Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 377 ... 396 397
kelderfan

'@rahimns
Natuurlijk houdt Zeeman zijn kruid droog, omdat er nogal wat vraagtekens zijn binnen de ploeg.
Hoe komt Dylan Groenewegen uit zijn gedwongen winterslaap?
Gaat Tom Dumoulin de stap maken naar top-drie in de TdF?
Wat voor gevolgen heeft 't verlengen/openbreken van het contract van Wout Van Aert?
Tom Dumoulin lees ik heeft aangegeven, dat de OS voor hem van groot belang zijn; zo ja gaat hij dan mee naar de TdF?

Rawolf

Tja als we op de ploeg moeten wachten hebben we niks te bespreken. Waarschijnlijk gaan ze voor degelijk: Roglic, Dumoulin, WvA, Gesink, Martin, Teunissen, Oomen en Bennett. Zou me verbazen als ik er nu meer dan 1 vanaf zit, we gaan het zien (:

Maar een wat gewaagdere selectie zou ook wel leuk zijn.

Mijn voorspelling voor de daadwerkelijke Giro selectie is dan Kruijswijk, Kuss, Foss, Vingegaard, Bouwman, Groenewegen, Pfingsten en Affini

Laatst gewijzigd
Murcia

Je kunt het geraamte van de ploeg wel uittekenen voor de Tour. Roglic, Dumoulin, van Aert, Gesink, Martin en Kuss lijken mij zekerheidjes als Wout tenminste vol voor de Tour gaat. De twee resterende plaatsen zouden dan naar een klimknecht en een allrounder gaan. Vingegaard zet wel een vinkje achter zijn naam met deze Vuelta en het geeft Bennett de ruimte voor de Giro/Vuelta combinatie net als Kruijswijk. Voor de allrounder positie lijken Hofstede en Bouwman beide goede opties. Maar een val of ziekte en natuurlijk Corona kunnen alles door elkaar gooien. Ik ben Dylan niet vergeten, maar ik geloof gewoon niet dat TJV naar de Tour trekt met een klassementstrein en een sprinttrein.

kelderfan

'@rahimns
Nee want al eerder is gesproken over het openbreken van het contract van Wout Van Aert toch.
Dus is er kennelijk eerst met de geldschieters gesproken en komt het gesprek met Wout deze week/volgende week.
Wat gaat dat betekenen. Als jij gelijk hebt, dan zou ik Jos van Emden koppelen aan de Vlaamse kern.

AWestie

Affini voor Tour lijkt mij ook redelijk voorbarig inderdaad. Waarom opteer je die @Rawolf?

Over Groenewegen vond ik het fijn om te lezen (en horen in het hele filmpje met Zeeman) dat hij in ieder geval weer op de fiets zit, traint en zijn zinnen kan verzetten. Laat ook weer zien dat de ploeg hem alle steun geeft. Vraag is vooral: wil Dylan de Tour fietsen of wil hij juist wat meer zijn eigen sprintprogramma draaien met platte eendagskoersen en kleine rondes? Dat horen we ook pas later jammer genoeg. Ik denk in ieder geval niet dat hij Polen wil rijden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Interview met Sepp Kuss: klik

kelderfan

'@Rawolf
Wout Van Aert zegt fijntjes, dat de meeste ploegen in december al weten, wat en hoe.
Alleen wanneer kom je er mee op de proppen. Nu het trainingskamp niet doorgaat in december lijkt 't mij ook beter om pas in januari 2021 na of tijdens het trainingskamp in Alicante te komen met informatie.
Wie gaan er mee op hoogtestage op de Teide. Zijn dat Roglic, Dumoulin, Kruijswijk, Oomen, Kuss en Van Aert.

$kedel

Kuss heeft deze vuelta ook alweer mogen ruiken aan het kopmanschap maar heeft 10min verloren door gekloot met een regenjasje..

Zijn kwaliteiten maken hem ook gewoon heel kwetsbaar als kopman. Als vedergewicht klimmer kan hij heel goed gaan leren en in dode koerssituaties profiteren van Roglic/Dumo.

Murcia

Belangrijk is ook wat Kuss zelf wil, tot nu toe heeft hij in interviews nog niet echt blijk gegeven van een interesse als AK-renner in een grote ronde. Logisch, want het gebrek aan kwaliteit voor het rijden van tijdritten is dodelijk als je echt om de knikkers wil meedoen. Je zou hem ook in de Giro of Vuelta een vrije rol kunnen geven als Kruijswijk of Bennett daar kopman zijn. Rijden voor Roglic die veel van je werk beloont met rit/eindzeges is makkelijker dan voor Steven te knechten die podium als hoogste doel heeft en in alle eerlijkheid nooit wint. Geef hem een vrije rol en je haalt de druk ook bij Steven en George weg als Kuss ritzeges pakt en voor de bolletjes rijdt.

Poeksel

Dank voor de link rahimns. Komend seizoen Kuss als kopman in een grote ronde lijkt me uitgesloten op basis van zijn eigen wensen. Zoals hij in het interview zegt: "Ik zal het eerst eens in een ronde van een week moeten laten zien voordat ik aan het kopmanschap mag denken in een grote ronde. De Vuelta is een goede koers voor mij. Momenteel moet ik zeggen dat ik liever voor ritzeges ga dan dat ik heel conservatief moet koersen in de bergen om m’n klassement veilig te stellen."

En misschien is hij helemaal niet geschikt ervoor. Een vrije rol is inderdaad wel een goed idee.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan het is ook wat Zeeman zegt, het seizoen duurt een maand langer dus schuift alles ook een maand op. Dat zal ook bij andere ploegen zo zijn.

kelderfan

'@rahimns
Bij de UCI gaan zij kennelijk nog steeds van de oude situatie uit. Want als alles een maand opschuift {ik ben voor vanwege corona} dan wordt de TdF ook een maand later gereden. Dan komt de OS helemaal in het gedrang.

Rawolf

Klopt, in feite schuift niks op, enkel in Zeemans hoofd :p

Deadlines voor transfers enz zijn ook niet verandert vanuit de UCI.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Mannen... ik heb het niet over het wielerseizoen. Het gaat over de analyse en voorbereidingen op 2021. Misschien even gewoon Merijn zijn verhaal beluisteren. En met het wegvallen van de koersen in Australië begint het wielerseizoen wel degelijk wat later.

kelderfan

'@rahimns
Ha, ha,
Nee ik ga hierin met je mee, maar die races in begin februari zijn ook nog niet onomstreden.
Het seizoen kan door de coronapandemie nog wel later van start gaan. Het is nu nog veel te onzeker.
Maar ik ben serieus benieuwd naar de perikelen rond Wout Van Aert en hoe Roglic het morgen gaat doen.
Toch nog even ding van mijn kant. Ik zie bij de Vuelta een Georg Zimmerman rondrijden en niet verkeerd.
Die zou goed in 't team passen.

Rawolf

Voor 20 renners is er voorlopig niks verandert, enkel de 7 die naar australie zouden gaan :p

Maar dat komt nog wel, helaas.

Laatst gewijzigd
tdola

Ik zie in veel voorlopige tour opstellingen (ik weet het, erg voorbarig) Teunissen staan, zonder Groenewegen.
Persoonlijk zou ik Teunissen alleen meenemen als je ook Groenewegen meeneemt.
Tuurlijk kan hij evt van Aert ook wat helpen positioneren, maar of dat zo belangrijk is? van Aert redt t vaak ook zonder lead out goed, die moet gewoon op 3-5 km afgezet worden en handhaaft zich dan voorin (vaak beter dan groenewegen imo).
Ik zou als je geen groenewegen meeneemt eerder een sterke renner meenemen die Multi functioneel is, op kop kan, knechten en ook nog wat bergop (type hofstede, bouwman, zelfs vingegaard) ipv Teunissen.

Kuss in giro lijkt me op zich best ok, zeker omdat hij 2e grote ronde vaak nog beter rijdt. Maar tour en Vuelta doet hij ook altijd goed en vuelta in zijn favoriete koers heeft hij zelf aangegeven. Afijn, we kunnen lekker speculeren tot januari.

giro: Bennett, Groenewegen, Teunissen, Affini, Foss, Vingegaard, van Emden en Bouwman
tour: Roglic, Dumoulin, Martin, Kuss, van Aert, Gesink, Hofstede en Kruijswijk (als knecht) of Oomen.
Vuelta: echt nog veels te ver weg: Bennett, Kruijswijk, Kuss, Harper, Bouwman, Eenkhoorn, van Hooijdonk, Leemreize (of Oomen).

AWestie

Als ik het interview met Sepp lees en ook eerdere berichtgeving denk ik ook niet echt dat hij zich moet storten in het diepe gat dat 'GC-contender' heet. Lekker mooie ritten uitkiezen de rest van zijn carrière. Ik denk alleen wel dat hij daar misschien een andere ploeg voor moet zoeken op den duur, bij een Trek-Segafredo krijg je bijvoorbeeld meer kansen dan TJV.

Daarnaast lees ik dat hij opkijkt naar zijn kopmannen en veel van ze leert, ook heel mooi om te lezen.

kelderfan

'@AWestie
Ik snap dat niet. Dat alle goede renners maar moeten vertrekken omdat zij elders betere kansen krijgen.
Powless doet 't ook niet beter bij EF, waar de klimmers ook goed bezig zijn.
Kuss had gisteren voor zijn eigen kans moeten gaan en Roglic had 't wiel van Carapaz moeten pakken.
Hij heeft zich niet voor niets verontschuldigd na de wedstrijd.
@tdola
Er staan veel waaierritten op 't programma in de komende TdF; dan is het logisch dat Mike Teunissen met Wout Van Aert erbij zijn. Want juist in die ritten kan TJV Pogacar schade berokkenen.

Laatst gewijzigd
Murcia

Waaierritten is een ander woord voor sprintersritten bij de ASO. Hoe vaak komen ze voor per grote ronde? Hooguit 1x.
Dus om een renner als Teunissen daarvoor mee te nemen lijkt mij een nogal dunne reden.
Kuss moest gisteren bij Roglic blijven, dat is niet leuk maar wel logisch. Het einddoel telt hier en als hij was doorgereden voor de ritzege had Primoz meer verloren dan hij nu deed. Dat Roglic dat klote vond voor Sepp is verder niet relevant.

Jachtluipaard van de Baroniese vlakke wegen

Iemand nog nieuws over herstel van Kruijswijk na positieve test in de Giro ?
Hij was lichtelijk geraakt door 't virus had ik gelezen. Maar ben benieuwd naar z'n huidige gesteldheid.

AWestie

'@Kelderfan Ik zeg niet dat Kuss moet vertrekken, ik zeg dat hij bij een andere ploeg op den duur meer kansen krijgt voor de rol die wat mij betreft het beste bij hem past (afgaande op zijn publieke uitlatingen). Bij TJV is de kans groter dat je of de AK-man steunt of dat je het zelf bent, rondjes met alleen rittenkapers zijn schaars. Dat is anders bij andere teams. Powless had van mij (en het team ook geloof ik) niet hoeven vertrekken, maar hij wilde andere oorden opzoeken met andere kansen.

In het beste geval had Kuss de rit gister moeten pakken en Roglic in Carapaz wiel moeten plakken, maar dat was niet haalbaar zagen we. TJV zal vast ook dat scenario op tafel hebben liggen, maar zoals ik zeg: AK-ambities gaan voor.

kelderfan

Als je de strijd met Ineos wil oppakken heb je een stel goede ondersteunende klimmers nodig, anders ga je 't niet redden om op 1 te eindigen.
Ineos heeft Porte inmiddels gehaald om weer de boventoon te gaan spelen.

Cycling

'@Kelderfan JV heeft genoeg ondersteunende klimmers om de strijd met Ineos aan te gaan. Porte en Martinez zijn sterke nieuwe renners bij Ineos. JV heeft al bewezen dat ze de renners prima kunnen prepareren voor een GT. Met namen alleen heb je niet direct een sterk team. Vingegaard heeft in de Vuelta meer laten zien als de knechten van Carapaz.

$kedel

Het vreemdelingen legioen van Ineos is altijd indrukwekkend op papier, maar ze weten hun renners nu niet direct beter te maken de afgelopen jaren.
Ik verwacht van Porte ook niet meer zoveel met zijn leeftijd... als hij nog 1 sterke tour kan rijden is dat al heel wat.

1 2 ... 377 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.