Pittige seizoen voor de boeg
Met een hoogtestage in februari, de voorjaarsklassiekers, de Ronde van Italië, nog een hoogtestage in de Sierra, een wedstrijd in Tsjechië en vanaf 14 augustus nog eens de Ronde van Spanje wordt 2020 zonder meer pittig. Voor Mike de eerste maal dat hij in twee grote ronden van start gaat. Een zwaar programma. Maar Mike heeft al enkele jaren laten zien een grote ronde goed te verteren. Ook hield hij de vorm na de Tour van dit jaar behoorlijk lang vast. Met deze signalen, twee hoogtestages en een uitgekiend trainingsprogramma van trainer Tim Heemskerk kunnen we met vertrouwen vooruit kijken naar het seizoen 2020 (eigen site mike teunissen)
Vuelta is dus:
Kruijswijk
Gesink
Bouwman
Kuss
Groenewegen
Teunissen
Martin
Van Emden
Al heb ik geen idee wie daar kuss en bouwman bij heeft gezet.
Met kruijswijk gesink bouwman teunissen martin en van emden moet je de ploegentijdrit gewoon kunnen winnen
'@Kelderfan het is gewoon prettig voor ons allen en dat had ik ook al bij het openingsbericht gevraagd dat bij nieuwtjes we meteen even een link plaatsen waar dit te vinden is. Het is gewoon makkelijker voor ons allen en voor mij ook om dit aan te vullen op de eerste pagina. Het is verder geen verwijt... vooral een dringend verzoek. Het zorgt verder ook dat we dus een onzin discussie hebben over waar iets te vinden is.
Die koers in Tsjechie op Mike zijn website is meer dan waarschijnlijk de Czech Tour van 6 tot en met 9 augustus... als voorbereiding op de Vuelta.
Ja hoor... Tobias Foss heeft die sowieso op zijn programma staan
'@Morgenstern Dat moet je aan Tijmen vragen... die heeft dat blijkbaar ergens vandaan getoverd ;)
edit 15:22:
Foss, who in 2019 won the general classification of the Tour de l'Avenir preceding the Italian Giovanni Aleotti , will debut at the Volta a la Comunitat Valencian a, which will start on February 5. Following, Tour de la Provence and then will face its first World Tour race in Italy, the Strade Bianche . Then, among others, the Tour of Romandie and the Tour of Switzerland , which will conclude the first half of his season. The season of Norwegian talent will then resume in August with the Prudencial RideLondon , before the Tour of Germany. Like other Jumbo-Visma riders, Foss has the 2020 calendar already fully defined: for him the autumn agenda includes Tour of Britain, GP Bruno Beghelli, Tre Valli Varesine and Gran Piemonte , before closing the season in France, at the Chrono des Nations
Ik las in de Volkskrant dat Roglic op voorhand in de Tour de nummer-1-kopman is (volgens Zeeman en Dumoulin). Dat is, als ze met zijn drieën rijden en een gevaarlijk iemand rijdt weg, is het niet zijn taak om de achtervolging te leiden (maar dus wel van Kruijswijk en/of Dumoulin). Dat heb ik niet op WF gelezen, of heb ik wat gemist?
Die nieuw toegevoegde koersen zullen er zijn om jonge renners iets meer eigen kansen te geven, of omdat ze in een alternatief zijn voor weggevallen koersen, of omdat ze net wat beter passen in de jaarplanning dan andere opties. Ik ken wat dat laatste betreft uiteraard de finesses niet. Ik vind dat soort keuzes verder niet zo interessant; zal mij om het even zijn welke koersen ze daarvoor gebruiken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.