Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 359 ... 396 397
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan er reed nog een Movistar renner daar en die raakte wel degelijk het achterwiel van Roglic en viel daardoor, maar ben niet van mening dat dit de schuld was van Roglic, het was ook een niet zo handige aankomst met die 2 bochten zo vlak voor de aankomst.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Wat is bij zo verwarrend of ben je niet goed wakker geworden. Dat met Kelderman is ook sterk verwarrend.
Lag 't bij de teamleiding of is Kelderman niet sterk genoeg. Ik dacht even dat teamleiding in de fout is gegaan.;)
@Rawolf
Eens hoor. Ik zou het verhaal daarachter wel eens willen horen. Na 2 dagen concluderen, dat je beter kan afstappen, lijkt mij een slechte zaak t.o.v. Roglic en de teamleiding. Het is voor Tom ook zwaar om te concluderen, dat je minder bent.
Dus Niermann moet maar een stevig gesprek met hem hebben.

S. Morgenstern

Voor Tom himself zeker.

Waarom dan? Ik haal dat niet uit het artikel.

Na 2 dagen concluderen, dat je beter kan afstappen

Is dat de conclusie?

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dat is jouw conclusie toch.
Hallo @S.Morgenstern nog niet wakker? Als een renner in een grote ronde zegt, ja ik heb mij vergist. Ik kan 't niet.
Bij wie leg je dan de "schuld"; als 't Roglic was geweest, dan had je wel anders gebromd.

S. Morgenstern

Waar heb je het in vredesnaam over?! Dumoulin heeft de conditie niet meer om hier zijn niveau te halen, daar kwam hij in de eerste dagen achter. Niets vreemds na zo´n seizoen. Ik heb ook al aangegeven dat ik het helemaal niet vreemd zou vinden, wanneer Roglic (net als alle andere renners die in de Tour heel diep zijn gegaan) hier ook tegen zijn limieten aan loopt. Ik zou over hem dus exact dezelfde conclusies trekken. En dat is dus niet de conclusie, dat ze dan beter af kunnen stappen. Zeker niet wanneer ze, zoals Dumoulin, de wedstrijdkilometers goed kunnen gebruiken.

kelderfan

'@rahimns
Ik haal uit de beelden, dat Roglic versnelde binnendoor en al weg was, voordat de Movistar-renner een beweging maakte naar links en daarbij een andere renner raakte. De beweging plus val kwamen pas nadat Roglic er al twee meter had.
En er was voldoende ruimte om binnendoor te glippen, wat hij ook heeft gedaan. Dat gebeurt zo vaak bij zo'n aankomst.
Het was wel goed, dat de organisatie oordeelde, dat het tijdsverschil is geschrapt. Dat was weer goed voor Tom.
===
Weet jij al iets over de verlenging van Wout en of er al een straf is opgelegd aan Dylan, want die wil toch wel weten, wat en hoe.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Dus jouw conclusie dat een renner na twee mag concluderen, dat hij niet goed genoeg is, vind jij normaal.
Dus als de teamleiding direct concludeert dat Roglic en Dumoulin na zware arbeid in de TdF maar naar huis moeten. De Vuelta is toch een toetje.
Tony Martin zal je dankbaar zijn, want het was doodnormaal, dat Tony maar even de Giro erbij nam. Die heeft niet geleden. Ook Kuss, Gesink en Bennett hebben de longen uit hun lijf gereden in de TdF. Die ook maar vrijaf geven.
Dan is mijn conclusie: TJV heeft te weinig renners ook voor 2021 niet relevant.

kelderfan

TJV is met 8 man van start gegaan in deze belangrijke rit. Dus met Tom Dumoulin erbij.:)

S. Morgenstern

Dat Dumoulin nu vermoeid is van de laatste anderhalf jaar vind ik niet gek. Verder geen idee waar je vandaan haalt dat er iemand maar naar huis moet. Dat wordt nergens geschreven. De conclusie is dat het dood normaal is om nu op je tandvlees te rijden (kijk even naar de uitvallers in de Vuelta), zeker na een zware Tour.

Wanneer je voor Martin wel kon bedenken, dat het te zwaar zou kunnen zijn, zo'n tweede ronde, dan moet dat voor de rest vast ook wel lukken..

Laatst gewijzigd
AWestie

Ai, vandaag verschuiven de bakens in de Vuelta. Kuss en Bennett duikelen en Roglic uit het rood (op 30 seconden). Vraag nu: gaat het bij Primoz vanaf nu alleen maar naar benee of is dit een incident.

Stoempie

Iets gebeurt in de afdaling

Hermannmg

Denk dat Kuss, Gesink, Dumoulin hard hebben gewerkt om Roglic weer terug in het peloton te krijgen. Bennett kon nog wel even de kop nemen in het peloton maar het beste was er ook al af. Denk dat alle hectiek ook Roglic heeft vermoeid. Er is nog niets verloren. Misschien is het zelfs een voordeel dat de koers nu niet hoeft te worden gedragen door JV. Alleen is het zaak niet meer tijd te verliezen op Carapaz. Dat dat een gevaarlijke klant is weten we van de Giro van 2019.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Je begon over treintjes. De Movistartrein is goed bezig geweest, maar de Ineostrein is beter gebleken.
Jammer dat Roglic ook zijn rode trui kwijt is geraakt.
@S.Morgenstern
Dat Dumoulin vermoeid is, spreek ik nergens tegen toch. Ik gaf aan dat de ondersteuning minder is dan in de TdF en dat door 't ontbreken van Martin en Van Aert.

S. Morgenstern

Maar als hij zelf die conclusie trekt, dan begrijp je het niet? Oké.

Glorious

Jumbo moet een keer snappen dat (ook al ben je leider) het verdomt handig is om minimaal 1 man in de kopgroep te hebben, dit doen ze bijna nooit. Dat is al 1 belangrijk iets.
Zorg voor iets meer pit en durf!

Nu hopen dat het de regen in combinatie met terugkomen was. (en stom zou het zijn dat ze zich zouden hebben laten verassen) Dan zou het nog kunnen ook met het ook op de tijdrit en de klimmen die Roglic normaal gesproken moeten liggen.

Maar Jumbo moet gewoon mensen altijd mee sturen, zo handig zo'n beter gevoel!

Laatst gewijzigd
AWestie

Roglic zei inderdaad dat inhalen na regenjas problemen hem een cartouche heeft gekost. Wel strijdbaar en bibberend. Hup naar de verwarming en morgen horizontaal.

S. Morgenstern

Een mannetje vooruit, was vandaag een mannetje minder geweest die hem terug kon brengen naar de voorkant van het peloton. Had vandaag dus meer nadelen, dan voordelen gegeven.

kelderfan

Nee ik begrijp zeker niet, dat jij kunt stellen, dat de ondersteuning net zo goed als in de TdF.
Wat jij niet wil begrijpen, is dat een renner al na twee ritten vaststelt, dat hij niet goed genoeg om dan te roeptoeteren hij kan beter afstappen en zijn rust pakken. Dat is dan geen goed signaal tov de kopman toch.
Die liep rood aan bij aankomst. Die zal heel blij zijn met zijn ondersteuning vandaag.

Rawolf

Heel raar dat Kuss niet meekon in die sprong terug naar voren, moet eigenlijk wel het weer geweest zijn.

S. Morgenstern

De ondersteuning net zo goed als in de Tour?! Hé? Wie heeft dat gezegd? En wat heeft het met de opmerkingen op de laatste pagina te maken?

Roeptoeteren dat hij beter kan afstappen?! Hé? Wie heeft dat gezegd? Ik lees zo'n opmerking niet terug.

Roglic zal inderdaad blij zijn dat de ploeg er was om hem terug te brengen na wat onhandigheid met een regenjas. Buiten beeld, dus het zal voor jouw wellicht niet tellen, maar gezien de ruime vertegenwoordiging in die groep mag je er wel vanuit gaan dat ze daar als beesten hebben moeten rijden om dat kleine foutje te herstellen.

kelderfan

'@AWestie
Al eerder in beeld gebracht, dat TJV zat te stuntelen met die regenjasjes. Er viel al een jasje op grond en nog wel midden in 't peloton. Maar als dat 't verhaal is, dat hij door regenjasjesproblemen op achterstand komt te rijden en daarbij zijn hele ploeg op achterstand geraakt. Dan is dat geen goede zaak.

Rawolf

Het probleem was dat de man van de ploeg die jasjes uitdeelde voor de afdaling rijkelijk laat gepositioneerd stond. Iedereen was al volledig ingepakt en toen moest Jumbo nog gaan tobben op het moment dat het gevecht voor een goede positie in de afdaling aan het beginnen was.

Yeez

Quote: “Roglic zelf liet na de rit optekenen dat hij achter een breuk in het peloton kwam te zitten door gedoe met zijn regenjas. 'Ik had het koud en wilde mijn regenjas aantrekken. Daardoor zakte ik weg in het peloton en kwam ik achter een breuk in het peloton te zitten. Mijn teamgenoten moesten vol gas rijden om me terug te brengen, dat heeft krachten gekost. Maar we zijn er nog', aldus de strijdbare Sloveen na afloop van de rit. (foto: Sirotti)”

Toch wel pijnlijk dat je kuss en bennett nu kwijt bent, omdat hijzelf te laat een regenjas aantrekt op een heel dom moment

kelderfan

'@Yeez
Dat is zeker dom om in de afdaling nog een jasje aan te trekken en dat is wat @Rawolf zegt, dat het aanrijken van de jasjes rijkelijk laat is gebeurd. Dat is dan niet professioneel te noemen. Daar hebben de Ineosmannen en Movistarmannen prima gebruik van gemaakt. Nu heeft een halve minuut achterstand en Kuss en Bennett uit de toptien.
Dat is dan geen goede dag voor TJV.

S. Morgenstern

Volgens mij hadden ze alle tijd en reden ze zelf nog relatief rustig op kop toen de jasjes werden uitgedeeld. Het verhaal van Roglic gaf me ook niet de indruk dat hij direct na het uitdelen van de jasjes is begonnen met aantrekken.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 359 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.