Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 307 ... 396 397
S. Morgenstern

Als je het probeert met Teunissen, Eenkhoorn en Roosen kom je vast wel één voorbeeld tegen. Geef ik je Dekker in Samyn cadeau.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Dat is juist het hele punt, ik had het over de breedte van de ploeg. Teunissen is echt weleens leuk uit zn slof geschoten maar die moet je dan tegenover Merlier/Philipsen zetten.

Die 3 enigzins capabele klassieke renners is leuk maar zoals je vorig jaar ook zag als Roosen gaat liggen en als een ander ziek word is de spoeling flinterdun. Sowieso verwacht ik alleen Teunissen in de finales maar dat zou je kunnen zien als mijn persoonlijke mening.

Alpecin - Fenix heeft gewoon in de breedte een sterkere ploeg, dat word met deze discussie almaar duidelijker.

Yeez

'@rawolf alpecin doet het vooral leuk in koersjes als de gooikse pijl en hageland, het najaar dus en koersen als samyn. Noem mij collectieve prestaties die van alpecin in koersen als, het nieuwsblad, e3, gent (waar jumbo met 5 in de finale zat), rvv en roubaix beter waren dan jumbo. Juist, die zijn er niet. Leuk dat ze in die kleine koersen zo attractief koersen, maar dat is heel wat anders dan de monumenten.

S. Morgenstern

De breedte van de ploeg is in dit geval dus opeens een vergelijking tussen de laatste renners in het rijtje? Teunissen en Roosen die betere dingen hebben gepresenteerd in de zwaarste klassiekers, dan de mannen rond MvdP, tellen minder mee? Volgens mij gaat het bij een vergelijking in de breedte om een vergelijking tussen de hele rijtjes van beide ploegen. Stellen dat er bij zo'n vergelijking één van beide duidelijk beter is, laat staan dat dat in deze discussie duidelijk wordt, slaat nergens op volgens mij.

Laatst gewijzigd
Rawolf

'@Yeez, dat tonen zal vooral voor 2021 worden. Veel renners die het klassieke blok dan gaan vormen rijden er nog niet of zijn recent sterk verbeterd.

T80JZ

Roglic naar de Vuelta geen verrassing, beste manier om de kater van de Tour weg te werken. Al het is uiterst twijfelachtig of de Vuelta door kan gaan vanwege de grote toename van het aantal corona patiënten.

Yeez

'@rawolf ik heb Meurisse en ook Philipsen nog geen grote dingen in de VOORJAARSklassiekers zien doen. Dat ze potentie hebben? Zeker! Maar dat geldt ook nog voor teunissen, eenkhoorn, roosen, v hooydonck etc. Op dit moment heeft alpecin geen man als teunissen vlak achter haar kopman staan. Jumbo-visma wel.

kelderfan

Quote: "Alpecin – Fenix heeft gewoon in de breedte een sterkere ploeg, dat word met deze discussie almaar duidelijker."
De TJV-volgers zijn niet te overtuigen. Die vinden alles prima. Ook kom je met voorbeelden dan toch weet @S.Morgenstern er iets anders van te maken.
@S.Morgenstern
Je zult 't volgend voorjaar hopelijk allemaal zien; als 't niet goed gaat dan ligt aan de buitenlandse kopman.
@Yeez
Ik ben onnavolgbaar? Wat @Rawolf zegt 't gaat over 2021. AG2R Citroën Team & Alpecin-Felix hebben zich prima versterkt. Deceuninck - Quick Step blijft sterk; daar zie ik Dekker, Affini en Van Hooydonck niet tegen opboksen. Zeker nu Amund Jansen gaat vertrekken.

S. Morgenstern

Waar maak ik iets anders van? Probeer eens uit te leggen, op welke manier het relativeren van die twee voorbeelden onterecht was?

kelderfan

'@Yeez
Volgens mij wilde TJV die Philipsen graag hebben, maar te duur!

S. Morgenstern

Vonden het waarschijnlijk belangrijker om Eenkhoorn te verlengen...

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nogmaals mensen... TJV is een ploeg die er voor gekozen heeft op verschillende gebieden mee te willen doen op de wereldtop... hebben ook daarvoor de renners waar ik persoonlijk heel tevreden over ben. Dat kost enorm veel geld en dan is het lastig om op elk gebied ook nog eens een dubbele bezetting te hebben. Daarnaast kiezen ze er ook voor om jongere renners op te leiden en ze de kans te geven, ook iet waar je trots op kan zijn. Op het gebied van de klassiekers kan je van alles vinden van de ondersteuning maar de afgelopen jaren hebben ze met Roosen, Teunissen en Eenkhoorn jongens erbij gekregen die Wout gewoon diep in de finale prima kunnen afzetten. Dat dat in de breedte misschien wat minder is dan andere ploegen is een feit. Het is balanceren op het gebied van budget om een WT waardige ploeg op de been te houden die mee kan doen met de absolute wereldtop. Als Wout denkt dat deze ploeg daar niet toe in staat zou zijn had hij al lang wat geroepen, dat zit ook wel in zijn karakter... kijk maar naar voorbeelden uit het verleden, als hem iets niet zint dan trekt hij zijn mond wel open en dat zal hij ook intern best doen. Laten we gewoon het voorjaar maar eens afwachten om te kijken of het afdoende blijkt te zijn.

Moski

Kruijswijk bij de Bookies 3e in het rijtje met favorieten voor de Giro, na Yates en Thomas. Zin in.
Eerst het WK. Filippo Ganna is by far favoriet voor de tijdrit. Vind ik toch enigszins vreemd.

horsm

Verstandige woorden, @rahimns. Het wordt inderdaad tijd dat het voorjaar aanbreekt. De eerste bladeren zijn al gevallen...

Fanny

'@Burdi
Quote:Dillier, Durbridge, Vanmarcke…
Kon je geen betere renners vinden voor Van Aert in de finale ?
Vanmarcke is voor mij vergane glorie en gaat never knecht zijn in de belangrijkste voorjaarsklassiekers tw RVV en P-R.
Wil nmm ook alleen maar kopman zijn.
Durbridge: Omloop DNF en Kuurne 56e. Zie ik niets in.
Dillier: Omloop 17e en Kuurne 30e.
Zit voor jou misschien iets in maar TJV gaat nmm geen Frans-Zwitserse renner aantrekken.
Als er al iemand bij zou moeten komen voor Van Aert en TJV zou ik voor Langeveld gaan met een 1 of max 2 jarig contract.
Waarschijnlijk ook niet duur daar er niet veel andere ploegen voor hem zullen zijn.
Hij zal zeker wel willen knechten in zijn laatste wielerjaren.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Laat 't duidelijk zijn, dat TJV met Pascal Eenkhoorn geen verkeerde renner hebben gehaald. Die maakt een goede ontwikkeling door. Maar die Jasper Philipsen liet zich ook goed zien in 't BK. Alleen als enige renner van de UAE kom je niet weg met het overwicht van DCQS.

kelderfan

'@Fanny
Zo Sebastian Langeveld is er wel een met historie met betrekking tot dit team.
Hij zou wel het team zeker versterken, want hij is een sterke beer.
Het is goed dat jij hem noemt.

S. Morgenstern

Philipsen is al jaren een groot talent, maar wel nog altijd één zonder trackrecord in de Vlaamse klassiekers. Wat dat betreft zou jij waarschijnlijk eindeloos zijn DNFjes aanhalen, had je hem niet zien zitten.

Langeveld met zijn historie had je ook nog niet opgehelderd trouwens! Ondertussen al bekend waar je daarmee naar verwijst?

Fanny

'@Morgenstein
Quote: Langeveld met zijn historie had je ook nog niet opgehelderd trouwens! Ondertussen al bekend waar je daarmee naar verwijst?

Waar heb je het over ? Wat bedoel je hiermee precies ?

Laatst gewijzigd
burdincurutcheta

Vanmarcke vergane glorie? I don't think so. Vorig jaar knechtte hij prima voor Bettiol en als 2e man achter van Aert heb ik hem véél hoger zitten dan Teunissen. Vanmarcke is een man die mee het wedstrijdbeeld kan bepalen waar Teunissen toch meer de zaken moet ondergaan.

Durbridge heeft idd geen grootse dingen laten zien in RVV en PR. In de semi-klassiekers is hij wel al de evenknie van Teunissen gebleken. In combinatie met zijn tijdrijderscapaciteiten denk ik dat hij een goeie man voor Wout kan zijn die op een belangrijk moment een gat kan dichtknallen.

Bij Dillier zou ik nog even naar zijn 2e plaats in Roubaix willen verwijzen. De inhoud is er.

Eén van deze 3 lijkt me sowieso een versterking. Van Langeveld ben ik ook niet vies trouwens, maar die is al wel iets ouder.

kelderfan

Philipsen is een sprinter zoals je wel zult weten. Wat dat betreft ben je weer appeltjes met peren aan 't vergelijken.
In de Binck Bank Tour 4e.; 2e. en 3e. Ook nog 2e. in 't puntenklassement. Bovendien 6e. AK in Baloise Belgium Tour.
Die jonge is ook 22 jaar; dus die mag en kan zeker nog groeien in dat werk.

kelderfan

Sep Vanmarcke is zeker geen vergane glorie. Maar die zal wel een stuk duurder zijn als Langeveld of Keukelaire.
Als uithangbord voor Jumbo's supermarkten in Belgie is Sep Vanmarcke zeker een prima deal. In 't BK reden de dames en heren langs zijn woning.

Fanny

Heb even zitten kijken naar Nederlanders die volgend jaar nog geen contract hebben.
Kwam daar Nationaal kampioen u23 Julius van den Berg (24) tegen die ook fiets bij EF en ook nog geen contract heeft voor 2021.
Ik kan mij vergissen, maar was er een tijdje geleden een gerucht dat hij misschien evt. naar TJV zou gaan ?
Hij is wel de jongste NL renner in de WT die volgend jaar nog vrij is.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Jumbo heeft zijn selectie al rond.

De opheldering wat betreft Langeveld was gericht aan kelderfan.

@kelderfan; we hebben het over de Vlaamse klassiekers, dus dat de meest uitgesproken kwaliteiten van Philipsen ergens anders liggen, heeft geen invloed op de vergelijking voor het Vlaamse werk. Behalve wanneer hij daardoor minder op de klassiekers zou focussen, maar dat spreekt dan juist niet in het voordeel van de ondersteuning van MvdP.

Laatst gewijzigd
TLJCAMPS

'@Moski
"Eerst het WK. Filippo Ganna is by far favoriet voor de tijdrit. Vind ik toch enigszins vreemd."

Het schijnt dus dat Ganna een record reed in de slottijdrit van de Tirreno-Adriatico en daar iedereen naar huis reed, maar ik kan me vergissen man!

1 2 ... 307 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.