Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 70 ... 396 397
TLJCAMPS

'@Smorgerstern

Ooit gehoord van posts die gelijktertijd getypt werden?

Ow, ja dat was me niet opgevallen, excuses...

skylimit

'@kelderfan ik heb het niet over b-koersen, maar over b-selecties;) Discussie over A-B koersen is van een andere orde.
De Plus en Kuss zitten er een beetje tussenin, laten ze de kansen die ze krijgen maar grijpen en tonen dat ze een
"knechtenrol" zijn ontstegen.

De Omloop is toch de start van het "echte" wielrennen, na de koersen in Australie, Argentinie etc.
Ik zie nog maar 3 namen van TJV hiervoor op de startlijst staan, waarschijnlijk mag Teunissen hier de kar trekken.
VanAert zit momenteel nog met zijn kop in het zand/de modder om te kijken of hij VDP op een of andere manier kan kloppen op het WK veldrijden.
Zie dat hij op de startlijst van Strade staat.

@rahimns was het maar zo simpel: "gewoon lekker knallen". Tegenwoordig wordt alles gemeten en berekend, en gaat alles volgens een uitgedokterd schema met het grootste doel voor ogen - de eindoverwinning in de Tour de France.

De eerste koersen zijn begonnen, maar het echte koersgevoel moet bij mij ook nog komen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@skylimit dan begrijp je niet wat ik bedoel... de renners hoef ik niets te vertellen of uit te leggen toch, die weten wel wat ze moeten doen. Het gaat mij om deze discussie hier over a en b renners. Verder staat de meest waarschijnlijke selectie voor de omloop op de openingspagina, ik denk dat we daar aardig goed mee zitten.

kelderfan

'@skylimit
Ja, maar die B-selecties horen ook bij B-koersen;)
Want hoe schat je dan de selectie voor de Omloop in met Teunissen en Jansen.
Juist die aankomende jongens als Teunissen, De Plus en Kuss hebben zich al laten zien en koersen en ritten gewonnen.

skylimit

'@kelderfan afgezet tegen wat andere teams in de omloop aan de start brengen zal de selectie van TJV een B selectie zijn;)
Teunissen is een ander verhaal dan de Plus en Kuss, waarbij Kuss denk ik minder veelzijdiger is dan de Plus. Teunissen zal denk ik niet echt verder door kunnen groeien dan de rol die hij nu heeft binnen de ploeg. Kuss een goede klimmer voor de kleinere rondes, maar geen klassementsman voor de grote rondes. De Plus heeft wat meer, maar of hij het niveau van bijvoorbeeld Roglic kan halen om kopman te kunnen zijn in een grote ronde zal nog moeten blijken.

@rahimns er zijn toch renners die er wel baat bij hebben wanneer er verteld wordt wat ze moeten doen, anders maak je het vak van ploegleiders overbodig;) Op zich is er niets mis om over een A - B selectie te spreken, dat gebeurt in het voetbal ook. Klinkt misschien negatief een "B"-selectie, maar het is toch niet anders.

Rawolf

2e sprinter is toch veel mooier, nu word er in het overgrote deel van de wedstrijden dit seizoen in de vlakke ritten om niks gereden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Rawolf dan moet die mogelijkheid er wel zijn... veel keus was er niet.

tendam

'@rawolf
Liever dit dan rijden voor een sprinter die nooit wint (Van Poppel).

tdola

Ik had een 2e sprinter ook leuk gevonden, maar je kan niet alles hebben.
Wellicht verderop in seizoen teunissen of van aert ook eens voor sprint.

Volgend jaar haalbare winnende sprinters vrij?
Mezgec zie ik, philipsen is onhaalbaar imo.
Misschien talent uit continentale?
Maar misschien willen ze ook niet per se 2e sprinter, je kan niet oneindig veel doelen hebben.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tdola ze zijn er wel mee bezig geweest maar het is gewoon niet gelukt. Maar misschien moet je nu de komende jaren gaan proberen deze zelf op te leiden.

Yeez

'@rahimns @tdola die zit er inderdaad met kooij aan te komen.

Overigens is de plus vandaag aangekomen op tenerife. Waarschijnlijk bouwman, van emden en martin ook (daar ging hij mee)

tdola

'@rahimns
Ze zijn er mee bezig geweest? Hoe weet je dat zo zeker? Enig idee wie er dan interesse genoot?
En dan mgl einde dit seizoen weer kijken lijkt me.

ghostwriter

Ik denk dat er helemaal geen plaats is in de Jumbo-Visma ploeg voor een tweede sprinter. Ze hebben met Kruijswijk, Roglic en Dumoulin drie klassementsrenners met het vermogen om grote rondes te winnen en over niet al te lange tijd zal waarschijnlijk ook De Plus een rol als klassementsrenners opeisen. Als ze een tweede sprinter aantrekken zal die waarschijnlijk ook naar een grote ronde willen met een ondersteunende sprinttrein. Met de komst van Dumoulin heeft Jumbo-Visma in mijn ogen duidelijk gekozen om het rijden van goede klassementen de primaire doelstelling van de ploeg te maken. Ik denk dat dit uiteindelijk al ten koste zal gaan van de rol van Groenewegen aangezien Roglic en Dumoulin de komende jaren (net als dit jaar) in de Tour een klassementstrein zullen eisen die competatief is aan die van Ineos.

Rawolf

Voor een snelle man die niet in grote rondes uitgespeeld hoeft te worden is zeker plek.

S. Morgenstern

Maar hoe interessant is een sprinter die geen wensen heeft om op dat niveau mee te doen?

Yeez

Niet interessant.

Rawolf

Kan ook iemand zijn die wel n grote ronde rijd maar in een andere rol. Zijn echt nog wel goeie opties daarin.

kelderfan

Oh, niet interessant. Er zijn nu toch ook renners, die niet in aanmerking komen voor een GT.
Maar wat @Ghostwriter zegt, begrijp ik helemaal. Ik hoop ook eerder op Sam Oomen om de klimtrein te versterken.

ghostwriter

'@Rawolf
Noem eens een paar van die "goede opties"? Het lijkt me sterk dat sprinters die genoegen nemen met een rol als knecht in grote rondes goed genoeg zijn om veel overwinningen voor Jumbo-Visma binnen te halen in andere wedstrijden. Dan kan je volgens mij veel beter mannen als Teunissen en Van Aert om een overwinning mee laten sprinten (als het niet is gelukt om voor de finale een succesvolle aanval te plaatsen) in dat soort wedstrijden.

Rawolf

'@Ghostwriter, van Aert en Teunissen hebben volgensmij ook prima niveau voor n 2e sprinter. Echter focust van Aert op klassiekers en tijdrijden en rijdt Teunissen de klassiekers en veel in dienst van Groenewegen. Met een extra rappe man kan je misschien Teunissen ook wat meer vrijheid geven.

Yeez

Waarom kan je teunissen met een extra sprinter meer vrijheid geven? Lijkt mij eerder andersom?

ghostwriter

'@Rawolf
Net als Yeez lijkt het mij juist logischer als Teunissen minder vrijheid zou krijgen als er een extra sprinter bij zou komen. Nu zijn er namelijk meer wedstrijden waarin Teunissen start en niet in dienst van een sprinter hoeft te rijden.

Rawolf

Je leest t verkeerd. Met een extra rappe man kan die soms die leadout voor Groenewegen doen waardoor er voor Teunissen meer ruimte is voor eigen kansen. Sprinters zijn namelijk ook de beste leadouts die je kan hebben, denk maar aan Kristoff in dienst van Gaviria of Laporte.

Teunissen is te goed om de sprint aan te trekken voor een type van Poppel. Daar hebben ze Pfingsten ed voor.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@rawolf dan kunnen pfingsten en roosen toch als leadout fungeren en kunnen v aert en teunissen meer voor eigen rekening rijden, daar is geen nieuwe renner voor nodig lijkt me.

ghostwriter

'@Rawolf
Dus je wil een tweede sprinter aantrekken om die vervolgens regelmatig als lead-out voor Groenewegen te gebruiken zodat Teunissen in andere wedstrijden voor eigen kans kan rijden? Volgens mij is dat niet nodig aangezien Jumbo-Visma met Roosen al iemand heeft die Teunissen afwisselt als lead-out voor Groenewegen. In hoeveel wedstrijden die op het programma van Jumbo-Visma staan zouden ze een tweede sprinter (die het niveau heeft waarin hij niet het kopmanschap in een grote ronde opeist) goed kunnen gebruiken en waarvoor Teunissen niet beschikbaar is omdat hij als lead-out van Groenewegen een andere wedstrijd moet rijden?

Als er een tweede sprinter wordt aangetrokken moeten er wedstrijden aan het programma worden toegevoegd waarin die sprinter voor eigen succes mag rijden. In het huidige programma van Jumbo-Visma is volgens mij namelijk helemaal geen plaats voor een extra sprinter. Daarbij denk ik dat een sprinter die genoegen neemt met zo'n rol niet goed genoeg zal zijn om daadwerkelijk een meerwaarde voor de ploeg te hebben als afmaker. Als ik naar het lijstje van sprinters kijkt die vorig jaar vijf of meer overwinningen hebben gehaald staat daar niemand tussen waarvan ik denk dat hij genoegen neemt met zo'n rol en een aanwinst zou zijn voor Jumbo-Visma. Wie zou in jouw ogen geschikt zijn voor die rol?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 70 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.