Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 325 ... 396 397
tendam

'@rawolf
Hij reed het NK bij de beloften, dat weet je neem ik aan? Dat je Pinot noemt als teken dat records niet tellen vind ik wel grappig, nota bene een toprenner.

AWestie

Geen gekke klim voor Kruijswijk. De AK mannen voor hem waren aan het hollen en stilstaan, dat is niks voor de diesel van Steven. Hopelijk groeit zijn ondersteuning nog de komende weken, want wb posities kan Kruijswijk nog wel wat winnen. Zat nu soms onbedoeld te ver (maar ook vaak prima).

xistnc

Bouwfanny mag trots zijn op haar poulain, die ging lang mee in de groep der favorieten. Waarom Koen dan zo nodig op kop achter Kelderman aan moet gaan rijden snap ik dan weer niet. Laat Trek dat lekker opknappen.

ghostwriter

Het is jammer dat Jansen vertrekt want ik dacht dat hij zich tot de schaduwkopman achter Van Aert zou ontwikkelen. Toch heeft Jumbo-Visma voor volgend jaar een behoorlijk sterke klassiekerploeg met Wynants, Teunissen, Roosen, Van Aert, Van Hooydonck, Affini, Eenkhoorn en Dekker. In bepaalde klassiekers zou ook Groenewegen mee kunnen doen. Hopelijk kunnen Teunissen en Roosen nog een stap in hun ontwikkeling zetten zodat ze tot diep in de finale een rol van betekenis kunnen spelen zodat Van Aert niet vroeg geisoleerd komt te zitten.

Kruijswijk is na vandaag weer één van de favorieten om de Giro te winnen. Nibali en Kelderman lijken momenteel zijn grootste concurrenten maar er zal altijd een klassementsrenner van de tweede lijn boven zichzelf uitstijgen en het de grote(re) namen moeilijk maken.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja, Kruijswijk heeft goed gedaan, maar moest wel enkele seconden inleveren tov zijn grootste concurrenten. Waarvan er twee al meer hebben moeten inleveren.
Ik heb hier een keer Harm Vanhoucke gedropt, die toch even afstand nam van de grote concurrenten op die klim.
Ook Wilco Kelderman liet zich even zien. Wat dat betreft is 't echt jammer, dat hij naar Bora overstapt.
Sam Oomen is nog niet zover als De Plus in zijn goede doen.

tendam

Sam Oomen is ook niet in goeden doen, dat lijkt me wel duidelijk. Hij is 9e geworden in de Giro 2 jaar terug.

$kedel

'@ghostrider
Teunissen heeft die stap toch al wel gezet?
Maar een jaar of 2 terug had ik ook de hoop dat Roosen en Jansen nu ook op dat niveau zouden zitten.

Kruijswijk ziet er gewoon heel goed uit.. Het worden nog zware weken en als hij zoals gewoonlijk zichzelf alleen maar verbeterd zie ik niet gek veel concurrenten hem het moeilijk maken de laatste week.

S. Morgenstern

Kruijswijk op een tiental seconden van de beste van dit moment, lijkt me een goed teken. Hiermee moet hij toch wel mee kunnen doen voor het podium. Bouwman vandaag ontzettend sterk! Goede klim wel voor hem, maar dan nog heel positief dat hij met de beste vijfentwintig mee omhoog gaat. Harper ook prima, die ging er volgens mij vlak voor Yates vanaf, toen de groep niet veel groter was dan dertig man. Tolhoek wel teleurstellend, moet haast wel ziek zijn ofzo, want ook met mindere benen hoort hij niet zo vroeg te lossen.

Laatst gewijzigd
T80JZ

Spannend om te zien in welke mate Kruiswijk kan verbeteren richting de derde week door het opdoen van wedstrijdritme zonder veel tijd te verliezen aan de concurrenten, want dan zou het weleens een hele mooie ronde voor hem kunnen worden. Na het wegvallen van Thomas en S. Yates, al ligt het er bij hem aan wat er aan de hand is en kan in hij het verloop van de Giro misschien nog een rol van betekenis spelen door zijn aanvallende manier van rijden, ben ik niet onder de indruk van de concurrenten.

Maar het zal wel een ronde vol verrassingen en wendingen worden.

tendam

Bouwman verbaasde mij ook, volgens mij heb ik hem nog nooit zo sterk gezien? Al kan dat ook aan het wel bijzonder matige deelnemersveld liggen. En Tolhoek inderdaad, in negatieve zin.

Yeez

Tolhoek en foss zijn toch wel de tegenvallers van de dag. Vooral tolhoek. Kruijswijk gaat meedoen om het podium.

Leemreize staat binnen de ploeg hoog aangeschreven. Werd 5e in isard, terwijl hij pas 3 dagen van tevoren de knoop doorhakte om te gaan starten. Hij is daarover een week ziek geweest. Des te knapper dat hij nog zo hoog eindigt.

Fanny

'@Kelderfan
Gefeliciteerd met de goede rit van Kelderman !
Dat ziet er echt goed uit voor een podiumplaats zeker met de tijdritten in het verschiet.
Dat van Van Hoecke had je goed gezien. Een voor vandaag uitstekende prestatie van hem.

Kruijswijk met Bouwman en in mindere mate Harper reden vandaag verbazingwekkend goed op de Etna.
Van Kruijswijk had ik dat gehoopt maar nog niet verwacht.
Bouwman reed als niet echte klimmer een uitstekende klimrit als helper voor Kruijswijk.
In normale doen is hij ook altijd goed in de 3e week en kan dan belangrijk zijn voor Kruijswijk die ongetwijfeld daar zijn klasse gaat tonen, tenminste als de 2 loeizware koninginnenetappes doorgaan gezien het slechte weer in Italië.
Harper als klimmer deed het ook goed alleen moest hij net nadat hij was teruggekeerd bij het kleine peloton toch weer lossen. Benieuwd of hij in de 3e week ook nog meekan.
Foss van wie veel verwacht werd had het vandaag niet en verloor vele minuten, maar hij is nog jong en veelbeloved.
Dan als laatste Tolhoek.
Hier had toch als 1e klimknecht voor Kruijswijk bij moeten zijn.
Hij heeft duidelijk de laatste weken de benen niet en ik weet niet of deze nog komen.
Knechten doet hij ook bijna nooit maar misschien spaart hij zich voor de 3e week of voor een aanval in een bergetappe voor een ritoverwinning. Kruijswijk zal hem toch nodig moeten hebben ik de 3e week.
Vorig jaar in de Giro ging het ook niet goed met hem om in de eerste weken om Roglic als 1e klimknecht te helpen.
Pfingsten tenslotte reed een degelijke bergrit voor een leadout renner.
Dan nog een vraag.
Was Martin op een gegeven moment kwaad op Kruijswijk omdat hij niet direct met hem meeging toen hij naar voren ging ?
Hij liet zich daarna wel snel afzakken.
We hebben ik ieder geval weer iets om naar uit te kijken de komende weken na het slechte rijden van Thomas en Yates.
Het wordt nmm een mooie aanvallende Giro met steeds wisselende AK renners.

kelderfan

'@$kedel
DCQS heeft geen winnaars en zit dat met Almeida.

S. Morgenstern

Almeida gaat afstappen en de Vlaamse klassiekers rijden?

Murcia

Kruijswijk als vanouds, dus niet met de punch maar eigen tempo en schade beperkt. Bouwman geweldig gereden en ik begreep die beurt op kop wel, Tempo hoog houden voor Kruijswijk om daar de de aanvalslust wat te temperen. Foss tegenvallend maar dit zijn de koersen om te leren en misschien komt hij er in het vervolg doorheen en Harper gewoon goed. Pfingsten lekker veel in beeld gereden in dat groepje met Thomas. Dat schuine hoofd is moeilijk te missen.
Tolhoek valt hier tegen, met zijn ervaring zou hij langer moeten meekunnen. Maar je kunt het als ploeg slechter treffen, zie INEOS en MTS.

kelderfan

'@Fanny
Tolhoek heeft 't echt niet om een of andere reden. Na zijn goede rijden in de TdF, had ik hem toch wel beter verwacht.
Dat Foss het moest laten lopen, kan ook komen, doordat hij gisteren zijn plek in 't klassement heeft willen verdedigen. Die komt er nog wel met ook Harper, die nog moet groeien. Die Pfingsten verbaast mij steeds meer.
Koen Bouwman kan echt wel klimmen, maar ontwikkelt zich steeds meer als klimknecht. Dat hij op kop ging rijden van de groep met favorieten was goed om te zien.
Dat van Tony Martin heb ik niet meegekregen. Ik hoop dat de site met een uitleg komt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@S.Morgenstern
quote: "Almeida gaat afstappen en de Vlaamse klassiekers rijden?"
Ja, die gaat zeker afstappen, want DCQS komt renners te kort voor de klassiekers. Dat zie je al met Julian Alaphilippe, die ook moet helpen. Want met te weinig renners aan de start komen, gaat een boete opleveren. Dat heeft Tom Dumoulin goed uit de doeken gedaan.

S. Morgenstern

Afmakers kwamen ze tekort voor de Vlaamse klassiekers. Althans, dat was de stelling van o.a. $kedel waar je op reageerde. Ik was op zoek naar de connectie die je zag met Almeida en dacht hem te vinden in de gedachten dat hij ging afstappen om als afmaker de klassiekers te rijden.

$kedel

Klopt, ik doelde puur op het feit dat Jungels, Lampaerts, Asgreen en Stybar op dit moment hun grootste wapens zijn, en dat vind ik vooral in de breedte een sterk blok maar die zie ik het allemaal niet afmaken dit jaar.

-Senechal mag daar ook wel bij, maar ook weer hetzelfde verhaal, het is gewoon te weinig voor een koers als RVV/PR

Laatst gewijzigd
Rawolf

'@Skedel ik zal je nog wel aan die uitspraak herinneren binnenkort. Dat zeg ik overigens als iemand die helemaal niks heeft met QuickStep en iedereen liever zie winnen dan zij. Maar dit zijn natuurlijk compleet belachelijke uitspraken. Zowel Asgreen, Senechal en Steimle zijn rap van degene die de klassiekers rijden en dan heb je voor RvV nog ene Alaphilippe. Dat andere drietal kan teren op ervaring en inhoud en mag je nooit uitvlakken.

Wout van Aert kan elke renner hebben in een 1 v 1 maar als je eerst een inspanning moet doen om Jungels terug te brengen, dan op Stybar moet reageren en dan gaat ook nog is Senechal dan zit je stik en stik kapot. (ik noem maar een voorbeeld natuurlijk.) In zowel RvV als PR heeft DQS 6 man die sterker zijn dan iedereen bij Jumbo behalve Wout van Aert zelf.

Dat die ene echte topper a la MvdP of WvA bij QuickStep momenteel ontbreekt is in wezen hun grootste kracht en geluk. Kijk maar naar de uitslagen van Quickstep in de hoogtijdagen van Tom Boonen. Boonen was zo goed dat ze voor hem gingen rijden, Boonen is weg en QuickStep begint pas echt te domineren juist met die breedte.

Laatst gewijzigd
$kedel

Ze kunnen heerlijk gaan profiteren van hun sterke selectie in de breedte, maar dan moet er vervolgens nog iemand zijn die een Gilbert of Terpstra'tje kan afronden natuurlijk.
Daarom heb ik ook tijden geleden al ingezet op Jungels voor de RVV, omdat hij wel van het kaliber is dat zoiets kan, maar die heeft ondertussen wel laten zien dat hij hopeloos uit vorm is.

Rap is trouwens de complete top 25 van de RVV/PR doorgaans, en dan vallen Asgreen, Steimle en Senechal toch vies tegen.
Of bedoel je gewoon sterk als renner en niet zozeer rap in de sprint?

Ik snap wel waar je op doelt maar ik zie de meeste renners die je noemt gewoon niet in staat om uberhaupt nog in de laatste 50km weg te komen van de voorste groep dus dan heeft het overtal ook niet heel veel zin meer.
Vooral Asgreen maar goed in de gaten houden, de rest kun je prima weg laten rijden zou ik zeggen.

Laatst gewijzigd
AWestie

Ik het Girogedruis vergeet je ook bijna dat de Vuelta ook gewoon voor de deur staat over twee weken. Er zijn nu nog weinig kopmannen écht bekend, maar aangezien er steeds meer grote poppetjes omvallen sorteert TJV langzaamaan voor op het sterkste blok.

Rawolf

Naast Jungels hebben ze nog een winnaar van E3, Strade, DDV, Omloop, Kuurne, Samyn en gezamelijk nog een hele rits ereplaatsen en etappezeges in grote rondes natuurlijk.

Maar terug over Jumbo - Visma, het begint er steeds beter uit te zien voor Kruijswijk.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens mij was Tony Martin boos dat ze niet in de juiste volgorde in zijn wiel zaten.... volgens mij hadden er nog 2 mannetjes tussen hem en Steven moeten zitten en die waren er niet. Ik ga ervan uit dat de ploeg dat niet in hun verslag zullen meenemen @Kelderfan, daar zal intern natuurlijk over gesproken worden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Sephiroth dat was Steimle niet maar Steels

Laatst gewijzigd
1 2 ... 325 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.