Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 309 ... 396 397
kelderfan

'@S.Morgenstern
Affini voor beide moet nog blijken. Als tijdrijder komt hij wel uit de verf en ook kleinere rondjes kan hij meedoen. Ik zie hem niet in de Vlaamse klassiekers. Ik heb nog geen goede uitslag kunnen vaststellen. @Rawolf ziet 't weer goed.
@rahimns
Die nieuwe fiets van Bianchi voor cyclocross is op maat gemaakt en ook in samenwerking met Wout.
Dus gaat Cervelo nog door is dan de vraag.

kelderfan

'@Yeez
Dat het een ander parcours is ok, maar waar was Campenaerts dan. Die heeft Wout bijgepraat over het parcours.

kelderfan

Ander nieuws.
Als het vrouwenteam doorgaat met frontvrouw Marianne Vos dan wordt nog leuk met de aankondiging van een nieuwe vrouwenwedstrijd nl. Parijs - Roubaix. De dames gaan eerst over keien en dan mogen de mannen los.
Dat wordt net als bij 't hardlopen dan. Degene die 't eerst aankomt wordt de winnaar.;) Dan wordt 't Marianne of Wout.

Yeez

'@kelderfan waarom trek je alles in twijfel? Nieuwe renners, bianchi blijft toch. Is het zo moeilijk iets aan te nemen. Jouw wensen zijn niet altijd de waarheid

Poeksel

Klopt het dat er nog geen officiele bekendmaking is van dat er een TJV vrouwenteam komt?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dat klopt

kelderfan

'@Yeez
Ik trek toch niet alles in twijfel; maar Affini is gehaald speciaal om Jansen op te volgen. Zij hebben kennelijk geruild.
Dat heeft WF een keer gemeld, maar de TJV leiding heb ik nog niet over gehoord.

S. Morgenstern

Affini is niet gehaald om Jansen op te volgen. Misschien moet je het persbericht nog eens opzoeken. Daarin vertellen ze gewoon dat ze hem halen als knecht voor Van Aert en Groenewegen. Niet op basis van resultaten, maar op basis van kwaliteiten.

https://www.teamjumbovisma.nl/artikel/nieuws/affini-versterkt-selectie-team-jumbo-visma/

Laatst gewijzigd
Koekebakker

Rijdt Tolhoek nou de Giro of klassiekers de komende tijd? Hij is op pcs van de Giro-startlijst verwijderd gisteren. En staat wel bij een aantal klassiekers. Change of plans bij Jumbo of foutje van pcs?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Geen idee.... TJV heeft de Giro selectie nooit officieel bekend gemaakt. Het feit dat hij ook op het WK start is misschien ook wel een indicatie dat hij de Giro niet rijdt. PCS geeft hem nu voor de Vuelta. Misschien dat dan toch Hofstede naar de Giro. Wat mij ook wel weer logischer lijkt dan hem in de heuvelklassiekers.

Koekebakker

Misschien ja. Maar Tolhoek stond wel op de eerder door Jumbo aangekondigde selectie: https://www.teamjumbovisma.nl/vooruitblik/nieuws/team-jumbo-visma-met-klassementsambities-naar-giro-ditalia/

$kedel

Dan word de selectie er niet beter op, maar misschien vind Kruijswijk dat wel niet heel erg.
De Giro die hij tot de beroemde sneeuwwand domineerde had hij ook geen enkele ondersteuning bergop.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ja ben er net achter gekomen.... vergeet wat ik gezegd heb.

Fanny

Ik denk dat Hofstede gewoon de Giro gaat rijden en niet Pfingsten.
Hij is al de hele tijd met o.a. Kruijswijk op hoogtestage en er zijn wel anderen renners ipv Pfingsten die Kruijswijk in de laatste3 km kunnen brengen.
Zou het vreemd vinden als Tolhoek niet de Giro gaat doen.
Voor de Vuelta heeft TJV genoeg klimmers.
Vandaag trouwens de laatste dag in Tignes volgens Strava Kruijswijk.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Niet heel ongewoon dat de eerste reserve ook meegaat op hoogtestage bij de grotere ploegen. Dat zal Hofstede dus zijn.

Yeez

Kruijswijk
Tolhoek
Bouwman
Harper
Foss
Pfingsten
V Emden
Martin

Is de giro selectie. Hier nog een link: https://www.teamjumbovisma.nl/vooruitblik/nieuws/team-jumbo-visma-met-klassementsambities-naar-giro-ditalia/

Dus weinig zin om hier nog over te discussiëren

tdola

Hofstede zal idd de reserve zijn en gaat Wrs heuvelklassiekers doen en de vuelta.

En dan is voorbereiding op hoogte ook prima.

Fanny

'@Yeez
De Giro selectie en het bericht kende ik.
Desondanks kan dit natuurlijk nog veranderen, ook al zal Hofstede in eerste instantie reserve zijn.
Ik had zelf in ieder geval Hofstede meegenomen ipv Pfingsten, die in eerste instantie leadout was voor Groenewegen.
Afwachten maar tot de start van de Giro.

Yeez

Pfingsten klom heel behoorlijk in de tirreno. Hofstede kan ook prima worden ingezet in de klimtrein id vuelta

Poeksel

https://www.nu.nl/wielrennen/6079732/dumoulin-start-volgende-maand-in-vuelta-maar-ga-niet-op-hoogtestage.html

"Ik ga niet op hoogte en niet in de bergen trainen. Het verleden heeft me geleerd dat het wel heel lastig wordt om in een grote ronde mee te doen voor de prijzen als je niet in de bergen hebt getraind. Maar dat zie ik later wel weer."

Dat wekt niet heel veel vertrouwen dat hij om de zege gaat meedoen :(

Yeez

Ik zie eerlijk gezegd niemand op hoogte gaan voor de vuelta met het wk en de klassiekers. Het is daar gewoon veel tekort voor. De enige die specifiek naar de vuelta toewerken zijn woods en froome. Derest komt uit de tour.

madeinstars

Ik zou het wel mooi vinden als Jumbo in de Vuelta gewoon compleet het tegenovergestelde koerst als in de tour. Lekker elke dag de knuppel in het hoenderhok gooien, dan weer met Tom, dan Primoz, dan Sepp. Etappes winnen en dan wel zien waar het schip strandt qua klassement.

Theovv

Echt een vreemde instelling als je zelf al zegt dat het zonder hoogtesessie lastig wordt en je het toch niet doet. Met wat voor ambitie ga je dan?

kelderfan

'@madeinstars
Als Roglic nog goed is, dan zie TJV toch voor 't klassement gaan, omdat de TdF 't niet heeft gebracht, denk ik dat zij 't willen wegpoetsen met een zege. Dan is 't jaar toch nog geslaagd. Alleen moet Tom zijn positie als 2e. kopman blijven verdedigen. Laat Kuss en/of Vingegaard maar mee gaan in de aanval. Nu Gesink en Hofstede mee gaan voor de ondersteuning krijgt Tom Dumoulin ook de ruimte een aanval te plaatsen.

Laatst gewijzigd
tendam

Zelfs al eindigt Tom laatste in de Vuelta dan zal hij nog volgend jaar als kopman worden uitgespeeld. Die positie hoeft hij dus niet te verdedigen.

1 2 ... 309 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.