Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 58 ... 396 397
ghostwriter

Hoewel ik verwacht dat Van Aert in de eerste helft van het wielerjaar nog niet in topvorm zal zijn en Jumbo-Visma daarom niet structureel voor de winst mee zal strijden in de Vlaamse (semi-)klassiekers verheug ik me toch enorm op die wedstrijden. Ik verwacht namelijk ook dat Teunissen, Roosen en Jansen dit jaar dichter bij de wereldtop zullen horen dan in het voorjaar van 2019. Teunissen en Jansen hebben zich vorig jaar geweldig ontwikkeld en Roosen heeft zowel fysiek als persoonlijk een enorm zwaar eerste helft van 2019 gehad en kan dit voorjaar hopelijk wel (fysiek en mentaal) fit zijn. Ik hoop dat (tenzij Van Aert toch in topvorm is) Teunissen, Roosen en Jansen de vrijheid krijgen om voor hun eigen klassering te rijden. Ik denk dat Van Aert daar ook van kan profiteren aangezien hij dan niet (zoals vorig jaar) wordt gedwongen om elke wedstrijd proactief te koersen (omdat hij anders in de achtervolging op waarschijnlijk iemand van QuickStep moet met een diens ploeggenoten in zijn wiel). Met bijvoorbeeld Wynants, Vd Hoorn en Eenkhoorn kan Jumbo-Visma drie sterke knechten geheel in dienst van Van Aert laten rijden. Als Van Aert in de laatste 100 kilometer van een monument aangeeft zich zeer sterk te voelen kan Jumbo-Visma altijd nog overstappen op een plan waarbij Teunissen, Roosen en Jansen wel geheel in dienst van Van Aert rijden.

Yeez

Alle rijders van jv en de academy hebben trouwens nieuwe fietsen gekregen. De oltre xr4, zowel met, als zonder schijfremmen.

kelderfan

'@ghostwriter
Alleen een kleine kanttekening, want Pascal wil in zijn races meedoen voor de winst. Die heeft een andere weg gekozen.
Dus niet meer in dienst van de Vlaamse jongens. Dan heb je alleen Wynants en Van der Hoorn voor die klus. Wat dat betreft komt TJV nog zo'n renner te kort.

S. Morgenstern

Eenkhoorn rijdt nog meer dan genoeg Vlaamse (en andere) koersen in dienst van anderen. Hij rijdt alleen Volta in plaats van Vlaanderen, maar verder zit niets van die 'koersen voor eigen kans' zijn knechtwerk voor de Vlaamse kopmannen in de weg.

TJV heeft verder genoeg goede renners (bijvoorbeeld Van Emden of Leezer) om zijn rol in te vullen in Vlaanderen. Mocht dat niet zo zijn geweest, dan had Eenkhoorn de Volta niet gereden.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@kelderfan
Dat was niet wat Eenkhoorn zelf heeft gezegd. Hij zei dat hij niet alleen 'in dienst van' zal rijden maar ook af en toe voor eigen succes mag gaan. In de meeste wedstrijden moet hij wel gewoon als knecht optreden.

Laatst gewijzigd
TLJCAMPS

Ander nieuwtje:

Finn Fischer-Black rijdt deze week trouwens de New Zealand Cycle Classic in dienst van het nationale team van Nieuw-Zeeland.

Yeez

Overige 12 vd academy zijn allemaal op trainingskamp zag ik.

kelderfan

'@ghostwriter
Binnenkort zal er wel meer naar buiten komen, maar ik verwacht Pascal Eenkhoorn toch in een iets andere rol.
In zijn 1e. jaar liet hij zich goed zien in een rol, die beter bij hem past. Er zijn wat kleinere Frans/Italiaanse koersen ingepast en dat zijn wel koersen, die bij hem passen m.i.

Yeez

Ook Loe van Belle trainde mee met de academy. Wordt nu laatste jaars junior. Groot talent

S. Morgenstern

Welke kleinere koersen zie je tijdens het Vlaamse voorjaar (dat hem ook uitstekend past overigens)?

Binnen de Vlaamse kern, waar hij vorig jaar een belangrijk en voor de toekomst veelbelovend onderdeel van was, zal hij in ieder geval (samen met Van der Hoorn en Wynants) weer dezelfde ondersteunende rol hebben.

Denken dat een renner van zijn niveau geen ondersteunde rol zal vervullen binnen een WT-ploeg, is sowieso weinig realistisch. Eenkhoorn zelf zal die illusie ook niet koesteren en een ondersteunende rol ook gewoon met plezier vervullen, op het terrein waar hij in zo'n rol voorlopig het best tot zijn recht is gekomen.

Laatst gewijzigd
tdola

Over Eenkhoorn, idee dat er wat langs elkaar gepraat wordt.

Uit teampresentatie interview bleek dat Eenkhoorn niet alleen knecht wilde zijn, maar op momenten ook voor eigen kans zou willen gaan.
En van de ploeg toezegging voor Volta Limburg mag gaan en niet dag erna knechten in Vlaanderen.
En ongetwijfeld zullen er nog wat minder grote koersen in de loop van seizoen zijn, waar Eenkhoorn ook voor kans eigen kans mag gaan. Dat hoeft niet in Vlaamse voorjaar te zijn, maar kan ook op ander moment.
Als er geen Groenewegen meedoet voor sprintwinst en de mogelijkheid zich voordoet.Welke koersen dat zullen zijn, zal blijken.
Interessant omdat Eenkhoorn talentvolle jongen is, en niet de langzaamste aan de aankomst.
Hopelijk kan die stapje in de hierarchie zetten. Met goede resultaten in koersen waarvoor hij voor eigen resultaat mag gaan, krijgt ie seizoen erop mogelijk weer meer kansen/of in grotere koersen kansen.

Yeez

'@tdola precies! Kleinere koersen krijgt hij dit jaar wat kansen. Derest rijdt hij als knecht

S. Morgenstern

Eenkhoorn heeft over Vlaanderen ook gezegd dat hij blij is dat hij van de ploeg de ruimte krijgt om Volta te rijden en dat er voor Vlaanderen iemand wordt ingevlogen. Duidelijker ga je het niet krijgen, dat hij gewoon onderdeel blijft van de Vlaamse kern.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Voor de Ronde heeft Jumbo toch zat knechten, Jansen en Roosen zullen zich daar ook geen illusies maken. Je hebt alleen WvA en heel misschien Teunissen met kans op n goeie klassering.

Yeez

'@rawolf ik denk dat jansen en roosen daar toch ook heel ver kunnen komen. Roosen werd 2 jaar terug al 14e. En jansen moest dit jaar vaak vroeg het bal openen. Het is gewoon een kwestie met zoveel mogelijk man in de finale zien te komen, dus goed van voren blijven. Na de laatste keer kwaremont en paterberg blijven alleen de sterksten over.

Yeez

'@morgenstern voor jouw doen is dit een hele kromme redenering. Dus omdat hij vervangen wordt in Vlaanderen is het duidelijk dat hij bij de vlaamse kern hoort? Sorry, ik kan er niet meer uit halen dan dat.

tendam

'@yeez
Ik denk dat je met name voor de Ronde je verwachtingen een beetje bij moet stellen. Daar waren ze afgelopen jaar al vrij zwak, en dit jaar met een mindere Van Aert heb je kans dat ze met helemaal niemand in de finale zitten. Natuurlijk, Jansen of Teunissen of Roosen kunnen een grote stap hebben gemaakt, maar dat geldt voor zo'n 100 renners bij andere ploegen ook.

Yeez

'@tendam mee eens dat ze alle 4 beter tot hun recht komen in roubaix. Dat heb ik v aert, teunissen en jansen al eens horen zeggen

S. Morgenstern

Wanneer je niet in de Vlaamse kern zit, dan hoef je voor Vlaanderen niet vervangen te worden door iemand die ingevlogen wordt.

Yeez

'@morgenstern duidelijk, ik ben ook van mening dat hij gewoon tot de vlaamse kern behoord hoor, alleen rijdt die 1 koers misschien niet ;)

kelderfan

Jansen reed vorig seizoen geen Omloop en geen Roubaix; grappig, dat Jansen heeft gezegd, dat Roubaix beter bij hem past. Hij is trouwens beter in het rondjeswerk zoals ZLM, 4 Jours de Dunkerque, Artic Race of Norway en Tour of Britain.
Bovendien is er in die periode in het programma opgenomen Circuit Cycliste Sarthe – Pays de la Loire van 07.04 – 10.04.
Welke renners komen daarvoor in aanmerking.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan waarom is dat grappig.... in 2018 reed hij daar al heel erg sterk. Ga er toch van uit dat je liever een sterke ploeg in de voorjaarsklassiekers ziet dan in wedstrijden als de ZLM of Duinkerke...

Rawolf

Jansen was ziek voor Roubaix, normaal had hij daar wel gereden.

Jansen is niet beter in die rondjes, je ziet hem daar wat meer omdat het deelnemersveld vele malen minder is daar.

De ronde van Vlaanderen is eigenlijk voor iedereen behalve WvA te zwaar in de huidige selectie. Tussen 14e worden zonder een trap op kop en podium of zelfs winnen zit een afstand die lastig te overbruggen is.

Denk dat ze wel n goeie ploeg hebben voor wedstrjden a la Gent Wevelgem

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Natuurlijk zie ik liever een sterke ploeg in de voorjaarsklassiekers met Van Aert, Jansen, Teunissen, Roosen, Wynants en hopelijk een sterke Taco van der Hoorn. Dat zijn ook de mannen voor dat werk en die zullen daar ook sterk voor de dag komen. Alleen winnen is voor een goede Van Aert of Teunissen weggelegd..
Ik vind 't grappig, omdat @Yeez aangeeft, dat ze alle 4 beter tot hun recht komen in roubaix. Dat heb ik v aert, teunissen en jansen al eens horen zeggen; terwijl bijv. Jansen 't beter doet in 't rondjeswerk.

Yeez

'@kelderfan heb je ook weleens het deelnemersveld van roubaix en alle andere klassiekers gezien en dan het deelnemersveld van duinkerke, zlm en britain. Domme opmerking. Dat is a-kwaliteit tegenover d-kwaliteit zetten

1 2 ... 58 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.