'@koosr1946 je zit het forum in de gaten te houden tot je wat kan zeiken eh? Waar was je toen ze meededen om tourwinst? Toen ze wonnen in san-remo, strade, luik en bijna vlaanderen en Lombardije? Ik vind het prima hoor. Je zeikt mij best, maar vanwaar je afkeer tegen de ploeg?
Wees bovendien blij: we hebben een keer kritiek op de ploeg ;)
Het is de omgekeerde wereld met Vingegaard en Hofstede bij kopman Roglic. Die Jonas Vingegaard wordt gelukkig steeds beter en Lennard Hofstede blijft een betrouwbare knecht. Hij met volgend jaar Sam Oomen worden een leuk duo.
Gesink en Dumoulin hebben moeten laten lopen. Gesink heeft wel met zijn actie een aantal Ineosmannen gedropt.
Kuss en Bennett hebben zich laten ringeloren. Mooie winnaar Woods.
Gelukkig is Bennett wel weer in de top tien gekomen.
Kuss en Bennett hebben eerder in de etappe al veel kruit verschoten, Die inspanning bv van Kuss op de eerste beklimming van vandaag voor de punten is net dat beetje wat je mist op de tweede keer naar boven. Heeft dus niks met ringeloren te maken. Hofstede en Vingegaard sterk en vandaag zag je dat ook INEOS niet onkwetsbaar is. De wagonnetjes vielen er wel erg makkelijk af. Dit soort overgangsetappes zijn perfect om de ploeg van de leider af te beulen en dat gebeurde vandaag. Afwachten wat het morgen oplevert.
Tactiek lijkt best begrijpbaar ondanks dat ik niet van Mars kom. Kuss+Bennett mee voor mogelijk: 1) etappewinst, 2) Bennett hoger in het klassement, 3) mee met Valverde zodat je mogelijkheden houdt als Movistar met evt meerdere mannen aanvalt, en 4) mogelijk bergtui met Kuss. Dat het niet gelukt is, heeft niets met tactiek, maar meer met vorm te maken denk ik.
Mannetjes van Ineos afbeulen doe je natuurlijk liever niet door Bennet en Kuss zich leeg te laten rijden dus dat was denk ik niet de taktiek.
Ze zijn wel mooi weer wat dichter gekomen in het klassement om zo in de wat kansrijkere etappes nog eens wat druk te zetten en voor de overwinning mee te strijden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.