Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 376 ... 396 397
Rawolf

Pfingsten lijkt me nu wel duidelijk minder dan Teunissen. Als je meer man bergop nodig hebt is het eerder Martin die op de schopstoel zit. Zijn taken kunnen grotendeels overgenomen worden door Gesink en Teunissen dan.

Zie net dit: https://wielerrevue.nl/artikel/310791/dit-is-de-ploeg-die-jumbo-visma-volgend-jaar-naar-de-tour-zou-moeten-sturen

Zou wel ipv Hofstede of Martin een wat meer klimmerstype meenemen maar dat is maar net hoeveel belang Jumbo hecht aan Wout van Aert en zijn groene trui. Je kan ook nog Affini en Teunissen meenemen als je erg op WvA wil inzetten.

Laatst gewijzigd
Yeez

Als er dit jaar in de giro niet teveel tijdritkilometers zitten (en dat kan goed na dit jaar) is de tijd rijp om Kuss eens iets te laten proberen in een grote ronde. Ook bennett gaf al aan de giro te doen, maar om op kuss terug te komen: die zal niet tevreden zijn met weer een knechtenrol in de tour. Laat dan Kruijswijk de dubbel doen en in de tour als superknecht starten

Murcia

Tony is nog steeds in prima vorm voor het werk wat hij moet doen en is de kamergenoot en vertrouweling van Primoz. Je kunt er vergif op innemen dat hij gewoon de Tour gaat rijden volgend jaar.

Yeez

Ik denk dat Roglic, Dumoulin, V Aert en Martin inderdaad wel de zekerheidjes zijn

AWestie

'@T80JZ Oké, Ganna is dé tijdritman voor de komende tijd maar de komende tijd alle tijdritten waar hij aan mee kan doen schriftelijk afdoen lijkt mij ook niet de beste aanpak. De uitspraak van Tom over OS/Tour is juist redelijk recent, ik ga even kijken of tussendoor de link daar naar terug kan vinden.

@Rawolf fijn artikel, goede basis voor discussie.

Cycling

Waar heeft Kuss gezegd dat hij niet tevreden is met zijn huidige rol bij JV? Mijns inziens gaat hij echt wel naar de Tour volgend jaar als knecht. Misschien dat hij daarna in de Vuelta voor zijn kans mag gaan. Dit hangt natuurlijk ook af of hij naar de OS wegrit gaat.

Stoempie

Kuss lijkt de allerbeste renner bergop, ter wereld. Daarom?

Yeez

'@harry denk je dat iemand met de klimcapaciteiten van kuss volgend jaar weer een heel jaar wilt knechten? Bovendien loopt zijn contract af

Laatst gewijzigd
Jotto-Lumbo

Gezien de ontwikkeling van Kuss dit jaar, vind ik (wie ben ik) dat hij volgend jaar getest moet worden als kopman in een grote ronde. Ja hij verliest in de ITT waarschijnlijk een hoop tijd en ja de ervaring als kopman heeft hij natuurlijk nooit gehad. Maar hij is TE goed om hem nog een jaar als luxe kopman te gebruiken (wat eventueel in een andere ronde het geval kan zijn). Alleen door hem als kopman aan te wijzen, kan hij die echte ervaring opdoen.

Ik ben het eens met Michiel de Rooij. Kuss for giro 2021! Samen met Bennett, Tolhoek, Vingegaard, Gesink etc.. Tour weer met de tridente + Wout.

Yeez

En nog steeds: wat te doen met groenewegen. Iedereen lijkt hem meer als een last dan een zegen te beschouwen. Bovendien wordt hij nauwelijks genoemd

Cycling

'@Yeez Dat zeg ik niet. Dit jaar zou Kuss ook de vrijheid krijgen om in rondes van een week voor zichzelf te rijden. Net zoals andere renners deze kans krijgen De 2021 Tour is voor Kuss niet geschikt om voor een klassement te gaan. Gezien hoe belangrijk hij is voor Roglic in de bergen nemen ze hem heus wel mee.

Jotto-Lumbo

We weten ook nog niks over Groenewegen. Misschien is hij nog helemaal niet klaar om serieus met wielrennen bezig te zijn. Dus het heeft ook geen zin om te speculeren. Enige wat je erover kan zeggen is dat hij de tijd nodig heeft en dat ook moet krijgen. Ik denk dat hij in 2021 het plezier weer moet terugvinden en eventueel wat kleinere wedstrijdjes moet gaan rijden. Als dat goed gaat kan je weer verder kijken.

Cycling

Voor Groenewegen is het volgens mij belangrijk er om eerst weer in wedstrijden de kans te krijgen om te sprinten. In welke wedstrijden dit dan is, is niet zo belangrijk. Hopelijk al in Valencia.

Yeez

'@harry ik zeg dan ook dat (als het parcours geschikt is) hij voor zijn kans moet kunnen gaan in de giro

Yeez

'@harry valencia, uae, tirreno en de panne zou mooi zijn voor Dylan. De grote ronde laat ik even in het midden

Cycling

Hopelijk gaat JV na Van Aert ook Kuss, Foss en Bouwman alvast verlengen. Vingegaard en Hofstede hebben al een contract t/m 2022. Dit zijn toch de renners die zich positief hebben laten zien in de GT’s en nog verder kunnen groeien.

kelderfan

'@Yeez
Quote:" jij wilt Dumoulin niet meenemen naar de tour met dit parcours?"
Jawel die wil ik zeker meenemen gezien 't aantal tijdritkilometers.
Maar wil Tom Dumoulin weer 2e. viool spelen?

Yeez

'@kelderfan als hij dit jaar al 7e werd, zal hij volgend jaar met een beter parcours en betere vorm zeker voor top 5 meedoen. 2 toppers maken elkaar sterker en geeft een team meer opties

kelderfan

'@Yeez
quote: "En nog steeds: wat te doen met groenewegen. Iedereen lijkt hem meer als een last dan een zegen te beschouwen. Bovendien wordt hij nauwelijks genoemd."
Dylan Groenewegen heeft nog een lange weg te gaan om weer 't sprintkanon te worden. Het is nog niet duidelijk, wat zijn straf gaat opleveren. Dus 't is niet een last, maar hoe los je 't op.
Je hebt zelf wel eens gezegd, dat je hem pas weer in maart ziet koersen. In kleine koersen wordt 't al een probleempje op zich. Dus lijkt mij Parijs-Nice een goede opstap en dan als hij er goed voor staat de MSR!

kelderfan

Wielerrevue ziet het goed met de volgende samenstelling van de ploeg voor 2021.
Roglic, Dumoulin, Gesink, Kuss, Martin, Van Aert, Teunissen en Hofstede/Bouwman.
Ik denk ook eerder aan Bouwman dan Hofstede in deze.

Yeez

https://www.indeleiderstrui.nl/s/319752

Door het huidige seizoen schuift alles een maand op en worden de plannen pas in Januari bekend. Ook wordt er gewacht tot de uci uitspraak doet in de zaak rondom Groenewegen

Rawolf

Het grote voordeel van Hofstede boven Bouwman is dat Hofstede wat beter is in het positioneren, heeft wat meer body op het vlakke. Heeft bv in de Dauphine nog weleens een leadout gedaan voor Wout van Aert samen met Eenkhoorn. Deed dat nieteens slecht.

Nu is het niveau in de Tour van een andere orde en zie ik in Hofstede geen waarde als sprinttreinlid. Maar wel in positioneren voor sleutelmomenten zoals bergen, windstukken etc.

Dumoulin, Roglic, WvA, Gesink zijn wat mij betreft vaste waardes. Staan er in elk scenario in.

Optie 1 is daarbij Affini, Teunissen, Hofstede, Kuss.

Optie 2 vol op het klassement is Martin, Kuss, Bennett, Bouwman erbij.

Optie 1 zou mijn voorkeur hebben gezien het parcours met heel veel vlakke ritten en waaierkansen waar je veel zal hebben aan die extra mannen met body voor het vlakke. Maar ook om een mooie leadout trein te hebben voor Wout van Aert natuurlijk.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Vanuit de ploeg is Zeeman in ieder geval duidelijk... niets staat nog vast. Pas in januari zal de ploeg naar buiten komen met de plannen voor 2021. We zullen dus nog even geduld moeten hebben.

kelderfan

'@Rawolf
Waarom denk je aan Affini bij optie 1? Het is net als bij DG, dat hij eerst maar eens moet laten zien, wat zijn kwaliteiten zijn. Ik denk nog steeds, dat hij een goeie optie is voor DG met Pfingsten.
Als er dan geen versterking voor Wout komt, dan zou 't een optie zijn om Jos van Emden 't Vlaamse te laten rijden, want dat kan hij goed.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan nog steeds niet overtuigd dat de selectie rond is voor komend jaar :)

1 2 ... 376 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.