Noord-Italie snap ik maar vind het echt zot ALS ze de Strade Bianche cancelen. Al die heisa om een griepje 2.0.
Dan passen ze de start en de eindceremonie maar aan en schermen ze de koers maar meer af. Geen bijeenkomsten van grotere groepen mensen.
2000 gevallen op een bevolking van 60 Miljoen, waar hebben we het over ?
Feit is dat per dag nog steeds meer mensen bij komen dan de dag ervoor, dus dat de ziekte zich steeds meer verspreid. Enkel in China zelf loopt voor het eerst de stijging terug (minder mensen ziek geworden dan de dag ervoor), maar stijgt het aantal dus nog steeds.
Hoe en wat precies Corona doet en of we er echt zoveel risico mee moeten houden, is een tweede, maar daar heb ik zelf niet echt de medische of politieke achtergrond voor om over te oordelen. Maar in Japan wordt er voor het eerst openlijk gesproken over eventuele verplaatsing Olympische Spelen, dat gaat ook niet over 1 nacht ijs.
Ulissi van startlijst PCS, ws door UAE tour. Geeft ook wel iets aan
Die 'slechts' 2000 gevallen is deels ook doordat er zo opgetreden wordt natuurlijk. Het risico van dit virus is ook niet per se het sterftecijfer, maar meer dat er geen medicijn is. Als iedereen tegelijk ziek wordt, inclusief artsen, wordt behandeling veel moeilijker en zal het sterftecijfer wellicht ook hoger komen te liggen.
Ik zou ook zeggen dat bij het wielrennen alleen de start- en eindceremonie 'risicovol' zijn en dat daar wat gereguleerd zou kunnen worden. Maar ik kan me ook voorstellen dat ze het risico gewoon niet willen nemen..
Ik snap dat het om zich heen slaat dat doen "nieuwe" virussen altijd. Daar moet de bevolking resistentie voor opbouwen. Virussen kunnen niet bestreden worden door medicijnen, hoogstens door inenting in de toekomst voor de resistentie.
Ik begrijp ook heel goed dat je maatregelen neemt als regering en bevolking zelf. Mijn inziens maken velen het groter dan het is en met een paar simpele voorzorgsmaatregelen kan je de grootste angel er al uit halen.
Ja er worden mensen ziek en ja helaas sterven er ook mensen (met een lagere weerstand) aan maar dat is met de normale seizoensgriep ook zo. Waarmee ik totaal NIET wil zeggen dat het fijn is of dat er geen zorgen zijn.
Wil het alleen een beetje in perspectief plaatsen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.