Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 33 ... 396 397
Fanny

'@S.Morgenstern
Quote: Ik gun buiten Gesink niemand van deze ploeg meer dan Bennett, maar hem één van de kopmannen voor de grote rondes noemen is totaal niet realistisch.

Dat ben ik totaal niet met jou eens mbt Bennett. Ik vind het wel realistisch indien Bennett weer in orde is dat hij aantreed als kopman. Hij zal niet voor niets vorig jaar juli 2018 met 3 jaar verlengd hebben bij TJV. Hij zal daarbij ongetwijfeld geeist hebben dat hij een keer als kopman mag aantreden in een van de grote rondes.
Zie voor de reden mijn eerdere bericht van 17 december 2019 21.49.
Ik vind Bennett wel de 4e kopman en ik denk dat hij de Giro al als (mede) kopman gaat rijden.

De kopmannen van TJV voor de grote ronden Giro, TDF en Vuelta zouden er voor mij als volgt uitzien.

Giro: Kopman Bennett (AK)
Kopman Groenewegen (Sprintetappes)

TDF: Kopman Roglic (AK) en daarnaast ook op de OS
Kopman Dumoulin (AK) en daarnaast ook op de OS
(Schaduw)Kopman Kruijswijk

Vuelta: Kopman Kruijswijk (AK)
Kopman Groenewegen (Sprintetappes)

Ik denk dat TJV en nadrukkelijk ook sponsor Jumbo (Van Eerd) dit jaar met 3 kopmannen het eveneens sterke team Ineos willen verslaan in de TDF.
Het belangrijkste wielerevenement voor de Nederlanders en sponsor Jumbo met haar Nederlandse en Belgische belangen.
Ze zullen Dumoulin niet voor niets gehaald hebben als kopman voor de TDF.
Ik denk dat ze dus bijna alleen maar klimmers en enkele andere renners meenemen naar de TDF om hun 3 kopmannen te beschermen in de (relatief) vlakke etappes in aanloop naar de bergen en de tijdrit waar denk ik het gevecht met Ineos zal plaatsvinden.

S. Morgenstern

Bennett kan zonder de aanwezigheid van de drie kopmannen inderdaad uitgespeeld worden voor een klassement. Zoals in bepaalde koersen van de klimmers ook De Plus, Kuss, Vingegaard, Tolhoek en zelfs Bouwman zo'n rol kunnen vervullen. Daar ging het hele draadje naar aanleiding van de opmerkingen van Dumoulin echter niet over. Zo'n rol bekleden, in afwezigheid van de kopmannen van de ploeg, plaats ze niet op gelijke hoogte van die kopmannen.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Bennett heeft tot heden niet bewezen het niveau te halen wat nodig is om als kopman een grote ronde te mogen beginnen als wielrenner van een ploeg die ook Kruijswijk, Roglic en Dumoulin onder contract heeft staan. Als Jumbo-Visma (zoals Fanny voorstelt) met Bennett en Groenewegen als kopmannen aan de Giro begint zou ik dat erg jammer vinden. Jumbo-Visma heeft drie kopmannen met de kwaliteit om een grote ronde te kunnen winnen en het lijkt me absurd als ze dan toch een grote ronde beginnen zonder kopman die ook maar een realistische kans heeft voor een top vijf klassering.

Giro: Kruijswijk en Groenewegen
Tour: Roglic en Dumoulin
Vuelta: Kruijswijk en Groenewegen

Bennett zou ik in de Giro en Vuelta als meesterknecht (en schaduwkopman) van Kruijswijk gebruiken. Als Jumbo-Visma dan ook Bouwman en Tolhoek naar de Giro stuurt wordt Kruijswijk (op papier) goed ondersteund in zijn klassementsambitie. Dan kan Groenewegen met bijvoorbeeld Teunissen, Roosen en Jansen een sterke sprinttrein met zich mee krijgen. In de Tour kan Jumbo-Visma dan geheel voor het algemeen klassement gaan met Roglic en Dumoulin als kopmannen en bijvoorbeeld Martin, Gesink, Kuss, Van Aert, Hofstede en De Plus als ondersteuning.

Trouwens zou ik het ook prima vinden als Roglic of Dumoulin de Giro rijdt en Kruijswijk als co-kopman van de ander de Tour rijdt. Verder hoeft er dan niets te veranderen aangezien zelfs als Roglic of Dumoulin de Giro rijdt de nadruk op de Tour moet liggen. Het zou mooi zijn als Vingegaard in de Vuelta zijn debuut in een grote ronde kan maken. Tot nu toe heeft hij zich vooral laten zien als puncher maar het zou me niet verbazen als hij ook potentieel heeft als klimmer voor in het hooggebergte.

Laatst gewijzigd
tendam

De teamvoorstelling wordt gepresenteerd door Orla Chennaoui, van de Britse Eurosport. Ze pakken het wel serieus aan, volgens mij doet Ineos het niet eens zo.

Fanny

'@S. Morgenstein
Bennett is voor mij en volgens mij ook voor TJV een kopman indien de problemen in de zij verholpen zijn.
Hij werd niet voor niks 8e in de Giro van 2018 ondanks zijn problemen in de zij , autocrash paar dagen voor de voorbereidende koers Tour de Alps en fietspech in de 14e etappe op de Monte Zoncolan.
Ik verwacht hem als TJV kopman in de Giro met als mede kopman Groenewegen in de sprints.
Zoals eerder al aangegeven zal TJV hem ongetwijfeld toezeggingen als kopman in een grote ronde hebben gedaan anders had hij denk ik niet voor liefst 3 jaar bijgetekend.
Maar we zullen het vanmiddag tijdens de ploegenpresentatie op Eurosport en WF gaan zien/weten. Spannend !

S. Morgenstern

Ik zou het niet erg vinden wanneer het klassement van de Giro volgend jaar geen hoofddoel is. Mijn voorkeur zou zijn om er met Kruijswijk naartoe te gaan, maar die verwacht ik naast de Vuelta in de Tour. Daarna zou ik liever een team met oa Bennett zien, dan dat Dumoulin er weer zou starten.

S. Morgenstern

Toezeggingen op papier wellicht, die er in de praktijk dit jaar toch ook niet van kwamen? We hebben perfect kunnen zien welke rol hij heeft wanneer hij met Kruijswijk of Roglic start en dat gaat met Dumoulin echt niet anders zijn.

Bennett is gewoon een niveau minder dan die renners, ook wanneer er nog wat procenten bij zouden komen, en is binnen de huidige selectie niet één van de kopmannen van de ploeg.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
In cyclingtips staat een leuk artikel over Neilson Powless, die wat problemen had met "de protocollen" van 't team.
Vooral de voeding tips hebben hem niet verder gebracht. Toen hij na overleg weer meer zijn eigen ding mocht doen, kwamen zijn wattages weer beter voor de dag. Dat zorgde er ook voor dat hij prima in orde was tijdens de Vuelta.
Conclusie: het is niet voor elke renner een goede stap naar TJV.
Dat meten en weten mag wel iets beter geregeld worden.

kelderfan

'@Fanny
Ik denk, dat de verhoudingen met de komst van Tom Dumoulin iets zijn gekanteld.
WT/GT zijn dat duidelijk Roglic, Dumoulin en Kruijswijk met daar vlak onder Bennett, De Plus en Kuss.
WT/klassiekers is dat zonder twijfel Wout Van Aert met daaronder Teunissen, Jansen en Roosen.
WT/sprint heeft TJV Dylan Groenewegen met toch een paar leuke verrassingen door Teunissen en Van Aert.

tendam

'@morgenstern
Als hij echt van de steek verlost is kan hij een topklimmer zijn, bij vlagen was hij dat nu al maar bij vlagen ook helemaal niet. Maar dat kunnen ze nu natuurlijk nog niet weten, dus zal hij voorlopig inderdaad niet als kopman worden ingezet.

Fanny

'@Kelderfan
Toch blijf ik het vreemd vinden van Powless mbt de foodcoach van TJV
Dat had hij toch al veel eerder kunnen aangeven richting leiding.
Ik denk dat hij begin 2019 al lang met zijn hoofd bij EF zat die hem een paar jaar geleden al graag wilde hebben maar door sponsorperikelen ging dat toen niet door.
Bij zijn vorige ploeg van Alex Mercks reed hij al als kopman en bij TJV wilde hij in het begin ook voor zichzelf koersen.
Hij ging bv zelf achter Eenkhoorn aan terwijl die juist in een ontsnappingsgroep zat in ik dacht de Tour of Utah of California.
Dat werd hem later door de ploeg niet in dank afgenomen. Kuss is wat dat betreft voor mij een betere teamrenner.voor TJV.
Blijft trouwens vreemd dat hij, nu het dit jaar (zeker in de Vuelta) goed bij TJV ging toch nog weg wilde.
Ik denk trouwens dat hij bij EF ook niet meer kansen krijgt dan bij TJV.
Maar ja ieder zijn eigen keuze. Ik ben er niet rouwig om. Er slagen maar weinig Amerikanen bij Nederlandse ploegen.
We zullen het in 2020 gaan zien of hij boven zichzelf uitstijgt. Potentie zit er denk ik wel in maar of het bij EF uitkomt is de vraag.

S. Morgenstern

Zelfs wanneer je heel optimistisch bent over de volgende operatie bij Bennett, dan nog denk ik niet dat alles wat Bennett nu mist om een klassementsrenner van wereldniveau te worden, daarmee is opgelost.

Ik zou het prachtig vinden wanneer hij gedurende het seizoen, door minder of liever helemaal geen last van de steek, regelmatiger met de allerbeste klimmers kan strijden. Ik denk dat zijn aanvalslust dan eindelijk eens beloond wordt met een mooie bergrit. Ik verwacht verder echter geen wonderen.

kelderfan

'@Fanny
Ja dat klopt wel, dat hij wat eerder aan de bel had kunnen trekken over de voedingsproblematiek.
Maar de genoemde protocollen {zie ook Tom Dumoulin en Sunweb} zijn wel een ding.

tendam

Jij hebt het woord 'protocol' gelezen en je denkt meteen aan Sunweb. Het gaat hier over een trainingsprotocol, wat natuurlijk volstrekt normaal is (behalve bij EF, blijkbaar een ploeg van de oude stempel). Powless wil oldschool vooral veel en hard trainen. Als dat voor hem werkt, prima. Het is alleen nogal achterhaald.

S. Morgenstern

Moet je je inzet rond het benutten van aanwezige kennis over voeding en trainingsmethoden zo ver uit rekken dat je iedereen tevreden houdt? Of kun je misschien beter vasthouden aan een succesvolle aanpak en de renners zoeken die daar wel bij passen?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Robert: Tour en Vuelta, Jos: Vuelta

Nikolai

Heeft iemand enig idee waar we de presentatie van Jumbo-Visma wél kunnen zien? Want Eurosport heeft er blijkbaar moeite mee om het uit te zenden...

TLJCAMPS

Teunissen: Klassiekers, RvV en Parijs-Roubaix hoofddoelen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Robert: Tour en Vuelta
Jos: Vuelta
Dylan: Giro en Vuelta
Wout: Tour
Amund: Giro
Primoz: Tour
Steven: Tour en Vuelta
Tom: Tour
Mike: Giro

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Teunissen ook Giro.

Roglic, Dumoulin, Kruijswijk, De Plus, Kuss, Gesink, Van Aert en Martin de Tourploeg.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Jumbo-Visma zal met Martin, Gesink, Kruijswijk, Roglic, Dumoulin, Kuss, Van Aert en De Plus in de Tour misschien wel de sterkste ploeg hebben. Ik hoop niet dat ze een Ineos tactiek zullen hanteren waarbij ze de etappes zo lang mogelijk willen controleren maar dat ze in plaats daarvan het tempo in de bergetappes zo hoog mogelijk houden om vervolgens Kruijswijk, Roglic en Dumoulin om en om de kopmannen van Ineos aan te laten vallen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Leukste verrassing is wat mij betreft de inzet van Dumoulin en Roglic in de klassiekers. Benieuwd hoe dat gaat. De volledige inzet op de Tour is ook iets om naar uit te kijken, al had ik graag Kruijswijk daarnaast in de Giro ipv de Vuelta gezien. Verder sowieso enigszins opmerkelijk dat er niet echt wordt ingezet op het klassement van de Giro, maar dat is na de keuze van Kruijswijk wat mij betreft alleen maar positief.

TLJCAMPS

Overzicht renners Jumbo-Visma 2020:

Santos Tour Down Under:
- Chris Harper, Antwan Tolhoek
Ronde van Valencia:
- Dumoulin
Voorjaarsklassiekers:
- Van Aert, Grøndahl Jansen, Teunissen
Parijs-Nice:
- Roglic, Kruijswijk
Tirreno-Adriatico:
- Groenewegen, Grøndahl Jansen, Dumoulin
Milaan-San Remo:
- Groenewegen, Grøndahl Jansen
Ronde van het Baskenland:
- Roglic
Waalse klassiekers:
- Roglic, Dumoulin
Amstel Gold Race:
- Dumoulin
Giro:
- Groenewegen, Teunissen, Grøndahl Jansen, Hofstede, Tolhoek, Bouwman, Bennett en …
Tour:
- Dumoulin, Roglic, Van Aert, Gesink, Kruijswijk, Kuss, De Plus en Martin
Vuelta:
- Kruijswijk, Gesink, Van Emden, Groenewegen

Nikolai

Wat een HEERLIJKE Tourploeg! Ik heb er nu al zin in!

Yeez

Wat jammer dat ze zich zo blindstaren op de tour

1 2 ... 33 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.