Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 84 ... 396 397
kelderfan

'@TijmenCamps
Dat zou een mooie ontwikkeling zijn, maar Anna van der Breggen traint toch liever met haar vrouwelijke collega's.
Verder zie ik op de site, dat het programma van het Dev. team nu is te zien. Daar staan alle koersen, die het team gaat rijden. Ik zie daar voorlopig nog geen combi's met het mannenteam. Pas in mei Veenendaal.:}

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Volta lijkt me de eerste.

Laatst gewijzigd
Yeez

Gesink is overigens ziek geworden in het hotel vd luchthaven. Zijn vlucht was geannuleerd. Hij is nu weer even terug in andorra en probeert het morgen weer. Voelt zich alweer beter

kelderfan

'@rahimns
Quote:"Maar er klaarblijkelijk geen doel van gemaakt heeft. En of Tolhoek in staat is om mee te gaan met Porte is dan ook nog wel de vraag. Volgens mij onderschat je dan Porte of overschat je Tolhoek."
Porte is kopman en Tolhoek is een talent in ontwikkeling. Dat is appels met peren vergelijken.
Ik heb 't over een type Porte en daar ging de discussie over.
@S.Morgenstern
Het ging om al enkele jaren geen doel maken van de TDU! Dat vind ik onjuist. Dat de Aussies in het voordeel zijn door de tijd van het jaar is een andere discussie. Dat Bennett derhalve de kopman is, lijkt mij derhalve prima en goed.
De argumentatie heb ik meermaals aangegeven, dat het nu te vroeg is om jongens van 18 nu al in te passen. TJV is het daar mee eens. Op de site staat nu het programma van het Dev.Team

kelderfan

Voor Wout Van Aert wordt 't een spannend voorjaar met in P-R nog meer kasseienstroken volgens een artikel in IDL. Hij zal de strijd moeten aangaan met Mathieu van der Poel.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Ja klopt met de Volta op 4 april., maar die koers staat nog niet vermeld bij hun programma vreemd?

Yeez

'@kelderfan dan rijdt de wt tak hem, aangevuld met jong talent

S. Morgenstern

Bennett als kopman is inderdaad prima, maar voor TDU ook echt niets meer dan dat.

Die jongens van de opleidingsploeg (niet allemaal 18) zijn over enkele maanden dus wel oud genoeg? Oké.. En waar blijkt uit dat de ploegleiding het met je eens is?

Laatst gewijzigd
Yeez

de helft is ouder dan 18

Laatst gewijzigd
kelderfan

Quote:"Die jongens van de opleidingsploeg (niet allemaal 18) zijn over enkele maanden dus wel oud genoeg? En waar blijkt uit dat de ploegleiding het met je eens is?"
Kijk eens bij het programma van die jonge groep. Over een paar maanden kun je die jongens ook inpassen.
@Yeez
Ja, de helft is al ouder dan 18 en een beetje; waarbij nog 2 renners met ander programma. Nog even wachten en dan zijn er nog meer 19:}

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Alle renners van de opleidingsploeg zijn al minimaal 18.

@Kelderfan ik kan helaas niet zo goed in de toekomst kijken... maar het mag toch duidelijk zijn dat de TDU de afgelopen jaren en ook dit jaar geen doel was om te winnen. Dat die situatie in de komende jaren zou kunnen veranderen als ze er een renner voor hebben die de kwaliteiten heeft om daar te winnen dat zou best kunnen. Antwan in nu 25 en als hij die kwaliteiten heeft dan was dat nu wel duidelijk geweest. Het is een prima klimmer en zal zich de komende jaren best nog wel laten zien in wedstrijden maar een toekomstige Porte zit er echt niet in, wat geen schande is trouwens.

En hoe het plaatsen van de agenda voor de opleidingsploeg een bevestiging van de ploeg is dat jij gelijk hebt dat sommige van die mannen niet mee gaan doen de komende weken met de WTploeg is mij een raadsel.

S. Morgenstern

Goed mogelijk dat ze de komende tijd nog niet mee gaan doen, maar daarmee is niet gezegd dat dat is omdat dat volgens de ploegleiding nog net een paar maanden te vroeg zou zijn voor die jongens..

Yeez

De eigen site van ruta del sol geeft dit aan:

Tolhoek
Harper
Hofstede
Lindeman
Vd hoorn
Martens

Deze renners geeft de site aan. Ze starten dus met 6 man. Geen vingegaard en natuurlijk geen foss. Harper doet dus en provence en de ruta

https://mailchi.mp/1f223d583938/jumbo-visma-vuelta-andaluca

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@S.Morgenstern
Het blijkt nu wel, dat TJV moeite heeft om de kalender te vullen; maar als ik goed begrijp moet er nog een renner worden aangewezen.
Harper {hij heeft kennelijk geen problemen met de overgang van Australie naar Europa} moet nu de Ruta en de Tour de la Provence gaan doen.

Laatst gewijzigd
TLJCAMPS

Verdomme, ik vraag me echt af wat er met Vingegaard aan de hand is. Samen met Foss en Harper mijn favoriete renners.

TLJCAMPS

Wordt overigens wel erg druk voor Martens, binnen drie weken drie etappekoersen...

Matxin

Mag hopen dat ze Harper met Vingegaard geruild hebben en die laatste nu de Provence rijdt.

Maar het is dus serieus pas halverwege februari en ze kunnen nu al geen volledige selecties meer opstellen en moeten hele programma's omgooien door alle ziektes en blessures van de afgelopen maanden. Gaat lekker zo.. Op deze manier wordt het een behoorlijk verloren seizoen voor alle renners buiten de kopmannen.

Laatst gewijzigd
Yeez

Vingegaard begint zijn seizoen wat later.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Matxin je bent echt aan het overdrijven en dat is niet de eerste keer... elke ploeg loopt tegen blessures en ziektes aan en dat was bij TJV vorig jaar niet anders. In deze fase van het seizoen is het ook nog allemaal geen ramp. Laten we er geen drama van maken.

Yeez

En nee. Vanaf de omloop en uae worden alle selecties gewoon ingevuld zoals het hoort. Er zijn er veel op hoogte en ruta en provence waren nooit een doel. Die koersen zijn nu behelpen, zodat ze niet aan andere programma’s hoeven te sleutelen en die intakt blijven.

Laatst gewijzigd
Matxin

Ik vind over het algemeen al dat de meeste renners van de ploeg veel te weinig wedstrijden rijden. Z'n Vingegaard bijvoorbeeld had vorig jaar mede door blessures maar 42 koersdagen.
Die moet je dit seizoen dus eigenlijk gewoon een tjokvol programma geven met minimaal 70 a 75 koersdagen, maar blijkbaar begint hij zijn seizoen pas in maart.

De internationale trend in het wielrennen, ingegeven door de groeiende profesionalisering bij de jeugd, is dat renners op steeds jongere leeftijd doorbreken en al een hoge belastbaarheid hebben qua wedstrijden. Jumbo-Visma lijkt een van de weinige teams die precies de tegenovergestelde richting op gaat en hun talenten (in mijn eigen ogen) te langzaam brengt. Het vrij magere programma van de opleidingsploeg past ook precies in die visie.

S. Morgenstern

Selecties vullen is inderdaad heel belangrijk! Zeker die van voorbereidingskoersen. Echt iets om je druk om te maken. Dat de voornaamste oorzaak voor de moeite van het 'vullen' van die selecties is, dat ze nu meer dan ooit investeren in een voorbereiding op belangrijke koersen die succesvol is geweest, een extreem goed te rechtvaardigen oorzaak is, moet de hysterie vooral niet temperen.

Dat ze de 'voorbereidingskoersen' mede zijn gaan gebruiken als extra kansen voor renners die anders vooral moeten knechten, moet ons ook niet weerhouden te doen alsof het seizoen van juist die renners nu al maximaal om zeep is geholpen. Nee, rampzalig begin van het seizoen! Waar is Binda om dat te bezegelen?!

Laatst gewijzigd
Yeez

'@matxin vingegaard is niet fit

Rawolf

'@matxin je gooit je naam nu wel aardig te grabbel

Vingegaard is wel een beetje een 2e de Tier aan t worden hoeveel hij 'ziek' is.

Yeez

'@rawolf niet ziek

1 2 ... 84 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.