Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 356 ... 396 397
jerteg

'@Kelderfan

Natuurlijk kan je niet zeggen dat het team even sterk is als in de Tour de France, maar er is ook niemand die dit beweert. Jumbo Visma kan niet overal met exact hetzelfde team rijden en de Tour was het hoofddoel dit seizoen. In de Vuelta krijgen doorgaans jonge renners de kans om zich te laten zien en dit is dit jaar niet anders met Jonas Vingegaard. Alsnog heeft Jumbo drie renners in de top 10 en lijkt de ondersteuning prima te zijn.

kelderfan

'@JRNTP5
Dat de ondersteuning in principe prima is, ontken ik niet. Maar als Tom Dumoulin eruit zou stappen, waar toch sprake van is geweest, dan is de ondersteuning toch gewoon minder.
Morgen en overmorgen wordt de graadmeter, hoe 't team ervoor staat.
In de TdF was 't nog, dat 't team sterker was als de kopman!
======
Roglic zat er met Sepp Kuss in zijn wiel goed bij in de finale. Hij is scherp en bij de les. Ik dacht even dat hij mee ging doen.

S. Morgenstern

In principe prima, zo kun je het ook noemen inderdaad. Roglic heeft hier gewoon een ontzettend sterke ploeg om zich heen. Ingewikkelder hoef je het niet te maken. Hoewel suggesties alsof hij eigenlijk alleen Bennett heeft natuurlijk wel vermakelijk zijn om te lezen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@S.Morgenstern
Ha, ha, je kunt alles omdraaien natuurlijk en dat vind ik altijd leuk om te lezen. Wauw.
Roglic zat voor in met Kuss in zijn wiel en dat was 't werk van zijn ontzettend sterke ploeg.
Maar dat heb je ook gezien. Dumoulin heeft samen met Gesink het werk opgeknapt.

Poeksel

Het team is iets minder sterk dan in de Tour, maar de tegenstand ook. Relatief is het team wellicht juist sterker?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens mij draait Morgenstern niets om... hij heeft toch gewoon een topploeg om zich heen. Dat de samenstelling anders is dan in de Tour is een feit, maar ik denk dat menig kopman wilde dat hij deze mannen bij zich had in een grote ronde. Zelfs zonder Dumoulin blijft er meer dan genoeg kwaliteit over.

SS3000NL

Er zit maar 1 ding op, de miljoenen van de ploeg in een kloon machine stoppen en Wout 30x klonen, dan kan zelfs Kelderfan niet meer klagen.

kelderfan

'@Poeksel
Relatief ja, maar zonder Dumoulin is een fabeltje van @rahimns.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Moet niet gekker worden dat ik door jou wordt beschuldigd van het schrijven van fabeltjes.. noem eens 3 ploegen die sterker zijn dan Jumbo-Visma in deze ronde.

Laatst gewijzigd
Yeez

Verder dan movistar kom je niet

Murcia

'@rahimns
Die zijn er niet, in een genereuze bui kun je Movistar als gelijkwaardig beschouwen en INEOS heeft op papier ook een aardige ploeg. In alle eerlijkheid echter is in dit deelnemersveld de TJV ploeg met 5 renners van de Tourploeg het sterkste. Hoe dat in de rest van de Vuelta uitpakt weten we natuurlijk niet, maar de kracht van de ploeg wordt nog het best geïllustreerd door na drie zware berg/heuvel etappes maar liefst 3 man in de top 10 te hebben zonder Tom.

Drutense liefhebber

'@Kelderfan Als Dumoulin uitvalt wordt de ploeg minder sterk, klopt. Als Valverde bij Movistar uitvalt wordt die ploeg minder sterk. Als Nieve bij Mitcheton uitvalt wordt die ploeg minder sterk. En als de hele ploeg afstapt bij Jumbo behalve Roglic, rijdt hij alleen. Ik snap echt niet welk punt je wil maken? Er rijdt een mooie sterke groep om Roglic heen en als er een specifiek iemand uitvalt is dat voor de ronde niet in te calculeren!

kelderfan

'@rahimns
Wat zeg je van Movistar, die de boel op gang bracht op een klimmetje en ja hoor gelijk 3 TJV/mannen achterin het peloton.
En waarom moeten er gelijk 3 ploegen sterker zijn. Je maakt 't steeds gekker.

kelderfan

'@Perry
Er was sprake van het uitstappen van Tom Dumoulin. De ploeg heeft overreed om het twee dagen aan te zien.
Gelukkig zag ik Tom Dumoulin met Robert Gesink voor TJV de boel op gang trekken. Dus ik hoop dat Tom er doorheen komt en zich de volgende twee weken goed laat zien. Dat is voor hem goed en de ploeg is er mee gebaat, want Movistar gaat er toch aan trekken met Mas en Soler.

tdola

'@iedereen
Kelderfan heeft weer zo'n bui met moeizaam begrijpend lezen. Niet reageren aub.

Ander onderwerp.
Wat verwachten we morgen? Martens en vingegaard 1e deel weer op kop. Daarna andere ploegen die t overnemen? Wellicht hofstede en gesink die hun werk doen. Wordt t voor de vluchters of zou er ploeg t bij elkaar willen houden? Gesink in ontsnapping zou leuk zijn maar niet reëel ben ik bang. Hoe gaat t met dumoulin, iets hersteld?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tdola ik denk dat het morgen wel voor een kopgroep gaat zijn... is in principe ook prima... er komen nog hele zware dagen aan. Verder geen idee hoe het met Tom is, hopelijk gaat hij nog even gewoon door. Het weekend kan hij eventueel gewoon lekker in de bus gaan zitten en dan is kijken hoe het na de rustdag gaat,

S. Morgenstern

En waarom moeten er gelijk 3 ploegen sterker zijn. Je maakt ’t steeds gekker.

Wanneer je de ondersteuning van Roglic in twijfel stelt, dan lijkt het me dat er meerdere ploegen moeten zijn die duidelijk beter zijn, met de mogelijkheden om die mindere ondersteuning onder druk te zetten. Drie lijkt me dan een redelijk aantal. Het feit dat je met moeite één ploeg kunt vinden die wellicht (!) iets beter is, lijkt me genoeg reden om deze hele discussie over de ondersteuning van Roglic overbodig te vinden.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Overbodig allerminst, dit is een publiek forum waar Alles besproken kan en mag worden. Het is niet aan de 'wijzen' een norm op te leggen waaraan de gespreksonderwerpen moeten voldoen. Laten we daar vooral vanaf blijven!

Mijn mening is ook dat de ploeg meer dan sterk genoeg is deze Vuelta overigens. Vandaag was de tactiek duidelijk met Hofstede en Martens die een kleine club vormen om Roglic te beschermen in de chaotische momenten.

Wat zeer opvallend is dat Sepp Kuss niet meedoet in dat gedring en ook niet wordt bijgestaan door ploeggenoten. 2e kopman lijkt er niet in te zitten voor de gevleugelde Amerikaanse klimmer. Heel spijtig!

S. Morgenstern

Het is niet aan de ‘wijzen’ een norm op te leggen waaraan de gespreksonderwerpen moeten voldoen.

Lees eens gewoon wat ik zeg! Ik geef alleen aan dat ik ze nu niet zie en dan lijkt er me dus genoeg reden om de discussie overbodig te vinden. Dat heeft niets te maken met het verwijt wat je me maakt. Ik laat alle ruimte voor het geven van een goede reden om de ondersteuning wel te betwijfelen. Zou zelfs graag goede redenen zien, daarom reageer ik ook inhoudelijk. Lijkt me beter dan iemand kulargumenten verwijten en het verder daarbij laten, dat heeft veel meer weg van het opleggen van een norm.

Wat zeer opvallend is dat Sepp Kuss niet meedoet in dat gedring en ook niet wordt bijgestaan door ploeggenoten. 2e kopman lijkt er niet in te zitten voor de gevleugelde Amerikaanse klimmer. Heel spijtig!

Kuss in het wiel van Roglic is toch prima?

Laatst gewijzigd
Rawolf

In wezen bepaal jij dan dus dat een onderwerp blijkbaar overbodig is waar ik het niet mee eens ben. Het onderwerp zelf negerend.

Zat Kuss in het wiel van Roglic dan? In de potentiele waaier situaties was het alleen Roglic die beschermt werd.

S. Morgenstern

Ik bepaal helemaal niets. Ik zeg dat het me (!) om die redenen een overbodig onderwerp lijkt (!) om te bespreken. Wanneer je daar niet genoeg ruimte ziet om inhoudelijk te reageren (had je het een ander onderwerp geweest waar je zelf wel over had door willen gaan), dan zou ik gaan twijfelen aan de argumenten die je hebt, niet aan de ruimte die er is om iets te bespreken.

Zat Kuss in het wiel van Roglic dan?

Uiteraard niet constant, zoals Roglic ook vaak genoeg een wiel kwijt is. Het lijkt echter wel het idee om het zo te doen. Lijkt mij een prima plan, vaak ingezet door ploegen met meerdere kopmannen, om de knechten op die manier te benutten.

Laatst gewijzigd
TLJCAMPS

Overigens valt het me op dat Roglic de laatste keren dat het op de kant ging prima meezat bij de eerste groep.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Er is al vaker gezegd dat het een goede leerling is, zo'n fout als vorig jaar zal je hem denk ik niet snel meer maken en anders zorgen daar de ploegleiding en mannen als Martens wel daarvoor. Vandaag heeft hij geen fout gemaakt. En verder is het natuurlijk leuk om Kuss voorin te houden maar straks in de tijdrit wordt hij gewoon op 2 tot 3 minuten gereden... zo'n tactiek was alleen intressant geweest als Tom goed voorin het klassement gehouden kon worden. Nu is het leuk voor in de stand maar de tegenstanders gaan daar natuurlijk niet wakker van liggen. Carapaz, Martin en Mas we dat zij zelf afstand moeten nemen van Roglic want zij hebben natuurlijk datzelfde probleem. Ik begrijp ook eerlijk gezegd elke keer die reactie van Carapaz op een demarage van Kuss ook niet. Daar schuilt echt het gevaar niet.

S. Morgenstern

De suggestie dat dat met de bergpunten te maken heeft, is wel een aardige. Daarnaast is direct op Kuss reageren waarschijnlijk ook gewoon het slimst. Op die manier moet iedereen even flink aan, pak je hem terug en weet je dat het op een gegeven moment bij Kuss als een van de eerste van de beste zes (?) op zal zijn. Het alternatief is Kuss ruimte geven en er vervolgens met een paar gewillige op eigen tempo achteraan met Roglic relaxed in het wiel.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Morgenstern dat het om de bergpunten gaat dat zou kunnen... zou het vreemd vinden of Carapaz denkt dat dit het maximaal haalbare is. Verder vind ik het prima dat hij zo reageert op Kuss. Bedoel alleen dat hij op een gegeven moment moet stoppen met reageren en zelf zal moeten aanvallen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 356 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.