Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 314 ... 396 397
S. Morgenstern

Exact, maar dit past beter bij zijn (door frustratie gevormde) verhaal. Een weloverwogen mening vormen is bijzaak.

Feitelijk is de ondersteuning zeker niet minder, dan in dat voorjaar waar hij ze achter DCQS plaatste. Teunissen is wellicht nog een vraagteken na zijn blessure, maar zou tegen de klassiekers toch wel weer dicht bij zijn topvorm moeten kunnen zijn. Daartegenover staat dat Roosen er nu bij is en dat Eenkhoorn een grote stap heeft gezet.

user26777

'@horsm
Ik ben geen Belg en voel me ook niet "gebelgd".
Prima reactie overigens, de lontjes zijn kort en de tenen wat lang.
De Sporza heren zijn over het algemeen zeer lovend over TJV, maar ze willen nog wel eens doorslaan in hun chauvinisme, hetgeen natuurlijk hun goed recht is, wielrennen is een religie in Belgie!
Iedereen is voorstander van vrije meningsuiting, tenzij de mening hen niet bevalt...
Ondertussen erger ik me kostelijk!

S. Morgenstern

Commentaar op het doorslaan van de Belgjes van Sporza is ook iedereens goed recht. Gisteren was het zelfs volkomen terecht.

horsm

'@Joaquim, ok! En Wuyts is bv ook altijd idolaat van Dumoulin geweest. Dus het is niet allemaal patriotisme wat de klok sloeg.

Poeksel

Over Belgen gesproken: volgens PCS rijdt De Plus komende woensdag de Waalse Pijl (nog niet bevestigd denk ik?) Waarschijnlijk te vroeg voor hem om echt te presteren, maar wie weet.

Laatst gewijzigd
Fanny

Vanmorgen de prachtige uitgebreide voorbeschouwing van WF (Koen Middendorp) gelezen van Giro 2020. Chapeau.
Ik raad iedereen aan om het even in het geheel te lezen.
Voor mij de mooiste grote ronde van het wielerjaar met waarschijnlijk weer prachtige beelden van de omgeving door de helikopter.
De echte wielerfans zijn juist in Italië te vinden tov de vaak (wieler)toeristen in de TdF.
Het is deze editie een enorm zware ronde geworden mits de 2 koninginnenritten met o.a. de Stelvio (dik boven de dik 2000m) doorgaan vanwege eventuele sneeuwval.
Volgens mij de zwaarste Giro sinds jaren.
In ieder geval zwaarder dan de TdF van dit jaar door de vele bergritten en daarnaast lange afstanden.
Kruijswijk en zijn ploegmaten kunnen de borst natmaken met deze editie van de Giro.
Mocht Kruijswijk met zijn toch mindere klimmers dan in de TdF het podium behalen, dan hebben zij z'n allen een fantastische wereldresultaat geleverd.
Hopelijk zit het dit keer een keer mee voor Steven Kruijswijk en TJV ploegmaten.
Benieuwd hoe Kruijswijk het er vanaf brengt in de liefst 3 tijdritten.
Was trouwens wat voor Dumoulin geweest maar helaas hij doet niet mee.
Ook ben ik benieuwd hoe de ploegmaten (wo Foss en Harper) van Kruijswijk zich gaan presteren in hun eerste zware ronde.
Op naar de start van zaterdag op het eiland Sicilië met de Etna.
Het zal in deze Giro gezien het jaargetijde veel kouder worden dan normaal in mei en daar zouden sommige renners wel eens niet tegen kunnen.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Van Aert zet de roeptoeters op hun plaats:

"Ik vind het jammer dat daar zoveel commotie rond is. Primoz heeft echt zijn best gedaan. Ik heb dat zelf op de eerste rij gezien en ik kan daar dus het beste over oordelen."

Yeez

Ik moet heel eerlijk zeggen: ik dacht ook dat hij enigzins voor zijn eigen plekje aan het rijden was, maar na het herbekijken van de finale zie je dat hij na de top al op hangen en wurgen meezit en simpelweg niet beter kan. Zelfs sprinten zit er niet meer bij

S. Morgenstern

Netjes! Ik ben benieuwd of er meer zijn die na een nachtje slapen wat reëler naar de situatie kunnen kijken. Zeker van degenen die beroepsmatig met deze sport bezig zijn zou je mogen verwachten dat ze hun 'twee bier'-achtige reacties rechtzetten. Ik zou het kwalijk vinden wanneer ze dit sfeertje laten hangen en niet terugkomen op hun eerste op Roglic gerichte gejank.

kelderfan

Rog;lic heeft even pauze nodig na de spannende TdF. Ik vind normaal gesproken de Giro net @Fanny leuker om te volgen.
Alleen dit jaar heeft TJV het boven verwachting goed gedaan. Dat Pogacar een uitzonderlijke goede dag heeft gehad, doet daar niets vanaf. Je hebt nu eenmaal niet alles in de hand
Goed dat wout het nog eens duidelijk zegt. Want Primoz zat op zijn tandvlees en was blij dat hij meezat in de finale.
@Fanny
Het enige wat ik niet goed vind, is dat er te veel van die lange ritten bijzitten. Je ziet bij het WK niet meer strijd, omdat zo lang is. Ik denk, dat kortere ritten het veel zwaarder maakt. Mocht Kruijswijk 't blauw krijgen, dan krijgt hij 't lastig om alle aanvallen af te slaan. Hij kan in deze alleen maar proberen in de laatste week zijn slag te slaan.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Die Belgen hebben ook een nachtje kunnen broeden en hebben ook gezien, dat Roglic het probleem niet was.
Wout zegt ook, dat iedere kandidaat wist, dat Allaphilippe daar zou gaan, maar moest concluderen, dat hij niet meekon.
In de MSR kon hij 't nog goed maken, maar in 't WK lukte dat niet.

Fanny

Tja Wuijts, die kunnen we als wielerjournalist toch nooit niet serieus meer nemen na deze uitspraken.
Die had allang met wielerpensioen gemoeten net als Ducrot en Dijkstra.
Blij dat Boonen niet mee deed tijdens dit WK want daar weet hij ook wel raad mee.
Ook die clown Planckaert kan er wat van.
De enige die ik nog pruim op Sporza is De Cauwer, al viel hij mij gisteren ook tegen mbt het gezeur over Roglic hulp.
De Belgen met Van Aert lieten Dumoulin toch ook niet rijden toen die in de aanval ging. Zo hoort het ook.
En dan later zeggen dat Dumoulin had Van Aert had moeten helpen.
Was trouwens wel mooi geweest als Van Aert meteen mee was gegaan met Dumoulin toen die in de aanval ging.
Het is trouwens grote klasse van Van Aert met zijn uitspraak over de het wel/niet kunnen helpen van Roglic.
Daar kunnen die ongeloofwaardige heren van Sporza een puntje aan zuigen.
Benieuwd wat ze deze week tijdens de koersen over de uitspraak van Van Aert zeggen en hun eigen ongelijk weergeven mbt de hulp van Dumoulin en Roglic.
Het was gisteren strijden voor volk en vaderland zonder enige ploegentactiek en zo hoort het ook.
Dat Van Aert ontzettend goed gewerkt heeft in de TdF voor Primoz is grote klasse maar behoort ook tot zijn werk waarvoor hij denk ik goed wordt betaald. De TdF is wdb geheel anders dan het WK en die je dus niet elkaar kunt vergelijken.

@Kelderfan
Quote: Hij kan in deze alleen maar proberen in de laatste week zijn slag te slaan.
Daar is die een na laatste enorm zware koninginnenetappe (rit 20 met na 3 zware bergen met aankomst in het skioord Sestiére) uiterst geschikt voor, met in de laatste etappe alleen nog een tijdrit naar Milaan op het programma, waar ook nog Van Emden kan excelleren net als in 2017.
Zou een prachtig scenario voor Kruijswijk en TJV zijn.

tendam

Kruijswijk heeft wel nog steeds een breukje in de schouder. Als er nou één renner is waarbij ik denk dat dit veel verschil maakt, is het Kruijswijk ;)

Yeez

Voor Kruijswijk is het wel een nadeel dat er in week 1 al serieus geklommen moet worden met aankomsten bergop. Verder had hij op hoogtestage nog last van zijn val en schouder. Ook heeft hij 4 dagen stilgezeten na zijn val, om daarna 10 dagen op de rollers te zitten. Enige voordeel is dat hij in topvorm uitviel in de Dauphiné. Ik ben niet meteen vol vertrouwen voor de Giro (wel voor een mooie notering, niet voor roze)

Fanny

Hij heeft brede schouders.😊
En die kunnen veel hebben.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
Op zo'n scenario hoop ik dan maar. Voor Foss en Harper wordt 't een ontdekkingsreis en ik hoop dat Tolhoek toch die stap gaat zetten. Hij zag er zo goed uit in de TdF van 2018. Toen was hij ook goed in 't Critérium du Dauphiné.
Kruijswijk heeft met Koen een betrouwbare knecht mee.
Arthur van Dongen heeft de leiding in de BinckBank Tour met als belangrijkste renners Teunissen en Jansen, die er voor mogen gaan.
Duidelijk is nu ook dat Laurens De Plus de Waalse klassiekers gaat rijden.

madeinstars

Voor Kruijswijk lijkt me top-5 al een hele uitdaging.

tendam

Als hij z'n niveau haalt niet, dan is top-5 bijna een must. Maar dat is dus nog even de vraag.

S. Morgenstern

Ik verwacht Kruijswijk met deze aanloop niet in topvorm aan de start. Ik zou een minder klassement deze editie ook geen probleem vinden, aangezien het de mogelijkheden om in de laatste week voor ritwinst te gaan aanzienlijk zou vergroten. Een mooie bergrit in een grote ronde ontbreekt nog op het palmares van Kruijswijk.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ik hoop dat Jumbo vanaf het begin renners als Foss de vrijheid geeft aan te vallen. Ook heel benieuwd wat Tony Martin kan als hij voluit gaan in de tijdritten.

S. Morgenstern

Ik zou eerst even kijken hoe Kruijswijk ervoor staat. Foss gaat sowieso wel genoeg ervaring opdoen in zo'n ronde, daarvoor hoeft hij niet in de eerste week al in de aanval te gaan.

kelderfan

Tony Martin zal ook niet veel meer over hebben na die loodzware TdF. Als Roglic al aan zijn limiet zit, dan krijgt Tony Martin het helemaal moeilijk om zijn niveau te halen. Het zal van Van Emden moeten komen om hem bij te staan op 't vlakke. Kijken wat die Pfingsten in huis heeft.

madeinstars

Hoe Tony Martin een tour rijdt is niet te vergelijken met hoe Roglic een tour rijdt. Ik neem aan dat Martin nog wel genoeg in de tank heeft.

kelderfan

Als die tank dan maar niet overloopt, want dat is mijn grootste zorg in deze.

Fanny

Mmm
De Waalse Pijl en de Binckbank Tour zouden die voor TJV deze week nog wel doorgaan ?
Of besluit TJV zelf de stekker uit deze (niet al te belangrijke) koersen te trekken na het vanavond af te kondigen Coronabesluit van de Nl overheid.
Ik heb er in ieder geval een hard hoofd in.

1 2 ... 314 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.