Wielermaster CQ-spel 2020

1 2 ... 15 16 17 18 »
kartje

'@elrio goed voor mij, niet meer dan fair!
Amai toch nog opgeschoven naar plek 8, wat had dat kunnen zijn met een Remco in de Giro.
Nu alles op alles met Carapaz, en dan kan top 6 zelfs nog.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Weer aan kop en ik heb nog wat ijzers in het vuur.

Leukefans

Proficiat met je eindzege Rahimns!
Het pikte zondag even, want met Roubaix had het net ietsje anders gelopen kunnen zijn, maar die 'wat als' geldt in dit gekke jaar natuurlijk voor iedereen.

Ik mag echt wel blij zijn met mijn seizoen en die tweede plek, al geloofde ik lang wel in de eindzege en werd het dus net niet.

hofsje

alvast gefeliciteerd Rahimns
Vuelta gaat nog steeds prima 6de en 7de in de Vuelta weet zo niet hoeveel punten dat uit eindelijk zou opleveren dan zit het podium er mis nog net in
jammer dat DFM zo vroeg uit viel dan had het mooier kunnen wezen
iig nog een leuk weekend voor de boeg

elrio

Dames en Heren, ik geef u: DE EINDUITSLAG[/B]

1. rahimns 6485 +1319
2. Leukefans 5014 +2
3. Joachim 4735 +0
4. hofsje 4478 +260
5. kartje 4430 +697
6. Peter Post Forever 4343 +274
7. Homme 4334 +665
8. erveedeeee 4130 +39
9. Pier Tol 4088 +191
10. Laatste man 3869 +164
11. shiraz 3761 +263
12. Edjahh 3591 +454
13. Wielervolger 3557 +248
14. Wicky 3501 +287
15. Gerrit Glomser 3447 +84
16. elrio 3310 +327
17. joske47 3273 +547
18. djoriana 3013 +113
19. KimJungPoels 2954 +485
20. ezra 2867 +265
21. Luuk Zuijderwijk 2858 +15
22. ZwartebroekengeIetrui 2470 +0
23. el canibal 2408 +47
24. hartstikkebedankt 2359 +32

Gefeliciteerd Rahimns met de overwinning. Zeer knap om nog zo dicht bij de 7000 te komen in dit rare jaar. Zoals gewoonlijk kunnen jullie op pagina 1 alle precieze uitslagen vinden. Maar voor de volledigheid hier nog de twee nevenklassementen:

talentencup:

1.rahimns 277 (+40)
2.Gerrit Glomser 157 (+0)
3.el canibal 131 (+0)
4.hofsje 130 (+0)
5.KimJungPoels 109 (+45)
6.erveedeeee 103 (+18)
7.hartstikkebedankt 92 (+0)
8.ezra 88 (+0)
9.kartje 83 (+0)
10.elrio 75 (+32)
11.Wielervolger 54 (+0)
12.Peter Post Forever 47 (+0)
13.shiraz 44 (+0)
14.ZwartebroekengeIetrui 38 (+0)
15.Laatste man 34 (+0)
16.Wicky 29 (+7)
17.Pier Tol 26 (+0)
18.Leukefans 23 (+0)
19.Joachim 22 (+0)
20.Homme 0 (+0)
21.Edjahh 0 (+0)
22.joske47 0 (+0)
23.djoriana 0 (+0)
24.Luuk Zuijderwijk 0 (+0)

overwinningen

1.Pier Tol 21
2.Leukefans 21
3.rahimns 19
4.erveedeeee 19
5.Wielervolger 19
6.Wicky 18
7.kartje 17
8.Edjahh 17
9.Joachim 16
10.Laatste man 15
11.hofsje 14
12.djoriana 14
13.shiraz 13
14.Homme 11
15.joske47 9
16.KimJungPoels 8
17.Gerrit Glomser 7
18.Peter Post Forever 7
19.hartstikkebedankt 6
20.ZwartebroekengeIetrui 6
21.elrio 5
22.ezra 3
23.el canibal 2
24.Luuk Zuijderwijk 1

elrio

Analyse van mijn team:

DENNIS Rohan 455 (840)

Naar behoren gepresteerd. Ik had hem gekocht met het idee dat er 2 titels voor hem klaar lagen (WK en OS tijdrit) en dat hij daar al een groot deel van zijn punten zou halen. Echter heeft hij daar niet zijn punten gehaald. De beste ritten die hij reed heeft hij helaas Kelderman uit de trui gereden en nog geen eens punten gehaald...

POELS Wout 382 (875)

In een jaar waar je zo hard valt en dat al zo kort is, moet ik Wout prijzen dat hij bijna de helft van zijn punten weer terug heeft gehaald. En het is sowieso fijn iemand in je team te hebben waar je graag voor supportert ook als hij niet in je team zou zitten.

LAPORTE Christophe 136 (692)

Een tegenvaller, mede door blessures. Hij miste het begin van het jaar door een val in San Juan.

VALTER Attila 265 (361)

Ik heb hem gekocht omdat hij ervoor zorgde dat ik voor jaar de talentencup had gewonnen, maar hij is mij niet tegengevallen. Winst in de ronde van Slovenië en wat goede resultaten hier en daar. Had meer van hem verwacht in de Giro.

KÄMNA Lennard 518 (351)

Top prestatie! Liet zich overal zien waar hij werd opgesteld. Een aantal mooie overwinning, met als hoogtepunt natuurlijk de rit in de tour.

FERNANDEZ ANDUJAR Ruben 221 (122)

Deed precies wat ik van hem verwacht had. Puntjes pakken in alle kleine Spaanse koersen. Jammer voor hem was natuurlijk dat na de coronabreak de nadruk vooral op de WT lag waar hij minder scoort, anders had hij nog veel meer punten binnen gehaald.

VAN AVERMAET Greg 503 (2191)

De grote verliespost... was al een beetje ingecalculeerd, maar zo erg was het niet verwacht. Deels kwam dit doordat hij geblesseerd raakte net op het moment dat de wedstrijden kwamen waar hij normaal scoort. Ook waren de coronaperikelen niet in zijn voordeel. Den Greg is een renner die vooral veel scoort omdat het hem lukt het hele lange jaar door punten te scoren. Als het jaar dan korter wordt verliest hij terrein t.o.v. renners die gewend zijn meer geconcentreerd punten te scoren.

FELLINE Fabio 192 (251)

Is op de weg terug, heeft tijdens de Giro vaak in beeld gereden, maar is helaas meer een knecht geworden dan gehoopt. Toch om in dit jaar bijna 80% te scoren, is niet slecht en je hoort mij niet klagen.

PASQUALON Andrea 338 (514)

Hetzelfde verhaal als met Ruben Fernandez maar dan met de Italiaanse en Belgische wedstrijden. Ik denk dat hij makkelijk boven zijn aankoopbedrag uitgekomen zou zijn als het een vol jaar was geweest. Prima gedaan.

LAWLESS Christopher 25 (501)

Naar mijn mening de grootste tegenvaller. Reed vorig jaar vaak vooraan mee in de Belgische wedstrijden. Heeft dit jaar zijn punten gepakt door 5 WT koersen uit te rijden. Yeah...

SCHELLING Patrick 22 (197)

Dopingperikelen... Leek goed te starten dit jaar maar moest later die punten weer inleveren... Hij kan niet rekenen op een herverkiezing in mijn team.

ARMIRAIL Bruno 178 (105)

Nog een pareltje in mijn team. Heeft goed gereden in alle wedstrijden die hij reed, met als hoogtepunten de derde plek op het FK ITT en de zeer goede Vuelta. En ik denk dat er nog zeker rek in zit. In ieder geval; elke renner die in dit rare seizoen winst maakt kan je alleen maar blij mee zijn.

TALENTEN

ARENSMAN Thymen 65 (30)

Wat een talent! Hield zich behoorlijk gedeisd tot aan de Vuelta, maar liet daar duidelijk zijn dat hij grote potentie heeft. Het feit dat hij in de laatste rit samen met Dan Martin en Wout Poels over de streep komt (en niet uit een ontsnapping) zegt genoeg voor de toekomst.

QUARTERMAN Charlie 10 (10)

Van een talent bij een WT ploeg hoop je dat ie meer doet dan gewoon twee WT wedstrijden uitrijdt... maar het is niet anders. Een eigengeldje werd dat vroeger genoemd.

STOKKE Vegard 0 (10)

De uitslagen van vorig jaar zagen er veel belovend uit, maar dit jaar maar op 4 startlijsten verschenen en maar 3 koersen gereden, zonder hoge noteringen. Tegenvallend.

Laatst gewijzigd
Joachim

Gefeliciteerd rahimns, wat een monsterscore. Je haalt zelfs meer punten dan ik ooit in een volledig seizoen scoorde.

elrio, veel dank alweer voor de organisatie en de scores.

kartje

Gefeliciteerd inderdaad Rahims, en bedankt Elrio voor de organisatie! Wanneer starten we met seizoen 2021? :D

Ik had nooit verwacht dat ik zo hoog ging scoren na de matige start. Gelukkig kwam Mathieu en Carapaz nog boven water drijven en kon ik best nog wat plaatsen inhalen. Helaas kende Remco een rampnajaar, anders kon ik misschien nog een podiumplaats beogen.

elrio

Over volgend jaar: Er wordt niet meer gekoerst, dus we kunnen beginnen. Maar om iedereen een eerlijke kans te geven om zich in te schrijven (zeker de mensen voor de wachtlijst), ga ik de inschrijving officieel over 1 week openen, zodat iedereen die mee wil gaan doen en geen voorrang heeft een kans heeft om dit bericht te lezen en er rekening mee kan houden. Dat zal in de ochtend zijn (meestal nadat ik de kinderen naar school heb gebracht).

De inschrijving zal weer hetzelfde gaan als vorige jaar: voorrang voor de mensen die dit jaar hebben meegedaan en de wachtlijst op basis van: wie-het-komt-wie-het-eerst-maalt.

kartje

Top, ik ziet het wel voorbijkomen dan!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

[B] KONRAD Patrick 505 (700) [/B]
Eingenlijk reed Konrad een ontzichtbaar jaar… zijn prestaties waren toch wel onder zijn niveau. Haalt met een 8e plek in de Vuelta dan toch nog wat punten binnen.

[B] BENNETT George 740 (500) [/B]
Bennett was meer dan degelijk dit jaar. Zijn overwinning in Gran Piemonte en zijn 2e plek in Lombardije waren geweldig. Rijdt ook een degelijke Vuelta en scoort meer punten dan dat hij gekost heeft.

[B] RIVERA VARGAS Brandon Smith 28 (50) [/B]
Gewoon tegenvallend… had hier meer van verwacht. (heeft hij eigenlijk wel gekoerst)

[B] SIMMONS Quinn 205 (25) [/B]
Ook Quinn had ik misschien nog iets hoger ingeschat maar voldoet uiteindelijk prima voor een neo

[B] ROGLIC Primoz 3004 (3235) [/B]
Primoz was eigenlijk een noodgreep nadat ik in de eerste biedrondes naast een paar toppers greep. Achteraf was dit natuurlijk een geweldige move van mijn kant ;)

[B] POWLESS Neilson 178 (275) [/B]
Had iets meer van hem verwacht… maakt nog niet dat extra stapje.

[B] ROCHE Nicolas 132 (231) [/B]
Haalde helaas niet zijn niveau van 2019

[B] VAN MOER Brent 35 (135) [/B]
Weet eerlijk gezegd niet waarom ik hem gekocht heb ;)

[B] EEKHOFF Nils 245 (74) [/B]
Een mooie verrassing… reed een geweldig jaar.

[B] MARTIN Guillaume 1026 (1200) [/B]
Wat een vechter is dit toch… trots om hem dit jaar in mijn team te hebben, is zeker heel belangerijk geweerst voor deze overwinning

[B] HARPER Chris 95 (425) [/B]
Een prima knecht maar geen puntenpakker.

[B] VANSEVENANT Mauri 15 (150) [/B]
Durf hem volgend jaar toch niet in mijn team meer op te nemen.

THIJSSEN Gerben 103 (50) +40
FISHER-BLACK Finn 30 (0) +0
KOOIJ Olav 144 (0) +0

Mijn 3 beloften waren grandioos… hebben hun ding gedaan en zorgen ervoor dat ik 2 van de 3 klassementen kan winnen…

[B] Eindconclusie [/B]
Eerlijk is eerlijk was dit een volledig wielerjaar geweest had ik waarschijnlijk niet gewonnen maar ik ben er wel heel trots op. Dit is toch wel (in mijn mening) het meest aansprekende spel op Wielerflits,
en ik ben er dan ook heel trots op om in het selecte rijtje van winnaars te komen staan. Ik was ook vooraf door niemand als 1 van de favorieten naar voren geschoven dus dat zegt wel genoeg.
Andere teams hier kwamen wat pech tegen en daar heb ik ook wel van kunnen profiteren. Achteraf bleek mij noodgreep Roglic een topaankoop te zijn. En ook Martin steeg boven zichzelf uit.

Elrio bedankt voor de organisatie en misschien tot volgend jaar… ik moet er nog even over nadenken of ik dit spel als uitzondering wel ga spelen, al was het maar omdat ik me verplicht voel mijn titel te verdedigen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Even nog de voorspellingen erbij gepakt... op basis van het gehalveerde seizoen misschien niet helemaal meer eerlijk, maar toch een kijken wat er uitgekomen is. Tussen haakjes hun eindpositie.

8 KimJungPoels (19e)
8 Joachim (3e)
8 Homme (7e)
7 Ezra (20)
4 Joske47 (17e)
4 Leukefans (2e)
3 PeterPostforever (6e)
3 djoriana (18e)
2 Hofsje (4e)
2 kartje (5)
2 Pier Tol (9e)
1 erveedeeee (8e)
1 Wicky (14e)
1 el canibal (23e)
1 Zwartebroekengeletrui (22e)
1 Luuk Zuiderwijk (21e)

Joachim is goed ingeschat... verder staan er toch ook best wel veel top 5 keuzes bij.

shiraz

Van harte gefeliciteerd Rahimns! Meer dan terechte winnaar met zo'n voorsprong. En dan steek je er ook nog eens met kop en schouders bovenuit in de talentencup. Heel goed gedaan.

Elrio weer heel erg bedankt voor de vlekkeloze organisatie.
En wat een mooi spel is het toch!

Dan even over mijn team.

De losers:
Egan Arley Evenepoel en Remco Angel Lopez Moreno vallen enorm tegen. Vooraf werd gedacht dat starten in een koers gelijk stond aan winnen van die koers. Maar helaas. Twee ongelijke benen van Bernal en twee dramatische tijdritten van Lopez maakten mijn team kansloos voor de overwinning.
Ardila was praktisch onzichtbaar.

De winnaars:
Voorop Vlasov. Het was genieten met Aleksandr dit jaar. Ik had het idee dat er nog meer in had gezeten als hij de Giro had kunnen betwisten. Maar ook zonder Giro heel tevreden.
Ook McNulty had een mooi seizoen. Voor Corona mooie resultaten in de twee koersen waar hij meedeed. Na Corona zakte de moed mij in de schoenen door zijn hopeloze uitslagen. Tot de Giro. Die maakte heel veel goed.
Ook Kevin Inkelaar haalt meer punten dan het bod, maar ik had toch iets meer van hem verwacht.

De rest:
Bauhaus, Kanter en Bilbao komen mooi in de buurt van het bod. Bauhaus voor Corona was een genot. Erna een teleurstelling. Bilbao heeft me aangenaam verrast in de Giro. En Kanter reed mooie uitslagen in de Vuelta.
Hofstetter eindigt ver onder zijn bod, maar de kalender voor dit soort renners was pover dit jaar.
Strakhov en Minali deden ook mee.

De talenten:
Samen niet boven de 50 punten weten te komen.

shiraz

Op naar een volgend seizoen!

Edjahh

Gefeliciteerd Rahimns! Elrio bedankt voor de organisatie!

Zelf tevreden met m'n middenmoot plekkie. Volgend seizoen uiteraard weer van de partij.

Homme

Elrio bedankt weer voor het organiseren.
Rahimns van harte gefeliciteerd. Roglic was een gouden greep. Ik gun het je. Altijd een eigen identiteit in je teams.

Team Homme doet volgend jaar weer mee. De 8e plek was net niet. Hopelijk een regulier wielerjaar volgend seizoen. Dan ben ik ook wat actiever op het forum weer.

el canibal

inderdaad bedankt Elrio en gefeliciteerd Rahimns! Ongeacht of je er mee wint is Roglic een heerlijke renner om in je team te hebben, wat is die constant de laatste jaren. Mijn dank gaat ook uit naar hartstikkebedankt voor het innemen van de laatste plaats ;)...De meeste van mijn renners kwamen niet echt aan fietsen toe dit jaar of presteerden zwaar onder de maat. Denk dat Pinot einde verhaal is voor de grote ronden helaas, die heeft zijn lichaam teveel geforceerd (net als Latour). Terpstra geveld door een gans, van Baarle net niet goed genoeg om ritten te winnen, Deveneyns in orde maar teveel in dienst gereden, om er maar een paar te noemen. De derde plek in de talentencup is nog een lichtpuntje, als Covi nou niet buiten tijd was geweest in die tijdrit in de Giro...
Anyhow, op naar een vers en hopelijk volledig seizoen!

Joachim

'@ el canibal, Covi reed de Brabantse Pijl als laatste koers (en nog goed ook, leerde hem daar kennen eerlijk gezegd). Er was wel ene Covili buiten tijd in de eerste Girotijdrit zie ik.

el canibal

Haha, scherp joachim! Heb ik toch voor de verkeerde renner zitten balen zeg.. Nu snap ik ook hoe hij nog zoveel punten heeft gekregen (niet doorvertellen dus).

joske47

Proficiat Rahimns indrukwekkende score!

ezra

Bedankt voor de organisatie, elrio! Proficiat aan rahimns met deze monsteroverwinning. Voor mijn team was het een dramatisch jaar. Ik dacht eigenlijk dat ik weer best een sterk team had weten te verzamelen maar niks bleek minder waar. Landa reed een vrij oninspirerend seizoen, Dumoulin bleek zijn vorm toch nog niet terug te kunnen vinden en is maar gaan knechten en Bardet is ongelukkig ten val gekomen in de Tour. Ook Dunbar en Hirt zijn onzichtbaar geweest. Op naar een nieuw seizoen!

Laatst gewijzigd
1 2 ... 15 16 17 18 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.