Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 360 ... 396 397
S. Morgenstern

Kuss lijkt me een ander verhaal en geen gevolg van het regenjasje van Roglic.

Yeez

Kuss heeft moeten rijden in de afdaling toen roglic op een gat kwam en is nooit meer terug kunnen keren. Roglic had het koud en kreeg zijn regenjas niet aan. Daardoor kwam hij te ver en is ineos met movistar gaan rijden, waardoor hij achter een breuk kwam

Laatst gewijzigd
AWestie

Al bij al dus een best wel domme blunderdag voor TJV. Hopelijk zijn de coronatests in de rustdag goed en is Roglic niet vaker aan het klooien.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Dat moment dat jij nu opnoemt was niet het moment dat zij aan de afdaling zijn begonnen.
Want juist daarvoor begonnen Ineos en Movistar met de aanval. Dat is het moment wat @Rawolf benoemt.
Toen was het relatief rustige moment al lang voorbij. Daar heeft TJV zitten slapen en de slag verloren.

S. Morgenstern

Bennett sluit wel mee aan en die zal minstens hetzelfde hebben moeten doen. Je zou verwachten dat er met Kuss meer aan de hand is geweest.

kelderfan

Het ligt niet bij Roglic dat zij de slag verloren. Het was op de top van de laatste klim toen de jasjes weer moesten worden aangetrokken. Dat is te laat gebeurt en daar heeft de concurrentie mooi en dankbaar gebruik van gemaakt.

kelderfan

Ja dat er met Kuss meer aan de hand is, lijkt mij ook maar dat kun je ook stellen bij Dumoulin.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Dat dat uitdeelt moment (het rustige moment) niet het moment is, dat ze aan de afdaling begonnen (het moment van de aanval), is juist mijn punt. Rawolf stelt dat het moment van de aanval al min of meer werd ingeleid, toen die jasjes uitgedeeld werden.

Roglic heeft dat rustige moment dus niet benut om zijn jasje aan te doen.

Rawolf

Nee niet de aanval, in grote rondes word aan de top van zowat elke berg wat versnelt omdat veel teams vooraan willen beginnen in de afdaling, Zeker als het nat is zoals vandaag. In dat gedrang moet Roglic dan nog z'n jasje aandoen.

Kuss lijkt slecht om te kunnen gaan met slecht (koud) weer. Dat is niet de eerste keer. Ook Gesink heeft dat euvel opgebouwd dus voor Jumbo is het hopen dat het weer beter word.

ti-raleigh

Vind ook vreemd dat Kuss niet heeft kunnen aansluiten en Bennett wel.

S. Morgenstern

Ja, dat is dus wat ik min of meer de inleiding van die aanval noem. Ik zeg dus niet dat jij stelt dat de aanval toen al was begonnen.

Tussen dat inleidende moment op de afdaling en het uitdelen van de jasjes zat genoeg tijd om het jasje aan te doen.

Laatst gewijzigd
SnellePelle

Zwakke dag van Jumbo. Gestart met 2 kopmannen waarbij de overgebleven kopman een regenjasje als excuus gebruikt.

In de klim had een knecht zoals bijvoorbeeld Dumoulin, (het persoonlijke cadeau van van Eerd) al een jasje bij zich moeten hebben en afstaan aan de klassementsleider.

Ineos heeft in het verleden zich al laten ringeloren door Quintana en trekt deze kaart nu samen met Movistar.

Ze zijn er met open ogen ingelopen.

Yeez

Gelukkig erkent de ploeg wel haar fout in het verslag ipv het recht praten wat hier gebeurd

S. Morgenstern

Wat zie jij hier als recht praten?

tdola

Misschien door geen rode trui nu iets minder druk op tjv, misschien kansje op renner mee in ontsnapping.

Di moet Roglic alert zijn, wo, za en zo bergop finish en dan di itt.
Idealiter di, wo en za volgen, zo en dinsdag uitpakken....

Maar nu rustdag, herstellen en herpakken. Nog kansen genoeg.

Murcia

Ik zag hier ook geen recht praten, een fout is gewoon een fout en dat toegeven is het enige juiste. Net zo min als dat je je rijk moet rekenen na de eerste etappes is er ook geen reden om nu zoals Snelle Pelle de prestaties van de ploeg dit seizoen te bagatelliseren of te concluderen dat alles in deze Vuelta reddeloos verloren is. Wel had ik graag gezien dat er een renner mee was in de kopgroep. Als Movistar en INEOS een mannetje mee hebben moet jij dat natuurlijk ook.

S. Morgenstern

De discussie gaat volgens mij ook over wat de fout is, en door wie hij is gemaakt, niet over of er een fout is gemaakt.

Gezien het ploegverslag begon Roglic in de afdaling met het aantrekken van zijn jasje. Dat lijkt me de fout.

Laatst gewijzigd
FritsvanHoefelen

Slecht moment om de leiding te verliezen voordat Spanje in noodtoestand gaat

kelderfan

Nee @S,Morgenstern
Je draait de boel weer eens om zoals je wel vaker doet.
Het is gewoon een fout van de teamleiding en dat erkent Grischa Niermann duidelijk en goed. Geen gedraai gelukkig.
@Rawolf zag 't weer eens goed. De jasjes zijn te laat aangereikt en je komt in de problemen als je dat in de afdaling moet gaan doen. Het zag er bij Sunweb al klungelig uit, maar bij TJV was 't kennelijk niet beter; alleen wel buiten beeld.
Hopelijk heeft de teamleiding hiervan geleerd.
In de TdF nam TJV het initiatief en dat pakte goed uit met een prima TdF met uiteindelijk toch geen hoofdprijs.
Maar nu in de Vuelta wordt er helaas behoudend gereden

kelderfan

Ja @FritsvanHoefelen
Het kan zomaar over zijn in Spanje. Hopelijk niet, want dan kan TJV 't niet rechtzetten.
Logroño › Alto de Moncalvillo kan een goede mogelijkheid zijn om de boel recht te zetten.

AWestie

Ik ga dan ook denken hé: wat nou als ons aller geliefde Addy de ploegleider van dienst hier was en zijn fout had toegegeven ipv Grischa *wink*

Murcia

Het is natuurlijk onzin om nu te zeggen dat de ploeg deze Vuelta behoudend rijdt, Sorry maar dat slaat nergens op. De fout vandaag moet niet gaan leiden tot generalisaties op andere vlakken in de koers. Ik had liever een renner in de kopgroep gezien vandaag maar daarmee vind ik in geen geval hun rijden tot nu toe behoudend. Sterker nog in deze etappe kopieerden ze hun tactiek van de Tour.

Laatst gewijzigd
$kedel

Als de ronde van Spanje al stopgezet word is dat wel zonder winnaar vermoed ik.

S. Morgenstern

Niermann spreekt in de wij-vorm. Doet hij altijd heel goed, want ze doen dat natuurlijk met zijn allen. Dat weerhoudt ons er niet van dat 'wij' te ontleden en de vinger op de zere plek te leggen. Of je dat nu doet door naar de jasjesman te wijzen die te laat op de klim zou staan, of naar Roglic die te laat begint met het aantrekken van die jas, allemaal doen we iets heel anders dan Niermann.

Murcia

Zo zie je maar weer dat ook zonder Addy er fouten worden gemaakt. LOL Ik heb er zelf ook wel eens grappen over gemaakt maar Niermann heeft gelijk als hij het niet op 1 iemand gooit. Maar verantwoordelijkheid neemt als onderdeel van de ploegleiding. En is er natuurlijk voldoende vertrouwen om deze Vuelta nog wat te laten zien.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 360 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.