Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 308 ... 396 397
kelderfan

'@S.Morgenstern
Ja dat heeft TJV gecommuniceerd. Maar het is nog altijd mogelijk om toch iets te doen.
Die Philipsen is net als Eenkhoorn een jong talent, die moet groeien in dit werk.
Alpecin-Fenix haalt die jongen juist voor 't Vlaamse werk. Bij het BK kon hij versnellen op oplopende stukken.
Daarom heeft TJV goed gescoord bij het halen van Nathan Van Hooydonck, die zich ook liet zien in de BK.
Wynants kon het geweld niet bijbenen en dat is geen verwijt; want Wynants gaat stoppen in april.

S. Morgenstern

Er is alleen geen aanleiding iets te doen.

burdincurutcheta

Toch wel. De klassieke kern zou best wat versterkt worden.

$kedel

'@TijmenCamps

Op een tijdritje van 10km ja, maar voor dit WK zijn er echt nog wel renners die hoger aangeschreven staan.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
Waarom ga je zitten kijken naar Nederlandse renners, die nog vrij zijn, want er is geen aanleiding om iets te doen.
TJV heeft zijn Vlaamse klassieke kern rond en kan het opnemen tegen DCQS, AG2R, EF enz.
Korte poos thuis deed deugd voor Van Aert voor vertrek richting eerste WK. Hij is er klaar voor, tenminste als die vervelende Elia Viviani hem niet weer voor de wielen rijdt.
@Burdincurtcheta
Helemaal eens.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Want Jumbo-Visma communiceert dat ze hun selectie klaar hebben voor 2021... maar lezen nu al die reacties hier in dit topic, schrikken zich kapot.... oh we komen nog renners te kort voor het voorjaar, laten we er snel nog 1 of 2 selecteren. Denk niet dat het zo werkt.

$kedel

De andere teams worden ook schromelijk overschat hier.
EF en ag2r leunen sterk op vergane glorie en DQS heeft geen afmaker meer.

kelderfan

'@rahimns
Hou op aub want ik doe 't...
He misschien lezen er Belgische partners mee. Dan komt er nog wat uit de hoge hoed.;)

kelderfan

'@$kedelhoudt 't op
Ja die afmaker is geblesseerd. Dan zijn er geen smaken meer.

Fanny

'@Kelderfan
Quote: Waarom ga je zitten kijken naar Nederlandse renners, die nog vrij zijn, want er is geen aanleiding om iets te doen.
Heb ik ook niet geschreven dat TJV iets moet gaan doen.
Voor mij is de ploeg voor volgend jaar Oké wb de renners voor Van Aert in de voorjaarklassiekers van 2021 mochten deze gezien het oplopende Coronavirus verreden worden.
Ik opperde bv Langeveld tov de renners die @Burdi noemde.
Kwam ze ( Langeveld en Van de Berg) bij toeval tegen op PCS (NL renners die nog geen nieuw contract hebben voor 2021).

Laatst gewijzigd
Yeez

Heel dit forum begint 1 grote non-discussie te worden

$kedel

Ik heb het dan wel vooral over P-R en de RVV daar zag ik Jakobsen al geen rol spelen of uberhaupt deelnemen.

deharderpeter

de Klassieker kern is op zich op prima voor komend jaar, sterker dan hij altijd is geweest.

En je hebt dit jaar al mooi Strade ( totaal zonder knecht) en MSR ( sterke AGJ) gewonnen, wedstrijden waar je voorheen een figurant was.

Grote vraag blijft de heuvelklassiekers, kan je in een normaal seizoen vanaf maart t/m laatste heuvelklassieker goed zijn met Wout of zullen ze daar nu Roglic/Dumoulin willen uitspelen.

Cycling

Waalse Pijl gaan zo te lezen Roglic, Bennett en Kuss, Vingaard, Hofstede heen. Toch geen slechte selectie voor deze heuvelklassieker.

kelderfan

'@Yeez
Waarom is het een non-discussie, als er hier gesproken wordt over mogelijke versterkingen van de Vlaamse kern?
Wout heeft laten zien in de Strade, MSR, TdF dat hij een goudhaantje is. Dan zeg ik alleen maar die mag je wel eens belonen met nog een sterke renner voor dat werk. Want nu AGJ weggaat had je ook een sterke vervanger type Langenveld/Keukelaire kunnen halen. Natuurlijk heeft TJV gezegd, dat zij de selectie klaar hebben; toch blijft dat er 7 renners vertrekken en erbij komen Affini, Dekker, Kooij, Leemreize, Oomen en Van Hooydonck dus 6. Dan kom je nog steeds niet aan het minimum aantal.

Witte Trui

Wanneer ik naar de ploeg voor 2021 kijk, is er een redelijke primaire indeling te maken in een klim-, sprint- en klassiekerkern qua rennerskwaliteiten. Met 27 renners die voor een wezenlijk aandeel ook op meerdere vlakken indeelbaar zijn (klassiers en sprints, klassementstrein op kop boren kan ook voor een sprint).

Maar goed, primair ingedeeld dus, kom ik tot de volgende indeling:
Klim- kern (14 renners): Roglic – Dumoulin – Kruijswijk – Bennett – Kuss – Gesink – Oomen – Vingegaard – Tolhoek – Foss – Leemreize – Harper – Bouwman – Hofstede
Sprint- kern (6 renners): Groenewegen – Martens(/Kooij) – Van Emden – Pfingsten – Martin – Affini
Klassieker- kern (7 renners): Van Aert – Teunissen – Eenkhoorn – Roosen – Dekker – Wynants – van Hooydonck

Nu zitten er natuurlijk 3 á 4 kopmannen in de klim/klassements kern en is het logisch dat daar meer renners in zitten. Een duidelijke focus op klassementen rijden valt op basis hiervan te verwachten en deze kopmannen zijn goed ondersteund (nog zonder de grote motoren als Martin, van Aert en loodsen door het peloton in deze, die altijd zullen aansluiten).

Voor zowel de sprint- als (voorjaars)klassieker- kern is sprake van één wereldtopper als kopman. één goede ploeg in ondersteuning is daarvoor het geval. Wat opvalt is dat uitwisseling tussen beide kernen nodig is om een volwaardige ploeg op de been te brengen. Aan ondersteuning vanuit de klimploeg heb je - op een enkeling na - niet veel in het voorjaar (Bouwman / Hofstede?).

In het licht van recente (voortdurende ;-) discussies op dit forum: Roglic / Dumoulin / Kruijswijk hebben als wereldtoppers niks te klagen qua ondersteuning (bergop).

Groenewegen - ongeacht of/hoe die terugkomt - lijkt een ander soort ondersteuning te krijgen: toppers qua hardrijders die hem voorin afzetten, maar zeker niet meer de lead-out (uitgaande dat Teunissen dat niet meer doet). Benieuwd of dit een tactiekwijziging wordt en hoe later Kooij wordt ingepast.

Van Aert met zijn statuur krijgt op het eerste oog een wat kariger ondersteuning (topfavoriet zonder top 5 blok). TJV legt het volgens mij - op papier - af tegen de sterkere blokken (DQS, EF, AG2R en wellicht TREK en Lotto Soudal). Met Jansen er nog bij had TJV wél bij die top 5 gehoord. Maar hierbij geldt voor mij: op papier. Want hoe goed is/wordt Dekker, hoeveel potentieel heeft van Hooydonck en wat kan/wil Affini? En belangrijker: wat kunnen Roosen / Teunissen wanneer die fit starten? Jammer is dat zij dit seizoen geen grote ronde rijden, die ('vroeger') nodig bleek om in het klassieke voorjaar goed te zijn...

Yeez

'@kelderfan ze schrijven 28 renners in voor het nieuwe seizoen. 2 stoppen en kooij komt erbij. Dat is dus 26, maar voldoet aan de uci regelementen. Als er mannen tekort zouden zijn wordt dit aangevuld dmv wisselwerking met de academy lijkt me

Cycling

Namen op papier zijn niet belangrijk. Het gaat om hoe ze als team presteren en of ze in staat zijn om een wedstrijd te winnen. Voor nu is het mijns inziens belangrijk dat ze zich gaan toeleggen op het verlengen van de huidige contracten en het door ontwikkelen van hun talenten. Ik heb dit persoonlijk veel liever dan renners bij andere ploegen weghalen. Ik verwacht zelf dat er komend jaar weer uitwisselingen zijn tussen de JV en het Development Team. Dit is waarschijnlijk ook 1 van de redenen dat ze het team niet te groot willen hebben. Het is belangrijk dat iedereen een mooi programma kan rijden. Het team is er in 2021 in potentie op vooruit gegaan. Het is nu aan de ‘talenten’ om dit aan te tonen.

AWestie

Jos van Emden heeft wel een speciaal tijdritstuur, Wout van Aert wederom niet (zie laatste bericht WF). Gek.

Yeez

Stuur schijnt meerdere malen te zijn afgekeurd door de uci. Wout is 1.89 m lang en ligt extreem ver naar voren (zie zijn standaard stuur maar, hoe lang die handvaten zijn). Dit schijnt het erg complex te maken.

kelderfan

The new Zolder Pro combines cyclocross soul with Bianchi style! The full carbon frame is designed with
@WoutvanAert
Die Wout is wel voorzien met zijn nieuwe cyclocross fiets. Gaat Bianchi dan toch gewoon blijven.
@Yeez
Ik begrijp helemaal wat jij zegt, maar toch heb ik mijn vraagtekens, wat betreft de ondersteuning van Wout.
Wat @Witte Trui zegt; "als Jansen blijft, dan is er geen probleem met de ondersteuning."
N.B.
Wout trekt zich niets aan van deze discussie; hij is met Tom Dumoulin en Jos van Emden aan het verkennen in Imola.
Opvallend is dat de Belgische selectie wel samen traint maar zonder Wout Van Aert.

Yeez

'@kelderfan omdat wout de tijdrit doet en de andere belgen niet ;) dat is een ander parcours

Rawolf

'@witte trui, sterke analyse.

Persoonlijk verwacht ik Affini vooral voor de sprinttrein rond Groenewegen/Dekker/Teunissen/WvA/Kooij en niet zozeer voor de echte zwaardere klassiekers zoals de Ronde of t nieuwsblad.

S. Morgenstern

Affini werd als versterking voor beide genoemd.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan Bianchi is gewoon nog de fietsensponsor de komende maanden....

1 2 ... 308 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.