Koop tip

1 2 3 »
kartje

Piraterij is een misdrijf ;) @Jacco inderdaad worchestershire-sauce. Gisteren mijn vriendin kunnen verrassen op haar kot met een lekker biefstuk en knolselderpuree met champignonsaus. Dat ging beter dan verwacht :D

Bulcke

Vandaag de chili van achtpuntzes gemaakt met vegatarisch gehakt. Vaak valt het gebruik van vleesvervangers wat tegen, maar met dit recept (waar ik nog wel wat chocolade aan heb toegevoegd) heb ik mijn vleesetende gasten van een gode maaltijd voorzien.

De toevoeging van de gedroogde tomaten en de kaneel hebben denk ik erg veel toegevoegd. Dank voor her delen ervan. Ik zal ook nog een recept van mij delen om wat terug te doen :-)

Borsje

Ga morgen die chili eten.....

Jacco van Stierop

'@kartje

Zal jou niet onbekend voorkomen: stoofvlees een paar uur laten sudderen in Belgisch bier. Wordt weer tijd voor! Ben nog steeds aan het experimenteren met welk bier het beste resultaat oplevert. Palm doet het altijd goed, Leffe bruin voor de iets koudere dagen, en nu aan de slag met bokbier, maar misschien is dat wel vloeken in de Vlaamsche keuken.

kartje

Je moet het eens doen met een Bellegems Bruin bier (brouwerij Vanderginste) weet niet of ze dit verkopen in Nederland, maar dat vind ik persoonlijk het beste. Ook stoofvleesbier is uiteraard lekker maar wat gewoontjes.
Zal tegen mijn moeder moeten zeggen dat ze dit klaarmaakt met zelfgemaakte frietjes en mayonaise. De hemel op aarde.

Silent Hill

Met Donker Kasteelbier is het perfect, nog een beetje afkruiden met stoofvleeskruiden (kruiden - geen Knorr toestanden dus) en Sergio Herman bereikt zijn culinair orgasme.

Nog een gerechtje voor als het rap moet gaan:
gyros stoven, kleine tagliatelles (van Soubry is perfect) laten koken - als beiden klaar: bij elkaar mengen en Hot Ketchup (Heinz) toevoegen om er nog wat pit in te brengen. En afwerken met goed wat geraspte (Gruyere)kaas. Rap klaar en heel lekker. Smakelijk !

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

Kasteelbier ken ik wel maar Bellegems niet. Moet mijn neefje vragen, die studeert en woont in een kot in Leuven en heeft meer kennis genomen van de Belgische biercultuur dan van zijn eigen vakgebied (iets vaag technisch). naar mijn idee een zeer wijs besluit.

1 2 3 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.