'@Yeez
Quote: De plus is idd met Bouwman V Emden en Martin vanaf gisteren op hoogte
Hoe kom je erbij dat Van Emden en Martin vanaf gisteren ook op Tenerife op hoogte zijn ?
Volgens mij zijn alleen De Plus en Bouwman op hoogte op Tenerife.
Misschien dat de klassieke renners met daarbij ook Martin en Van Emden pas volgende week op hoogte gaan.
Over een paar weken (laten we zeggen half februari) verwacht ik daarnaast ook de klassementsmannen van TJV op Tenerife.op hoogte.
@tdola
Mezgec is inderdaad geen verkeerde renner om erbij te hebben.
Maar is op dit moment een 2e sprinter naast Groenewegen nodig ?
TJV had destijds m.i. direct voor de toen nog jonge SEG renner Jacobsen of Bol moeten kiezen.
Ze zijn ook nog eens Nederlanders wat toch wel belangrijk is de hoofzakelijk Nederlands getinte ploeg.
Ik zou als ik TJV was de komende jaren voor een relatief jonge Nederlandse sprinter kiezen mocht die er zijn en deze verder zelf hiervoor opleiden. Liefst een die ook nog goed mee de bergen overkomt.
'@Yeez
Overigens is mijn naam @Fanny en geen @Kelderfan maar dat terzijde Haha.
Ja, dat Martin met Van Emden ook naar de tour UAE gaan en dus met de klassieke renners (volgende week) op hoogte gaan.
Maar voorlopig dus nu deze week alleen De Plus en Bouwman op hoogte op Tenerife.
Is ook niet zo gek want dat de enige klimmers voor de UAE waarbij De Plus naast Groenewegen kopman is.
Maar goed we zullen, als je gelijk hebt, ongetwijfeld nog deze week foto's van Martin en Van Emden gaan zien op Tenerife met De Plus en Bouwman.
Waarom zou het logisch zijn wanneer Van Emden en Martin met Van Aert en co op hoogtestage gaan? Omdat ze UAE rijden?
Ze rijden hun komende koersen met De Plus, dus lijkt het me qua moment van op hoogte zitten aannemelijk dat ze tegelijkertijd met hem op hoogte zijn. Helemaal wanneer Bouwman dat blijkbaar heeft aangegeven.
'@morgenstern
De 26-jarige Koen Bouwman begint het wielerseizoen op 23 februari in Abu Dhabi in de UAE Tour. ‘’Ik ga in januari op hoogte naar Tenerife om voor Abu Dhabi een eerste prikkel te hebben. We gaan met de tijdrijdersploeg (o.a. met Tony Martin, Jos van Emden en Laurens de Plus, DR), maar evenals in de Tirreno-Adriatico is er geen ploegentijdrit in het programma opgenomen, best jammer. Na de Ronde van Catalonië gaan we weer op Tenerife op hoogte ter voorbereiding op de Giro. Later in het seizoen volgt het NK en vervolgens gaan we ter boorbereiding op de Ronde van Spanje naar de Sierra Nevada. Maar ik kijk nu eerst uit naar de UAE Tour.’’
Of lees ik dit verkeerd? Op strava in iedergeval de plus en bouwman wel op hoogte
'@Yeez Ik houdt het erop dat Martin en Van Emden pas volgende week met de rest van de klassieke renners komen inclusief de rest van de groep die de UAE gaat doen.
De Plus en Bouwman zijn toch de klimmers van de ploeg die naar de UAE gaat.
Ze hebben dus meer aan elkaar qua klimmen op de Teide dan met bv met de klassieke renners en hardrijders zoals Van Emden en Martin.
Ook heb nog steeds geen foto's of andere berichten in de media van beide hardrijders gezien dat ze ook op de Teide zitten.
Ik weet ook niet of deze genoemde renners wel geschikt zijn om ruim 2/3 weken op de Teide te vertoeven voor een hoogtestage gezien hun kwaliteiten als hardrijders.
@ Yeez We zullen het deze week wel zien of er foto's of berichten te zien zijn dat ze op de Teide trainen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.