuurlijk niet.

Barttej

Marc Lamberts is de trainer van De Plus bij Jumbo en De Plus zal dit jaar nog wel gaan rijden voor Jumbo.

Rawolf

Jansen vertrekt ook aan het einde van het seizoen en rijd nu gewoon de Tour :p

1 2 ... 293 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.