Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 93 ... 396 397
Stoempie

Ah. Ineos denkt de druk op Jumbo Visma te verhogen 😂

S. Morgenstern

Alsof er kopmannen zijn voor de Tour de France, die nog niet weten dat ze dat zullen zijn. En dat zo'n situatie niet veel chaotischer zou zijn, of dat ze zonder die kennis geen druk zouden voelen om na tegenslag weer in vorm te komen. Wazig verhaal.

Kortom; heerlijk dat ze deze ploeg nu zo serieus nemen, dat er zelfs door de grote favorieten onzin bedacht moet worden, om te proberen de druk gekunsteld op te voeren.

Laatst gewijzigd
TLJCAMPS

Prima rit van Kuss, ook weer sterk van Leemreize. Leemreize kwam ongeveer 4 minuten en 30 seconden na Quintana over de streep...

kelderfan

Zeker een prima rit van Sepp Kuss en gelukkig lijkt Gesink ook in orde. Maar Leemreize is zeker een surprise te noemen.
Jammer dat Sepp Kuss het wiel niet kon houden van die ontketende Nairo Quintana. Het leek even heel mooi te worden.
Maar Sepp heeft nog een paar wedstrijden nodig om top te zijn.

Stoempie

Kuss is enorm verbeterd in het begin vh seizoen, tov vorige seizoenen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Prima prestatie van de mannen in deze fase van het seizoen. voor een klimknecht goed gedaan. Lutsenko blijft toch apart fenomeen en Astana heeft met Vlasov een groot talent in de gelederen. Kan hier prima mee leven.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Lijkt me meer dan prima als dit (met wat uitschieters hier en daar) voortaan het niveau is van Kuss. Zeker wanneer hij gedurende het seizoen echt constant rond deze positie kan zitten in verhouding met de besten in koers.

Laatst gewijzigd
TLJCAMPS

Leemreize eindigde als 33e!! Vlak achter mannen zoals Sivakov en Izagirre...

Rawolf

Kuss goed, mooie stijl heeft hij altijd. Leemreize vind ik niet heel bijzonder eigenlijk, wie rijdt er nou voor een 33e stek behalve die paar jongelingen? Verliest 25 seconde per km op Quintana.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@S.Morgenstern
Sepp Kuss kan nog een stuk beter; hij is een van die renners, die wedstrijdritme nodig hebben. Hij klom gemakkelijk, maar bij de demarrage van Nairoman ontplofte hij. Dat tempo was te hoog voor hem. Ook Harper groeit in de wedstrijd; hij was de man die Kuss op sleeptouw heeft genomen op de klim. Ik weet niet wat de rol van Gesink is in deze. Is hij ook een vrije renner?
Oh, ja ik heb Eenkhoorn en Wynants gezien naar de klim toe.

S. Morgenstern

Leemreize wordt als één na jongste van de startlijst toch tiende van die jongelingen? Lijkt me voor een jongen die vorig jaar nog op clubniveau reed een hele mooie uitslag. Het verschil met Quintana lijkt me niet helemaal de meest relevante referentie.

kelderfan

'@Rawolf
Leemreize komt net kijken en deze klim is best pittig voor zo'n jongeling. Maar TJV dacht het met minder renners te doen.
Als je in dit veld met de beste 40 renners mee kan doen, dan doet Leemreize het goed.

TLJCAMPS

'@Rawolf,

Heb net de rit teruggekeken, ik zie toch echt veel renners uitgeput over de streep zien komen...

Rawolf

'@morgenstern, de vergelijking met Quintana is de enige waar je wat aan hebt van de andere weet je niet of ze vol gas hebben gereden.

Maargoed ik zeg t alleen maar mn mening laten we er geen hele discussie over starten haha

S. Morgenstern

Heeft Kuss werkelijk wedstrijdritme nodig? Hij heeft zijn beste niveau (Utah 2018 en Vuelta 2019) tot nu toe juist steeds gehaald na een lange periode zonder koersen.

De winst lijkt me nu dat hij ook buiten de zomer een goed niveau weet te halen. Of we daardoor opeens nog heel veel meer van hem kunnen verwachten als hij straks op zijn top (na een gerichte voorbereiding) aan de Tour start, weet ik niet.

Goed dat je het werk van Eenkhoorn vandaag wel zag.

S. Morgenstern

Van Leemreize dus ook niet..

kelderfan

Quote: @S.Morgenstern;"Heeft Kuss werkelijk wedstrijdritme nodig?"
Quote:TJV;"Normaal gezien heb ik meer koersen en training nodig om in vorm te komen. Dat ik in februari dit niveau al haal, geeft mij veel vertrouwen voor de rest van het seizoen.”
Nee hij haalt alles uit zijn training in Utah, zegt ook J,Utah.

S. Morgenstern

Ja, nu kan hij dit dus ook in het begin van het seizoen. Daarmee is echter niet gezegd dat hij met meer wedstrijdritme nog beter gaat zijn de komende weken. We zien namelijk nergens in zijn jaren bij Jumbo een periode met daarin opeenvolgende koersen (wedstrijdritme), waar zijn vorm in een stevige de lijn gaat. Waarom zouden we dat dan nu wel moeten aannemen?

Laatst gewijzigd
Stoempie

Ik denk dat het een proces is geweest bij Kuss. In de twee voorafgaande seizoenen was het een kwestie van wennen en enkele kilo's lichter staan. Dat resulteerde in een prachtige overzeese overwinning en een mooie Vuelta. Vorig jaar in een magere Giro en een prachtige Vuelta. Tweemaal de piek aan het einde van het seizoen. Volgens mij gaf hij recent aan dat hij voor dit seizoen meer km's in de voorbereiding bij elkaar heeft getrapt in vergelijking met de jaren ervoor? En dat resulteerde er weer in hoe hij nu vroeg in het seizoen de Mont Ventoux beklom.

Stoempie

https://www.indeleiderstrui.nl/tour-de-france/268350/koele-kuss-over-aankomend-tour-debuut-geen-druk-alleen-maar-motivatie

Yeez

Bennett is erg sterk zeg. Maar vrees in een 1 pp 1 sprint dat die verliest. Finn fisher black met 18 jaar daarachter ook een beest zeg!

TLJCAMPS

Bennett is solo! Voorsprong op het peloton met Finn Fischer-Black is 3'25"...

AWestie

De Strava van Kuss laat de actie van Quintana ook in perspectief zien. Arkea deed een megaleadout: https://twitter.com/ammattipyoraily/status/1228823166056902658?s=19

Yeez

Bennett heeft onwijs gestreden. Zoveel km op kop! Bizar. Zo jammer, zo gegund, maar hij is sterk dit jaar.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Helaas weer een 2e plek voor George Bennett maar wat een race heeft hij gereden

1 2 ... 93 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.