Team Sunweb 2020

1 2 ... 22 23 24 25
user26777

Sütterlin 10e, Arensman 15e, keurig!

SnellePelle

Arensman bestaat toch niet volgens Thijs Zonneveld?

user26777

Wederom een puike prestatie van Thyman Arensman, zeker na een uitstekende tijdrit van gisteren! Vandaag mee in een sterke kopgroep en het kopwerk niet geschuwd, uiteindelijk net te kort om mee te doen voor de overwinning, een 6e plek, prima leerschool wederom!

Laatst gewijzigd
FritsvanHoefelen

Netjes weer van Arensman. Salmon wel naar huis; voelde zich niet meer als een vis in het water.

Ik verwacht morgen Storer en Donovan weer

Rawolf

Ik sluit Power ook niet uit.

Jammer van Salmon, komt toch nog iets te kort. Op termijn mogelijk een waardevolle renner in de knechtenrol maar meer lijkt er voorlopig niet op.

FritsvanHoefelen

Het werd zaterdag. Storer 6 en Donovan 5.

Arensman finisht als 22ste in de groep met D Martin en Poels

user26777

Arensman kon lang aanhaken, terwijl veel renners van naam er al af waren! Prima debuut op het hoogste niveau.

n92

Arensman heeft indruk gemaakt. Donovan overigens ook. Dat lijken mij jongens die ook in komende jaren ergens "plots" een grote stap kunnen zetten en dan doen ze opeens mee voor de knikkers.

Laatst gewijzigd
FritsvanHoefelen

Laatste dag weer een dubbeling voorin. 3 en 5 voor Max en Jasha.

Jonkies hebben veel geleerd in 3 weken. Helaas niets tastbaars meegenomen

AWestie

Sunweb op rapport voor seizoen 2020: twee grote rondes grote indruk gemaakt met resultaat, één grote ronde een goede indruk gemaakt met alleen ereplaatsen. In voldoende klassiekers ook op de voorposten meegedaan, en dat terwijl grote man Matthews daar zga niet werd ingezet. Talentontwikkeling - of course - een dikke pluim.

8 voor de moeite.

kelderfan

Henri Vandenabeele een talentvolle renner, die ook nog bergop mee kan komen.
Daarmee heeft Sunweb 30 renners.

Rawolf

Al wel meer dan 30 hoor :)

Poeksel

32, waarvan meer dan de helft in aanmerking komt voor het jongerenklassement.

Rawolf

Even als samenvatting de selectie voor volgend jaar:

[B]Kopmannen[/B]
HINDLEY Jai
HIRSCHI Marc
BARDET Romain
BENOOT Tiesj
KRAGH ANDERSEN Søren

[U]Sprint: [/U]
BOL Cees
DAINESE Alberto
KANTER Max

[B]Helper/Vrije rol[/B]
SUTTERLIN Jasha
NIEUWENHUIS Joris
PEDERSEN Casper

[B]Helpers, voltijd[/B]
COMBAUD Romain
DENZ Nico
TUSVELD Martin
ARNDT Nikias
HAGA Chad
KRAGH ANDERSEN Asbjørn

[B]Talenten waar prestaties van verwacht mogen worden in 2021 [/B]
LEKNESSUND Andreas
BRENNER Marco
DONOVAN Mark
EEKHOFF Nils
ARENSMAN Thymen
HAMILTON Chris
VAN WILDER Ilan
VERMAERKE Kevin

[B]Jonge renners met iets minder talent[/B]
SALMON Martin
GALL Felix
STORER Michael
STORK Florian
MÄRKL Niklas

Laatst gewijzigd
FritsvanHoefelen

Veel renners hebben het dit jaar beter gedaan dan verwacht:
- 'Veldrijder' Nieuwenhuis met sprints goed aangetrokken in de Tour en podium in Tours.
- Bol heeft zich meer als sprinter getoond dan verwacht. Mét winst
- Kragh Andersen heeft getoond dat ie hard kan fietsen
- Hirschi beloftenkampioen doorgebroken (wel angst voor 2021)
- Hindley: podium in een grote ronde. HOE DAN (verwacht komend jaar terugval)
- Pedersen uitstekende toevoeging voor de klassiekers en sprint. Zelf nog winst in Tours
- Donovan en Arensman: goed getoond in de grotemensen Vuelta
- Eekhoff top-NK en Matthews aan zijn enige overwinning geholpen

Had meer verwacht van:
Hamilton en Benoot (pech gehad met ploegorders en blessures)

Laatst gewijzigd
Yeez

Leknessund wordt de nieuwe topper volgend jaar. Wat die dit jaar al liet zien is vrij indrukwekkend

n92

'@rawolf Vandenabeele rijdt toch volgend jaar nog voor het Development Team en pas in 2022 voor WT team? Of heb ik dat verkeerd begrepen.

Overigens denk ik dat de verdeling niet zo zwart-wit zal zijn zoals ik Sunweb inschat. Die hebben dit jaar wel weer eens bewezen renners niet snel in hokjes te plaatsen. Het kan zomaar zijn dat Arensman plots kopman is, Arndt een vrije rol krijgt en Nieuwenhuis mag knechten. Dat is allemaal afhankelijk van wat renners voor waardes en progressie laten zien. Ik ben dan ook nieuwsgierig met wat voor planningen en selecties ze volgend jaar gaan komen. En het zal ook even afwachten worden welke renners er wat tijd nodig hebben en welke om de knikkers meedoen.

Nog wat aanvullende informatie. De volgende contracten lopen af eind 2021: Denz, Haga, Hamilton, Hindley, Hirschi, Kanter, Asbjorn Kragh Andersen, Pedersen, Roche, Salmon, Sütterlin en Tusveld.

Ik hoop dat Sunweb de selectie van 2021 grotendeels bij elkaar kan houden voor 2022. Ik vrees echter dat o.a. Hindley en Hirschi vanwege hun prestaties lastiger te behouden zijn na 2021. Hopelijk blijven wel een hoop andere van die renners aan de ploeg verbonden.

Rawolf

N92, je hebt gelijk over Henri ja. Dat betekent ook dat Sunweb pas 31 renners heeft :p. Misschien dan toch nog Power erbij, al was zijn seizoen niet geweldig.

user26777

Ik verwacht dat Hindley wel blijft na volgend jaar, Hirschi echter zal een moeilijk verhaal worden en je kunt van de sponsor niet verlangen/verwachten dat die wat extra's doet.

kelderfan

'@Rawolf
Power mag vertrekken van zijn ploeg. Als ik TJV was, dan zou ik die jongen oppikken, want ook die reed een prima Vuelta.

S. Morgenstern

Niet getreurd Koel! In het slechtste geval gaat 2022 echt nog wel een moment opleveren waarop je kunt zeggen dat het goed was om Bardet boven Hirschi te verkiezen..

Laatst gewijzigd
n92

Voor wie nog iets lezen wil op zondagochtend: https://nos.nl/artikel/2356620-ook-met-nieuwe-talenten-oogst-sunweb-succes-wilden-geen-dumoulin-lookalike.html

Koosr1946

Dat was inderdaad een mooi verhaal op NOS.NL, een keer wat anders dan het nietszeggend geneuzel bij die gele ploeg

FritsvanHoefelen

De "Ik was ook sceptisch toen ik de Tourploeg zag" is wel populair hè?

FritsvanHoefelen

Development Sunweb bevestigt de komst Henri Vandenabeele (1 jaar Dev en dan naar WT) en Oscar Onley. Tim Naberman verlengt

1 2 ... 22 23 24 25

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.