Team Sunweb 2020

1 2 ... 22 23 24 25
Rawolf

Schitterende Giro voor Sunweb, 2e en 3e in het klassement.

Na het vertrek van Dumoulin waren velen sceptisch over de uitspraken van Sprekenbrink mbt grote rondes. Maar het lijkt me wel duidelijk dat er in reele kans is dat Sunweb binnen 5 seizoenen er eentje binnen hengelt met Hindley, Leknessund, Arensman of Brenner.

FritsvanHoefelen

Tweede en derde in een GT. Grote klasse.

Helaas was Hart (en Dennis) te sterk voor de eindzege

S. Morgenstern

Hindley heeft hier denk zijn grootste kans gehad. Ik heb niet het idee dat de renners die hier voor de eindwinst reden, die kans nog vaak gaan vinden.

Wat betreft de toptalenten die ze hebben gehaald voor die ambitie, is er deze ronde weinig veranderd. Behalve dat je kunt stellen dat deze ploeg zijn renners uitstekend naar een geweldige vorm kan begeleiden, maar dat wisten we natuurlijk al jaren.

Rawolf

Oneens, als je kijkt naar bv Nibali, Majka en Konrad. Bewezen grote ronde renners die deze Giro eigenlijk geen pech hebben gekend. Het niveau deze Giro lag ondanks het uitvallen van de 2 topfavorieten hoog.

Nu zie ik in Hindley ook geen grote ronde winnaar perse, klimt goed genoeg maar is verder niet compleet genoeg. TGH kan er zeker nog eentje winnen.

Bij Sunweb lijkt Leknessund me het snelst dat niveau te kunnen bereiken.

$kedel

"Oneens, als je kijkt naar bv Nibali, Majka en Konrad. Bewezen grote ronde renners die deze Giro eigenlijk geen pech hebben gekend. Het niveau deze Giro lag ondanks het uitvallen van de 2 topfavorieten hoog."

Nibali is nog net geen 36 en Majka en Konrad zijn nooit meer dan subtoppers geweest en hadden hier ook de kans van hun leven.
Je ziet aan het niveau dat Bilbao hier nog haalt na een zware TdF en het gemak waarmee de locomotief Dennis de giro min of meer beslist al wel dat het niveau niet bijzonder hoog was.
Wel is Hindley hiermee zeker een interessante renner in het rijtje Ciccone, Kuss...

S. Morgenstern

Oneens wat betreft wat? Nibali is toch geen schim meer van de rondewinnaar die hij ooit was? Majka en Konrad zie ik sowieso niet als dat soort renners. Hebben die überhaupt al eens podium gereden? Wat toont hun aanwezigheid precies aan?

Ik zeg niet dat ze kansloos zijn, maar dat hier uiteindelijk de ronde wordt gewonnen door een renner die als knecht begon en de eerste belangrijke dagen niet bezig was met zijn tijdsverlies, doet wel twijfelen aan het niveau van deze ronde in relatie tot 'normale' edities. Daarmee schat ik de kans heel klein dat ze nog eens in zo'n positie gaan komen.

Rawolf

Dit is Majka z'n slechtste resultaat ooit in een grote ronde waar hij voor het klassement ging. Het niveau is dan echt wel hoog hoor. Nibali reed vorig jaar nog podium in een grote ronde. Konrad heeft ook al eens een beter klassement gereden in de giro dan hij deze editie deed.

Stuk voor stuk duidelijke signalen bij constante renners dat het niveau goed was.

S. Morgenstern

De discussie gaat over de renners die voor winst reden en hoe dat niveau zich verhoudt tot toekomstige kansen.

Rawolf

De overige renners voor het klassement tonen aan dat die beste 3 op een hoog niveau rondreden.

S. Morgenstern

Natuurlijk rijden die op een hoog niveau. Wie spreekt dat tegen? De vraag is echter of een zieke Majka, een steeds minder wordende Nibali en een man voor achter in de toptien van grote rondes (Konrad), nu echt wat zeggen over het niveau van het podium.

Wanneer je ook het verschil met Bilbao mee neemt, dan denk ik dat er weinig mensen zullen zijn die het podium van deze editie snel bij de topfavorieten van toekomstige rondes zullen zetten. Ondanks dat ze het tijdens deze ronde wel werden, zullen ze denk niet als uitgesproken toekomstige rondekandidaten verder gaan (en ook niet zo betaald worden).

Rawolf

Dan schrijf je 3 stabiele factoren wel heel makkelijk af. Nibali reed vorig jaar nog podium. Ook Bilbao vind ik alles behalve een overtuigend argument. Reed de Tour in dienst en is altijd al een renner die relatief sterker word in de 3e week.

Ik snap je gevoel na het uitvallen van Thomas, Yates en Kruijswijk zeker. Maar de feiten, de prestaties van andere klassementsrijders maar Ook de wattages en klimtijden laten de werkelijkheid zien.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

De wattages en klimtijden waren op het niveau van recente rondes? Dat lijkt me wel een argument. Dan gaan Hart en Hindley (en Dennis) voortaan door als dikke podiumkandidaten. Hart gewoon als favoriet, aangezien hij hier ook nog minuten heeft weggegeven.

Laatst gewijzigd
$kedel

De feiten dat Majka, Konrad en Nibali door zijn leeftijd slechts subtoppers zijn die een vrij middelmatige giro hebben gereden bedoel je dan?

Ik vind Bilbao die nog geen halve maand na de TdF hier nog vrij makkelijk 5e word toch een iets objectievere graadmeter.
Bilbao en Fuglsang rijden hier gewoon hun beste grote ronde ooit... dat mag zeker voor de ondermaatse Fuglsang toch wel een stevige indicatie zijn.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Zulke dingen vergelijken met andere jaren is ongelofelijk moeilijk. Daarom vind ik kijken naar dezelfde deelnemers en hun uitslagen over verschillende edities meer zeggen maar er zijn zeker wel voorbeelden dat er erg hard gereden is.

https://twitter.com/ammattipyoraily/status/1319000962116235265?s=20

https://twitter.com/ammattipyoraily/status/1317932406570102788?s=20

@Skedel, ik wil het wel nog een keer zeggen hoor maar Nibali werd op z'n 35e 2e in de Giro. Op z'n 36e kan hij opeens niks meer??

Laatst gewijzigd
$kedel

'@Rawolf
Zo gaan die dingen, hij is trouwens op dit moment nogsteeds 35 en doet al zijn hele 35e levensjaar niet meer mee voor de knikkers.

Die klimtijden zijn ook helemaal geen graadmeter, aangezien die eerste link al totaal andere aankomsten waren en je ook naar het koersverloop en weersomstandigheden zal moeten kijken.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Wattages vergelijken is in principe juist de meest objectieve vergelijking die je kunt maken. Klimtijden zijn wel lastig.

De vergelijking van renners is alleen enigszins handig, wanneer je alle factoren meeneemt. Een zieke renner is wat dat betreft heel onhandig vergelijkingsmateriaal.

Rawolf

'@skedel, het is gewoon niet zo. Vooraf was Nibali overal nog genoemd als favoriet. (en terecht)

Ook wattages zijn niet volledig objectief, al is er wat meer kennis benodigd daar de valkuilen te zien.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Het deelnemersveld van de Giro werd vooral als vrij matig bestempeld en Nibali was daarin op basis van zijn naam hooguit een van de favorieten achter Yates en Thomas.

S. Morgenstern

De meest objectieve manier, van de beschikbare manieren van vergelijken, niet een volledig objectieve manier.

Rawolf

We lopen nu rondjes, als je niet wil zien dat het niveau hoog is als Bewezen namen minuten moeten prijsgeven op sleutelmomenten hou ik het hierbij.

https://racing.trekbikes.com/stories/trek-segafredo-men/vincenzo-nibali-cements-7th-overall

Laatst gewijzigd
FritsvanHoefelen

Ik kopieer onderstaande reactie even. Hier zit heel veel in. Veel mensen kunnen alleen de Nederlandse bril opzetten:

skylimit 25 OKTOBER 2020 OM 18:22
Hart de logische winnaar. Kelderman komt uiteindelijk 1.29 tekort. In de etappe van de Stelvio verliest hij 2.18 en na Sestrierie 1.35.
Volgens vele kenners heeft Sunweb tactisch geblunderd, maar als je cijfermatig kijkt hoe had hij met Hindley aan zijn zijde de schade zodanig kunnen beperken om het uiteindelijke verschil van 1.29 te minimaliseren?
Denk niet dat hij 1 minuut korter op Stelvio had kunnen eindigen en gisteren had het verschil niet meer dan 1 minuut mogen bedragen.
Kelderman had zelf helaas niet de benen om het verschil binnen de perken te houden.
Met de gevoerde tactiek heeft SUNWEB tenminste 2 man op het eindpodium, anders was zeer waarschijnlijk Hindley door minder tijdwinst vermoedelijk zijn podiumplek kwijtgeraakt aan Almeida.

S. Morgenstern

Nogmaals, ik zeg niet dat het niveau niet hoog was. Leer eens lezen, scheelt een hoop overbodige reacties.

Rawolf

Morgenstern eerder vandaag: "Ik zeg niet dat ze kansloos zijn, maar dat hier uiteindelijk de ronde wordt gewonnen door een renner die als knecht begon en de eerste belangrijke dagen niet bezig was met zijn tijdsverlies, doet wel Twijfelen aan het Niveau van deze ronde in relatie tot ‘normale’ edities. Daarmee schat ik de kans heel klein dat ze nog eens in zo’n positie gaan komen."

$kedel

Dat is toch ook zo? volgende grote ronde die Hart gaat rijden zal gewoon in dienst zijn van Thomas, Carapaz, Bernal, Martinez, Sivakov, Yates, de Plus of zelfs Sosa/Pidcock
Maar hij heeft nog geen contract voor 2021 dus wie weet vind hij een team waar hij voor eigen kans mag rijden.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ja, dat gaat over de kanshebbers die hier voor de winst reden in relatie tot 'normale' edities. Twijfelen dus, of het niveau van deze renners hoog genoeg is om in de toekomst vaker dit soort kansen te krijgen. Twijfelen dus, geen stellige uitspraak over het niveau. Twijfels of ze ooit nog zo'n grote kans gaan krijgen, omdat er normaal een hoger niveau nodig lijkt om voor winst te rijden in grote rondes.

Daarmee zeg ik dus niet dat het niveau niet hoog is. Dat maak jij er tot twee keer toe onterecht van. Ik twijfel of het hoog genoeg is om voortaan als favoriet door het leven te gaan, maar noem ze niet kansloos. Daar op reageren en niet zelf een stelling formuleren die je me in de mond legt, om het daar vervolgens mee oneens te zijn, zou wellicht wat vruchtbaarder zijn.

1 2 ... 22 23 24 25

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.