'@Yeez, je onderschat een beetje hoe belangrijk zo'n koers is denk ik. Dumoulin heeft 8 maanden niks gereden, daar ben je geen wielrenner voor. Hoe ze dat in de bestaande planning gaan passen moet de ploeg maar uitzoeken :p
Op een positieve noot, nu gaan we wel zien waar Foss staat in de lastige etappes.
'@Yeez ben het even kwijt dan. Maar dan nog zou het best kunnen dat de plannen nu toch wel bijgesteld worden. Er is best wat voor te zeggen dat hij toch wat koerskilometers wilt opdoen voor de Tirenno, en dan iets later aan zijn hoogtestage beginnen en die iets korter maken of het plan verder uitvoeren en dus zonder wedstrijd naar zijn eerste koers te gaan. Alles hangt natuurlijk af van hoe lang hij ziek is. Maar ik sluit op dit moment niets uit.
Valencia missen is toch geen probleem? Het was uiteraard lekkerder geweest om daar rustig te kunnen beginnen, maar het missen van die paar koersdagen lijkt me geen aanleiding om aan de rest van zijn planning te sleutelen.
Zeker niet aan een hoogtestage waarvan de datum en duur afgestemd zal zijn op zijn belangrijkste doelen.
'@morgenstern naja geen probleem, het is zeker niet ideaal en laat hem met net wat minder ritme en vorm aan zijn hoogtestage beginnen, wat kan doorwegen in de tirreno.
Verder ben ik het wel met je eens dat ze niet aan zijn programma moeten gaan plannen.
En als laatste, ziekte kan overal gebeuren 😉
https://www.wielerflits.nl/nieuws/koorts-zet-streep-door-seizoensstart-piotr-havik-in-saudi-tour/
'@Yeez
Mede zie je goed, maar het komt vooral door het aantrekken van Roglic, Van Aert, De Plus en Kuss, dat TJV die stappen heeft kunnen zetten. En wie heeft 't over blinde paniek?
Als Tom 1 week ziek {buikgriep} is, dan komt die hoogtestage ook in het geding. Dan zal er toch wat moeten gebeuren.
Hij is al 6 maanden buitenspel. Je ziet bij Van Aert, dat je er niet zomaar weer staat.
'@kelderfan een griepje zal volgende week wel weg zijn toch? Dan een hoogtestage en de tirreno en san remo lijkt me een goed programma toch? En die jongens, hoe zijn die aangetrokken en doorgegroeid? Door een goed plan met een goede visie. Waardoor ze bij jv tekenden en door konden groeien. Niet door paniekvoetbal. Er zit meer achter een wt ploeg dan jij denkt heb ik het idee. Het is geen renners kopen die voor je scoren en alles bij elke kleine verandering volledig omgooien.
'@Yeez >>> Niets zo veranderlijk in het wielrennen als het programma van een renner. Natuurlijk wordt er gepland om zo goed mogelijk te zijn tijdens dé piekmomenten, maar dat wil niet zeggen dat er maar één weg daar naartoe is. Onderweg kom je bobbels tegen. Roglic afgelopen Vuelta is wel een mooi voorbeeld. Oorspronkelijk zou hij niet eens de Vuelta rijden, maar de Tour doen na de Giro. En ook een De Plus schoof door naar de Tour na vroege opgave in Giro. Dat heeft weinig met paniekvoetbal te maken.
'@chefspijker daar zijn de tijden tussen de wedstrijden wat langer. Kun je nog een keer op hoogte en nog een voorbereidingskoers rijden of zoals roglic zelfs niks. Voor dumoulin naar de tirreno is er geen tijd om en een koers te rijden en de volledige duur op hoogte te gaan. Korter kan niet, want dan werkt de hoogtestage niet optimaal. Maar we zullen zien. Ze zullen het zelf ongetwijfeld het beste weten.
Volgens PCS zijn de volgende samenstelling bekend:
Strade: Van Aert, Bouwman, Jansen, Kuss!, Roosen, Teunissen en Tolhoke;
GP Industria: Van Aert, Bouwman, Van der Hoorn, Harper, Hofstede, Martens en Vingegaard.
P-N : Roglic, Bennett, Gesink, Hofstede, Kruijswijk, Pfingsten en Wynants;
T/A: Dumoulin, De Plus, Groenewegen, Jansen, Martin, Teunissen en Van Emden.
Ik zou voor die gepubliceerde selecties mijn hand niet in vuur steken hoor.
Zo werd niet zolang geleden Lindeman bevestigd voor Parijs Nice hier in interview op site, en die staat er nu niet bij, dus denk niet dat ze helemaal kloppen.
Kuss eerder bevestigd voor industria die staat er daar weer niet bij.
Martens nu 3 rittenkoers, maar zou ook kunnen dat ie in Provence of ruta nog vervangen wordt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.