Het Ploegenspel: Jaarspel 2020

1 2 3 4 ... 8 9
hartstikkebedankt

Ik zie het en pas het aan in de file Pier, excuus

Pier Tol

Thanks!
Toch vrij veel verschillen in de teams, maakt het wel zo leuk.

drikkes

Het is de eerste keer dit spelconcept voor mij en dat blijkt met een eigenzinnige keuze van niet minder dan 7 enkel door mij gekozen renners:
Alexis Vuillermoz - Félix Grosschartner - Alberto Bettiol - Boasson Haegen - Bryan Coquard - Sonny Colbrelli - Niklas EG
Voor deze kan ik toch wat harder gaan supporteren dan :-)

Utrecht19

Complimenten voor Harstikkebedankt alvast voor het organiseren van het spel.
Denk je een dark horse te hebben geselecteerd en dan blijken nog 9 andere teams deze renner gekozen te hebben, haha.

hartstikkebedankt

Het is voor iedereen de eerste keer maar ik vind het leuk dat er een grote verscheidenheid in de ploegen zit met 180 gekozen renners. Sommige rennerwaardes had ik misschien nog iets 'beter' kunnen bepalen maar denk dat de opzet vooralsnog redelijk geslaagd is.

@Bezemwagen, je bedoelt Soler denk ik?

Laatst gewijzigd
Utrecht19

Nou eigenlijk bedoelde ik Cimolai maar Soler is er ook eentje waar ik veel van verwacht dit jaar maar daar ben ik dus ook niet de enige in:)

Mathieu Moller

Ik had Cimolai ook gekozen als een soort dark horse. Ik had niet verwacht dat ik de enige zou zijn die hem had gekozen, maar ik had zeker niet verwacht dat hij samen met Van der Poel mijn derde meest gekozen renner zou zijn. Mijn unieke renners zijn Zakarin, Vanmarcke, Madouas, Lucas Hamilton en Meintjes. Van die eerste twee zal ik vooral moeten hopen dat ze niet te veel pech hebben dit jaar, van Meintjes hopen dat hij wat leuke ereplaatsen bij elkaar grijzemuist en van Madouas en Hamilton is het hopen dat ze dit jaar een stap kunnen zetten in hun ontwikkeling. Zeker van Madoaus had ik op basis van zijn afgelopen twee seizoenen niet verwacht dat niemand hem zou kiezen.

roburger

Succes allen! Ik zie veel verschillen in alle teams, leuk! In mijn team heb ik gekozen voor een mix tussen een aantal toppers, subtoppers en vier 0,5 renners om zo genoeg ruimte te creëren voor echte puntenpakkers (Bernal, Sagan, Valverde). Ook heb ik ruimte voor kopmannen waarvan ik verwacht dat ze door het jaar heen genoeg punten pakken (Viviani, Ewan, S.Bennett, Pinot, Dumoulin). Mijn vier 0,5 renners zijn Martinelli (AST, uniek), Sajnok (CCC), Moschetti (Trek) en Ardila (UAE, uniek). Ik verwacht niet veel van deze renners, maar dat zijn ze niet verplicht. Het was leuk om deze pareltjes te zoeken, ze mogen mij verrassen :)

Gerrit Glomser

Ik heb geen uniek team. Sterker nog ik heb geen enkele unieke renner. Kan natuurlijk betekenen dat ik dus renners heb waar wat van verwacht wordt, maar het houdt tevens in dat ik nooit veel kan uitlopen op anderen. Mijn hoop voor veel punten is gevestigd op MA Lopez (Astana), Evenepoel (Deceuninck), Gilbert (Lotto), Mas (Movistar) en Pogacar (UAE) Bij Dumoulin en Froome is het afwachten of het oude niveau weer gehaald gaat worden. Zo ja, dan zijn dat veel punten en zo nee, dan bungel ik ergens onderaan. Mijn 0.5 punters (Kämna [Bora], Mareczko [CCC] en Dainese [Sunweb] zullen geen veelscorende renners zijn, maar van alle drie verwacht ik wel een groei) Verder hoop ik dat de beide Martins (Guillaume bij Cofidis en Daniel bij Israel Cycling) alsook Bilbao (Bahrein) en de sprinters Halvorsen (EF) en D van Poppel (Wanty) bij hun nieuwe ploeg het kopmanschap krijgen en daardoor goed gaan scoren. Bij het uitzoeken was het soms passen en meten, maar ik hoop dat ik met dit team een competatief team heb. Ik heb zelfs nog een punt overgehouden (wellicht een idee om bij gelijke stand de goedkoopste ploeg een voordeeltje te geven?) :P

John Berger

Verrassend die diversiteit aan gekozen renners. Alle teams bekijkend kan het wel eens een lange, spannende strijd worden tot het einde aan toe. Zelf bij mijn team geprobeerd om een evenwichtige opbouw te krijgen:
- renners voor de voor- en najaarsklassiekers (Politt + v/d Poel + Fuglsang + Higuita)
- renners voor de sorints in de grote ronden en evt. voor- en najaarsklassiekers (Viviani + Ewan + Bennett + Dainese + Bauhaus + Ackermann + Venturini + Mareckzo + Moschetti)
- renners voor eindklassementen in de grote ronden ( Bernal + Pogacar + A Yates + Higuita).
- renners als aanvulling, die goedkoop waren en waarvan ik toch hoge verwachtingen heb (Foss + Jorgenson + Mader + Frankiny).
Sommige renners zijn tot mijn verbazing maar 1 keer gekozen (A Yates + Foss).
Laat het wielerseizoen maar beginnen, benieuwd naar de 1e echte verrichtingen in Australie en straks in Colombia.
Zelf verwacht ik Roburger aan kop na de TDU als ik kijk naar zijn renners en de startlijst

Fondista

Heb ik het hele concept dan zo verkeerd begrepen?

Ik heb niet gekeken naar type koersen of type renner. Ik heb ook niet gekeken of en in welke race een renner punten kon pakken. Eigenlijk heb ik enkel de cq ranking van de top 40 ongeveer bekeken van de laatste 3 jaar geloof ik. Welke renners stonden daarin steevast bovenin? En van daaruit ben ik per team gaan kijken wat zijn circa de sterkste 1, 2, 3 renners en wat kosten ze dan in dit spel. Dat laatste maakt dan dat ik vergelijk welke renner wel of niet te nemen, afhankelijk van sterke alternatieven binnen iemands ploeg. Circa 1 uurtje aan gespendeerd omdat je er voor een heel jaar totaal niks van kunt zeggen (blessures, valpartijen etc etc).

Veel succes allemaal!

Poeksel

Ik ben uitgegaan van 300 CQ-punten per ploegenspelpunt en alleen renners genomen van wie ik minstens dat aantal verwacht. Lijkt me de meest logische methode (al kan je een ander getal nemen), hoe kan je anders renners vergelijken?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Was toch best een puzzel om er een zodanig team van te maken dat je best wat punten kan blijven binnen harken. Ik vond het te gewaagd om teveel te investeren in alleen de duurdere renners, met het risico dat als die wegvalt je meteen een hoop punten misloopt. Ik heb dan ook geen een uniek gekozen renner.

Latour: is gewoon een sterke renner die afgelopen jaar echt onder zijn niveau heeft gereden. Die moet echt beter kunnen.
Lopez: Ook die was in 2019 wat minder dan het jaar ervoor, maar moet toch weer in staat zijn te vlammen.
Konrad: Was ook wat onzichtbaar in 2019 maar ik heb er vertrouwen in dat hij weer wat van zijn talent gaat laten zien.
Hirt: Mag denk ik meer voor eigen kansen gaan rijden bij CCC, die gaat denk ik wel meer scoren.
Martin G: Had een topjaar bij Wanty en die gaat dat denk ik doorzetten nu hij op het hoogste niveau fietst.
Evenepoel: twijfelde enorm tussen hem en Alaphilippe, maar hij gaat denk ik nog meer punten scoren dan afgelopen jaar en was gewoon net iets goedkoper.
Powless: Benieuwd wat hij bij zijn nieuwe ploeg gaat presteren, mag meer voor eigen kans rijden.
Gaudu: Heeft in 2019 een enorme sprong gemaakt en gaat denk ik in 2020 zich nog meer tonen
Politt: Reed een heel sterk voorjaar en was toch wel 1 van de revelaties in de klassiekers, verder was het gewoon niet veel soeps bij ICA
Froome: Een gokje dat hij weer op zijn oude niveau kan terugkomen dan is hij een relatief goedkope renner in vergelijking tot Bernal.
Hagen: is goedkoop en viel dit jaar positief op. Als hij weer rond die 400 punten komt dan ben ik tevreden.
Mas: het grootste talent bij Movistar, moet het nu laten zien zonder de hulp van Lefevere.
Chaves: Je zou toch denken dat hij zijn benen van een paar jaar terug onder kan schroeven, dan ben ik spekkoper.
Nizzolo: Waardeloze ploeg verder... dus maar gokken op een paar snelle benen
MvdP: Hoef ik denk ik niet uit te leggen.
Cees Bol: Hij mag me in 2020 nogmaals positief verrassen, mag hopelijk nog meer voor eigen succes gaan.
Garcia Cortina: Was gewoon goedkoper dan Colbrelli
Brambilla: Hopen op een opleving
Wout van Aert: Het was kiezen tussen 2 terugkomers... blijkbaar heeft de rest meer vertrouwen in Tom. Ik denk dat Wout de verrassing van 2020 gaat worden, die gaat beter zijn dan iedereen denkt.
Pogacar: Die gaat huishouden in 2020 samen met de andere jonge talenten die we in 2020 hebben zien komen en waarvan ik er een aantal heb opgenomen in mijn ploeg.

Geen idee waarmee je hier eindigt maar leuk om zo het wielerjaar te volgen en ook eens te juichen voor andere renners.

Mithrandir

Ik heb dezelfde methode gebruikt als poeksel.
Daarom heb ik ook veel van de meest gekozen renners.
Van Aru had ik verwacht dat hij ook veel gekozen zou zijn.
Ik denk dat hij weer richting zijn oude niveau gaat dit jaar.
Voor 2.5 had je hem in je team.
X300 is dat 750 pnt.
1x rond de 5e plaats in een grote ronde + nog wat puntjes in de kleinere wordtour etappe koersen en je bent er al overheen.

Rawolf

Mijn redenering was ongeveer zo:

AGR VENTURINI Clément 1: De enige aankoop waarvan ik nu al spijt heb eigenlijk

AST FELLINE Fabio 0,5: Weinig vertrouwen in Lopez en Fuglsang voor de prijs dus Felline maar meegepakt als gokje

BOH ACKERMANN Pascal 5,5: Samen met Ewan en Bennett denk ik dat Ackermann de sprints gaat domineren. Na weggaan Bennett nu meer ruimte voor een mooier programma bij Bora.

CCC VAN AVERMAET Greg 5,5: Altijd constant, op veilig gespeeld met GvA.

COF TOUZÉ Damien 0,5: Gebrek aan beter, Viviani heeft geen trein en gaat ook nog aan de gang op de baan en Herrada net wat te duur

DQT BENNETT Sam 5: Bennett nu eindelijk als eerste sprinter en met de beste leadout van t peloton. Die gaat schitteren, kan ook n mooi programma rijden met koersen die hem liggen.

EF1 CORT NIELSEN Magnus 1,5: Eigenlijk een steengoeie ondergewaardeerde renner, heeft te vaak op 2 gedachetn getraind (knechten of knallen). Verwacht ik wel wat van in het voorjaar binnen die sterke EF ploeg. Zal inelkgeval meer vrijheid krijgen en dat kan hij hopelijk omzetten in resultaten.

GFC PINOT Thibaut 4,5: FDJ heeft tegenwoordig een hele sterke ploeg in de ondersteuning, Tour is op zijn maat en kan ook op de OS en WK uit de voeten.

ICA POLITT Nils 3: Gaat een goed voorjaar rijden, maar eigenlijk nog belangrijker hij zal t hele seizoen in elke meter die hij rijdt als kopman uitgespeeld worden. Dat kan niet anders dan de resultaten ten goede komen.

INS BERNAL GOMEZ Egan Arley 6,5: Tourwinst gaat wel goed voor t zelfvertrouwen zijn, sterkste klimmer ter wereld op dit moment imo

LTS EWAN Caleb 5: Verwacht ik heel veel van, krijgt alle gewenste ondersteuning bij Lotto en hoeft met niemand rekening te houden.

MOV PEDRERO LOPEZ Antonio 0,5: Valverde is oud, Mas maar de vraag of hij ook zonder Wolfpack presteerd en Soler gaat toch weer t halve seizoen knechten. Pedrero reed een uitstekende Giro en krijgt nu hopelijk wat vrijheid af en toe na het weggaan van enkele kopmannen.

MTS MEZGEC Luka 2, was goed op dreef eind vorig seizoen, gunstig geprijst.

NTT NIZZOLO Giacomo 2, 2019 was een prima jaar voor hem en dat in een DD truitje

PCT VAN DER POEL Mathieu 5, groter wegprogramma dus dat komt wel goed

SUN BOL Cees 2,5, Zitten nu wel veel sprinters bij Sunweb maar ik verwacht dat Bol de snelste is. Kan nog groeien en zal n gelijk vanaf t begin van t seizoen een leiderrol hebben in veel koersen itt vorig jaar.

TBM PADUN Mark 1, Wel goeie Vuelta gereden, sommige jonge renners profiteren het seizoen erna van hun eerste grote ronde, wie weet krijgt Padun te maken met eenzelfde fenomeen.

TFS MOSCHETTI Matteo 0,5, sprinter voor 0,5 = meepakken. Als hij recht blijft gaat hij scoren

TJV BENNETT George 2, Budget was te klein voor mij om roglic nog mee te pakken. Bennett krijgt wel meer vrijheid dit seizoen en als zijn zijsteken eindelijk verholpen zijn kan hij zomaar is t verschil maken.

UAD POGACAR Tadej 5,5, natuurlijk.

Poeksel

hartstikkebedankt, wat zijn je plannen wat betreft tussenstanden? Waarschijnlijk veel werk om te doen? Maakt het spel wel leuker.

hartstikkebedankt

Ik moet daar nog even een handig format voor verzinnen maar mijn doel is zo iedere 4 weken een update.

drikkes

'@hartstikkebedankt ik wil je hier gerust helpen. We kunnen een Excell aanmaken en met elkaar bewerkbaar delen via Google drive. De niet bewerkbare link zwieren we dan hier in de groep. Zo kunnen we met 2 proberen om na elke week een update te brengen...

hartstikkebedankt

Dankje drikkes, maar ik denk dat ik me wel red. Heb nu de download gevonden op CQ Ranking en een Excel ingericht dus dat moet aardig snel kunnen en ook vaker dan eens per 4 weken. Hierbij dan de eerste stand.

De spelers met Sam Bennett, Ewan en/of Simon Yates zien we nu over het algemeen in de bovenste regionen.

[B]Stand na Tour down Under (CQ 26/01/2020)[/B]

erveedeeee 471
Rawolf 410
Homme 408
hartstikkebedankt 299
Fondista 296
john berger 289
KimJungPoels 282
Pier Tol 281
roburger 279
Gerrit Glomser 253
Sjonge Jonge 248
Poeksel 236
drikkes 224
jappe666 190
Mathieu Moller 173
Reyn 146
ezra 137
Koekebakker 136
Arry1337 126
rimenno 124
Wielervolger 115
rahimns 91
De Bezemwagen! 61
Peter Post Forever 38
Zwartebroekengeletrui 29
Mithrandir 15

erveedeeee gaat aan kop, zijn keuze voor Richie Porte toont zich hier met 386 punten, daarnaast behoort ook Pernsteiner tot de ploeg van erveedeeee en hij leverde in Australië 70 punten op. Nummer 2 rawolf koos o.a. voor Ewan, S. Bennett, Nizzolo en G. Bennett resulterend in alvast 410 punten. Nummer laatst tot zover Mithrandir, alleen E. Viviani levert hem 15 punten.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Goed begin is t halve werk.

Wat is de kalender eigenlijk? Enkel WT wedstrijden?

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Alles is de kalender, want het gaat erom hoeveel CQ-punten de renners in 2020 scoren.

John Berger

Keuze voor Moschetti + Ackermann pakt lekker uit de afgelopen dagen op Mallorca. Kijken of beide renners hun vorm kunnen door trekken dit seizoen. In elk geval een lekker begin zo vroeg in dit seizoen door deze renners!

Mathieu Moller

Hier ook Moschetti en Ackermann. Vandaag ook meteen gescoord met Madouas en Venturini.

John Berger

Volgende week met zeer veel interesse de etoile de besseges volgen.
Wat kan Moschetti in de sprint tegen Marekzo, Venturini, D v Poppel?
Kunnen jonge renners zoals Simmons, Quartermann en Zimmerman hier al iets verrassends laten zien?

Laatst gewijzigd
Gerrit Glomser

Mag me gelukkig prijzen met de keuze voor Remco.

1 2 3 4 ... 8 9

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.