Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 324 ... 396 397
kelderfan

'@Rawolf
Daar zeg je wat. Er is al de vraag gesteld, waarom Wout Van Aert niet mee heeft gedaan met de LBL.
Omdat Parijs-Roubaix nog geen uitgemaakte zaak is, lijkt mij de Brabantse Pijl een prima opstap naar de RVV.

kelderfan

'@Murcia
Ja, dat lijkt mij duidelijk. Hij moet eerst verlengen en dan kan er gesproken worden over nog een sterke man voor de Vlaamse kern.
Alleen Affini lijkt mij geen sterke pion voor de Vlaamse kern. Wat Dekker kan moet nog blijken. Want na een goed begin lijkt 't bergafwaarts te gaan. Nog even wachten dan gaan Kooij en Pluimers hem voorbij. De aderlating met Jansen is niet zomaar op te vangen. Je hoopt toch op een sterker team en niet een iets minder sterk team. Dan geef je geen goed signaal uit naar Van Aert en Teunissen.

S. Morgenstern

Beetje meer vertrouwen in de scouting van Jumbo lijkt me ondertussen wel op zijn plaats. Foss was anderhalf jaar geleden bijvoorbeeld ook nog een renner met wie het bergafwaarts leek te gaan en in plaats waarvan ze beter iemand anders konden halen. Doet het nu wel aardig.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Over vertrouwen gesproken, als je Wout wil houden, dan is 't toch niet onredelijk om nog een "sterke" man te halen.

S. Morgenstern

Ik heb niet de indruk dat Van Aert ontevreden is over de groep om hem heen. Vorig jaar was hij zelfs nog uitgesproken positief. Daarnaast mag je veronderstellen dat hij inspraak heeft gehad wat betreft de renners die hij als meerwaarde ziet voor die groep en is het goed mogelijk dat er volgend jaar iemand bij komt waar hij helemaal achter staat.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik begrijp het wantrouwen richting de ploeg niet... alsof die niet nadenken over de optimale samenstelling van de ploeg. Denk je nou echt dat Zeeman binnenkort badend in zweet 's-nachts wakker word, in paniek Plugge belt en zegt.... Richard we komen een renner te kort voor de klassiekers, ik heb niet goed geteld. Zo rampzalig is het toch niet allemaal, toch een prima talentvolle groep voor dat werk voor komend jaar. Meer als 8/9 heb er echt niet nodig.

ti-raleigh

'@ kelderfan
Quick Step en haar voorgangers hadden altijd de topfavoriet in hun gelederen: Musseeuw, Boonen, Terpstra, Gilbert etc..... Dit jaar niet. Sénéchal kon VDP gisteren niet volgen. Stybar lijkt zijn beste tijd te hebben gehad. Asgreen had vorig jaar uitschieter in RVV. Lampaert zit op hoog niveau maar wat mij betreft net onder de top. Declercq is topknecht maar (vooralsnog) geen afmaker. Jungels heeft betere jaren gekend. Blijft Ala over, maar volgens mij doet hij niet mee met de klassiekers die nog komen. Zeker, als blok zullen we ze zeker zien, maar vroeger kon je blindelings geld zetten op QS. Dat is nu aanzienlijk minder.

Laatst gewijzigd
Fanny

Vandaag een fantastische sprintoverwinning gezien van mijn meest favoriete renner Roglic met dank aan die idiote clown Alaphilippe.
Deze had voor mij echt een DQ verdient met zijn in mijn ogen bewuste move waarmee hij tevens de kansen van Hirsi en Pogacar vergooide.
Misschien was een uitsluiting voor zijn komende koers wel op zijn plaats of er nu wel of niet gevallen werd door zijn toedoen.
Ook grote waardering voor alle TJV renners rondom Roglic.
Dat is ook erg belangrijk in de toekomst als de rollen eens andersom zijn en hij bv Dumoulin een keer kan helpen.
Teamsprit blijft belangrijk in een soms individuele sport wielrennen.
Prachtig afscheid voor Leezer.

Wat betreft Van Aert.
Velen ploegen zullen interesse hebben ik Van Aert maar wie kunnen en willen zijn toekomstig salaris betalen en kunnen hem een goede ondersteuning bieden in de klassiekers.
Daarnaast wil hij ook nog eens in het veld rijden wat niet alle ploegen appreciëren.
Kortom ik verwacht dat hij gewoon verlengd met een deels aangepast salaris of er nu wel of niet versterking voor hem bijkomt in de klassiekers.

Laatst gewijzigd
$kedel

Quickstep stelt echt niet zoveel voor op dit moment, renners als Lampaert, Asgreen, Stybar en Jungels kunnen alleen winnen d.m.v een gigantische solo en de vorm die daarvoor nodig is lijkt niet echt haalbaar voor ze.

Ik zie verder ook niet wat Amund nu zo onmisbaar zou maken.. Leuke renner maar toch wel uiterst wisselvallig, dan vind ik van Hooydonck echt niet minder.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Als Wout van Aert ontevreden is horen wij daar niks van, dan wordt dat natuurlijk intern besproken.

Amund Grondahl Jansen word ook wel heel makkelijk weggezet nu hij vertrekt. Als jij bij Jumbo had verlengt had de gele bril hem wel als topper voor de klassiekers gezien.

Feit is dat dit jaar Milaan San Remo, vorig jaar Gent Wevelgem. Zulke stoten heeft een van Hooydonck nog nooit laten zien.

Quickstep heeft samen met Ag2r straks nog steeds by far het sterkste voorjaarsblok natuurlijk.

Worden hier compleet genegeerd in bovenstaande reacties maar ik noem ze maar even: Steimle en Ballerini. Beide rap en hebben een grote toekomst in de klassiekers. Laat die Pat maar schuiven, dat kan hij wel. Sympathie uitstralen en verstandig twitteren wat minder.

Laatst gewijzigd
$kedel

"Steimle en Ballerini"
Dat is natuurlijk geen vetpot voor de RVV/PR.
Daarnaast zit half Quickstep vol met dat soort types maar ontbreekt er gewoon een afmaker.

Amund zoals in Milaan-Sanremo is natuurlijk goud waard, alleen is dat wel een uitschieter en kan hij nogsteeds evengoed bij het eerste kasseitje eraf liggen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Van Aert heeft zijn onvrede over de gang van zaken bij zijn ploeg in het verleden echt niet altijd stil gehouden. Alternatief is inderdaad dat hij ontevreden is en niks van zich laten horen, niet dat hij expliciet de sterkte van de groep om zich heen gaat benoemen.

Murcia

Een belangrijk verschil tussen TJV en DQS en nu ook Sunweb trouwens is dat ze bij Jumbo-Visma vaak niet de allergrootste talenten uit de beloftecategorie halen maar juist renners als bijvoorbeeld Vingegaard en Foss. Amund zelf is daar het beste voorbeeld van. Men sprak ook met Halvorsen en toen uiteindelijk Jansen werd gehaald was dat een teken van zwakte volgens sommigen en kijk nu eens waar Halvorsen staat in vergelijking met Amund. Nu zien zij waarschijnlijk in Nathan een renner met dezelfde potentie en gezien de eerder genoemde renners lijkt mij dat geen gekke inschatting. Verder wil de ploeg altijd een groot aandeel nederlandse renners hebben. Daarin doen ze geen concessie in tegenstelling tot DQS en Sunweb waar het aantal renners uit het thuisland bijzonder laag ligt. Bij DQS zijn 9 van de dertig renners Belg tegenover 14 nederlanders op de 27 bij TJV. Een lang verhaal, maar mijn punt is dat er een visie ligt waar Wout zich ook senang bij voelt. Als hij een overstap zou maken puur voor het financiële aspect kan hij ook van een koude kermis thuiskomen en voor het Vlaamse werk is er maar een ploeg echt beter en die moet met de mogelijke ontbolstering van Evenepoel als ronderenner ook al andere prioriteiten gaan stellen voor de toekomst.

Witte Trui

Momenteel wordt wel heel gemakkelijk gezegd dat DQS geen afmakers heeft, terwijl zij de meeste zeges behalen (en al jaren doen). Zij vormen 'gewoon' en winnaarscollectief en doen dat ontzettend knap. Ik ben geen fan, maar bewonder wel de prestaties die zij neerzetten. Ook de aankopen van Levefre zijn ontzettend knap, ook nu weer, en echt niet persé allemaal de toppers. Die gaan momenteel naar Ineos, Sunweb en het midden-oosten.

De opvatting van TJV spreekt mij meer aan, komend vanuit een underdog- positie, en echt inzetten op de ontwikkeling van renners en omkadering. Net als DQS ook vanuit een team- opvatting. Nu komen zij in de positie dat zij wereldtoppers hebben en die willen behouden, zonder de tweede en derde (talent-) lijn uit het oog te verliezen qua doorontwikkeling. Degenen die deze lijn niet doortrekken (v.d. Hoorn) of qua leeftijd die potentie hebben (Lindeman), vloeien af.

Ik ben vooral heel benieuwd wat de aanwas de komende jaren vanuit de Academy gaat zijn. TJV scoutte de laatste jaren al 'onconventioneel' met Harper, Roglic, Vingegaard e.a. door naar meer dan uitslagen alleen te kijken. Nu hebben zij talenten intern onder de loep, dus verwacht ik dat daar echte matches voor de ploeg uit zullen komen.

kelderfan

Wout twittert: "Antwoorden met de pedalen 🤐💪🏼 grande @rogla 🤩."
"Om de feestdag voor Roglic dan toch weer te eindigen met wat droge Sloveense humor. ,,Deze overwinning is voor Wout.’’
Mooi dat die twee toppers elkaar steunen.
@Witte Trui
Dat DCQS geen afmakers heeft is natuurlijn onzIn. Alleen wel erg jammer dat talenten naar andere ploegen gaan.
Met het halen van Kuss, Powless en De Plus hebben zij goed gescout en boven verwachting. Dat Powless wat langer nodig heeft, is een feit. Met Foss en Harper wordt de Giro hopelijk een grote stap verder.
Alleen dit jaar zit er niet zo'n pareltje bij. Of wordt Olav Kooij het pareltje uit eigen kweek.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Dat er geen pareltje bij zit weet je helemaal niet. Wij zaten toen Kuss werd gehaald op dit moment nog te verkondigen dat ze dan beter Vermeulen nog een jaar extra de kans hadden kunnen geven. Wat dat betreft zou wat meer bescheidenheid over dit soort dingen wel op zijn plaats zijn.

tendam

Powless is gewoon niet zo'n groot talent, ik denk dat we dat inmiddels wel mogen concluderen. Goede renner, handig om erbij te hebben, maar een topper wordt het niet. Het is wel grappig dat dan juist Kuss, waar niemand veel van verwachtte, de beste Amerikaanse renner in jaren blijkt te zijn.

Het lijkt op het eerste gezicht dat er nu geen Kuss tussen zit. Ja, Kooij is heel talentvol, maar dat zou dus niet zo'n enorme verrassing zijn als hij een goede prof wordt.

Laatst gewijzigd
Yeez

Mick van dijke is geen klimmer, maar wel iemand die pas net op de weg fietst. Kan weleens gaan verrassen in het klassiekerwerk. Ook archie ryan verwachtte niemand veel van, maar wordt als eerstejaars wel 8ste in isard. Het is afwachten, maar er lijken echt wel hele goede renners tussen te zitten

Rawolf

Hoezo staat Vingegaard in dat rijtje? Heeft voor zijn komst naar Jumbo al gewoon goede uitslagen gereden.

Roglic, Kuss en wie ik daar nog wel bijzet; Groenewegen waren mooie vondsten inderdaad. Nu heeft elke ploeg dat natuurlijk wel, het is niet alsof enkel Jumbo - Visma een capabel is in het scouten van renners.

bv NTT (hun profploeg heeft niet de beste resultaten) maar NTT development komt jaarlijks met een stuk of 3 toptalenten die de doorstroom kunnen maken naar een hoger niveau.

Laatst gewijzigd
Yeez

Vingegaard was geen topper, maar zeker ook geen slechte belofte

Murcia

Een ander voorbeeld is natuurlijk George Bennett, was een renner die bij de failliete boedel van Cannondale als laatste overbleef en vervolgens bij TJV elk jaar beter is gaan rijden. Een talent toen hij jong was en naar Livestrong ging maar wiens carriere echt wel op een dood spoor zat. Kooij is een supertalent en kan vanaf juli volgend jaar mooi worden ingezet bij de wat kleinere koersen onder World Tour niveau. Leemreize is ook een jongen die potentie heeft en die van de ploeg de tijd krijgt.

Rawolf

Ik zie in Leemreize meer een Bouwman, allrounder maar geen topper. Maar kan ernaast zitten.

Verwacht het meeste van Kooij, FFB, Pluimers en Ryan

Laatst gewijzigd
tendam

Leemreize schijnt een record binnen de ploeg te hebben gereden bij een test. Beter dan alle profrenners. Zegt niet alles natuurlijk, maar volgens mij schatten ze hem in als heel goed op korte klimmetjes. Dat bleek ook wel op het NK, waar hij iedereen uit het wiel reed op de VAM-berg.

Rawolf

Leemreize op de VAM - berg? hebben wij hetzelfde NK gekeken?

Zulke records is wel leuk natuurlijk, Thibaut Pinot is koning KOM op Strava en heeft de Tour nog steeds niet gewonnen dus de waarde die ik daaraan zou hechten is wel beperkt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Die jongen is net 20... wat mag je dan verwachten meteen, dat hij goede testen aflevert is zeker een goed teken, maar er zijn geen 10 Evenepoels. Laat hem de komende jaren lekker toewerken naar een hoog niveau.

1 2 ... 324 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.