Sunweb op rapport voor seizoen 2020: twee grote rondes grote indruk gemaakt met resultaat, één grote ronde een goede indruk gemaakt met alleen ereplaatsen. In voldoende klassiekers ook op de voorposten meegedaan, en dat terwijl grote man Matthews daar zga niet werd ingezet. Talentontwikkeling - of course - een dikke pluim.
8 voor de moeite.
Even als samenvatting de selectie voor volgend jaar:
[B]Kopmannen[/B]
HINDLEY Jai
HIRSCHI Marc
BARDET Romain
BENOOT Tiesj
KRAGH ANDERSEN Søren
[U]Sprint: [/U]
BOL Cees
DAINESE Alberto
KANTER Max
[B]Helper/Vrije rol[/B]
SUTTERLIN Jasha
NIEUWENHUIS Joris
PEDERSEN Casper
[B]Helpers, voltijd[/B]
COMBAUD Romain
DENZ Nico
TUSVELD Martin
ARNDT Nikias
HAGA Chad
KRAGH ANDERSEN Asbjørn
[B]Talenten waar prestaties van verwacht mogen worden in 2021 [/B]
LEKNESSUND Andreas
BRENNER Marco
DONOVAN Mark
EEKHOFF Nils
ARENSMAN Thymen
HAMILTON Chris
VAN WILDER Ilan
VERMAERKE Kevin
[B]Jonge renners met iets minder talent[/B]
SALMON Martin
GALL Felix
STORER Michael
STORK Florian
MÄRKL Niklas
Veel renners hebben het dit jaar beter gedaan dan verwacht:
- 'Veldrijder' Nieuwenhuis met sprints goed aangetrokken in de Tour en podium in Tours.
- Bol heeft zich meer als sprinter getoond dan verwacht. Mét winst
- Kragh Andersen heeft getoond dat ie hard kan fietsen
- Hirschi beloftenkampioen doorgebroken (wel angst voor 2021)
- Hindley: podium in een grote ronde. HOE DAN (verwacht komend jaar terugval)
- Pedersen uitstekende toevoeging voor de klassiekers en sprint. Zelf nog winst in Tours
- Donovan en Arensman: goed getoond in de grotemensen Vuelta
- Eekhoff top-NK en Matthews aan zijn enige overwinning geholpen
Had meer verwacht van:
Hamilton en Benoot (pech gehad met ploegorders en blessures)
'@rawolf Vandenabeele rijdt toch volgend jaar nog voor het Development Team en pas in 2022 voor WT team? Of heb ik dat verkeerd begrepen.
Overigens denk ik dat de verdeling niet zo zwart-wit zal zijn zoals ik Sunweb inschat. Die hebben dit jaar wel weer eens bewezen renners niet snel in hokjes te plaatsen. Het kan zomaar zijn dat Arensman plots kopman is, Arndt een vrije rol krijgt en Nieuwenhuis mag knechten. Dat is allemaal afhankelijk van wat renners voor waardes en progressie laten zien. Ik ben dan ook nieuwsgierig met wat voor planningen en selecties ze volgend jaar gaan komen. En het zal ook even afwachten worden welke renners er wat tijd nodig hebben en welke om de knikkers meedoen.
Nog wat aanvullende informatie. De volgende contracten lopen af eind 2021: Denz, Haga, Hamilton, Hindley, Hirschi, Kanter, Asbjorn Kragh Andersen, Pedersen, Roche, Salmon, Sütterlin en Tusveld.
Ik hoop dat Sunweb de selectie van 2021 grotendeels bij elkaar kan houden voor 2022. Ik vrees echter dat o.a. Hindley en Hirschi vanwege hun prestaties lastiger te behouden zijn na 2021. Hopelijk blijven wel een hoop andere van die renners aan de ploeg verbonden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.