Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 358 ... 396 397
S. Morgenstern

Vingegaard in de kopgroep, is een hele andere tactiek dan Kuss in de kopgroep.

Murcia

Tuurlijk, maar het gaat er mij om dat ze sowieso al kozen voor een andere benadering dan de trein vandaag. Kuss zal ook mee zijn gegaan vermoed ik om Bagioli te counteren die nog relatief dicht staat. Eerder had DQS ook al Cattaneo mee gstuurd en die staat ook nog niet ver. Roglic lijkt echt niet van plan te zijn om de trui weg te geven en dan kost deze aanpak niet eens zoveel kracht en moeite.

Laatste man

Ik zou maar eens protest aantekenen, belachelijk beuit vandaag.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De jury heeft uiteindelijk iedereen in het peloton in dezelfde tijd gezet... dus helaas pakt Roglic niet die paar seconden winst vandaag, niet dat die daar erg wakker van zal liggen.

Poeksel

Hm, misschien was er net geen gat van twee seconden? Al leek het wel zo.

Laatst gewijzigd
Yeez

Komt door de val

Murcia

Primoz zal er niet teveel van balen, hij lijkt met afstand de sterkste qua sprint en steilste stroken. Met een sterke ploeg om hem heen beloofd dit nog wat. Ik kan de beslissing van de jury wel billijken, Movistar tikt achterwiel van hem aan doordat hij de binnenbocht kiest en vlak daarvoor om een andere geparkeerde Movistar heen moet. De spanning blijft er in en op naar morgen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dan Martin is in dezelfde tijd gezet als het peloton maar die is weer in dezelfde tijd gezet door de 3 seconden regel. Ik blijf het vreemd vinden dat die op deze aankomst en dit parcours is toegepast. Maar klaarblijkelijk werd dit dus gezien als een sprintetappe.

Poeksel

Zelfs Dumoulin die op zijn gemakkie uitreed in dezelfde tijd.

Barttej

De aankomst lag niet op een gecategoriseerde klim en dan is de drie kilometer regel van kracht. Logisch dus dat de renners bij de valpartij waren betrokken/opgehouden dezelfde tijd als de rest van het peloton.

Rawolf

Het zou ook wel ongelofelijk lullig zijn als Dan Martin door zo'n valpartijtje (veroorzaakt door Roglic overigens) z'n klassement vergooit.

Laatst gewijzigd
Poeksel

https://www.youtube.com/watch?v=nuUL1f1oQ3A

Ik zie een renner van Movistar naar rechts bewegen, Roglic kan 'm net ontwijken om daarna een volkomen normale bocht te nemen.

madeinstars

Ja, lijkt me ook niet de schuld van Roglic en een beetje onterecht dat hij die seconden niet krijgt, maar als je ziet met hoeveel overmacht hij hier even een gaatje pakt, heb ik niet het idee dat het wat uit gaat maken aan het eind van de Vuelta.

Ik verwacht morgen iets meer een treintjestactiek van Jumbo. Formigal is een echte loper, dus wegpoefen met Kuss, wat ze de eerste paar dagen probeerde, zal hier weinig zin hebben. In een machtsprint moet Roglic wel weer wat boni's en wellicht een paar seconden kunnen sprokkelen.

Rawolf

Door de slowmotion komt het misschien niet helemaal over, maar wat Roglic dus eigenlijk doet is te laat inhaalmanoeuvre aka afsnijden. Remt gewoon (te) laat in waardoor hij wat plekjes kan opschuiven maar kan daardoor niet z'n lijn houden in de bocht.

Geen big deal verder, die Movistar rijder zit ook aardig te slapen dat hij door dat manoeuvre gaat liggen.

Murcia

Roglic pakt gewoon de binnenbocht als enige, kortste weg naar de finish. Je ziet in het YouTube fragment van @Poeksel ook goed dat hij al een aardig gaatje had voor de bocht op Carapaz en Martin en ook Kuss. Verder geen man overboord bij de beslissing van de jury. In deze Vuelta naar alle waarschijnlijkheid klein bier.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Vind dit ook niet de schuld van Roglic.... hij kon geen kant meer op. Die Movistar renner voor hem gaat in de remmen en hij moet uitwijken in de bocht... het parcours is nou ook weer niet ideaal. Zie het meer als een race incident... het is niet dat hij bewust een renner onderuit haalt.

kelderfan

'@Rawolf
Die val was zeker niet de schuld van Roglic. Die nam terecht de binnenbocht en was al weg voor de valpartij.
@maidenstars
Dat zie je goed, denk ik. Kijken welke trein voorrang gaat nemen. Keuzes de Movitrein, de Ineostrein of dan toch de TJV-trein.

Fanny

'@Kelderfan
Helaas wint jouw favoriet Kelderman niet de Giro.
Dit door tactisch geblunder van Australische ploegleider Luke Roberts die zowel donderdag als vandaag had moeten aangeven dat Hindley zowel donderdag bovenop de Stelvio als vandaag had moeten wachten op Wilco.
Ook had Hindley zelf al aangegeven volledig als knecht voor Wilco te gaan.
Dan had Kelderman misschien 30 a 40 sec per keer verloren en had hij vandaag nog grote kans gehad in de tijdrit om de Giro te winnen. Nu worden ze 2e en 3e.
Geeft maar weer aan dat ploegleiders erg belangrijk kunnen zijn maar soms dus ook niet.

Helaas wint Kruijswijk deze Giro ook niet door Corona.
Ik had hem in goede doen zeker goede kansen gegeven op de geweldig lange en steile klim de Stelvo met zijn klimknechten Foss, Harper en Bouwman.
Jammer dat het niet zo had mogen zijn.

Dan Roglic.
Ik vind dat hij tot toe een enorm goede en scherpe indruk maakt en als hij geen ongemakken zoals valpartij, ziekte of blessures tegenkomt hij met zijn sterke ploeg de Vuelta gaat winnen en zo de nare smaak van de TdF een beetje kan wegspoelen.
Dumoulin valt voor mij tot nu toe tegen.
Misschien waren die 2 ritten en reizen van en naar het WK in Italië net teveel voor hem.
Alle ballen er nu nog uitpersen op de ITT in de Vuelta en daarna rust nemen voor het hopelijk komende Coronavrije seizoen 2021.

AWestie

Coronavrij wordt seizoen 2021 niet, dan moet er wel heel veel gebeuren. Over Tom wordt vandaag geloof ik besloten of hij door rijdt.

Zo intens jammer dat Steven niet de Giro tot het eind kon draaien, al was er geen directe indicatie dat hij wel beter was dan Fuglsang, Nibali en andere deelnemers lager in de toptien.

fudd

Zeker, en een indicatie dat ie slechter was dan Hindley of Geoghegan Hart was er voor die laatste zondag ook nog niet!

kelderfan

'@Fanny
Ja dat is zeker balen, dat Wilco Kelderman het niet gaat redden. De blunder was de ploegleider, die hem een bidonnetje gaf en doorscheurde naar Hart en Hindley. Je zag dat Kelderman het opgaf, want hij verloor daar 1 minuut extra.
Wat Roglic betreft zie ik hem nog steeds als de man voor 't eindklassement. Hij is scherp als een mes. Jammer van die valpartij, maar volgens mij was hij al weg en die Movistar-renner schrok waarschijnlijk, want hij raakte de renner naast hem. Bennett lijkt ook weer bij de les, want die zat er nog goed bij op dit steile klimmetje.
Tom Dumoulin vind ik een vreemd verhaal; hij geeft al na twee dagen koers aan, dat het niet goed gaat.
Ik hoop dat Niermann hem kan overreden om gewoon door te gaan. Want hij kan nog belangrijk worden.

S. Morgenstern

Ja, na twee dagen dat al inzien.. Zoveel zelfkennis. Verwarrend.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Als hij echt zoveel zelfkennis had gehad was hij lekker de winterperiode ingegaan zonder Vuelta.

S. Morgenstern

Want het staat vast dat dat de beste optie was?

Rawolf

Voor Tom himself zeker.

https://www.indeleiderstrui.nl/vuelta-a-espana/317796/amp

1 2 ... 358 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.