Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 366 ... 396 397
Yeez

'@morgenstern. Toen Vingegaard afhaakte waren het nog 10/15 man. De groep was overigens wel 20 en geen 30 man die murcia benoemd. Net even teruggekeken 😅

mooiman

Al vaker gezegd hier maar ik zeg het ook nogmaals: echt puike teamprestatie.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Vingegaard ging er op 4,6km van de finish vanaf... er zat toen inderdaad nog rond de 25 man bij, dus de waarheid ligt een beetje in het midden. Vastgesteld mag worden dat hij het vandaag prima gedaan heeft. Het zelfde geldt voor Hofstede.

S. Morgenstern

De groep is 28 man groot op het moment dat Gesink op kop rijdt en Hofstede in het laatste wiel zit. Vingegaard zit op het moment van de overname van Woods goed voorin, maar zakt er binnen een halve minuut op hetzelfde moment doorheen als Sosa. De groep is dan nog een man of twintig; Bennett zit rond plek acht op dat moment, die zie je op het shot van achter nog in het voorste deel van de groep zitten. Grossschartner (17) en Martin (14) gaan er een stukje verder pas af.

Laatst gewijzigd
tdola

Trouwens, tjv staat op dit moment 3e in aantal overwinningen in 2020 achter Quick step en uae.
Maar van de 20 overwinningen wel 12 in world tour, en dat is hoogste van alle teams.
Toch leuk om te zien, tijd geleden was er nog kritiek dat de overwinningen in laag genoteerde wedstrijden behaald werden, dat is nu iig niet het geval.

Vergeleken met vorig jaar wel flinke daling totaal aantal overwinningen, maar dat is natuurlijke mede corona en groenewegen gerelateerd.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tdola en ze hebben ook veel minder wedstrijden gereden dan UAE en Quickstep

AWestie

En je kan de winst van Eenkhoorn ook nog een beetje meetellen in Italië. Dat maakt 21.

Cycling

DQS haalt altijd veel overwinningen in Nationale kampioenschappen, omdat ze veel goede tijdrijders hebben. Zelfs een overwinning op de baan wordt meegeteld. Ze koersen ook in Zuid Amerika waar de tegenstand beperkt is. De kwaliteit van de overwinningen van JV is dit jaar vele malen hoger dan die van DQS.

tdola

Laten we dqs nou niet naar beneden schrijven, met 39 overwinningen echt enorm aantal. 11 worldtour en 4 bij nationale kampioenschappen. Dus maar 1 wt minder dan tjv.
Gewoon echt heel knap en mooi aantal. Tuurlijk ook in wat kleinere wedstrijden. Maar wel veel renners die gewonnen hebben, wat ik alle tjv renners ook zou gunnen. Niets zo leuk als je zelf eens kan juichen als je rest seizoen knecht toch!?
Bijvoorbeeld eenkhoorn die dan in Italië wint bijvoorbeeld toch goed voor motivatie lijkt me.

Verschil heeft mede te maken met afwezigheid groenewegen, aantal wedstrijden rijden. Maar ook dqs had meer kunnen winnen als evenepoel niet gevallen was bijvoorbeeld.
Maar ook dat dqs in breedte wellicht iets sterkers is/meer afmakers heeft, en soms wellicht minder voor klassement rijdt, en dat geeft weer ruimte om voor etappes te gaan.

Poeksel

Van Aert vertelt bij Extra Time Koers wat veel Belgen wel eens vergeten:
En wat vindt Van Aert zelf over zijn progressie? "Ik heb zeker veel te danken aan Jumbo-Visma. Je moet het uiteindelijk wel altijd zelf doen, maar de ploeg is wel van topniveau en dat heeft er zeker mee te maken."

Ik denk dat hij het ook meent en hij het niet zei omdat dat zo hoort.

https://sporza.be/nl/2020/10/29/-mijn-maag-heeft-toch-af-en-toe-omgedraaid-als-ik-aan-die-sprint-dacht~1603955609684/

Yeez

Tour Down Under & Cadel Evans Great Ocean Race zijn al afgelast in 2021...

Murcia

Dat meent hij ook, geen reden om daar aan te twijfelen. Net zoals zijn bewondering voor wat Primoz dit seizoen doet in het bijzonder na de teleurstelling van de Tour. Echte toppers herkennen en waarderen dat. Ook vond ik zijn analyse over Sunweb in de Stelvio etappe hout snijden. Wout zijn ontwikkeling is een samenspel van zijn eigen talent, karakter + de professionaliteit en de kwaliteit van TJV (renners+ staf).

Murcia

'@Yeez
Jammer, maar totaal voorspelbaar. Ook 2021 zal zwaar worden belast door Corona.

Rawolf

Wel raar opzich, Australie heeft best weinig besmettingen momenteel. Daar zijn ze toch wat minder wielergek

AWestie

Niks raars aan TDU mogelijk niet door laten gaan. Die koers is al de grootste logistieke operatie van de World Tour, nu nog extra

Yeez

'@rawolf nee, het gaat er om dat ploegen bij aankomst 2 weken in quarantaine moeten en ook bij terugkomst 2 weken. Australië heeft weinig besmettingen en wil dat graag zo houden. Volgensmij is het juist logisch dat een koers aan de andere kant van de wereld wordt geschrapt

Rawolf

Bij terugkomst niet, als je een negatieve test kan voorleggen. Bij aankomst weet ik niet.

Maar wel terecht ja, ben benieuwd wat er van seizoen 2021 gaat overblijven.

Wanneer zal WvA (en teunissen?) de cross in duiken?

Yeez

'@rawolf Volgens iemand van de ploeg hadden ploegen voor de wedstrijd 2 weken in quarantaine gemoeten en ook na de wedstrijd 2 weken in quarantaine gemoeten voordat ze terug mochten naar Europa.

Van Aert begint 28 november in Kortrijk aan zijn cross seizoen

SS3000NL

Ze hebben net 3 maanden in lockdown gezeten, buitenlanders invliegen voor sportwedstrijden heeft nu geen draagvlak.

Yeez

Als waar is dat de tour volgend jaar veel tijdritkilometers bevat (zowel itt als ttt). Zou dit dan geen fantastisch team zijn?

Roglic
Dumoulin
Gesink
Oomen
Foss
Bouwman
V Aert
Martin

De Giro lijkt mij mooi in te vullen met de volgende renners;
Kruijswijk
Bennett (gaf al aan de giro en de spelen te willen doen)
Kuss (voor eigen kans?!)
Tolhoek
Hofstede
Groenewegen
Teunissen
Affini

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Kuss hebben ze zonder Kruijswijk en Bennett sowieso nodig in de Tour. Hoewel ik Kruijswijk wellicht zou laten dubbelen, maar een klimmer van dat niveau moet er wel bij zijn (naast Oomen mocht hij dat niveau weer halen). Foss meteen naar de Tour sturen zou ik ook zeker niet doen. Bouwman kan, maar op die plek kun je ook denken aan Teunissen of Van Emden.

Yeez

Foss wordt volgend jaar 24 en ik denk dat het een beetje achterhaald is dat een renner niet zijn eerste grote ronde in de tour moet doen. Ik denk dat hij in de giro al liet zien erg goed bezig te zijn en hij volgend jaar de stap maakt naar de subtop.

Verder heb ik ook liever een type Bouwman (goed bergop en goed in de ttt), dan teunissen (beperkt tot het vlakke en je hebt v aert en martin al. Bovendien is teunissen de leadout van Groenewegen). Van Emden zal vrees ik helemaal niet in aanmerking komen. Verder kun je nog opperen dat Kruijswijk inderdaad de dubbel doet, maar ik wil kuss wel een keer voor eigen kans zien gaan in de giro. Daarnaast mag je er ook vanuit gaan dat Dumoulin dan weer op topniveau is.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik zou Foss ook ruilen voor Kuss... en eventueel Bouwman voor Hofstede

kelderfan

In de podcast In Het Wiel is Thijs Zonneveld kritisch, maar dan vooral richting Jumbo-Visma. 'Ik snap heel goed dat hij naar de Vuelta wilde en dat de ploeg hem wilde opstellen. Als je zo lang niet gekoerst hebt, wil je weer koershardheid opdoen. Ik snap ook heel goed dat het op is, omdat hij gewoon een mindere basis heeft. Die Tour kostte ontzettend veel energie. Als je zelfs op de rustdag niet meer herstelt, moet je de stekker uit het seizoen trekken. Wat ik niet handig vind, is dat ze hem naar de Vuelta hebben laten gaan als kopman. Hij is gehaald als kopman, verdient het geld van een kopman, maar het was niet realistisch om te verwachten dat hij goed ging zijn. Je had een toontje lager moeten zingen, dan was het ook voor het Nederlandse wielerpubliek niet zo tegengevallen.'
Ik denk dat Thijs Zonneveld dat goed ziet.

Yeez

Ik denk dat Bouwman klimmend en vooral qua tijdrijden verder is dan Hofstede. Die liet in de giro zien weer een stap te hebben gemaakt

1 2 ... 366 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.