Scorito Grand Tour Spel 2020

1 2 ... 129 ... 153 154
Ludi

Ik denk vooral dat 2016 misleidend zou kunnen zijn. Ik weet wel dat ik enorm baal als nibali en valverde morgen matig presteren. Zeker als een ciccone, schachmann of yates weer meer punten haalt.

Banaantje

Van mij mag Gaudu eens punten gaan pakken. Mag ook wel, in de nabije toekomst zekere top 10 ronderenner...

Platje

'@kj dan ga ik ook zeker balen! Had Nibali niet direct als top 5 kandidaat voor het eindklassement, plekje 6-7, maar wel een aantal ritten waar hij hoog kon eindigen en voor morgen de absolute kopman, zeker door de voorbeschouwing van scorito

Poeksel

Gallopin top tien in 2015. Lijkt me een duidelijke hint!

Ludi

Ik wilde eerst Valverde kopmam maken, ivm zijn achterstand, maar iemand 2 alinea's schrijft over hoe goed nibali is voor deze gescripte etappe... :)

Ajvenema

Stellen we stuyven en MvdP nog op voor morgen?

Platje

Ik zie ze geen top 20 halen omdat ik geen vlucht verwacht maar het zou zomaar kunnen dat dat wel gebeurd en dan kunnen deze 2 er zomaar eens bij zitten

Zadelpen

Tsja... Van Aert, had er gewoon meer van verwacht. Mede omdat ik gokte dat Groenewegen eerste rit zou winnen en hij zelf een prima tt kan wegzetten, net als in het echt. Zal ook niet de enige zijn die daar op had gehoopt.

Verder hebben wij het volgende gezelschap:

- Bernal
- Lopez
- Roglic
- Dumoulin
- pogacar
- quintana
- carthy
- dennis
- carapaz
- evenepoel
- schachmann
- sagan
- bennet
- groenewegen
- cimolai
- mezgec
- van der poel
- van avermaet
- van aert
- degenkolb

Cimolai, mezgec, gva, groenewegen, carapaz, quintana, bernal.... daar had ik toch meer punten van verwacht. Nu we weten waar het script heen wil had ik nooit namen als Carapaz genomen. Maar ja.... ging te veel uit van echte vorm en daarbij komende bonuspuntjes. Had ook niet aan zien komen dat elke berg rit er anderen heel goed zijn. Zit totaal geen lijn in. Ja, dan is het niet handig om te gokken op ineos of jumbo. Dacht die kiezen gewoon een paar toppers maar nu wordt alles zo een beetje verdeeld. Waarbij renners die super goed in vorm waren, zoals bv Quintana, er helemaal niks van bakt.

Maar ok... we doen dit ook voor het eerst, zou het volgende keer anders en beter doen denk ik. Maar wie weet doet scorito het dan ook weer anders. Ach ja.... morgen weer een dag... :-)

Valvuillerdemoz

De uitslagen van Lombardije in 2015, 2017 en 2019. Wordt morgen een goede dag voor Trek Segafredo dan kennelijk. Maar het soort kanshebbers is toch niet heel anders als je kijkt naar de edities van 2016 of 2018? Ok, Chaves en Uran maken niet veel kans, maar verder..
Begint een beetje op Wie is de Mol te lijken; waar zitten de hints verstopt en is de hint ook echt een aanwijzing in de goede richting of juist niet?

Laatst gewijzigd
Chef83

Dat nibali morgen wint ligt veels te veel voor de hand .
Ik ga zelf voor valverde als cap die zal nu toch wel een keer een rit mogen pakken zoals gewoonlijk en morgen is de perfecte rit voor hem.
Morgen
Thomas
Bernal
Roglic
Pogacar
Valverde cap
Flipp
Higuita
En de laatste 2 plaatsen gaan tussen evenepoel,schachmann,kelderman of teuns ? Maar een paar uurtjes over slapen nog .

raymankapeens

'@platje je vergeet Merlier.. Al uitgevallen en 17p (teampunten...)

Julius9K

Voorbeschouwing etappe 18: Ivrea – Como (10 minuten lezen)

Morgen komen we op bekend terrein rond het Comomeer. Zowat iedere klimmer heeft minstens één keer Il Lombardia gereden, waarschijnlijk de zwaarste klassieker van de sport, en dus zal de finale weinig geheimen herbergen. Het is wel belangrijk erop te duiden dat er mogen een lightversie van de koers in Lombardije wordt geserveerd. De afstand is zo’n tien kilometer korter en de traditionele vroege beklimmingen worden overgeslagen ten faveure van een tocht over de Povlakte.

De finale vanaf Madonna di Ghisallo is echter dezelfde zoals de edities van Il Lombardia in 2015 en 2017. Wel worden de extreem steile Muro di Sormano en de kleine San Fermo della Battaglia, die meestal na Civiglio erin komt, niet aangedaan. In een etappe als deze kunnen we echter geen prikken verwachten op de twee lange beklimmingen, en gaan we er vanuit dat de favorieten zullen wachten tot Civiglio. Het lange vlakke stuk aan het meer, na Colma di Sormano, leidt meestal tot een hergroepering. In een race waar het gaat om verstandig gebruik te maken van iedere druppel energie, lijkt het niet voor de hand liggend om al aan te vallen op Ghisallo of Sormano. Dat beide beklimmingen in de laatste kilometers afvlakken, nodigt ook niet uit tot offensief rijgedrag.

Aan de andere kant is er een garantie dat Civiglio voor oorlog zal zorgen onder de favorieten. Die klim is meestal doorslaggevend in de Italiaanse herfstklassieker. Daar is meermaals aangetoond dat er op het loeisteile onding van 4 km met een stijgingspercentage van 9,6% makkelijk verschil kan worden gecreëerd tussen de toppers. Het lijkt dan ook waarschijnlijk dat Vincenzo Nibali, die Il Lombardia tweemaal heeft gewonnen op deze klim en de daaropvolgende technische afdaling, zijn rivalen zal testen. Daarom verwachten ik een nieuwe confrontatie tussen de favorieten op een dag dat de race misschien niet gewonnen zal worden, maar waar die makkelijk te verliezen valt wanneer de vermoeidheid zich doorzet na bijna drie weken koers.

Het is echter onwaarschijnlijk dat de favorieten ook voor de dagzege zullen strijden. 232 km controleren betekent een grote en langdurige inspanning. Het is moeilijk te zien wie het voortouw in het peloton moet nemen wanneer er geen duidelijke favoriet is voor ritwinst onder de favorieten. Voor de grote teams is het extreem belangrijk om zoveel mogelijk te sparen voor de loodzware bergrit op vrijdag. Daar valt veel meer tijd te winnen (of te verliezen) dan morgen. Daarom ziet het er naar uit dat de vroege ontsnapping het zal uitvechten voor winst in Como.

Daardoor is het goed mogelijk dat de vluchtgroep pas na lange tijd wegraakt uit de klauwen van het peloton. Helaas is de start zo eenvoudig dat het onmogelijk te voorspellen valt wie deel zal uitmaken van die ontsnapping. Het is veeleer een kwestie van geluk en timing, dan van goeie benen. Morgen zou zo’n typische dag kunnen zijn dat van de twintig mannen die de kopgroep rijk is, er achttien zo zwaar zijn dat ze onmogelijk kunnen winnen in een finale die gemaakt is voor klimmers. De lichtgewichten in het peloton zullen hopen weg te kunnen rijden op de eerste kleine heuvel na acht kilometer. Deze komt echter zo vroeg in de etappe en is zo kort dat het weinig waarschijnlijk lijkt dat de definitieve ontsnapping hier tot stand komt. Zodra de kopgroep uit het zicht van het peloton is, verwacht ik dat Jumbo-Visma en Ineos het rustig aan zullen doen en de voorsprong geleidelijk aan laten groeien. De start voor de favorieten ligt eigenlijk pas op 217 kilometer, aan de voet van de gevreesde Civiglio.

Zoals ik al zei is het een loterij om te voorspellen wie in de uitbraak zal raken. Het is echter niet moeilijk te zeggen wie het afmaken. Om zo'n etappe te winnen moet je een uitstekende klimmer zijn, want de finale is superzwaar. Civiglio is zo moeilijk dat de beste man uit de vroege vlucht van daar wellicht solo naar Como rijdt. Hoewel goeie sprintcapaciteiten altijd van pas kunnen komen in een vlakke finale zoals morgen, zal het toch het klimvermogen zijn die bepaalt wie zegeviert.

Een man die bewezen heeft het parcours perfect aan te kunnen, is Bauke MOLLEMA. De Nederlander reed zo’n halfjaar geleden als eerste over de streep in Como. De titelverdediger is een uitstekende klimmer met een stevige punch die goed aardt op steile percentages. Daarnaast bezit hij ook veel kracht en tactisch doorzicht, wat zeker zal helpen om de vroege vlucht te halen. De grote vraag lijkt dan ook of Mollema persoonlijk succes mag najagen van kopman Vincenzo Nibali. Trek-Segafredo zou echter gek moeten zijn om een van hun grootste kansen op winst te ontzeggen. Daarnaast leek Nibali de laatste bergetappes vaak in moeilijkheden, waardoor de ambities in het algemeen klassement wat zullen teruggeschroefd zijn bij het Amerikaanse team. Daarom zal Mollema die gouden kans met beide handen grijpen, en een nieuw hoofdstuk toevoegen aan zijn love story met Como.

Israël Start-Up Nation heeft eigenlijk nog maar één reële optie op ritsucces, en dat is morgen vanuit de vroege vlucht. Daarom moet het team er alles aan doen om kopman Dan MARTIN mee te krijgen van in het begin. Dat zal meteen ook de moeilijkste hindernis zijn voor de fragiele Ier. Eenmaal in de kopgroep zal hij zich als een vis in het water voelen op een finale gemaakt lijkt voor hem. Het is niet toevallig dat Martin in 2014 Il Lombardia won. De Ier is een uitstekende daler en bezit een goeie sprint maar rijdt wellicht iedereen uit het wiel op de Civiglio, een klim die hem uitstekend past. Eerder deze Grand Tour bewees hij al in goeie vorm te zijn. Het is morgen aan Martin om al deze positieve signalen om te zetten in winst.

Vandaag was Dylan TEUNS niet mee met de goeie ontsnapping, en dat zou wel eens aan morgen kunnen gelegen hebben. De Belg komt dan namelijk op zijn geliefde territorium van steile muren en heeft dus mogelijk zijn benen gespaard daarvoor. Teuns is bijzonder veelzijdig en heeft de kracht om in de uitbraak te raken, het klimvermogen om de besten te volgen en de explosiviteit om weg te knallen in de finale. Zelfs als dat niet lukt, kan hij het nog altijd afwerken in de sprint. Teuns stond in 2018 al eens op het podium in Como als derde. Wees niet verrast als hij morgen staat te blinken op het hoogste schavotje.

Vincent Lavenu moet intussen de wanhoop ver gepasseerd zijn door het uitblijven van sterke prestaties van zijn equipe AG2R La Mondiale. Tenzij Romain Bardet voor een enorme stunt zorgt in Bormio, krijgen de Fransen morgen hun laatste kans. Daarvoor zal gekeken worden naar Pierre LATOUR. Hij ziet eruit als de beste man van zijn team, al lijkt dat nu ook niet zo moeilijk. Latour is een uitstekende tijdrijder wat hem in staat moet stellen om met de goeie vlucht mee te zijn. Daarnaast kan hij prima de finale aan, wat geïllustreerd wordt met twee top 10-noteringen in Il Lombardia. Latour redde al eerder een grote ronde (Vuelta 2016) voor zijn team met een zege in het slot. Alle ploegmaats bidden dat hij opnieuw zo’n mirakel bolwerkt.

Jakob FUGLSANG begon uitstekend aan deze koers, maar leek iedere dag wat hoekiger te rijden. Helaas is dit de bevestiging van een fenomeen die maar blijft terugkeren. Fuglsang heeft gewoon niet het recuperatievermogen om écht mee te doen voor het algemeen klassement in een grote ronde. Dat betekent echter niet dat hij geruisloos zal zijn de komende dagen. Morgen ligt namelijk een uitstekende kans te wachten op de Deen, waar hij helemaal tot zijn recht komt door de lange afstand. Vorig jaar bewees de Astana-renner in Luik over de kracht en explosiviteit te beschikken om van iedereen weg te rijden. Het is goed mogelijk dat we morgen opnieuw getuige zijn van zo’n kabinetsstukje van Fuglsang.

Door de goeie uitgangspositie van Simon Yates in het algemeen klassement zal Mitchelton-Scott voorzichtig zijn wie ze in de aanval sturen. Adam Yates, Mikel Nieve en Esteban Chaves, alle drie potentiële kanshebbers op winst, zullen daardoor wellicht geblokkeerd worden. Dit opent mogelijks de deur voor Jack HAIG. De rossige Australiër was een van de revelaties aan het begin van het jaar toen hij zijn topvorm etaleerde in de Spaanse rittenkoersen. Haig lijkt niet meer op hetzelfde niveau, maar moet nog steeds in staat zijn mee te doen voor winst. Hij heeft veel kracht en doet het dit jaar goed op explosieve hellingen. Haig werd vorig jaar al zesde in de ‘echte’ Ronde van Lombardije. Houd je agenda dus alvast vrij voor een Australisch feestje morgen.

Na een erg teleurstellende prestatie van Nairo Quintana zal Arkéa-Samsic op hun andere kopman moeten rekenen, Warren BARGUIL. Die komt in de vorm van Frans kampioen, en is zeker niet de minste. Barguil staat gekend om zijn offensieve rijstijl en zal morgen alles geven om die verlossende ritzege te behalen voor zijn broodheer. Barguil is een prima klimmer, die geen enkele helling moet vrezen. Zijn zin voor risico in de afdaling en krachtige sprint zouden Barguil morgen kunnen katapulteren naar het Walhalla.

Moeilijk in te schatten wat Wilco KELDERMAN vandaag precies overkwam. De Nederlander reed tot dusver een zeer degelijke Grand Tour, maar moest vandaag verrassend vroeg de favorietengroep laten gaan. Of was dit een poging om de benen te sparen voor morgen? Kelderman is intussen afgezakt naar een anonieme 22ste plaats op ruim 15 minuten van de gele trui. De kopman van Sunweb heeft dus niks meer te verliezen, en moet morgen vol voor het offensief kiezen. Het is wellicht zijn enige kans om nog een prijs over te houden aan deze koers. In zijn jonge jaren was Kelderman een renner die het prima deed op steile muren. Indien hij die specialiteit morgen hervindt, kan het zomaar twee op een rij worden voor Team Sunweb.

Na winst op Los Machucos is de koers al meer dan geslaagd voor Domenico POZZOVIVO, en bij uitbreiding zijn team NTT. Toch wil de Italiaan zich graag nog eens tonen voor de eigen tifosi. Met een gewicht van amper 53 kilogram heeft hij niet veel kracht op het vlakke, wat hem duur kan te komen staan indien hij de uitbraak mist. Als hij die wel haalt, zullen er echter niet veel betere klimmers zijn in de kopgroep. Pozzovivo heeft een lange lijst van ereplaatsen in Il Lombardia, en dus kunnen we zeggen dat de finale hem zeker past. Zijn gebrek aan een goeie afdaling en sprint, neemt wel veel tactische opties weg. Hij is bijna verplicht om iedereen bergop uit het wiel te rijden als hij wil winnen. Met de vorm die Pozzovivo tentoonspreidde in Spanje, lijkt dat echter een waarschijnlijk scenario.

Rui COSTA kent dit seizoen een heropleving na enkele moeilijke jaren. De Portugees weet hoe te scoren na een lange vlucht en reed in 2014 naar een podiumplaats in Il Lombardia. Aangezien Diego Ulissi vandaag een vrijgeleide kreeg, mag aangenomen worden dat Costa morgen aan de beurt is. De wereldkampioen van Firenze rijdt echter al een hele poos niet meer met zijn beste klimbenen en houdt sowieso niet echt van supersteile beklimmingen. Als hij echter kan volgen op de Civiglio zullen er weinigen zijn die een snellere sprint rijden. Het kan dus zeker dat Costa morgen, na zeven jaar wachten, nog eens een rit wint in een grote ronde.

Draaide het enkel om vorm en intrinsieke kwaliteiten had ik David GAUDU veel hoger op de lijst gezet. Ik betwijfel echter of hij zijn kopman Thibaut Pinot in de steek mag laten. Tenslotte staat die binnen de minuut van de gele trui, en maakt nog steeds kans op eindwinst. Eveneens in het nadeel van Gaudu zal de grote moeilijkheid zijn om de vroege vlucht te halen, wegens het gebrek aan kracht op het vlakke. Als het toch allemaal wonderwel in elkaar valt voor de talentvolle Fransman zal hij onhoudbaar zijn in een finale die hem als een slang in een laars past. Hij is verlekkerd op lange beklimmingen met hoge percentages. Ondanks zijn jonge leeftijd zal de lengte van de etappe hem geen parten spelen, en heeft hij zelfs een sprint achter de hand. Als zijn team hem steunt, kunnen we morgen de definitieve doorbraak krijgen van David Gaudu.

Een van de meest onderschatte renners in het peloton is Patrick KONRAD. De Oostenrijker is bijzonder veelzijdig en zou morgen wel eens een zeldzame persoonlijke kans kunnen krijgen. Hij heeft zeker de kracht om mee te zijn met de goeie ontsnapping. Daarna zal de kampioen van Oostenrijk moeten hopen dat niet al te veel sterke klimmers daar ook in geslaagd zijn. Hoewel hij 7de werd in het eindklassement van de Giro in 2018, lijkt de Civiglio toch nét te zwaar voor hem. Als hij echter een wonderdag kent en erin slaagt om aan te klampen, kan hij iedereen erop leggen in de sprint. Treedt Konrad morgen in Como definitief uit de schaduw?

Volgende renners maken zeker kans op top 10, maar komen wellicht te kort om te winnen: Pello Bilbao, Davide Formolo, Tim Wellens, Gianluca Brambilla, Omar Fraile, Tanel Kangert, Fausto Masnada, Davide Villella, Rudy Molard en Pieter Serry

Als het toch de favorieten zijn die het zullen uitvechten voor winst, lijkt Vincenzo NIBALI de belangrijkste gegadigde. De Sardijn kent de Civiglio als geen ander en weet exact waar aan te zetten. Als hij met voorsprong bovenkomt op die laatste beklimming, ziet de rest hem pas terug na de finish. Iedereen zal zich schrap zetten voor een, ongetwijfeld, wonderlijke afdaling van de Haai van Messina.

Gele trui Primoz ROGLIC heeft als voormalig schansspringer geen schrik van snelle afdalingen. Daarnaast moet de explosieve Civiglio hem uitstekend liggen. Als Nibali hem niet afgeschud krijgt op die helling, sprint Roglic wellicht naar een vertrouwensboost in de vorm van een overwinning.

Ik had hoge verwachtingen van Julian ALAPHILIPPE bij een finale die hem perfect past. Na twee dagen volop in de aanval gereden te hebben, lijkt het echter onwaarschijnlijk dat de Fransman nog veel in de tank heeft. Zeker niet omdat we al bijna drie weken koersen. Toch kan het zeer gevaarlijk zijn een supertalent als Alaphilippe af te schrijven. De kracht om in de vroege vlucht te raken, zal hij niet meer vinden. Als hij echter met de favorieten naar de voet van de Civiglio rijdt, zal hij sowieso voor vuurwerk zorgen. De klim is misschien net te lang om ideaal te zijn voor hem, maar een goeie Alaphilippe kan het zeker. De concurrentie weet alvast dat wachten tot de afdaling en sprint geen optie is voor wie wil winnen tegen Alaphilippe.

*****Bauke Mollema
****Dan Martin, Dylan Teuns
***Pierre Latour, Jakob Fuglsang, Jack Haig
**Warren Barguil, Wilco Kelderman, Domenico Pozzovivo, Rui Costa
*David Gaudu, Patrick Konrad, Vincenzo Nibali, Primoz Roglic, Julian Alaphilippe

Laatst gewijzigd
Teeke_de_Kapper

Alweer een mooie en professionele voorbeschouwing... Bedankt Julius

Jofferde

'@Julius wederom prachtig!
Ik zou alleen nog Schachmann willen toevoegen als kanshebber voor een top 10 notering.

hartstikkebedankt

Vorig jaar werd deze etappe natuurlijk ook verreden in de Giro en toen slechts 2 vluchters die voor de AK mannen eindigden

Heb nog 2 plekjes voor Evenepoel, Schachmann en Latour die ik eigenlijk alle drie wel mee wil. Evenepoel toont in zijn uitslagen niet echt vorm maar dan zul je net zien dat hij vandaag een slag slaat.

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

Ik durf Schachmann eigenlijk niet meer te kiezen. Laatste twee heuveletappes topfavoriet en hij wordt 99e en 109e. Heel die ploeg laat het afweten de laatste week. Ik heb Majka er wel in staan nog, maar ja zal je zien dat de Schachmann vandaag wel weer gaat vliegen...

Laatst gewijzigd
De Condor van Echt

Fabel van de Haai en de Condor

Op een goede dag sprak de Haai tegen de Condor: “Als ik beloof om een vette vis voor je te vangen, zul je voor mij dan een vet schaap vangen?” De Condor twijfelde: de Haai had een gevaarlijke reputatie, maar de Condor had ook honger... Hij stemde dus toch maar toe.
En inderdaad, na 12 dagen wachten, kwam de Haai met een volvette vis aan. De Condor ging op jacht, en ving twee vette schapen, een voor de Haai, een voor zichzelf.
Toen sprak de Haai: “Enorm bedankt, Condor! Als je met mij mee vliegt, laat ik je zien waar ik die vissen heb gevangen! En laat dat schaap maar even zitten.” Enigszins ongelovig vloog de Condor mee. Op een gegeven moment raakte hij de Haai kwijt. Hoe hij ook zocht, hij vond hem niet meer. Na uren zoeken, vloog hij terug naar zijn nest. Daar zag hij tot zijn afschuw dat béide schapen die hij gevangen had, weg waren. Hij vond een briefje: “Gefopt. Groetjes, H.”

Moraal van het verhaal: je weet dat de Haai zal toeslaan, maar niet wanneer of hoe. En dat valt ook niet te voorspellen.

Jasperdewaal11

Ik heb

Aanvallers:
- Schachmann
- Benoot
- Teuns

KL mannen:
- Nibali (c) italiaanse glorie vandaag
- Pogacar
- Evenepoel
- Pinot
- Roglic
- Bernal

Ik zat te twijfelen of Higuita maar de schrijver is EF niet zo goed gezind en die is allang blij dat hij 10e staat als ke het perscentrum mag geloven.

Jofferde

Vandaag:

Aanvallers:
Teuns (C)
Schachmann (twijfel nog)
Fuglsang

AK mannen:
Thomas
Bernal
Roglic
Pogacar
Valverde
Lopez

Momenteel niet opgesteld: Higuita, Kruijswijk

Persoonlijk verwacht ik de AK mannen niet ik de top 10 van de rit uitslag

zeewolde

Julius bedankt voor weer een mooi meesterwerkje. Tof dat je er zoveel tijd insteekt om ons te vermaken.

NCK17

Vandaag beginnen de renners aan het beslissende drieluik van deze grandtour, en na gister voor de 2de keer deze ronde de goede winnaar voorspeld te hebben ga ik er weer met hernieuwd vertrouwen tegenaan.
Ook vandaag gaat mijn team vol in de aanval. De volgende renners moeten het voor mij doen:
1. Fuglsang
2. A. Yates
3. Roglic
4. Oomen
5. Schachmann
6. Aranburu
7. Thomas
8. Van der poel
9. Matthews

Poeksel

'@zadelpen: Heb je al door welke fouten je gemaakt hebt met je selectie, met de kennis van toen?

De Condor van Echt

Een script dat lastig te voorspellen is, zoals @julius al aantoonde (dank weer!). Zelfs de condor durft zich niet aan de samenstelling van de kopgroep te wagen. (Vorig jaar was deze rit de 15e etappe van de Giro. Toen waren er slechts een paar vluchters, en in de finale flinke strijd tussen de ak-mannen, die de plekken vanaf 5 vulden. Mogelijk dat het vandaag weer zo gaat: lastige finale waarin kopgroep uiteen spat en de favorieten die hard koers maken, als vanzelf de plukjes uit de kopgroep opvegen.)

De condor ziet zo voor zich dat in de finale Teuns (want hij durft hem geen kopman meer te maken dus prompt zet de Grote Scripter hem vooraan), Mollema (als pion Haai), Gallopin en Wellens in ieder geval voorop zijn. En wie weet ook Adam Yates. Op de Sormano (dan al??) plaatst REV een aanval, die niemand beantwoordt - zo wordt de strijd om het wit opeens tussen 4 mannen: REV, Bernal, Poga, en Higuita! Op het vlakke bouwt hij zijn voorsprong uit. Op de Civiglio valt de Haai natuurlijk aan, alleen Roglic en Pogacar weten in de afdaling aan te sluiten. Ze sluiten aan bij de iets terug gezakte Mollema, die hen naar plaatsen 4 t/m 7 fietst. Daarvoor heeft Teuns gewonnen (want nu niet de captain van team condor 😒) voor REV. Wellens op enige afstand omdat het niet regent - over clichés gesproken... Achter Nibali c.s. heeft Adam Yates voor broer Simon een verrassingsaanval opgezet, met succes. Dus ook de Brit (of Australiër volgens Scorito) pakt weer tijd terug. Thomas is dus opnieuw de verliezer. Ineos lijkt dit echter ingecalculeerd te hebben, zoals uit het koersverloop morgen zal blijken....

Ondertussen fietst Gallopin naar zijn tweede top-10 plek, nadat hij bij Yates zijn wagonnetje heeft aangehaakt! Want wat is er op de Ghisallo gebeurd? Bij de beroemde kapel wordt hij even stil gehouden door een oogverblindende dame, gekleed in het wit, met een blauwe omslagdoek en understated stijlvolle zonnebril. Ze fluistert hem iets in het oor, waarop hij haar vol ongeloof aankijkt... Ze knikt hem een bemoedigend toe, legt liefdevol haar hand op zijn wang, en dan kijkt hij haar nog eens goed aan - en plots ziet hij, begrijpt hij.... en schiet weg, begrijpend waar al die pech en vernederingen die hem overkomen waren, goed voor was! Vincent Lavenu, die erachter rijdt, maar de bijzondere ontmoeting niet meegekregen heeft, roept verbijsterd in Gallopins oor waarom hij zo druistig met zijn krachten smijt...

Laatst gewijzigd
fringale

Ik zie een zwaar en 237-lang parcours en dus kansen voor GVA. Klom begin dit jaar ook aardig mee in de 2e rit van de ronde van Algarve. Had zich ook voorbereid op Tokio en stond/staat bijzonder scherp.

Laatst gewijzigd
LaTrapper

'@fringale met die gedachte heb ik hem ook opgesteld voor vandaag. Moet dit echt wel aan kunnen

1 2 ... 129 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.