Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 305 ... 396 397
burdincurutcheta

Ik denk dat het vorig jaar best een probleem was. In de RVV had van Aert niemand meer aan zijn zijde om Van Baarle en Asgreen terug te halen in volle finale. En in Roubaix stond hij er naar het Bos van Wallers alleen voor. Volgens mij is er hier net heel veel ruimte voor verbetering.

S. Morgenstern

Van Baarle en Asgreen terughalen had niets te maken met een situatie waarin Van Aert het op moest nemen tegen een overmacht. Van Aert heeft niet alleen achter die twee aan moeten rijden, terwijl er anderen profiteerden.

Roubaix was een koers waarin zijn kansen op winst door pech om zeep werden geholpen.

kelderfan

Affini zat niet in de buurt van Van Aert volgens de PCS-uitslag; hij zat in 't wiel van Dion Smith op 7:26.
Dus ik vrees ook een scenario dat Van Aert het moet opnemen tegen een overmacht, als er geen versterking komt.
De komende koersen is natuurlijk een ander verhaal door Covid-19. Hopelijk zijn de problemen voor Mike Teunissen weer achter de rug. Jansen en Van Aert hebben de TdF in de benen. Pascal Eenkhoorn doet 't goed. Dan moet 't met die vier en Roosen/Wynants toch goed gaan.

burdincurutcheta

Als er voortaan naar van Aert wordt gekeken om mannen als Asgreen en Van Baarle terug te halen, heb je een probleem.

Als 1 lekke band in het Bos al voldoende is om je koers om zeep te helpen, dan toont dat vooral aan dat de ondersteuning niet goed genoeg was.

S. Morgenstern

Affini zat in die groep met Van Aert op het moment dat er voor gekozen had kunnen worden om de groep van Teunissen binnen schot te houden. Wynants ook, die je in de uitslag nog verder ziet zitten, maar waarvan je geen probleem maakt dat ik hem noem.

De komende koersen is natuurlijk een ander verhaal door Covid-19.

Waarom?

Dan moet ’t met die vier en Roosen/Wynants toch goed gaan.

Maar met drie van die vier en Roosen/Wynants en Vanhooydonck komt Van Aert opeens tegen een overmacht te staan?

S. Morgenstern

Als er voortaan naar van Aert wordt gekeken om mannen als Asgreen en Van Baarle terug te halen, heb je een probleem.

Dat werkt natuurlijk nooit op die manier. Kopmannen met knechten gaan hun eigen kansen nooit om zeep helpen, omdat VAn Aert topfavoriet is.

Als 1 lekke band in het Bos al voldoende is om je koers om zeep te helpen, dan toont dat vooral aan dat de ondersteuning niet goed genoeg was.

Nee, het was een combinatie van over zijn vormpiek heen zijn en een keuze om met Teunissen voor een resultaat te blijven rijden. De ondersteuning was er in principe gewoon die dag.

Yeez

'@morgenstern kleine kanttekening. V aert rijdt in roubaix zijn beste koers van dat seizoen. Dat zegt hij zelf ook. Hij rijdt daar lek en valt vervolgens nog. Vervolgens krijgt hij het nog voor elkaar om in de beslissende kopgroep te komen. Achteraf had teunissen daar beter kunnen wachten

kelderfan

Quote: "Maar met drie van die vier en Roosen/Wynants en Vanhooydonck komt Van Aert opeens tegen een overmacht te staan?"
Ja, Deceunick Quick-Step en AG2R Citroën Team {met Greg Van Avermaet, Olivier Naesen, Bob Jungels, Stan De Wulf,
Dorian Godon, Andrea Vendrame} zijn de teams die een stuk sterker zijn en die TJV in de tang kunnen nemen.

Rawolf

Van Aert die in 2019 Roubaix over zijn vormpiek heen was, dat lees ik hier voor het eerst.

In Roubaix waren zijn benen nog zo goed dat hij daarna besloot toch maar de Amstel Gold Race erbij te pakken.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Yeez
Achteraf ja, maar Mike Teunissen was toen de 2e. kopman. Die kun je dan niet laten wachten. Het was meer dat TJV verder niemand had, die Van Aert kon bijstaan. Dat is het probleem bij TJV; die hebben nog niet gezien, dat zij met kanjer Wout Van Aert een goudhaantje in huis hebben. Anders is niet te verklaren, dat zij Van Aert niet een betere ondersteuning kunnen geven. Dekker moet nog groeien en Affini is een tijdrijder, die wel past in 't treintje van Dylan Groenewegen.
Je kunt met alleen Van Hooydonck niet Van der Hoorn, Jansen en Wynants doen vergeten en wat belangrijker is. Het Vlaamse team wordt niet echt sterker hiermee.
Silvan Dillier is volgens mij nog steeds te halen.

S. Morgenstern

Ik dacht gelezen te hebben dat hij zei ook geen goede dag te hebben, maar dat ging wellicht over Vlaanderen dan.

Yeez

Vlaanderen was zijn mindere dag inderdaad

S. Morgenstern

Je kunt met alleen Van Hooydonck niet Van der Hoorn, Jansen en Wynants doen vergeten en wat belangrijker is.

Dit is natuurlijk weer maximaal selectief shoppen. Volgens mij besef je dat zelf ook wel. Vind je je standpunt zo belangrijk, dat je het liever met dit soort kortzichtigheid overeind houdt, dan een poging te doen een reeele afweging te maken?!

Rawolf

Het punt is meer dat er vooruitgang nodig is in de klassieke selectie qua ondersteuning. Met de beste wil van de wereld kan je niet zeggen dat de selectie voor volgend jaar voor het klassieke blok sterker is dan dit jaar. Dat is enkel en alleen door het vertrek van Jansen. Je kan 10 van Hooydoncks halen maar realistisch gezien verlies je een renner die kan ondersteunen in de finales en je haalt er niemand voor terug die dat direct kan.

In de finales is elke trap extra er 1 teveel, daar zijn knechten essentieel je kan niet op alles reageren. Dit belemmerd de ploeg tactisch gezien en zal Wout van Aert uitslagen kosten.

Voor Wout van Aert is het hopen dat Dumoulin de Ronde rijdt in de komende jaren om in inelkgeval 1 koers zo'n knecht voor de finales te hebben.

Laatst gewijzigd
Yeez

Ik heb jansen nog in geen finale gezien in de klassiekers...

burdincurutcheta

Toch benieuwd wie er komend voorjaar gaat rijden als Naesen & Lampaert vertrekken op 70km van de de finish. Moet van Aert hopen dat EF of Trek het voor hem oplossen of mag hij verwachten dat zijn eigen team sterk genoeg is om een dergelijke, te verwachten situatie op te lossen?

Yeez

Dat uitslagen kosten heb ik verder in msr en strade ook niet gezien

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Zijn we nou niet een beetje aan het overdrijven over de ondersteuning voor Wout voor komend jaar. Is Affini dan veel slechter dan Lindeman of Van der Hoorn... reed van de 3 gewoon wel het Nieuwsblad uit. Ook van Hooydonck vind ik een prima vervanger voor Jansen. En ze hebben met Roosen, Eenkhoorn, Teunissen en Wynants toch een prima groep mannen rondom Wout. We doen nu alsof deze gasten niet kunnen fietsen of zo. Niet op kunnen tegen de Stan de Wulfs van de wielerwereld. Ik vind het allemaal een beetje overtrokken.

Yeez

Gaat er ook om: de ploeg zal alle moeite moeten doen om wout binnenboord te houden. Dat zal vooral financieel zijn. Ik denk dat velen hier niet beseffen dat je qua sprints, klassiekers en klassementsmannen niet een dubbele bezetting kan hebben qua kopmannen. Wat er nu zit is al vrij uniek

burdincurutcheta

Het gaat echt niet over Affini, Lindeman of van der Hoorn en zeker ook niet over het gewoon uitrijden van wedstrijden. Voor die eerste uren zit het wel goed. De mannen die er nu zijn (Teunissen, Roosen, Eenkhoorn...) kunnen zeker ook fietsen en zijn een basis. Maar de stelling dat het in de finale van de grootste klassiekers wat mager is, is toch niet zo vreemd? Nogmaals; wie gaat er komend voorjaar rijden als Naesen & Lampaert vertrekken op 70km van de de finish. Moet van Aert hopen dat EF of Trek het voor hem oplossen of mag hij verwachten dat zijn eigen team sterk genoeg is om een dergelijke, te verwachten situatie op te lossen?

horsm

'@Burdincurutcheta, maar welke ploegen vind je dan wel erg veel sterker in het Vlaamse werk? DQA - natuurlijk. AG2R met de komst van GvA, misschien. Verder?

burdincurutcheta

DCQS & AG2R vooral, idd. Als ze blijven bestaan in hun huidige vorm ook EF. Ook Trek lijkt me in de breedte beter. Ineos kan (als ze willen) ook een sterk team opstellen (Kwiatkowski, Van Baarle, Rowe, Stannard, Moscon (?), Doull, Lawless...). Maar dan zijn we er wel met teams die (in de breedte) sterker zijn dan Jumbo-Visma. Ik bedoel ook zeker niet dat Jumbo een slecht voorjaarsteam heeft. Wel dat er best denkbare situaties zijn waar van Aert in de problemen kan komen tegen die sterkere teams.

kelderfan

Het is kennelijk moeilijk te begrijpen, dat Wout met wat er nu bekend is mager wordt beloond voor zo'n kanjer.
Dat hij daardoor van het niveau Pogacar moet zijn om de aanvallen van DCQS, AG2R op te vangen.
Ook dat EF, Trek en zeker Ineos een stuk beter bezet zijn voor die koersen.
Als het financieel is, dan is het een probleem, maar het budget is toch inmiddels duidelijk beter dan twee jaar terug.
Anders had TJV Dumoulin niet kunnen halen.

Rawolf

'@Yeez, MSR gemist? Weetjewel die wedstrijd waar van Hooydonck de selectie van CCC niet haalde en Jansen aardig doortrok op de Poggio.

Of andere teams beter zijn is niet zo relevant, Jumbo heeft De Man Wout van Aert en daar zullen alle ploegen naar kijken. In blok hebben een 6/7-tal ploegen een sterkere voorjaarsselectie, dan kijk je dus puur naar de breedte van de ploeg.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Burdi
Quote: Toch benieuwd wie er komend voorjaar gaat rijden als Naesen & Lampaert vertrekken op 70km van de de finish.
Wout moet deze renners lekker laten rijden op 7o km van de finish want deze 2 winnen toch niet in de klassiekers.
Daarbij zijn er ook nog eens andere ploegen die deze renners wel terughalen als Wout het niet doet.
Ik vind dat Wout een goed team om zich heen heeft in de voorjaarsklassiekers.
Hij zeurt daarover ook niet.
Voor TJV zijn de grote ronden en dan met name de TDF het allerbelangrijkst daarna komen pas enkele voorjaarsklassiekers tw RVV en P-R.
De rest van de voorjaarsklassiekers is minder belangrijk.
Maar misschien niet voor de Belgische Van Aert-fans onder ons.
Ik ben het wdb met @Rahimns eens. Gezeur om niks.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 305 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.