Scorito Grand Tour Spel 2020

1 2 ... 68 ... 153 154
Poeksel

Quintana gaat vast nog een etappe winnen, maar welke? Of niet, want de scriptschrijver lijkt het niet zo te hebben op Arkéa (noch op EF).

Jasperdewaal11

Was even bang dat Bernal opeens was verdwenen maar gelukkig kopman is er weer. 257 pointos, niet slecht :)

Filipo

Fuglsang ineens een vrijbrief om te doen wat hij wilt, terwijl hij als de meesterknecht van Lopez werd beschreven? Zal zijn ritjes uitkiezen, maar in een etappe als deze je kopman achterlaten lijkt me toch teveel van het goede.

Soprox

267 punten gisteren 6% verloren nu weer 8% omhoog in elk geval weer boven de 90 nu hopen dat de tijdrit beetje meevalt.

mschuts

Roglic of Evenepoel dinsdag in het geel.

Julius9K

'@ kj

Wat betreft Adam Yates snap ik veel beter je punt nu je het zo uitlegt. Het klopt inderdaad dat Adam (maar ook Simon) Yates inderdaad niet die gevleugelde klimmers zijn die hun beste resultaten halen na een lange en zware etappe in de bergen.

Ik heb Adam Yates vandaag echter toch als dé topfavoriet aangeduid om volgende redenen:
- hij raakt sowieso mee in de vroege ontsnapping
- het herstelvermogen van de gebroeders Yates is inderdaad niet geweldig. Daarom is de eerste bergrit meteen de grootste kans voor Yates.
- op basis van zijn prestaties in de UAE-Tour, waarin niemand hem bergop er af kon rijden. Ook Majka deed mee aan deze ronde en verloor op twee beklimmingen 1 minuut en 57 seconden. Dit is natuurlijk een scheve vergelijking, maar toont wel aan dat Yates (op basis van vormpeil) wellicht de beste klimmer zou geweest zijn in de vroege vlucht.
- Zijn eindschot waarover de meeste andere klimmers (zoals Majka) niet over beschikken. Hierdoor had Yates defensief kunnen rijden en de rest van zijn vluchtgezellen erop leggen in de sprint. Dit is een troef die niet veel anderen hebben, wat voor mij de doorslag gaf om Yates topfavoriet te maken.

Laatst gewijzigd
-Wielerfan

Van der Poel, Schachmann, Matthews.

Wie van de 3 moet niet mee in mijn tijdritteam voor dinsdag? 🤔

RemcovanderMaas

En dan wissel je een half uur voor de deadline je kopman en pak je Pogacar ipv Majka.
Heb op safe gespeeld, wel beetje jammer ...
Maar goed, gestegen naar 98,8%

Matthijs603

Of Thomas.

Enige twijfel voor dinsdag is: Bennett voor groen en kans op teampunten Evenepoel, of Matthews voor groen en een kansje op wat puntjes in de rituitslag (al verwacht ik dat in dit veld en met zijn strijd voor het groen niet direct).

Laatst gewijzigd
-Wielerfan

Gelukkig vandaag Pinot Captain en Schachmann mee voor de teampunten.

Sta nu op plekje 57. Gaat lekkuuur💪

Julius9K

'@nasibal

Bedankt om met goeie argumentatie en humor de , volledig terechte, kritiek te uiten. Ik neem het spel ook heel serieus en had hoge verwachtingen erover. Er gebeuren inderdaad, zoals jij het mooi aanhaalt, stuk voor stuk volstrekt onlogische zaken die het spelplezier echt bederven. Ik hoop dat het je alsnog lukt wat fun uit het spel te halen, maar anderzijds ook je constructieve kritiek te blijven spuien. Ik heb erg hard gelachen met je treffende vergelijking van de blurry puzzel.

De Condor van Echt

Hmpf. Ondanks dat Majka kopman was slechts 238 punten. De condor is weliswaar niet ter aarde gestort, maar ook niet als fenix uit de as herrezen. Hooguit het drama van gisteren goeddeels ongedaan gemaakt.
Maar ja, wat wil je ook met een scripter die denkt dat het een goed idee is om vluchtgroep met Fuglsang niet terug te halen en vervolgens de ak-ploegen op te roken...? 😜Tja, bij zo’n volstrekt onlogisch script werkt een volstrekt logische teamselectie niet 🤔. Toch krijgt de scripter van mij een bloemetje voor het laten winnen van Majka 😊

Ludi

'@julius: ik vond eigenlijk niemand *****, aangezien we nog niet zelfs een beetje hebbem geklommen, maar als ik iemand moest aanwijzen had ik, zoals ik eerder zei, majka gezegd. Dat is de enige renner zo ongeveer die al 9 dagen niks had gedaan en nog veel verder achter stond. Die juist lange, zware onmogelijke ontsnappingen doet en die juist lange slotklimmen heerlijk lijkt te vinden. Vaak is hij dan zelfs in het peloton een van de betere (zie giro en vuelta).

Trouwens, de nummer 66 op 5 minuten waar de vorige keer iedereen buiten de top 25 op 6++ minuten binnen kwam druppelen is wel heel knap. De vorige keer kwam de nummer 66 op 27+ minuten binnen.

tak

Ben ook wel een beetje klaar met het script. Het idee voor het spel was aardig, de liveblog ook leuk. Dus vol goede moed begonnen. Maar er gebeuren zoveel onlogische dingen.. gewoon jammer. Snap dat het niet makkelijk is helemaal zo'n eerste keer, maar laat het script dan nog even door wat kenners checken ofzo. Dit zijn zoveel gekke dingen bij elkaar. En zoals eerder geschreven hier is het irritant als ze vantevoren schrijven op basis waarvan je kan selecteren en het dan een grabbeltonscript blijkt. Het had mooier kunnen zijn. Tot zover mijn kleine stukje frustratie,enjoy nog dames en heren :)

Jofferde

Het meest vreemde aan vandaag vind ik dat Thomas slechts 11e is geworden. Zeker gezien zijn eerdere prestaties in deze etappe. En uiteraard was Thomas vandaag mijn kopman... Desondanks 248 punten vandaag

Niels22

Dit topic wordt echt een grotere klucht dan het Scorito-script, genieten!

Imbatido

Quintana doodleuk buiten de punten laten finishen. Die heeft iedereen naar huis gereden bergop dit seizoen.

Laatst gewijzigd
Reyn

'@Condor
Waarom hebben de onverlaten van Scorito het nu op de Condor gemunt? Deze prachtige vogel, die zich met enkele machtige vleugelslagen boven deze grand tour verheft. Majestueus zwevend boven Scorito-land. Alles overziend wat zijn bewoners in elkaar flansen. Met een schitterende zweefduik had hij het script bemachtigd. Scorito had nog maar een doel, een missie. Het neerhalen van de Condor.

Punchen of verzuipen

Ik snap dat sommigen Schachmann wat 'overpowered' vinden. Daar kan ik op zich wel inkomen. Maar er is denk ik ook een andere kant: in grote rondes zijn de knechten van de topploegen vaak 750k of zelfs 1 miljoen. Dat zijn dan knechten die echt alleen truipunten gaan pakken. Zo bezien is Schachmann gewoon een luxeknecht die truipunten kan pakken voor Sagan (groen) en Majka (waarvan iedereen van mijlenver zag aankomen dat hij in de bergtrui ging rijden). Daarnaast kan hij ook nog even LBL en Lombardije winnen. Ow en topvorm. Eigenlijk een koopje toch?

nasibal

Trouwens, de nummer 66 op 5 minuten waar de vorige keer iedereen buiten de top 25 op 6++ minuten binnen kwam druppelen is wel heel knap. De vorige keer kwam de nummer 66 op 27+ minuten binnen.

Dit is ook geweldig ja. Er kwamen toen maar 18 renners binnen die 5 minuten aan de meet. Mareczko klimt trouwens beter dan Simon en Bonifazio zie ik.

Laatst gewijzigd
JimKro

Dit topic wordt echt een grotere klucht dan het Scorito-script, genieten!

Het topic is een stuk vermakelijker én interessanter dan het in normale rondes was de laatste jaren! Chapeau iedereen!

Laatst gewijzigd
Ludi

Ik denk dat ikzelf, maar als ik bepaalde posters zie zij ook, wielrennen en zeker in combinatie met scorito gewoon best wel serieus nemen (hobbymatig natuurlijk). Anders zou ik niet aan alle spellen meedoen en een hoog index hebben. Het is gewoon leuk. Via een script is mogelijk nog leuker, want je bent dan alleen afhankelijk van het sscript. Het probleem is dus ook altijd eendimensionaal, je eigen interpretatie van de hints (+de variance van het script).

Mijn posts zijn dus meestal verwachtingen met mogelijke tegenverwachtingen. Als dat dingen echt opvallen wil ik ze in ieder geval benoemen, mocht scorito meelezen, om mogelijk wat andere dingen in het vervolg te voorkomen.

Ik vind de einduitslag prima, had bernal wel als sterke klimmer in het sterkste klimmersgroepje verwacht, dat hij het aflegt tegen, in dit geval, pinot is ingecalculeerd.

Een paar randzaken waren typisch, dat had anders gekund. Ik geniet bijna net zoveel van deze scorito als andere scorito, maar dit topic vind ikzelf nu zelfs vermakelijker.

Laatst gewijzigd
RemcovanderMaas

Ik vermaak me prima met het spel, haal best leuke punten en sommige keuzes pakken prima uit.
Is het script “realistisch”?? Who cares, het is vermaak en compleet verzonnen.
Het heeft inderdaad niks te maken met een echte ronde, dan had ik met mijn geluk namelijk al minimaal 4 man kwijt geweest door wat voor reden dan ook.

De Condor van Echt

'@reyn: jouw post heeft de condor uitgeprint en boven zijn bed gehangen!

La Primavera

Komt er nog een rectificatie van de heer Nasibal inzake de renner Schachmann? Topwerk voor Majka en beschermer van diens bergtrui door de puntjes wegtesprokkelen voor de rest. Majka kon lekker energiesparen op de Madeleine en Croix de Fer. Top tactiek binnen die ploeg. ;)

1 2 ... 68 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.