Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 57 ... 396 397
kelderfan

'@tendam
Sorry maar je vergeet even, dat Roosen het goed doet in bijv. Montreal en Quebec met die korte klimmen en dat zie ik de ervaren Leezer niet doen. Ja in de UAE is Tom Leezer op z'n plek, maar in de TDU zie ik geen meerwaarde.

ChefSpijker

'@tdola >>> Dat weet ik, maar ik bedoelde dat Roosen dus op de plek van Jansen in de sprinttrein zou kunnen in de Vuelta. Voor Teunissen die wel ook de dubbel Giro-Vuelta doet. Voorlopig nemen ze een Tony en Jos mee. Dan heb je een beetje twee keer van 't zelfde en een van beiden kun je prima skippen voor Roosen, die ook minstens zo waardevol kan zijn voor Kruijswijk in de lastigere ritten.

Laatst gewijzigd
tdola

De reden voor Tony en Jos in de Vuelta planning is de ttt in Nederland op de eerste dag.
Roosen in de lastiger ritten niet van meer waarde dan bijv een van Emden, die best 1 bergje in begin ook op kop kan rijden. Denk bijv aan uae tour afgelopen jaar.

TLJCAMPS

Roosen is echt wel een betere klimmer dan Van Emden hoor.

Stoempie

Tony en Jos gaan volgens mij vooral mee voor de ploegentijdrit, chefspijker. Wel apart als je je bedenkt dat Kruijswijk de kopman is. Kan je de Vuelta winnen met de Tour in de benen?

Stoempie

Die Vuelta waar Roosen in een lange vlucht mee was in een bergrit, goed bergop reed, en de etappe erna (?) uitviel...is best alweer wat jaren terug.

tendam

'@kelderfan
Ik heb het over het positioneren vóór de klim. Daar is Leezer een meester in, vandaar dat Roglic hem ook meewilde naar de Giro.

S. Morgenstern

Volgens mij is het vooral vervelend dat Leezer last heeft van zijn rug en dat het programma van Roosen daardoor ook aangepast moet morgen. De eventuele meerwaarde in de TDU van een van beide ten opzichte van de ander is klein bier.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Wieler4Live
Quote: Iemand een idee wie er allemaal op trainingskamp gaan deze week?
Ik denk dezelfde club renners als op het eerdere trainingskamp in december 2019 behalve natuurlijk de renners die nu in Australië de TDU rijden.
Ik heb op Strava rondgekeken en heb daar Kuss en Bouwman samen rond zien rijden in de omgeving van Alicante.
Ze zullen dus denk ik morgen wel beginnen met het trainingskamp rond Alicante.

ghostwriter

Ik hoop dat Tolhoek dit jaar verder kan bouwen op het niveau wat hij in 2018 haalde. Toen maakte hij in de Tour en de daarop volgende Clasica San Sebastian een geweldige indruk. In 2019 heeft hij nooit echt kunnen overtuigen maar dat heeft er misschien mee te maken dat hij het jaar begon met een infectie waardoor hij bijna blind is geworden. Ik kan me voorstellen dat zoiets niet alleen fysiek maar ook vooral mentaal een behoorlijke klap kan geven.

TLJCAMPS

'@Wieler4live

Ook Amund Grøndahl Jansen, Pascal Eenkhooen, Mike Teunissen, Laurens de Plus, Robert Gesink en de renners van de TJV Academy zijn in Alicante.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@tijmencamps iedereen is daar (19 renners). Alleen leezer niet door rugklachten. De andere 7 zitten down under. En ook de academy is daar.

kelderfan

'@Fanny
Hoe gaat TJV de hoogtestage op Tenerife inkleden? Vorig seizoen heeft zich dat goed uitgepakt met Roglic en De Plus.
Die stage was toen vanaf 1 februari t/m 21 februari. In die periode rijdt Tom Dumoulin de Volta a la Comunitat Valenciana met? Je moet er 3 weken kunnen verblijven voor een goed resultaat. Gaan zij eerder, dan kan Tom niet mee en gaan zij later, dan kan De Plus niet mee, want die rijdt de UAE Tour met Koen en?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

We hebben het nu toch over het trainingskamp... Toch niet over een hoogtestage ? Programma van dit jaar is toch anders dan vorig jaar... dat kan je toch niet 1 op 1 kopiëren

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Dat zal zeker niet hetzelfde zijn, als vorig seizoen. Maar nogmaals die hoogtestage heeft goed gewerkt voor Roglic en De Plus. Dus ik neem aan, dat zij weer voor zo'n opbouw zullen gaan. Mijn vraag was aan @Fanny gericht of misschien wel beter @dimitri.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het was een hoogtestage op Tenerife 2019 1 t/m 21 februari met Roglic, Kruijswijk, De Plus en Tolhoek en de trainingskamp zoals nu in Calpe/Alicante 2019 14 t/m 24 februari. Dus jij verwart weer eens de zaken.

Ik verwar zaken... jij hebt het over trainingskampen en hoogtestages in februari. We zitten nu pas in Januari. Ik heb het erover dat deze renners een ander programma draaien dan vorig jaar, dus eventuele hoogtestages zullen anders geprogrammeerd zijn net zoals de samenstelling. Roglic begint pas in Paris Nice met koersen. Best kans dat hij samen met Tom een hoogtestage doet half februari, voor Laurens zal dat wat lastiger liggen met zijn programma, maar is dat ook minder noodzakelijk.

Fanny

'@Kelderfan
Ik denk dat ze met een beperkt aantal renners (ivm dure kosten hotel boven op de berg de Teide), tw vnl klimmers, eind januari naar Tenerife gaan.
Dat zal denk ik direct na het zojuist gestarte trainingskamp in Alicante zijn.
Ik verwacht daar o.a. De Plus, Kruijswijk, Kuss, Gesink, Bouwman, Roglic en misschien ook Foss.
Hoogst waarschijnlijk toch ook Dumoulin al zal dat voor hem geen 3 weken zijn.
Maar misschien verblijft deze ploeg maar ongeveer 2 weken ipv 3 weken.

kelderfan

Nee ik heb bij deze niet over een trainingskamp, maar over de komende hoogtestage.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny wat voor zin heeft het voor Roglic om op een hoogtestage te gaan eind januari als hij pas begin april zijn eerste koers rijdt.. Gesink gaat 13 februari alweer koersen dus die zal ook niet op een hoogtestage gaan. Ik denk als er al een hoogtestage is het om een klein groepje gaat.

S. Morgenstern

Die hoogtestage was er vorig jaar volgens mij niet één van drie weken.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nee 2 weken ongeveer...

Fanny

'@Rahimns
Ik noem toch maar een paar namen en dus een klein groepje. Lezen svp.
We zullen het gaan zien.
Het zou kunnen dat Roglic en Gesink (al veel getraind op hoogte in Andorra) niet meegaan maar het zou ook wel kunnen.
Zelfs jij weet dat niet en dat valt mij tegen als insider van TJV.
Noem dan zelf de namen voordat je op iemand afgeeft.
Het was een veronderstelling van mijn kant gericht op een vraag van Kelderfan wie er evt. mee zullen gaan op hoogte op de Teide.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny Ik noem me zelf ook geen insider... ik weet ook niet of er wel een hoogtestage is in die periode. Ik vraag me alleen af waarom Kruijswijk en Roglic al eind januari op een hoogtestage zouden gaan als hun eerste koers pas in April is, voor het effect heeft dat dan weinig zin toch? Een vraag stellen is toch niet afgeven op iemand. Ik kan wel wat namen gaan opnoemen maar dat heeft alleen zin als ik het ook zeker weet. Als ik kijk naar hun programma's zou misschien een hoogtestage iets later in februari zin hebben en dan zouden de 3 kopmannen daar samen kunnen zijn, maar het zou me ook niet verrassen als ze ieder individueel een programma afwerken, los van elkaar.

kelderfan

'@rahimns
Je hebt toch zelf ook wel gelezen, dat Van Aert, Jansen en Teunissen mee gaan op hoogtestage; dus een klein clubje zal het zeker niet zijn. Dat Roglic met Kruijswijk en Dumoulin later gaan, zal m.i. logisch zijn. Vorig jaar waren het 17 dagen.

S. Morgenstern

Goed mogelijk dat die drie voorjaarsmannen een andere hoogtestage hebben. Hun doelen liggen tenslotte ergens anders, dus zou een ander moment op hoogte ook niet vreemd zijn.

Lijkt me dat er in beide gevallen een klein clubje (maximaal vier renners) op hoogte zit. Ik verwacht in ieder geval dat er voor maart niet al meer dan zeven a acht renners op hoogtestage gaan. Ik denk dat dat echt alleen voor Ineos blijft weggelegd.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 57 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.