” Team Sunweb heeft ook Cees Bol mee op te sprinten. “Maar we gaan niet wachten. Daar hebben we het de voorbije winter uitgebreid over gehad. We gaan koersen. Zelfs als Michael Matthews meedoet. Het is de bedoeling om nooit in de verdediging te geraken. Aan Cees om zich onderweg zoveel mogelijk te sparen voor het geval het toch samen zou blijven.”
Mooie uitspraak van Benoot voor KBK, Sunweb gaat voor de Quickstep tactiek die de juiste seizoenen succesvol blijkt.
Sunweb lijkt inderdaad heel sterk met een aantal renners die goede vorm laten zien. Hopelijk gaat het ook wat leuke successen opleveren de komende tijd. Dit maakt mij ook erg nieuwsgierig en hoopvol voor de Vlaamse klassiekers.
Overigens wel balen dat Benoot net niet beloond wordt voor de aanvallende koers. Als er iets meer getwijfeld wordt en bijvoorbeeld Alaphilippe besluit niet te rijden in de laatste kilometer was het wellicht gelukt.
Volgens mij waren ze iets te afwachtend waardoor andere ploegen het initiatief konden nemen en ze weggedrukt werden in de desbetreffende chicane. En wat ik uit de interviews begrijp zat er bij Bol niet veel meer op.
Ben benieuwd wat ze in de tijdrit kunnen vandaag. Wellicht iets voor Kragh Andersen? Die reed gister op indrukwekkende wijze iedereen uit het wiel toen hij een waaier probeerde te maken.
Heel goed ploegenspel met Arndt, SKA en Matthews als hoofdrolspelers en afgemaakt door een beresterke Benoot.
Ik doe 1 voorzichtige vaststelling, Tom Dumoulin word niet gemist. Iedereen zit nu meer op 1 lijn, je ziet Benoot ook op kop knallen in de vlakke ritten voor de sprinters van dienst bv.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.