Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 355 ... 396 397
tdola

Han kok op sporza.be
Dumoulin 2 dgn op spaarstand en dan kijken of van waarde kan zijn voor de ploeg.

Ander punt, zondag finish op tourmalet, giro mocht Frankrijk niet in!?
Vuelta wel dit gebied?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Blijkbaar anders hadden we dat wel gehoord ondertussen...

$kedel

Seppuku-Tom moet die negativiteit gewoon zien kwijt te raken dmv wat mooie prestaties komend seizoen..
Misschien zou ik hem liever gewoon de Giro zien rijden zodat hij niet weer die druk van de tour op zijn schouders krijgt, maar dan wil je natuurlijk ook wel voor de winst kunnen meedoen.

AWestie

Voor Tourmalet zijn afspraken gemaakt met de lokale overheid

Murcia

Prima dag voor TJV, Roglic oogde sterker dan de eerste twee dagen en ik had zelfs het idee dat hij Martin de rit gunde. Kuss ook sterk en ondanks dat George er af moest toch 3 mannen in de Top 10.

Yeez

Tourmalet er dus wel uitgehaald

Moski

Is Dumoulin al binnen?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nieuwe etappe is wat minder spectaculair maar gelukkig hebben ze er wel 1 op korte termijn kunnen maken.... dat is toch een compliment waard.

kelderfan

'@Murcia'
Zeker een goede dag voor TJV, maar Roglic en ook Roglic zijn al vanaf dag 1 goed bezig.
George mag nog een procentje beter worden.
Tom volgens afspraak achterin 't peloton.
Ondanks een minder sterke ondersteuning lijkt Roglic in control.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens mij is er niets mis met de ondersteuning .... misschien zijn we nu iets te verwend aan het worden. Nog niet zo heel lang geleden waren we al blij als de klassementsleider aan de voet van de laatste klim goed werd afgezet.

Murcia

Carapaz wil kennelijk ook de bolletjes in Madrid waardoor hij telkens als door een wesp gestoken reageert op Kuss. Kost allemaal extra energie en ik denk dat Primoz dat wel fijn vindt. Op de langere klimmen zoals zondag verwacht ik Bennett en Gesink als goede wagonnetjes. Hofstede nog niet veel gezien maar dat kan nog komen en Tom zou op die loper ook zijn beurten moeten kunnen doen. Kuss is outstanding en dat type luitenant is zeldzaam in dit Vuelta peloton. Misschien is deze Vuelta echt wel een ronde om ook voor hem eens te kijken hoe hij zelfs in dienst van de kopman een goed klassement kan rijden.

kelderfan

'@rahimns
Volgens mij was jij tevreden in die tijd.
De ondersteuning lijkt niet zo sterk als in de TdF.
Oorzaken zijn natuurlijk het ontbreken van Martin en Van Aert. Tevens is Tom Dumoulin niet op zijn niveau. Maar dat verhaal is bekend. TJV wil bij de beste ploegen behoren en dat is met deze groep klimmers niet te hoog gegrepen.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Ja, Kuss is echt gruwelijk goed. Echt genieten van dat mannetje. Heerlijke stijl op z'n fiets ook. Trapt eigenlijk altijd in de boter. Bennet is nog wat wisselvallig. Moet de etappe nog zien, sowieso een topjaar voor hem ondanks dat hij geen kopman in de Giro was. Naast dat ik hem een topgozer vind, houd ik van zijn manier van rijden. Als het ff kan aanvallen geblazen. Ik denk dat TJV ook een groep renners onder contract heeft met goede en klikkende persoonlijkheden.

Laatst gewijzigd
$kedel

Zo zonder specifieke voorbereiding was het sowieso een gokje natuurlijk, net als voor een flink deel van de concurrenten waarschijnlijk..
Maar laat Carapaz maar lekker reageren op Kuss inderdaad... Roglic zit in een zetel voorlopig.

madeinstars

Nu Tourmalet eruit is, weer een kans minder op Kuss en vooral Roglic te breken. De cols die nog wel op het programma staan moeten hun toch liggen als gegoten. Kuss is gemaakt voor zo'n Angrilu. Zou me niets verbazen als die twee voor de tijdrit 1 en 2 in het klassement staan.

Ineos moet al bijna een truc in de waaiers gaan uithalen om deze Vuelta te gaan winnen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan en nu ben ik ook weer tevreden...

S. Morgenstern

Een minder sterke ondersteuning... We zijn nu echt volledig doorgeslagen..

tdola

Samen met movistar heeft tjv 3 renners in top klassement, om dan te spreken van mindere ondersteuning...wellicht minder indrukwekkend dan in tour, met Martin en van aert toen idd super indrukwekkend kilometers en kilometers op kop, maar toen niet 2 renners relatief kort na roglic in ak, na toch 3 bergachtige ritten.

Voordeel in deze Vuelta is dat andere teams (movistar, ineos, EF) ook kansen zien en regelmatig kopwerk doen, waardoor tjv wat energie kan sparen. En over algemeen komen ze wel alert over.

Martens, vingegaard en hofstede doen zover ik kan zien gewoon prima hun werk, Gesink hoeft iets minder te doen op moment in wedstrijd dat zijn taak komt, omdat andere teams daar vaak de kop nemen. Dumoulin is genoeg over gezegd, helaas minder dan gehoopt. Bennett is ok, niet super, op korte klim als vandaag sowieso niet de beste, zou best kunnen wegzakken in klassement denk ik, maar hopelijk wordt hij nog wat beter. Kuss en Roglic zijn gewoon top.
Alert en fit blijven, mogelijk morgen waaiers bijv. Mas en carapaz wrs als meeste in de gaten houden nu als grootste concurrenten. Carapaz lijkt idd wat energie te gebruiken met springen op kuss, maar ziet er daarbij wel sterk uit.

AWestie

De vraag deze Vuelta is of een renner er bovenuit gaat springen als klimmer. Vuelta vorig jaar en Tour dit jaar liet Pogi zien net wat beter te klimmen, maar dat gaan Carapaz of Mas niet herhalen. En als ik een 'beste klimmer' moet kiezen ga ik bijna eerder voor Sepp Kuss. Wat dat betreft hoop ik dat Kuss niet altijd bij Roglic moet blijven, zodat TJV nog meer een ploegentactiek kan uitspelen. Roglic let er op dat het achterwiel van Carapaz, Mas e.a. niet te ver uit het zicht verdwijnen, probeert Kuss ze uit hun kot te lokken.

Verder inderdaad: alert en fit blijven. Zoals we bij Tom zien gaat deze ronde de grootste uitputtingsslag zijn. Alles kan gebeuren en pas tot het laatste moment is de rode trui veilig.

kelderfan

'@AWestie
Het is natuurlijk wel zo, dat Kuss op dit moment de enige is, die de springveren Carapaz en Mas in 't gareel kan houden, naast Roglic natuurlijk. Ook Chavez en Soler kun je nog niet uit 't oog verliezen.
Roglic kan niet alleen op alle aanvallen reageren.
Nu Tom Dumoulin voorlopig minder is, blijft dan alleen Bennett over om Roglic te helpen bij aanvallen.

Rawolf

Ik vind het Jumbo team in de Vuelta meer dan sterk genoeg, Roglic mag zelf ook weleens wat doen :p.

Vandaag word weer een heel belangrijk daagje, Waaier potentie.

defietser

Jens de Keukeleire voor de voorjaarsklassiekers.

kelderfan

Zo dat lijkt mij goed nieuws voor de Vlaamse kern. Wout blij en ik ook natuurlijk.
@Rawolf
Nu Tom in de lappenmand zit, lijkt mij dat je niet kan zeggen, dat 't team even sterk is als in de TdF. Want die trein met Wout en Tony Martin was super toch. Nu in de Vuelta hangt 't ervan af of Bennett goed blijft meedraaien, want die steile pukkels blijven opdoemen.

defietser

'@Kelderfan We hebben Dumoulin, Gesink en Vingegaard nog.

Yeez

'@defietser komt altijd met namen en alleen maar wensen hier. Voor derest post hij niks. Vooral een wens dus

1 2 ... 355 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.