Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 315 ... 396 397
kelderfan

'@Fanny
Het zal zeker de vraag worden; maar ik denk eerder aan de AGR.

Fanny

Inderdaad niet aan gedacht.
Limburg heeft code 1 (waakzaam) volgens dashboard corona en is nog niet in gevaar.
Als het doorgaat zal er geen publiek aanwezig mogen zijn.
Probleem is ook, kunnen alle renners die deze koers willen rijden naar Nederland komen zonder in quarantaine te hoeven.
Voor de Giro ziet het op dit moment het beste uit.
Italië kleurt op dit moment nog steeds geheel geel mbt het coronavirus.
Maar wat niet is kan nog komen.

tdola

Verrassend dumoulin in Waalse pijl en lbl. Waalse pijl met 1 mannetje minder iig.
Bennett en kuss wel rust.

Dumoulin dan toch geen Vuelta? Zeker als hij ook nog agr gaat rijden, dan totaal geen rust periode.
Roglic alleen lbl en dan rust naar Vuelta? Roglic zou in theorie zelfs na lbl nog 2 weken op hoogte kunnen gaan, is gelijk na hoogte goed.
Of geen dumoulin en geen Roglic in Vuelta is ook nog mogelijk. Afwachten maar.

kelderfan

Ja dat zat er aan te komen, dat TJV een mannetje te kort komt; zelfs Dumoulin moet aantreden in de Waalse Pijl.
Hij heeft toch duidelijk aangegeven, dat hij niet klaar is voor de WP.

Murcia

In de Waalse Pijl, kun je prima met een renner minder starten. Koers is nergens meer voorspelbaar dan daar. Kansloze kopgroep, teruggepakt voor de Muur, ieder voor zich op de Muur. Een renner meer of minder maakt daar geen ene moer uit. Wel jammer dat Kuss niet meedoet.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Of Tom stapt na een 100km af....

Yeez

Je kunt wel stellen dat gesink, bennett en kuss met rust naar de vuelta toe mogen werken. Ook Vingegaard en Hofstede zullen de vuelta doen.

Ik zie zowel roglic als dumoulin wel naar de vuelta gaan, maar zonde hoogtestage. Rust is in deze periode het belangrijkste. De laatste plek is voor De Plus, Martens of Lindeman denk ik dan. (Of roglic/dumoulin slaat de vuelta alsnog over)

tendam

Ja, ze waren inderdaad redelijk onzichtbaar in de Tour.

tendam

Ja, dat kan allemaal wel, maar dat hadden die ploegen natuurlijk ook niet gedaan als ze de gele trui hadden. Het zal ervan afhangen of ze echt kans maken op de overwinning in de Vuelta, als dat niet zo is kunnen ze gaan rittenkapen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Sephiroth dat is natuurlijk appels met peren vergelijken... beide ploegen gingen met een totaal ander doel naar de Tour.

T80JZ

Dumoulin naar de WP en L-B-L kan ook zijn omdat de ploegleiding grote twijfels heeft over het doorgaan van de Vuelta en hem nu nog zoveel mogelijk koerskilometers wil laten rijden.

Het gaat niet om de tegenstelling aanvallend of controlerend rijden, maar om het strijden om de de allerhoogste prijs, de gele trui, of voor troostprijzen, etappeoverwinningen. Ik geniet veel meer van de strijd om de allerhoogste prijs, topsport op het allerhoogste niveau, welke vorm die ook krijgt dan om de strijd om troostprijzen van renners die tekortkomen om de allerhoogste prijs te winnen, ook al is dat topsport van een hoog niveau.

Verstraeten

Renners die tekortkomen om de allerhoogste prijs te winnen.... ? Je hebt het dan ongetwijfeld over Hirschi, Kragh Andersen, Kämna, Martinèz en andere sukkels. Maar die hebben de Tour wel gekleurd met sprankelend aanvalswerk. Dat hebben we niet gezien bij Jumbo-Visma. Laat staan dat ze ooit echt gestreden hebben voor de allerhoogste prijs. En die hebben ze al helemaal niet gewonnen.....

Yeez

Jumbo heeft een paar weken terug nog gestreden om de allerhoogste prijs toch? Als je een hekel hebt aan de ploeg kun je het beter zeggen. Nu moet ik aan zo’n lachwekkend bericht zien dat je een hekel aan de ploeg hebt.

kelderfan

'@rahimns
Ja, die Tom is ook voor de 1e 100 km; verder rijkt hij niet met zijn rug problemen.
Toch apart afscheid nemen vanwege rugproblemen en dan de Waalse klassiekers op 't programma. Die krijgt een standbeeld hangend over 't stuur in jakkkerhouding.;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Rik Verstraeten en onderweg ook nog even 3 etappes gewonnen. Je kan het natuurlijk heel klein en tegenvallend vinden, maar 2e worden in de Tour is natuurlijk gewoon een hele grote prestatie. Natuurlijk wil je het allerhoogste maar het risico is er altijd dat het niet lukt... maar dan hoef je het nog niet zo af te doen. En natuurlijk hebben ze echt gestreden voor de allerhoogste prijs want een onzin uitspraak is dat.

kelderfan

Waar gaat Sep Vanmarcke naar toe; hij heeft meerdere opties?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nou niet naar Jumbo-Visma....

T80JZ

'@Verstraeten
Jij gebruikt het wordt sukkels, ik niet en ik suggereer het ook niet. Ik noem de strijd om etappeoverwinningen topsport van een hoog niveau. Natuurlijk zijn Hirschi, Kragh Andersen, Kämna en anderen toprenners, maar ze komen wel tekort voor de gele trui en dan ga je aanvallen. Overigens waren er ook renners die bij veel ontsnappingen waren betrokken en geen etappeoverwinning binnenhaalden. Verwijt je die dan ook dat ze niet wonnen, zoals je dat bij Jumbo Visma wel doet.

Yeez

Daar kan iedereen het alleen maar mee eens zijn denk ik

kelderfan

'@Sephiroth
Ik heb juist genoten van het rijden van TJV in de TdF. ik kijk al uit naar de volgende versie.
Een aantal keren heb ik mij juist geërgerd aan het rijden van Sunweb. Die lieten zich mooi meevoeren in vluchtgroepen en op 't moment dat die andere jongens moe werden er vandoor gaan. #Lekker slim maar wel ergerlijk.

tendam

'@sephiroth
Ik vind persoonlijk die ontsnappingen wel interessant, maar ik denk dan wel: deze persoon wint hier omdat de echte toppers deze etappe niet willen winnen. De strijd in de top is altijd wat geslotener. De meeste voetbalwedstrijden die écht ergens om gaan zijn ook vrij saai, dat krijg je als de belangen groot zijn.

Op voorhand denk ik niet dat ze gaan rittenkapen met Roglic en Dumoulin, maar je weet het nooit natuurlijk.

S. Morgenstern

Ik kijk liever een spectaculaire rit in Parijs-Nice, dan een voorspelbare aankomst bergop in de Tour. Topploegen/sporters moeten echter gewoon voor het hoogst haalbare gaan, wanneer ze daar de capaciteiten voor hebben.

kelderfan

'@tendam
Dat zou zeker ridicuul zijn. Als je nog een grote vis kunt binnenhalen, dan doe je dat toch voor de ploeg en de sponsoren.
Ontsnappingen zijn leuk voor de ploegen zonder kopman. Want in de TdF is dat gelukt, maar als Ineos in goede doen was geweest, had 't heel anders uitgezien.
TJV heeft met zijn manier van rijden toch 3x gescoord. Dus op naar de Vuelta {als die doorgaat} en nog een keer gaan met Roglic e/o Dumoulin voor de trui.

Fanny

Wat een gezeik weer op Sporza mbt Roglic die Van Aert een paar seconden had moeten helpen en daarna kon afzakken in de finale op het jagen van Alaphilippe.
Zelfs Sven Nijs doet mee.
Het is wel heel frustrerend voor de Belgen dat Roglic niet meer deed en dat Van Aert als topfavoriet het WK gewonnen heeft.
@Rahimns
Quote: Nou niet naar Jumbo-Visma….
Aub niet. Voor dat salaris wat hij moet kosten zijn er wel andere renners te vinden.

tdola

Misschien kunnen we de ploegleiding van tjv voor de Vuelta overtuigen van volgende tactiek: met Roglic/dumoulin voor de rode trui in Madrid gaan.
Maar ondertussen wel per toerbeurt 1 of 2 renners in de aanval sturen en de rest in ondersteuning van Roglic/dumoulin.

Minder dominant aan kop van het peloton, maar daar misschien de treintjes van ineos/Astana/movistar oid volgen, en tegelijkertijd is een deel vd volgers hier tevreden.
Wel risicovoller, maar dan is de discussie hier iig afgerond lol.

En laten we wel wezen, Gesink nog eens een rit zien winnen in gt zou ook mooi zijn.

Maar eerst de gruwelijk zware giro op papier, waar kruijswijk geen topfavoriet is maar wel bij top 5 oid hoort indien fit. Eerste week evt verlies minimaliseren en laatste week met super 3e week uitpakken zou zo mooi zijn.
Benieuwd of Bouwman bijv in de vluchters etappes eens voor eigen kans mag gaan, zoals aan begin vh seizoen gepland was zonder een kruijswijk in de giro. Anders krijgen we hier weer zelfde discussie en misschien wat fletse giro voor tjv gezien kruijswijk niet echt afmaker in de etappes is normaal gesproken.

1 2 ... 315 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.