Scorito Grand Tour Spel 2020

1 2 ... 149 ... 153 154
Poeksel

Daar staat toch niets over in de spelregels, Niels22?

Laatst gewijzigd
Chef83

Team chef staat 168e nu maar we willen meer omhoog klimmen 😆😄😃😜.

Zal mezgec morgen meesprinten ? Of maar voor bernal gaan nog maar ff over denken of bel m maar even op zo.

barceman

Op dit moment 10e totaal en 8ste in de gehele wielerflits subleague, de mensen op wielerflits zijn goed ingelicht dus! Morgen hopen om de top 10 te behouden, dan moet sagan even zijn trui behouden. Met drie mensen van Bora compenseert dat hopelijk mijn iets zwakkere sprintteam.

Niels22

Poeksel, ik heb de regels er nog niet op nagekeken, maar bij de normale Scorito-spellen is dit toch zo?

nasibal

Niels

Nope. Etappe 21 wordt net als elke andere etappe behandeld. Pas daarna wordt de eindafrekening gedaan.

Platje

Met het risico dat Sagan zn trui nog kan verliezen stel ik Thomas wel op voor 10 pnt ipv Majka voor 12. Ik zie Sagan de sprint niet winnen dus 22 pnt worden het iig niet

nasibal

Zouden ze Bora twee truien geven? De witte en de gele hebben ze ook netjes verdeeld. Ik zie Bennett nog wel over Sagan heenwippen. Cirkel mooi rond om te beginnen en eindigen met Bennett.

Vraag waar ik ook mee in m'n hoofd zit. Aan de andere kant, als je het verder trekt dat 2 truien dan heeft Bora nu twee etappeoverwinningen en één trui veiliggesteld. Voornaamste concurrent Bennet heeft met zijn ploeg al 4 etappe overwinningen en dan zou daar misschien nog morgen bijkomen als 5e. Als je het zo bekijkt is, als je 1 trui aan een andere ploeg wil geven, QS niet de meest voor de hand liggende. Om Matthews echter de trui te geven zal de scripter zich nog wel in wat bochten moeten wringen. Als duidelijk minste sprinter van de 3 zal hij Bennet voor moeten blijven en Sagan in moeten halen. Het kan met de tussensprints, maar hoe 'realistisch' is het dat Sagan en Bennet daar opeens slecht presteren. Zeker met de resultaten van eerdere tussensprints.

Daarbij vind ik dat ze met Majka uiteindelijk wel de aller aller aller aller aller logischte renner de trui om de schouders gehangen hebben. Daarbij heeft hij, ondanks dat de trui meerdere keren van schouders verwisselt is er nooit echt hard voor moeten sprinten . Althans, daar vind ik in de verslagen weinig van teruggekomen. Ook in etappe 19 heeft hij het natuurlijk makkelijk gehad door mee te zitten in een grote kopgroep maar zonder daadwerkelijke concurrentie. In het verlengde daarvan zou het prima passen om ook Sagan toch die trui 'gewoon' om de schouders te hangen straks. Die heeft er echt wel voor moeten sprinten in de tussensprints maar is zijn leidende positie (of zelfs redelijke riante voorsprong) nooit kwijtgeraakt.

Ik vrees dus dat hij hem inderdaad gewoon mee naar huis neemt. In de eerste tussensprint dat hij mogelijk wat van z'n voorsprong verliest maar bij de tweede tussensprint stelt hij hem (zo goed als) veilig. De rituitslag zal wel in eigen land naar Viviani gaan. Van die hele ploeg hebben we ook nog volledig niets gezien.

nasibal

Met het risico dat Sagan zn trui nog kan verliezen stel ik Thomas wel op voor 10 pnt ipv Majka voor 12

Dan zou ik altijd Pogacar kiezen. Pakt ook een zekere 10 punten en als de scripter vanavond genoeg drugs gebruikt wint Kristoff of Philipsen morgen de ontregelde sprint.

Bedankjes mogen per PM naar KJ gestuurd worden.

Ludi

Morgen met

Bennett (c)
Sagan
Matthews
Kristoff
Trentin
Stuyven
Bernal

Laatste 2 plekjes gaan tussen pogacar, roglic, mezgec en vdpoel. Neig naar de eerste 2.

Momenteel zonder evenepoel, dumoulin, flip gezakt 98,9, jammer. De ongeplande instorting van zowel nibali als kruijswijk (als valverde) nekt me net voor een beker ben ik bang. Achteraf had ik liever kruijswijk+kelderman - >> schachmann + evenepoel/yates gehad, maar dat is achteraf makkelijk he

Laatst gewijzigd
Platje

'@Nasibal Pogacar staat er ook al in, nadat Cimolai is weggevallen nog een extra opvulplekje.. zou eventueel Vd Poel kunnen doen voor eigen punten maar denk dat hij genoeg punten heeft behaald in dit spel.. hopen op een goede trentin morgen zodat hij nog wat meer punten pakt en ook niet een paar plekken in het puntenklassement verliest, compenseert wellicht het gemis van Groenewegen/Ewan/Viviani een klein beetje

wesley1983

'@nasibal: in het echt zou Bennett de topfavoriet zijn met de huidige punten voor het groen van de 3, de eerste morgen krijgt 50 punten en is het enige doel nog voor DQS, met deze ploeg en als je de wil zag dat Bennett iedere keer meedeed aan de tussensprinten gaat het ze ook lukken denk ik. Gaan ze echt die andere etappe-overwinningen meenemen om te bepalen wie de trui wint? Is al zoveel gebeurd in het script om elke renner genoeg punten te laten hebben, niet vergeten dat ze Bennett ook al zijn treintje lieten verliezen en in de waaieretappe amper 7e werd terwijl hij in de beste waaierploeg rijdt. Nu, het zou het wel gemakkelijk zijn om Bennett niet de groene trui te gunnen, Dylan laten winnen zodat de grote 50 punten weg zijn, Bennett 2e of 3e en Sagan daar iets achter. Benieuwd voor welk scenario ze gekozen hebben!

Platje

Valverde (en Movistar) wel een hele trieste ronde gereden inderdaad. Had niet direct een hoge plek in het klassement verwacht maar wel een aantal etappes waar hij mee zou doen voor de winst. Nibali in etappe 19 wel erg zuur ineens ruim 4 minuten verlies en vandaag weer een goede tijdrit, zag ik totaal niet aankomen en dat in de rit die hij in het echie al een keer gewonnen had..

nasibal

'@Wesley

Ik kan je redenatie volgen. Waar het mij om ging is dat als je het argument 'Bora heeft al een trui' gebruikt als reden waarom Sagan hem níet zou krijgen, dan is het vervolgens wat onlogisch om hem aan Bennet te geven. Die hebben dus welliswaar geen trui, maar al wel significant veel andere successen. Dan hou je Matthews over, maar daarvoor moet het script dus wel in wat bochten gewrongen worden.

M.a.w.: Ik denk niet dat 'Bora heeft al een trui' een argument gaat zijn. Dat wil niet zeggen dat Bennet de trui niet kan pakken natuurlijk.

Ludi

Matthews trui > kelderman meer punten. Doen gewoon sagan en bennett bij de eerste tussensprint achter een valpartij, opgelost.

JohnWick

Ik vertrouw Stuyven nog niet zo voor morgen, vraag me af of die echt mee gaat sprinten.. twijfel om Poga erin te zetten (Bernal en Roglic staan er al in)

Ludi

Normaal heb je renners als mezgec nodig bij de laatste sprint want dikke dylan heeft het vliegtuig gepakt va etsppe 8 toen ie alpe, tourmallet, angliru, stelvio allemaal nog zag. Nu zit iedereen er nog bij (veel meer punten, maarja voor iedereen) en moet je op het einde nog kiezen tussen 10 punten of mezgec.

Platje

Heb je een goed punt Kj, denk dat er heel wat sprinters waren afgehaakt voor nog 1 kans met nog 12 zware ritten ertussen

Laatst gewijzigd
Chef83

Ik hou stuyven en mezgez maar op de bank samen met thomas. Vd poel gaat er wel bij morgen .

SvenVDB

'@KJ: ik vind dat je Mezgec toch erin moet zetten hoor. Hij heeft al zo weinig puntjes gepakt.. Als hij vandaag top 10 rijd, ga je spijt hebben dat je hem niet opgesteld hebt ;)

Ik ga hem er alleszins inzetten en laat Poga op de bank.

Ludi

Mwah, hij heeft al een keer tweede gefinisht toen ie op de bank zat en staat daardoor flink boven de meeste 1-1.5m sprinters volgens mij. Als hij 15+ rijd baal ik ja, maar anders als hij 20e wordt. Ik zal er nog over denken ;)

Je zet MvdP er dan zeker ook in, of niet?

De Condor van Echt

Na een alleszins mooie score van 295 zit er toch nog een troostprijs in het vat voor Team Condor! Met 4 van de top-5 ak, en ook nog de nrs 8, 10 en 11 moet hij alleen hopen dat hij met het pk niet teveel laat liggen. In zijn eigen script voor vandaag zou hij daar wel voor moeten vrezen...

De etappe is een feestelijke parade, maar met de eerste TS op 48 km van de streep en een strijd om het groen, duurt het champagne en prosecco drinken zeker niet tot het einde... Een harde koers, waarin BOH een mannetje vooruit stuurt om de eerste punten proberen weg te kapen. QS en SUN pakken de vluchters terug, Bennett wint de eerste 20 punten, Matthews de 17 voor plek 2. Sagan pakt ook nog 13 punten mee. Bij de tweede tussenssprint wint Matthews voor Sagan. Bennett maakt zich nu minder druk en spaart zich voor de eindsprint. Maar dat blijkt verkeerd gegokt...
Bij het begin van de bochtige laatste kilometer maakt één renner zich los uit het aanstormende pak, ontwikkelt een duizelingwekkend hoge snelheid, pakt 1”, 2” en maximaal 7”. De achtervolging raakt ontregeld, omdat BOH het blok erop gooit! QS, en SUN willen niet voor elkaar de kastanjes uit het vuur halen... TJV neemt dan de regie in handen voor Groenewegen. QS en LTS doen dan ook mee, BOH probeert nogmaals te ontregelen. Maar het is te laat: de eenzame vluchter blijft het verbouwereerde peloton met 1” net voor! Groenewegen wint de pelotonsprint, en zo krijgt Sagan - meer ondanks dan dankzij zichzelf of zijn team - het vertrouwde groen omgehangen. Als Marion Rousse voor ES het flash interview met de winnaar heeft afgenomen en de camera en microfoon niet meer opnemen, omhelst ze de ritwinnaar nog even met een zoen, en fluistert in zijn oor: “Joyeux anniversaire, Tony!” Filmpjes met zijn heldhaftige en succesvolle ontsnapping gaan social media rond onder de hashtag #bravogallopin.
Ja, al deze weken afzien en pech zijn toch ergens goed voor geweest!

fringale

Je kan er donder op zeggen dat nu TJV naast geel gegrepen heeft, Groenewegen vandaag mag winnen...

La Primavera

Kippenvel Condor. Nog nooit zo hard voor een Amerikaan gejuichd!

DvH6

Dit is de best opgebouwde serie die ik heb meegemaakt, van lachen om de hoofdpersoon naar de opbouw de laatste dagen tot deze climax.. Bellissimo! #bravocondor 👌

jsprunk

Het zou wel sterk zijn als Demare met een gebroken hand hoog gaat eindigen vandaag ;)

1 2 ... 149 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.