Ontzettend jammer dat TJV weer niet deelneemt aan het voor mij en andere wielerliefhebbers het mooiste klimmersrondje in de Alpen (Tour of the Alps start 20/24-04-2020).
Nmm de beste voorbereidingskoers voor de mannen die de Giro gaan rijden en bedoel ik vnl de klimmers (Bennett, Bouwman, Hofstede en Tolhoek) met aanvulling van de jonge renners van TJV.
Misschien dat dit alsnog gebeurt (hoop ik).
Er zijn echter ook veel andere (eendaagse) koersen rondom de Tour de Alps.
TJV zal er wel voor gekozen hebben om de klimmers van de Giro op hoogtestage te sturen.
Hopelijk volgend jaar dan maar.
Weet iemand al iets over het programma van Vingegaard? Ik hoop vooral dat hij in de heuvelklassiekers in het voorjaar mee mag doen. Hij heeft het afgelopen wielerseizoen namelijk aangetoond als puncher zeker potentieel te hebben. Jumbo-Visma kan met bijvoorbeeld Martens, Gesink, Roglic (kopman), Dumoulin (kopman), Tolhoek, De Plus (kopman) en Vingegaard een behoorlijk sterke ploeg naar de Waalse klassiekers sturen.
'@kelderfan
Ga er maar vanuit dat TJV jouw favoriete tour of alps niet rijdt.
20-24 april, start giro 9 mei.
Tolhoek, Bennett en Bouwman zitten tijdens de tour of alps wrs op hoogte.
Verder Dumoulin/Roglic/de plus + helpers in waalse klassiekers.
De vlaamse klassieke renners in een rustperiode.
Dus geen TJV in Tour of alps kan je vanuit gaan.
'@Kelderfan
Quote: Is dat al zeker, dat TJV Tour of the Alps niet gaat rijden.
Ga er maar van uit van niet.
Maak mij niet uit wie van TJV er gaan rijden. Ik vind het zelf een hele mooie koers in de Alpenlanden.
Ik denk ook dat net als @tdola de klimmers van de Giro in die periode op hoogte aan het trainen zijn.
@Morgenstern
Quote: Zou kunnen, maar daar was in de tweede helft van dat seizoen nog niets van te merken.
Dan heb je volgens mij het wielrennen niet altijd in het begin van de koersen gevolgd.
Bouwman moest nmm heel vaak knechten voor de kopmannen (ook in de najaarskoersen) en doet dat volgens mij en van TJV goed.
In de Hammer series in Limburg en Denemarken (8e) was dat niet het geval.
Ook werd Bouwman Europees- en Wereldkampioen in de Relay en 4e op het NK nog voor Terpstra.
In de laatste koers tw de Japan Cup pakte hij ook nog eens voor de 2e maal de bergtrui.
Bouwman is wat dat betreft een veelzijdige wegrenner op verschillende onderdelen.
Ook op de baan werd Bouwman eind vorig jaar 2e op het NK baanwielrennen waar hij volgende week (gezien op de KNWU site) ook weer start.
Als klim-en tijdritknecht kan TJV hem goed in zijn wegworldteam gebruiken.
TJV zal toch niet voor niets zijn contract verlengd hebben en in 2020 rijdt Bouwman ook nog 2 grote ronden met de Giro en Vuelta.
TJV heeft denk ik meer gezien in hem en van hem dan jij.
Uitslagen op PCS zeggen dus niet zoveel. Het gaat erom wat de leiding van TJV ervan vindt.
Wat dat betreft zijn er wel meer renners die moeten knechten en geen uitslagen rijden w.o. Lindeman, Leezer, Martens, Wijnants enz.
Ook van die renners verlengd TJV steeds hun contract omdat ze voor het team belangrijk zijn in koersen.
Kopmannen zoals bv Roglic (mijn favoriet) zijn vaak afhankelijk van dit soort renners omdat ze moeten scoren in een bepaalde koers.
Eurosport interviewtjes:
Jos van Emden
Koen Bouwman
Antwan Tolhoek.
Niet veel nieuws, hoewel die met Van Emden wel aardig is wat betreft zijn inschatting van de dynamiek met drie kopmannen. Hij geeft ook aan Tirreno te rijden en dat die tijdrit weer een belangrijk doel is. Tolhoek rijdt na de Giro ook weer Zwitserland.
Het programma van Tobias Foss komt overigens hier[/url] vandaan. Waar ook dat van Jansen[/url] is te vinden.
Jammer dat de interviewer van Emden niet laat verklappen waar hij dan allemaal rijdt, behalve Tirreno en Vuelta, maar blijkbaar de nodige tijdritten.
Wat tolhoek en Bouwman beide aangeven dat ze mogelijk in de aanval mogen op bepaalde dagen in de giro. Dat is voor ons kijkers dan wellicht weer interessant. Verwachten ze niet zoveel van Bennett vraag ik me dan af? Of hoeft er maar 1 bij hem te blijven? Dat Bennett aan kop zal komen te staan is zeer kleine kans met die tijdritten ben ik bang voor Bennett.
En wellicht kan Martens of hofstede bij hem blijven in heuvelachtig terrein.
Foss een voorzichtig programma met niet heel veel 1e rangs koersen. Wel strade en Romandië. Benieuwd hoe ver hij staat in Italiaanse najaarskoersen.
Je zegt het zelf eigenlijk al: met Bennett is de kans dat ze een leiderstrui moeten verdedigen vrij klein :)
Ik vind het trouwens vreemd dat Bennett de uitgesproken kopman is Down Under, Tolhoek heeft meer een punch dus die kan misschien wel wat uitrichten op Willunga Hill terwijl Bennett een uitgesproken hekel aan die heuvel heeft.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.