Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 353 ... 396 397
kelderfan

'@Murcia
Een prima dag lijkt mij niet of heb je alleen de Vuelta op 't oog.
De Vlaamse kern zonder Van Aert is echt heel matig; dus eerder een goede dag voor de klimploeg en een slechte dag voor de Vlaamse kernleden.

S. Morgenstern

Heel matig of slecht?! Dat valt toch eigenlijk ook wel mee?! Zitten niet mee met de besten, maar wel met zijn vijven bij de beste vijftig. Ik kan me een Vuelta herinneren waar Kruijswijk klimmende ondersteuning had van dat niveau (eraf als er echt gekoerst werd, maar wel mee met de beste vijftig) , waarover jij toen helemaal in je nopjes was. Nu vond ik dat laatste ook wat overdreven, maar een vergelijkbaar niveau nu opeens heel matig noemen is dan weer het andere uiterste.

Laatst gewijzigd
Drutense liefhebber

'@Kelderfan je begint ondertussen een aardige azijnzeiker te worden om je gelijk maar te willen krijgen inzake de beperkte sterkte van de Vlaamse kern. Kun je niet met Jumbo Visma overleggen of je iets in het management kunt doen voor de ploeg? Dat zal echt een verademing voor hun zijn.
Maar inderdaad, redelijke Panne- en goede Vueltadag.

Murcia

TJV had in de Panne ook te maken met pech op precies het verkeerde moment volgens van Dongen. Roosen, Lindeman, Amund en Maarten lekke banden en fietswissels. Als dan de waaiers worden getrokken is dat dubbel klote. Zelfs MVDP kreeg zijn portie pech. Maar nogmaals ik zie de Panne die verleden jaar werd gewonnen met dezelfde kern + Groenewegen niet als een argument voor extra aanwinsten voor de klassiekerkern. En wij kunnen allemaal wel dromen over ideale versterkingen maar hoeven niet onze portemonnee te trekken.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@S.Morgenstern
Lees jij wel of reageer je enkel om te reageren.
In de Vuelta heeft TJV een goede dag om met drie man in de toptien te komen. De bedoeling was minimaal twee, maar het zijn er toch duidelijk drie. Jammer dat Dumoulin de weg omhoog nog niet heeft kunnen inslaan, maar Sepp Kuss vervangt hem met verve.
Wat wel matig is de Vlaamse kern zonder Wout van Aert. Dat moet toch doordringen bij de leiding en bij jou.

kelderfan

'@Murcia
Jij en ik weten toch niet wat er achter de schermen gebeurd. Het enige wat duidelijk is, dat TJV met Wout in onderhandeling is voor in ieder geval een verlenging van het contract.
Ik denk, dat het niet alleen over opwaardering van het contract gaat, maar dat daar ook wensen bij horen.

S. Morgenstern

'@kelderfan; ik reageer letterlijk op wat jij nu zegt en zet het af tegen hetgeen je een jaar of drie geleden schreef over de groep rond Kruijswijk. Ik vind dat contrast extreem groot. Maar prima als jij dat voor jezelf wel met elkaar kan rijmen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan jij denkt nog steeds dat er pas vanaf nu met Wout over die zaken wordt gesproken ??

SS3000NL

Kelderfan, de 3 daagse de Panne is geen monument. dat elk rondje rond de kerk in België worldtour wordt, daar maken ze zich alleen in België druk over. Je overschat de waarde van deze koers schromelijk. Nog buiten het feit, dat ze waarschijnlijk de winnaar van 2019 meer misten dan Wout.

Hoe graag jij het ook anders ziet, Jumbo- Visma gaat nooit elke koers winnen waar ze aan meedoen. Ik wacht nog op een post van je dat er ondersteuning voor Roglic bij moet, omdat Kuss en Bennett het gat niet dichtkregen.

Murcia

'@kelderfan
Klopt, dat weten wij inderdaad niet en daarom moeten wij afgaan op wat de ploeg zelf zegt en zij zijn heel duidelijk geweest dat de ploeg voor 2021 compleet is. Dan kunnen wij wel speculeren wat we willen maar dit is de beschikbare info uit de ploeg. Het gaat al een heidens karwei worden om naast Wout straks ook nog Kuss langer aan je te binden. En de sponsors zijn nou niet bepaald een pinautomaat. De extra kwaliteit die jij wil voor het voorjaar kost ook veel en wie wil je dan binnenhalen. Een renner die al een klassieker heeft gewonnen of podium heeft gereden? Als er zich wijzigingen/extra versterkingen gaan voordoen zie ik die niet eerder dan 2022.

Moski

Ik begrijp eerlijk gezegd de discussie omtrent de sterkte van de klassiekerploeg niet goed. De ploeg is toch prima in orde. Oké, meerdere sterke renners als zijnde (schaduw)kopman(nen) is natuurlijk altijd beter, maar de werkelijkheid is momenteel simpelweg gewoon dat wanneer mannen als Alaphilippe, v.d. Poel en v. Aert eraan beginnen alles wat erachter zit tekort komt. De ploeg heeft als enige taak om v. Aert probleemloos in de laatste 50/60 km. af te zetten en daarna is er geen kruit tegen gewassen. Heb overigens v. Aert nog nergens ook maar een wanklank horen geven, die zit volgens mij prima in z'n vel in deze ploeg.

Stoempie

ff wat aans
https://m.youtube.com/watch?v=2k5dGT1kUIw&list=RDEMPxv7bq0GKufGZ-VbzkKHAQ&start_radio=1

kelderfan

'@Murcia
Ook Lotto heeft overduidelijk gecommuniceerd dat die renners konden zoeken naar een andere ploeg; een paar weken later worden toch twee van die renners toegevoegd.
M.a.w. Natuurlijk heeft de ploeg dat gecommuniceerd, maar wat er besproken wordt met Wout is voor ons buitenstaanders niet bekend toch.
Dus als een aantal zeggen, dat was 't dan is dat een feit? Maar is ik zeg, dat zou best eens onderdeel zijn van de onderhandelingen met Wout is dat onzin.
@Moski
Dus het is voldoende om Leezer in te zetten en Teunissen gewoon thuis laten, want tegen Ala enz. kun je toch niets beginnen. Maar je gaat probleemloos voorbij aan het gegeven, dat je lek kunt rijden of dat je een fietswissel hebt.
Dan is de wedstrijd voorbij?
Het gaat er nu om, dat geen renner van TJV in staat was om te reageren bij het vormen van de waaier.

kelderfan

'@Michiel De Rooij
Jij als Belg maakt de dag weer goed.;)

S. Morgenstern

De manier waarop Lotto de laatste jaren wordt geleid vind je dus lijken op de werkwijze van Jumbo? Nog even buiten het feit gerekend dat zeggen dat de selectie rond is, iets anders is dan tijdens het afronden (dus voor dat moment waar Jumbo al is beland) terugkomen op eerdere keuzes.

Denk je ook dat omdat NTT nog op zoek is naar een hoofdsponsor, ook Jumbo wel eens met nieuws op dat vlak zou kunnen komen?!

Laatst gewijzigd
FritsvanHoefelen

Moet Tom knechten of moet Tom op vakantie? Wat vinden jullie?

kelderfan

'@S.Morgenstern
Dat denk ik niet direct. Maar waarom kom je met NTT? Trouwens als het toch mogelijk is, dan zou ik ook zeker denken aan Ben O'Connor van NTT.
Bij jou wil maar niet doordringen, dat TJV niet alleen in onderhandeling is met Wout, maar ook met de budgethouders en dat die onderhandeling ook kan betekenen, dat Wout wat betreft de ondersteuning nog wensen heeft.
Dat weet ik niet zeker, maar jij ook niet toch.

kelderfan

Tom denkt nu aan afstappen? Dat zou een aderlating zijn voor Roglic.
Een renner die zo zwaar op het budget drukt en dan na twee dagen denkt ik stap af.
Zo zie je maar weer, dat je met kleine groep makkelijk in de problemen komt.
Voorbeelden zijn toch Groenewegen, Teunissen en nu Dumoulin.
Ik denk dat leiding niet blij zal zijn met deze wending.

S. Morgenstern

Je vindt met NTT komen ook onzin toch? Daarom kom ik dus met NTT, om te laten zien dat het onzin is om dat soort onvergelijkbare situaties van een andere ploeg in te brengen als argument.

Van Aert is sowieso betrokken geweest bij het 'doorselecteren' in de Vlaamse kern. Ondenkbaar dat hij toen niet zijn wensen kenbaar heeft gemaakt. Wat betreft de huidige onderhandeling over het openbreken, is er een extra inspanning nodig van de sponsors, die ze hadden gereserveerd voor het vasthouden van de toppers. Werkelijk niets in alles wat er is gecommuniceerd duidt er op dat er sprake is van nog iets anders dan dat.

Toen ik enkele maanden geleden met O'Connor kwam, werd er niet zo enthousiast gereageerd. Uiteindelijk hebben ze zelfs alle toen nog open plekken met vlakkere renners gevuld. Dat was toen niet de verwachting of wens van de meeste hier, die kwamen meestal ook wel met wat klimmers. Jij bijvoorbeeld met Vanhoucke, terwijl je dus achteraf nog meer vlakke renners had willen zijn komen. Hoe het tij kan keren...

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Dumoulin en de ploeg moeten kijken wat het best is voor zijn lichaam. Wanneer dat rust zou zijn, dan moet hij afstappen. Wanneer er met wat dagen rustiger aan doen, verwacht mag worden dat hij hier zijn koersdagen kan blijven maken, dan moet hij vooral doorrijden.

Murcia

Met renners komen als aankopen die nu een etappe winnen is meer scouten met het bord op schoot dan beleid. Dan zou ik ook Tratnik nog willen noemen. Speculeren kan iedereen naar hartelust maar het is toch niet vreemd dat anderen ook wel eens de (on)mogelijkheden benoemen?
Tom is extreem teleurgesteld na de etappe en als je verwachtingen had voor het AK kan ik mij goed voorstellen dat je denkt: Wat heb ik hier nu nog te zoeken? Toch hoop ik dat hij doorgaat want juist deze Vuelta kan hem nog beter doen zijn volgend jaar. De ploeg heeft hem zeker nodig voor Roglic en het zou mij niet verbazen als hij er zelf ook doorheen komt.

$kedel

Als Dumoulin echt gewoon leeg zou zijn hadden ze dat wellicht toch al vooraf aan zijn bloedwaarden kunnen zien?

veld

Hadden ze deze situaitie met Dumoulin niet al vorige week kunnen of moeten zien aankomen? Als het puur fysiek is dunkt mij van wel.Dus is het allicht ook een deel mentaal. En daarom zou ik zeggen doorrijden en helpen waar het kan en rusten in etappes waar dat ook kan.
Iets heel anders. Zowel gisteren als vandaag zag ik Kuss aangaan en leek het alsof zijn ploeggenoten, zelfs Roglic, op dat moment even verrast werden. Alsof zo,n iniatief niet van tevoren met ploeggenoten in dezelfde groep wordt overlegd. Dat kan toch niet waar zijn. Overigens alle lof voor Sepp.
Tenslotte, zou Oliver Naessen meer dan 7 of 8 ton kosten?

Nul verstand

Roglic kon volgens mij niet harder gisteren, toen dat kleine groepje wegreed.

Murcia

Over Roglic heb ik ik het idee dat hij vandaag en gisteren bergop aan zijn limiet zat. Maar bij de sprint had hij weer zoveel over dat het mij deed twijfelen. Hij reed vandaag overigens een stuk sneller naar Kuss toe dan gisteren. Kan ook zijn dat hij baalde dat Sep George er af reed.

1 2 ... 353 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.