Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 294 ... 396 397
kelderfan

'@Michiel De Rooij
De TdF is echt pittig te noemen. Er zit 1 week tussen die 2 GT's; derhalve zie ik Martin niet 100% zijn in deze Giro. Hij is echt goed en betrouwbaar, maar Kruijswijk verdient toch wel een goede ondersteuning. Met Foss en Harper heb je toch 2 vraagtekens Hoe gaan die jongens 't doen. Hij kan hier toch niet top zijn met Van Emden, Tolhoek en Bouwman of hij moet zijn karretje aanhaken. Yates kwam er ook niet aan te pas, omdat hij alleen zat en zelf de drankjes moest halen.
Ik hoop derhalve dat Antwan Tolhoek uit zijn hok komt.

$kedel

Alleen heeft jansen geen grote invloed op de uitkomst van de race;p

madeinstars

Ik geloof niets van die complottheorie en het is ook helemaal niet logisch, want ze zouden De Plus prima kunnen gebruiken als hij fit was. Wat natuurlijk wel zou kunnen, is dat er op één of andere manier intern een beetje bonje is, omdat hij naar Ineos vertrekt. Maar puur dat vertrek op zich zal normaal geen reden moeten zijn hem niet op te stellen in de Giro. Het is niet dat ze denken dat hij daar dan ineens kopwerk voor Thomas gaat doen.

S. Morgenstern

Hij kan hier toch niet top zijn met Van Emden, Tolhoek en Bouwman of hij moet zijn karretje aanhaken.

We kunnen het toch ook nog wel voor elkaar krijgen om ook die drie te diskwalificeren?!

Yates kwam er ook niet aan te pas, omdat hij alleen zat en zelf de drankjes moest halen.

Yates komt gewoon binnen waar je hem mag verwachten deze Tour de France (ergens tussen plek 7-10 van de klassementsrenners), ook wanneer iemand anders vandaag de bidons had aangepakt was dat niet anders geweest. Bevoorrading gebeurt tegenwoordig in bergritten namelijk gewoon vanaf de kant, daar hoef je hooguit een metertje voor om te fietsen.

Stoempie

Kelderfan. Zoveel andere renners houd je niet over. Met Martin erbij heb je wel de sterkste ploeg. Andere jongens rijden de 'voorjaarsklassiekers'. Ik denk dat het opstellen van Martin juist aangeeft dat ze de Giro uitermate serieus nemen. En hij stond in eerste instantie ook gewoon voor de TDF Giro dubbel genoteerd.

kelderfan

Ja dat weet ik, maar je moet toch wel wonderbenen hebben om die twee GT's te koppelen. Nogmaals deze TdF is echt zwaar te noemen.
Martens had toch ook gekund.

Landeirovic

Ik lees hier dat De Plus naar Ineos zou gaan. Ik heb namelijk ook gelezen dat UAE in poleposition lag. Bij die ploeg zou hij Pogacar in de Tour helpen en in de Giro of Vuelta voor eigen kans mogen gaan...

S. Morgenstern

Denk je echt dat Tony Martin, zijn trainer en de ploegleiding zijn belastbaarheid niet goed in kunnen schatten?

Rawolf

Tony Martin kan het echt wel aan, de vraag is echter of hij met de Tour in de benen nog wel een meerwaarde heeft over Martens/Hofstede.

Als Martin de Vuelta rijdt benut je Martins capaciteiten nog beter naar mijn mening.

kelderfan

'@Rawolf
Je mag geen mening inbrengen volgens de meester.
Want hij denkt dat de trainer hier blij mee is. Als het niet goed gaat, dan komt hij wel met een nog betere redenatie.

Laatst gewijzigd
tdola

'@kelderfan
Er zit niet 1 maar 2 weken tussen tour en giro.
Voordeel voor Tony Martin is wel dat hij elke bergrit na werk gedaan rustig kan uitbollen ri de finish.
Met zijn ervaring en 2 weken rustig aan zal 't vast wel lukken.

Tuurlijk had kruijswijk er graag een fitte de plus, of type kuss bij gehad. Maar wat niet beschikbaar is kan je niet opstellen.
De giro die kruijswijk bijna won had hij zo mogelijk nog minder ondersteuning bergop.
Laat pfingsten, Martin en van Emden hem goed door de vlakke etappes loodsen.
Harper, bouwman Wrs voor t heuvelachtige 1e klimmen en dan tolhoek en foss als ondersteuning verderop.
Kruijswijk is niet de topfavoriet en tjv hoeft dus niet zoals nu in tdf koers in handen te nemen, dat is Wrs voor ineos (thomas), michelton (yates) en astana (fuglsang/vlasov), wellicht trek (nibali). Kruijswijk volgen en dan kijken wat hij in loodzware 3e week kan.

Kan me goed voorstellen als de plus nog gaat koersen dit seizoen, dat dat via bb tour, Waalse klassiekers en dan wellicht vuelta gaat zijn.
Daar kan hij als relatief fitte kracht dan mgl nog erg belangrijk zijn, hopelijk voor een dumoulin op de weg terug! Die heeft nog wat recht te zetten in de vuelta.

S. Morgenstern

Kruijswijk zal Martin er graag bij hebben, waardoor er niet is afgeweken van het oorspronkelijke plan. Martens en Hofstede kunnen nu klassiekers en Vuelta rijden, dat is nog een extra meerwaarde. De puzzel voor die koersen wordt namelijk ook een stuk ingewikkelder wanneer je ook Martin in de Giro gaat vervangen met een renner die die koersen zou rijden. Genoeg redenen te bedenken om het vasthouden aan zijn planning te kunnen begrijpen.

@kelderfan; wanneer je inhoudelijk geen reactie hebt, dan kun je ook overwegen niet te reageren. Voegt meer toe, dan dit soort posts.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Volgens mij heb ik voldoende aangegeven, waarom ik het een slecht idee vindt, dat Tony Martin twee GT's achter elkaar gaat rijden. Jij komt met de trainer en teamleiding als onderbouwing van jouw mening. Probeer ook eens zelf aan te geven waarom het volgens jou wel of niet een goede reden is.

Janitjoe

Ik ben benieuwd of tijdens de ITT van fiets zal worden gewisseld, zal haast wel denk

S. Morgenstern

Ik heb zelf geen eigen mening over de (on)mogelijkheid van de combinatie Tour-Giro. Ik zou namelijk niet weten hoe ik vast moet stellen dat die combinatie voor een renner als Martin te zwaar zou zijn. Ik stel enkel vast dat ze dit programma al sinds het voorjaar voor hem voor ogen hebben en dat ze dus genoeg vertrouwen zullen hebben dat hij dat aan kan.

Ik zie jou wel stellen dat ze dat niet goed inschatten, maar een onderbouwing voor die stelling lees ik niet. Wanneer je niet goed aan kunt geven waarom het niet zou kunnen, dan is het wat mij betreft terecht om voorlopig meer waarde te hechten aan de inschatting van de professionals die deze beslissing hebben genomen.

Laatst gewijzigd
xistnc

Ik heb het idee dat Tony Martin nog niet de helft op kop van het peloton heeft gereden van waar hij vooraf voor getekend zou hebben. Er zijn steeds andere ploegen die het heft in handen nemen, met steeds wisselende belangen.

xistnc

'@janitjoe
Hier laat Dumoulin zich erover uit, klik.

Janitjoe

'@xistnc Dank, kan me die grappige taferelen nog herinneren dat organisatie soort rode loper had uitgelegd waar de renners van fiets konden wisselen.

Poeksel

Over Martin en op kop rijden gesproken: morgen zou Roglic voor de etappewinst kunnen gaan, de finish ligt hem wel. Emil Axelgaard denkt dat TJV er voor wil gaan. Na morgen hoeft TJV toch niet veel te doen. En, zoals Rogla zegt over zijn voorsprong: "Het is nooit genoeg. Als je 5 minuten hebt, dan wil je een bonus van 10 minuten. En als je 10 minuten hebt, wil je nog meer."

Wielerfan1987

'@kelderfan.

Ik heb zelf het sterke vermoeden dat Tony Martin zelf aan de ploeg heeft aangegeven beschikbaar te zijn voor de Giro.
Hij oogt nog heel fris en gezond en lijkt nog niks van zijn kracht verloren te zijn tijdens deze Tour, mogelijk wil hij proberen nog wat langer van deze goede vorm gebruik te maken.

Daarnaast vind ik het wel opvallend dat Hofstede in de line up ontbreekt (lijkt te zijn vervangen door Martin) ondanks dat hij toch op hoogtestage is, mogelijk is hij eerste reserve.
Het kan ook zijn dat Lennard op verzoek van Tom Dumoulin wordt doorgeschoven naar de Vuelta opstelling.

AWestie

Als ik Tom zo lees gaat hij niet wisselen. Hij zei ook in Bergen dat hij redelijk goed klimt op een tijdritfiets, dus dat een wissel echt zin moet hebben.

Hulde voor TJV dat ze niet te veel hebben gesleuteld aan het Giro team. Alleen degene gewisseld die onbeschikbaar waren.

@Poeksel Ben ik een slechte wielervolger als de naam Emil Axelgaard bij mij geen enkele bel doet rinkelen?

Poeksel

Niet per se, AWestie, vooral als je niet of nauwelijks tourspellen speelt. Voor wie dat wel doet zijn zijn voorbeschouwingen (op feltet.dk) heel nuttig om te lezen.

AWestie

Dank voor de tip. Vraagje voor de rekenaars van de minder relevante lijstjes: heeft TJV met de etappe van vandaag en zaterdag kans om Movistar van de eeuwige Tourteamranking te stoten?

xistnc

Doe daar dan op zijn minst een link bij.

tendam

Er is natuurlijk geen twijfel over dat Jumbo beter is dan Movistar, maar die hebben een half uur voorsprong in dat klassement en dat is niet meer in te halen.

1 2 ... 294 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.